سقف و کف کاذب اتاق سرور

سقف و کف کاذب اتاق سرور

همان‌طور که می‌دانید اتاق سرور، محل نگهداری سرورها و داده‌ها می‌باشد، از همین جهت، تعداد کابل‌ها و سیم‌های شبکه در آن‌جا بسیار زیاد است. بنابراین، استفاده از سقف و کف کاذب اتاق سرور ، برای پوشاندن این تجهیزات، راه حل معقولی می‌‎باشد.

اکنون ما در این مقاله قصد داریم که سقف و کف کاذب را به شما معرفی نمائیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی سقف کاذب:

سقف کاذب درواقع، سقف دوم می‌باشد. سقف کاذب اتاق سرور برای پوشاندن تجهیزاتی چون کابل‌ها و سیم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از این سقف برای آکوستیک نمودن فضای اتاق سرور استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید سرورها و سایر تجهیزات منشاء تولید صدا در اتاق سرور هستند، از همین جهت، سقف و کف کاذب می‌تواند همانند عایقی برای صدا عمل نماید.

اغلب سقف‌های کاذب از نوع مشبک بوده و سایز هر تایل سقف کاذب، ۶۰*۶۰ سانتی‌متر می‌باشد.

متعلقات سقف کاذب:

سقف کاذب از متعلقاتی تشکیل شده است و بدون این متعلقات امکان نصب و اجرای آن ممکن نخواهد بود. این متعلقات به شرح زیر آورده شده‌اند. از جمله:

  • تایل.
  • سپری.
  • نبشی.
  • آویز.

تایل: تایل‌های سقف کاذب، قطعاتی هستند مربع شکل که سایز آن‌ها نیز ۶۰*۶۰ سانتی‌متر می‌باشد. تایل‌ها، قسمت اصلی سقف کاذب به حساب می‌آیند.

سپری: تایل‌ها روی سپری‌ها قرار داده می‌شوند. درواقع سپری‌ها، قطعات فلزی‌ای هستند که با اتصال آن‌ها به یکدیگر فضایی را برای قرارگیری تایل‌ها بر روی خود ایجاد می‌کنند.

نبشی: از نبشی برای هدایت سپری‌ها و اتصال به دور دیوار استفاده می‌شود.

آویز: از آویزها نیز برای اتصال سپری‌ها به سقف استفاده می‌شود.

اکنون در ادامه به مزیت‌های استفاده از این محصول می‌پردازیم.

خرید کف کاذب اتاق سرور,سقف و کف کاذب اتاق سرور,کف های کاذب مراکز حساس

 

مزایای استفاده از سقف کاذب اتاق سرور:

استفاده از سقف کاذب اتاق سرور، مزیت‌هایی را به همراه دارد که به شرح زیر می‌باشد.

  • در درجه‌ی اول استفاده از این محصول، اتاق سرور زیباتر و منظم‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ چرا که با استفاده از این محصول می‌توان تمامی لوله‌ها، کابل‌ها و سایر تجهیزات و تأسیسات شبکه را پوشش داد.
  • مزیت بعدی استفاده از این محصول، ایمنی کابل‌ها و تأسیسات می‌باشد. درواقع سقف کاذب همانند پوشش محافظی بوده و استفاده از آن منجر خواهد شد که به تجهیزات ضربه‌ای وارد نشود.
  • دسترسی آسان به ادوات یکی دیگر از مزایای این محصول می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، استفاده از این محصول، امکان کابل‌کشی را ساده‌تر خواهد کرد.

سقف‌های کاذب اتاق سرور باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشند:

با توجه به اینکه اتاق سرور مکان حساس و حائز اهمیتی می‌باشد، از همین جهت سقف‌های کاذب اتاق سرور باید ویژگی‌هایی متناسب با آن محیط را داشته باشند. درواقع شما نمی‌توانید از هر سقف کاذبی برای مراکز حساس استفاده نمائید و فقط مجاز هستید از سقف‌هایی استفاده نمائید که با شرایط محیطی اتاق سرور، سازگار هستند.

این مطلب را از دست ندهید .
چگونه بهترین سیستم کف کاذب را برای مرکز داده خود انتخاب کنید؟

این ویژگی‌ها در ادامه آورده شده‌اند.

برخورداری از متریال مناسب:

تایل سقف‌ کاذب اتاق سرور، باید از متریال خاصی برخوردار باشد. تایل این محصولات از مواد گچی، آلومینیومی و pvc ساخته شده‌اند.

رنگ:

برای انتخاب رنگ سقف کاذب، بهتر است که از رنگ روشن استفاده شود. استفاده از رنگ روشن منجر به بازتاب مناسب نور خواهد شد و این موضوع منجر به نمایش بهتر نشتی یا سوختگی احتمالی روی تایل‌ها می‌شود.

آکوستیک:

سوراخ‌های ایجاد شده بر روی تایل سقف کاذب اتاق سرور، منجر به جذب صدا خواهد شد.

مقاوم در برابر حریق و رطوبت:

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک سقف کاذب باید از آن برخوردار باشد، مقاومت آن در برابر حریق و رطوبت می‌باشد.

معرفی کف کاذب اتاق سرور:

کف کاذب اتاق سرور، کف دوم می‌باشد. این محصول با استفاده از متعلقاتی روی کف اصلی پیاده‌سازی می‌گردد. با نصب کف کاذب، فضای خالی‌ای بین کف اصلی و کف دوم به وجود می‌آید و شما می‌توانید از این فضای خالی برای قرار دادن تجهیزات و تأسیسات استفاده نمائید.

کف های کاذب از انواع گوناگونی برخوردار هستند و شرکت فنی و مهندسی کارنو، به تولید و عرضه‌ی کف های کاذب مراکز حساس می‌پردازد. این کف کاذب ‎ها شامل موارد زیر می‌باشد. از جمله:

  • کف کاذب طرح لگراند.
  • کف کاذب فولادی.
  • کف کاذب آلومینیومی.

شما می‌توانید برای آشنایی با هر یک از این کف کاذب‌ ها با کارشناسان و پشتیبانان شرکت کارنو تماس گرفته و یا به قسمت معرفی محصولات سایت بروید.

به صورت مختصر، کف کاذب فولادی و آلومینیومی دارای تایل هایی به ابعاد ۶۰*۶۰ سانتی متر می باشد که دارای دو نوع روکش HPL و PVC است. با توجه به اهمیت مراکز داده، باید از کف کاذبی استفاده شود که ضد الکتریسیته ساکن باشد. به همین دلیل بهتر است از روکش hpl استفاده شود. این نوع روکش دارای خاصیت انتی استاتیک و ضد خش می باشد. کف کاذب طرح لگراند که تولید انحصاری گروه فنی و مهندسی کارنو می باشد، دارای تایل هایی به ابعاد ۲۲٫۵*۲۲٫۵ سانتی متر می باشد. این نوع کف کاذب به گونه ای طراحی شده که فاقد روکش است و خاصیت انتی استاتیک را نیز داراست و برای مراکز حساس مناسب است.

سقف کاذب یا کف کاذب؟

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که استفاده از سقف کاذب برای اتاق سرور مناسب‌تر است و یا استفاده از کف کاذب؟ در پاسخ باید بگوئیم که شما می‌توانید از هردوی این محصولات استفاده نمائید. اما، برای دسترسی راحت‌تر به تجهیزات و تأسیسات، استفاده از کف کاذب پیشنهاد می‌گردد.

این مطلب را از دست ندهید .
انواع مدل های کف کاذب

خرید کف کاذب اتاق سرور,سقف و کف کاذب اتاق سرور,کف های کاذب مراکز حساس

مزایای کف کاذب اتاق سرور:

استفاده از کف کاذب اتاق سرور، مزایایی را به همراه دارد. این مزایا به شرح زیر می‌باشد. از جمله:

  • زیباسازی و نظم بخشی به اتاق سرور به علت عدم رؤیت تجهیزات و تأسیسات و پوشانده شدن آن‌ها.
  • ارتقاء ایمنی افراد در زمان تردد، به علت عدم برخورد پای افراد به تجهیزات و تأسیسات.
  • افزایش طول عمر تجهیزات و تأسیسات، به علت عدم برخورد موانع و ضربات به آن‌ها.
  • دسترسی بسیار ساده به تجهیزات و تأسیسات زیر کف کاذب.

و غیره.

متعلقات کف کاذب:

کف کاذب بسته به اینکه از چه نوعی می‌باشد از متعلقات متفاوتی برخوردار است. درواقع، متعلقات کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی شامل: تایل، استرینگر و پایه می‌باشد.

اما، متعلقات کف کاذب طرح لگراند شامل: تایل، پایه، قطعه‌ی ارتفاع دهنده، پلنیوم، اگزیت تایل، ارتینگ تایل و فلور باکس است.

نصب و اجرای کف کاذب:

نصب و اجرای کف کاذب اتاق سرور بسته به نوعی که دارد، متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال: کف کاذب طرح لگراند به زیر ساخت نیازی ندارد و شما خود به تنهایی می‌توانید آن را پیکربندی نمائید. فقط کافیست پایه‌ها را در نقاط مشخص شده قرار دهید و بعد از آن تایل‌ها را بر روی پایه‌ها بگذارید. شما در زمان راه‌اندازی کف کاذب طرح لگراند به هیچ پیچ و مهره‌ای نیاز ندارید. درواقع، تایل‌ها روی شیارهایی که بر روی پایه‌ها قرار دارند، فیکس می‌شوند.

اما، کف کاذب فولادی یا کف کاذب آلومینیومی برای نصب به زیرساخت نیاز دارند. از همین جهت، شما نمی‌توانید این کف کاذب ها را به تنهایی نصب نمائید و برای اجرای آن به گروهی از نصابان حرفه‌ای و کار بلد نیاز خواهید داشت.

خرید کف کاذب اتاق سرور:

شما می‌توانید برای خرید کف کاذب اتاق سرور و همچنین نصب و اجرای این محصول، همین الآن با شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید. کارشناسان و متخصصان ما در کنار شما خواهند بود تا با توجه به میزان بودجه و نیاز کاربری خود، بهترین کف کاذب را انتخاب و خریداری نمائید. امید است که این مقاله برای شما کاربردی و مفید بوده باشد، منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید و نظرات، انتقادات و سؤالات خود را در دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید.

برای ارتباط با کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارنو با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

2 نظر

  • امیر علی پریزاد

    سلام برای خرید کف کاذب اتاق سرور، شما کف کاذب فولادی رو پیشنهاد میدید یا کف کاذب طرح لگراند رو؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام. شما می‌تونید از هر دوی این‌ها به عنوان کف کاذب اتاق سرور استفاده کنید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید. خیلی ممنونم.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *