معرفی کف کاذب

معرفی کف کاذب و کاربردهای آن

آشنایی با کاربردهای کف کاذب  

اگر در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید، حتما می دانید که کف کاذب به کف سازی جدید با اختلاف ارتفاع از کف اصلی ساختمان گفته می شود که هدف های مختلفی را شامل می شود. برای کاربردهای آن می توان به اتاق های دیتا سنتر، کارگاه ها، ادارات یا هر فضای دیگری که تعداد زیادی کابل از روی زمین های آن رد می شود، اشاره کرد. البته لازم به ذکر است کف کاذب کاربرد دیگری هم دارند و برای سیستم های گرمایشی از کف در آموزشگاه ها و همچنین استخرها هم مورد استفاده قرار می گیرند.

کف کاذب چیست؟

کف کاذب در واقع نقطه مقابل سقف کاذب بوده و به روی کف ساختمان با ارتفاع خاصی قرار می گیرد. معنی تحت الفظی کف کاذب را می توان کف بلند شده دانست. در اکثر مواردی که باید تعداد بسیار زیادی سیم و کابل را از سطح زمین عبور دهند، با استفاده از تعداد کمی پله یک تغییر سطح ایجاد کرده و به این ترتیب با همان مصالح به کار گرفته شده برای کف، آن ها را می سازند. نکته حائز اهمیت این است که پله های شرح داده شده در سطر بالا به جهت کنترل گرمایشی و سرمایشی هم کاربرد دارد. از دیگر دلایل استفاده از آن پله ها می توان خروج آب یا کاهش وزن ساختمان را هم نام برد.

ماهیت اصلی کف کاذب چیست؟

برای ساخت و تولید سطح پوششی کف کاذب می توان از مصالح و مواد مختلفی استفاده کرد، به طور مثال می توان به انواع موکت ها، آنتی استاتیک ها، کف پوش های صنعتی و همچنین انواع پارکت ها اشاره کرد. علت انتخاب این کف پوش های نام برده شده این است که در برابر آتش، خراش، سایش و ضربات سنگین مقاوم باشند.

با انواع کف کاذب آشنا شوید

کف های کاذب دارای انواع مختلفی بوده و بسته به نوع کاربرد تقسیم بندی می شوند. در این مقاله آن ها را به ۴ دسته گروه بندی می کنیم، با ما همراه باشید.

  1. کف کاذبی که برای مخفی کردن و پوشاندن کابل و سیم برق مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. کف کاذبی که برای عبور آب مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. کف کاذبی که برای انتقال رطوبت یا حرارت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
  4. کف کاذبی که فقط برای هدف کاهش وزن ساختمان به کار برده می شود.
این مطلب را از دست ندهید .
کاربرد کف کاذب در مخابرات

در ادامه این مقاله در رابطه با هر یک از این عناوین بحث کرده و اطلاعات مفیدی را به شما می دهیم، تا زمان خرید بتوانید باتوجه به کاربرد خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع کف کاذب,سقف کاذب,کاربرد کف کاذب

کف کاذب برای پوشش دهی تاسیسات و کابل های برق

کاربرد اصلی این نوع از کف کاذب ها معمولا در ادارات و کارگاه های صنعتی بوده و حتما باید سیستم شبکه کامپیوتری و همچنین سیستم برق از میانه مسیر عبور کند. برای این که بتوانیم موقعیت مناسب این نوع کف کاذب را بیش تر شرح دهیم، می توانیم به این نکته اشاره کنیم که اگر از کف کاذب استفاده نشود، عبور کارمندان با مشکلات خاصی همراه خواهد بود. البته در بعضی موارد نبود کف کاذب برای پوشش دهی کابل ها خطر ساز بوده و مشکلاتی را به وجود می آورد.

از ویژگی های خاص کف کاذب برای پوشش دهی کابل ها می توان به این مورد اشاره کرد که ماده سازنده آن ها ضد الکتریسیته ساکن بوده و قابلیت ضد حریق دارد. کف کاذب های نام برده شده معمولا از جنس آلومینیوم ساخته می شوند، اما در بعضی اوقات به علت نبود بودجه کافی مجبور به ساخت کف کاذب از جنس چوب یا فولاد می شویم. ویژگی کف کاذب موجود در بازار از نوع فولادی بوده و علاوه بر مقاومت قابل قبول، قیمت به صرفه ای هم دارد.

از دیگر ویژگی های کف کاذب برای پوشش دهی کابل ها می توان به امکان تعویض، عایق دما، نصب راحت، مقاومت در برابر الکتریسیته و آتش، در صورت نیاز وجود درب در زیرزمین و….اشاره کرد.

کف کاذب برای عبور و انتقال آب

نحوه ساخت این نوع از کف پوش ها به شکلی است که درزهای تعبیه شده روی آن می تواند آب روی سطح را از خود عبور داده و به راحتی آن را انتقال می دهد. کاربرد اصلی کف کاذب عبور دهنده ی آب برای آزمایشگاه یا سالن های ورزشی است و معمولا از جنس فولاد یا پلاستیک ساخته می شوند.

کف کاذب منتقل کننده گرما و رطوبت

ویژگی ظاهری این نوع از کف کاذب ها به شکلی است که ارتفاع کمی داشته و ضخامت زیادی هم ندارند، تا بتوانند گرما و رطوبت را به راحتی از خود عبور دهند. ماده ساخته شده این نوع از کف کاذب ها عموما چوب پنبه، سرامیک یا پارکت می باشد. توصیه مهم در رابطه با استفاده و به کارگیری از کف کاذب برای انتقال حرارت و رطوبت این است که در ساختمان هایی که نمی توانند وزن زیادی را تحمل کنند، استفاده نشود.   از دیگر ویژگی های این نوع از کف کاذب می توان به عایق صدا، مقاوم در برابر رطوبت، زیبایی و.. اشاره کرد. نکته بسیار مهمی که در رابطه با کف پوش های انتقال حرارت باید بدانید، این است که یک بار نصب شده و امکان تعویض یا جابه جایی ندارد؛ مگر در صورت پرداخت هزینه های بالایی.

این مطلب را از دست ندهید .
نصب سقف کاذب و نکات کاربردی خرید آن

کف کاذب چیست,کف کاذب فولادی,کف کاذب لگراند

کف کاذب از نوع کاهنده وزن ساختمان

کاربرد اصلی این نوع از کف کاذب ها در محل برگزاری نمایشگاه بوده و دیگر نیازی به دیوارهای ایستاده به جهت تکیه گاه بودن، ندارد و کاملا مستقل است. از ویژگی های این نوع کف کاذب می توان به نداشتن شاسی و زیرسازی اشاره کرد. کف کاذب به جهت کاهش وزن ساختمان به روی سطح بتنی ساخته شده و معمولا از جنس مرمر، چوب، گرانیت و.. می باشد و قابلیت جابه جایی هم دارد.

فرق بین کف کاذب فولادی و آلومینیومی در چیست

  1. آلمینیوم ضدزنگ بوده و برای مناطق شرجی بهتر است.
  2. وزن کلی آلومینیم در قیاس با فولاد کم تر بوده و برای سبک سازی بهتر است. توصیه می کنیم کف کاذب طبقات بالایی را از جنس آلومینیوم تهیه کنید.
  3. آلمینیوم امکان بازیافت دارد.
  4. هزینه های آلومینیوم از فولاد بیش تر بوده و گران تر است.
  5. آلومینیوم تحمل بار گسترده و حتی متمرکز کم تری دارد.
  6. کف کاذب های آلومینیومی قابلیت نصب HPL را ندارند.
  7. وزن پایین نمونه های آلومینیومی سبب به وجود آمدن مشکلاتی در اندازه گیری می شود.

با کف کاذب لگراند آشنا شوید

کف کاذب لگراند برای کشور فرانسه بوده و مرغوب ترین نوع کف کاذب های موجود در بازار را تولید می کند. شما می توانید کف کاذب تولیدی این برند را که از جنس گالوانیزه است، در ابعاد گوناگونی سفارش دهید. باتوجه به این که موارد تولیدی آن دارای هزینه های مقرون به صرفه ای است، اما مراحل نصب بسیار دشواری دارد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *