دیوار کاذب

چگونگی نصب دیوار کاذب کناف و مزایای آن

نصب دیوار کاذب کناف به عنوان یک پوشش بر روی دیوار نصب می گردد و استفاده کنندگان زیادی دارد. بنابراین افراد برای استفاده از این دیوار ها نیازمند اطلاعات درست و دقیقی می باشند. به همین دلیل در ادامه مطالب به توضیح این موضوع می پردازیم تا سوالات متعددی که در رابطه با این نوع اجرای دیوار کاذب کناف دارید، برطرف شود.

اجرای دیوار کاذب کناف,دیوار کاذب کناف,سقف و دیوار کاذب

اجرای دیوار کاذب کناف و پوشش آن

نصب دیوار کاذب کناف به عنوان یک پوشش بسیار مناسب به منظور استفاده در قسمت نازک کاری ساختمان به کار می رود. ویژگی های زیادی که این نوع دیوار دارد سبب می شود که تمامی امکانات مانند محافظت در برابر رطوبت، صدا، حرارت، در دسترس بودن تاسیسات، ایمن بودن در برابر زلزله و … در تولید سقف و دیوار کاذب کناف در نظر گرفته شود.

کارایی سقف و دیوار کاذب کناف

  • از این نوع دیوار به منظور تعمیر دیوار بنا های قدیمی که سالیان درازی از ساخت آن گذشته است، استفاده می شود
  • به عنوان یک پوشش محافظ بر روی دیوار جدید استفاده می گردد
  • به عنوان عایق در برابر صدا و حرارت در دیوار های اطراف ساختمان استفاده می گردد
  • به عنوان یک عایق صوتی برای استفاده در فضای داخلی به منظور جدا کردن دیوار ها مانند اتاق، دفتر، راه پله و … به کار برده می شود
  • با نصب دیوار کاذب کناف می توان یک فضای مناسب به منظور عبور وسایل الکتریکی و تاسیسات را به وجود آورد
  • اجرای دیوار کاذب کناف یک پوشش مناسب برای رطوبت و آتش سوزی عمل می کند

سقف و دیوار کاذب کناف,مزیت دیوار کاذب,مزیت سقف کاذب کناف

مزیت استفاده از سقف و دیوار کاذب کناف

  • سرعت نصب دیوار کاذب کناف بسیار بالا می باشد و به راحتی می توان این کار را انجام داد
  • انجام دادن کار های مربوط به نازک کاری و عایق کردن به وسیله صفحه های گچی در یک زمان واحد را دارا می باشد
  • صرفه جویی در مصرف مصالح و کاهش دور ریز های آن
  • به راحتی می توان تمام مشکلاتی که در زمان نصب دیوار کاذب کناف وجود دارد را برطرف کرد
  • به وجود آوردن یک فضای مناسب برای عبور تاسیسات از دیوار بدون اینکه نیاز به تخریب دیوار وجود داشته باشد
  • هنگام ساخت به راحتی می توان به تاسیسات به کار رفته در دیوار دسترسی پیدا کرد
  • به عنوان یک پوشش بسیار مناسب برای صدا و حرارت در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد
  • بعد از اجرای دیوار کاذب کناف در همان زمان اتمام کار می توان کار رنگ کاری را انجام داد
این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با عوامل افزایش یافته کف کاذب

نصب دیوار کاذب کناف

به صورت کلی در رابطه با این نوع دیوار می توان این چنین بیان کرد که به دو صورت با سازه و بدون استفاده از سازه نصب و اجرا می گردند. بنابراین در ادامه مطالب به توضیح این دو شیوه می پردازیم.

دیوار کاذب کناف بدون سازه

در اجرای دیوار کاذب کناف شیوه کار به این صورت می باشد که یک نوع پوشش گچی ساده یا صفحه عایق مانند پلی استایرن و پشم معدنی را مورد استفاده قرار می دهند. پنل های طراحی شده به وسیله چسب خمیری که از گچ مخصوص و مواد دیگر تشکیل شده است به نصب دیوار کاذب کناف اصلی می شود. گام بعدی برای انجام کار این است که درز های ایجاد شده را با استفاده از نوار و موارد دیگری که مخصوص این کار هستند، درزگیری می کنند.

اگر تمام این کار ها به وسیله یک فرد ماهر و با تجربه به درستی انجام شود، می توان در پایان نظاره گر یک دیوار کاملا صاف و زیبا بود. در رابطه با این نوع دیوار می توان به این نکته اشاره کرد که استفاده از رنگ ها و تزیین های مناسب می تواند به فضای داخلی منزل جذابیت و زیبایی خاصی ببخشد.

نصب دیوار کاذب کناف,اجرای دیوار کاذب کناف,دیوار کاذب کناف

دیوار پوششی با سازه کناف

در اجرای دیوار کاذب کناف، پنل های گچی ساخته شده را به زیر ساخت های فلزی متصل می کنند. این زیر ساخت ها به دو صورت یعنی نصب شده بر روی دیوار اصلی و یا اینکه جدا از آن مورد استفاده قرار می گیرد. مرحله بعدی از اجرای دیوار کاذب کناف به این صورت می باشد که یک لایه محافظ میان دیوار پشتی و پنل گچی قرار می گیرد، انجام دادن این کار سبب می شود که فاصله های ایجاد شده پر شود.

این مطلب را از دست ندهید .
معرفی و مزایای کف کاذب با روکش HPL

همچنین در رابطه با این نوع دیوار می توان به این مورد اشاره کرد فاصله ایجاد شده میان پنل و دیوار سبب می شود که عایق به راحتی بر روی دیوار نصب گردد و برای عبور تاسیسات در دیوار نیز هیچ گونه شیاری ایجاد نشود. مزیت دیگری که این نوع ساختار دارد این است که می توان آن را در دیوار هایی که شرایط خاصی دارند و یا اینکه ارتفاع آن ها ۱۰ متر مربع می باشد نصب گردند.

تعمیر و نگه داری سقف و دیوار کاذب کناف

به همان صورتی که در قسمت مزیت ها نیز در رابطه با این نوع دیوار کاذب مطالب را بیان کردیم باید به این نکته اشاره کنیم که این نوع دیوار به دلیل مقاومت زیادی که دارد نیازی به لایه محافظ ندارد. همچنین در زمانی که مشکلی برای این دیوار به وجود آید و صدمه ببیند به آسانی می توان آن را عوض کرد و هزینه اجرای دیوار کاذب کناف بسیار پایین و به صرفه می باشد.

مطالبی که در بالا به آن اشاره شد به منظور آشنایی و بالا بردن اطلاعات شما در رابطه با نصب دیوار کاذب کناف می باشد. بنابراین شما با استفاده از این مواردی که به آن اشاره شد به راحتی می توانید نسبت به خرید و اجرای دیوار کاذب کناف اقدام نمایید و بهترین گزینه از سقف و دیوار کاذب کناف را انتخاب کنید.

 

نکته: این مقاله صرفا جهت بالابردن اطلاعات کاربر می باشد. گروه فنی و مهندسی کارنو تولید کننده انواع کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب فولادی و کف کاذب گالوانیزه است.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *