کف کاذب سنگی

کف کاذب سنگی و حس خوب طبیعت

در حال حاض اهمیت سبک سازی ساختمان بیش از پیش به چشم می‌آید و البته در ساختمان‌ها باید دسترسی آسانی به تاسیسات وجود داشته باشد، به همین دلیل کف کاذب سنگی به بازار عرضه شده است که قابلیت‌های خاصی دارد، پنل‌های این کف کاذب از جنس سنگ‌های طبیعی مختلف مثل مثل گرانیت یا مرمر هستند و بصورت برش خورده و آماده در بازار عرضه می‌شوند و برای هدایت آب و گرد و خاک به زیر کف کاذب دارای درزهایی هستند. با ما همراه باشید تا بیشتر با این نوع کف کاذب آشنا شوید.

کف کاذب سنگی چیست؟

کف کاذب سنگی به دلیل آن که می‌تواند آب‌های روی سطحش را به زیر منتقل کند و آبی را بر روی سطح نگه ندارند، برای استفاده در پشت بام، بالکن و حتی فضای سبز حیاط پیشنهاد می‌شود. پایه‌هایی که برای کف کاذب سنگی استفاده می‌شود معمولا اندازه ای متغیر دارند و مشتری بنابه نیاز خود می‌تواند ارتفاع پایه را از ۲٫۵ سانتی متری تا ۴۰ سانتی‌متری انتخاب کند. تایل‌هایی که برای کف کاذب سنگی استفاده می‌شوند هم بنابه نیاز مشتری ابعاد و ضخامت متفاوتی دارند.

انواع کف کاذب,قیمت کف کاذب سنگی,کف کاذب سنگی

نکته بسیار مهمی که در رابطه با کف کاذب سنگی باید به آن توجه داشته باشید این است که زمان اجرا نیازی به ملات‌هایی مانند سیمان نیست. این مورد سبب می شود که وزن بار مرده تحمیل شده به کف به شدت کاهش پیدا کند و در نهایت ساختمانی سبک تر داشته باشید. البته این تنها مزیت کف‌های کاذب سنگی نیست، این کف‌ها سبب می‌شوند که مصرف حامل‌های انرژی کاهش پیدا کند، زیرا عایق گرما و سرما هستند.

این مطلب را از دست ندهید .
نکات اساسی تمیز کردن کف کاذب مراکز داده

مزیت‌های کف کاذب سنگی

مزیت‌های دیگر استفاده از کف کاذب سنگی به شرح زیر هستند: سرعت بالا در نصب و اجرا (زیرا دیگر ملاتی در آن استفاده نمی‌شود که برای خشک شدن آن نیاز به زمان باشد)، اگر تایلی شکسته شود می‌توان در کم‌ترین زمان و با هزینه کمی آن را تعویض کرد و در نهایت این که می‌توان کف‌های کاذب سنگی را بر روی سطح های شیب دار هم اجرا کرد زیرا پایه‌ها رگلاژدار هستند. این نوع کف کاذب در مراکز پر تردد اداری و اتاق‌های کنترل و یا در پشت بامی که دارای روف گاردن است، استفاده می‌شود. همچنین با استفاده از کف کاذب سنگی می توان ظاهر سنگ را در محیط خانه یا اداره تجربه کرد و از زیبایی آن استفاده برد.

انواع کف کاذب

کف کاذب از نظر نوع متریال، به دسته های مختلفی دسته بندی می شود. با توجه به نوع کف کاذب، می‌توان آن را در مکان‌های مختلف نصب و اجرا کرد.

از کف کاذب می‌توان در ادارات و ساختمان‌های اداری، فروشگاه‌ها، مراکز حساس همچون اتاق سرور و دیتاسنتر و هر مکان دیگری که نیاز به فضای خالی برای عبور کابل و سیم و یا تجهیزات دیگر، استفاد کرد.

انواع کف کاذب با توجه به متریال:

کف کاذب سنگی

کف کاذب فولادی

کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب گالوانیزه

کف کاذب شیشه‌ای

و… .

نوع کف کاذبی که برای مراکز حساس بسیار مناسب است و از مقاومت بالا برخردار است: کف کاذب فولادی، کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب گالوانیزه است.

این نوع کف کاذب‌ها ضد الکتریسیته و مقاوم در برابر دما و آتش سوزی‌ست.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با وزن کف کاذب

2 نظر

  • محمد بخشی

    سلام
    میشه روی کف کاذب سنگی از سنگهای تراورتن و مرمر طبیعی استفاده کنیم؟
    یعنی جنس روکش این نوع کف کاذبها چیه؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام بله میشه استفاده کرد.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *