کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی و ویژگی های اساسی آن

قطعا بارها اسم سقف کاذب را شنیده اید اما در مورد کف کاذب فولادی یا هر نوع کف کاذب دیگری ممکن است چیز زیادی به گوشتان نخورده باشد. کف های کاذب تاریخچه ای قدیمی دارند که به دوران روم باستان بر می گردد. در گذشته برای حمام های عمومی، سالن های ورزشی، رستوران ها، سالن های تئاتر و … از کف هایی استفاده می کردند که عایق باشد و زیبایی خاصی را به محیط ببخشد. کف کاذب در اصل یک سیستمی است که از پنل رویی، پوشش نهایی، میله رابط، کفشک، کلاهک و استرنیگر تشکیل شده است.

همان طور که می دانید برای کف ساختمان ها می توان از کف پوش برای زیبایی استفاده کرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، اما کف کاذب فولادی کمی متفاوت تر از این کف پوش ها می باشد. کف های کاذب با استفاده از پایه هایی که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند نصب می شوند این کف پوش ها برای ساختمان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که افراد زیادی در آن در تردد هستند و یا اینکه در سازمان از وسایل و تجهیزات سنگینی استفاده می شود.

معمولا هدف از نصب کف کاذب به وجود آوردن فضایی خالی برای پوشش تاسیسات برقی می باشد. در اتاق های سرور به مسیرهایی نیاز است که بتوان کابل های شبکه و برق را در آن جای داد، علاوه بر این داشتن سیستم تهویه قوی برای تنظیم دمای سرورها ضروری است. به همین دلیل تجهیزاتی مثل کف کاذب، سقف کاذب، سیستم اطفاء حریق و … در این گونه مراکز نیاز است.

قیمت کف کاذب فولادی,کف کاذب فولادی,کف کاذب فولادی توپر

کف های کاذب با به وجود آوردن این فضاها از کابل ها و اتصالات به خوبی محافظت می کنند و تعمیر و نصب و وصل تجهیزات اتاق سرور را راحت می کند. کف های کاذب انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها کف کاذب فولادی آنتی استاتیک می باشد این نوع کف در مقایسه با انواع دیگر از مقاومت بالایی در برابر فشار برخوردار است. روکش های این کف با استفاده از آپوکسی ها یا رنگ های کوره ای پوشانده می شود که در برابر رطوبت  و حرارت مقاوم هستند. این موارد می تواند عوامل موثر بر قیمت کف کاذب فولادی باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
راهنمای انتخاب و سفارش کف کاذب

برای نصب این کف کاذب دو روش وجود دارد، یکی از روش ها، نصب تو پر می باشد که در آن از کف کاذب فولادی توپر استفاده می شود. در این روش برای نصب کف از موادی مثل پلی اتلین، کامپوزیت، سیمان سبک و فرمالدئید استفاده می شود که استحکام کف را بالا می برد. روش دیگری که وجود دار که به آن، نصب تو خالی کف ها می گویند. روش دیگر برای اجرای این کف ها تو خالی می باشد که از خیلی جهات ویژگی هایی مثل کف کاذب فولادی توپر دارند. اما در این روش برش های داخلی کف خالی هستند و معمولا  برای سازمان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که وزن کل ساختمان مورد توجه باشد.

کاربرد کف کاذب فولادی آنتی استاتیک

از خطراتی که کارمندان و وسایل داخل اتاق سرور و دیتا سنترها را تهدید می کند، تخلیه بار الکتریکی این مرکزها می باشد، همچنین اگر اختلالی در سیم کشی و کابل کشی های این اتاق ها به وجود آید به راحتی می تواند باعث آتش سوزی یا برق گرفتگی شود. کف کاذب فولادی آنتی استاتیک از جمله تاسیسات ضروری مورد نیاز برای اینگونه مراکز هستند که علاوه بر اینکه مسیری را برای عبور کابل ها و سیم ها به وجود می آورد، به دلیل آنتی استاتیک بودن ارتعاشات مغناطیسی را بازتاب می دهد.

کف کاذب آنتی استاتیک علاوه بر اینکه در برابر ارتعاشات مغناطیسی مقاومت دارند از خاصیت ضد حریق برخوردار هستند و بارهای سنگین وسایل و تجهیزات را به خوبی تحمل می کنند. در اتاق های برق و دیتا سنتر به دلیل اینکه معمولا از وسایل سنگین استفاده می شود باید از کف پوش هایی استفاده  شود که ضد خش و ضد ضربه باشد، کف های کاذب فولادی آنتی استاتیک این ویژگی مهم را دارند و این ویژگی ها بر قیمت کف کاذب فولادی تاثیر زیادی می گذارد.

این مطلب را از دست ندهید .
انواع سقف در سازه های گوناگون - قسمت دوم

قیمت کف کاذب فولادی,کف کاذب فولادی,کف کاذب فولادی توپر

از دیگر مزایای کف کاذب آنتی استاتیک می توانیم به قابل بازیافت بودن آن ها اشاره کنیم، زمانی که شما از طرح و جنس کف پوش ها خسته شدید و قصد تعویض آن ها را داشته باشید به راحتی می توان مواد این کف پوش ها را بازیافت کرد و هم اینکه از لحاظ قیمت از انواع دیگر قیمت کف کاذب فولادی کمتر می باشد. نصب این کف ها هیچ گونه سختی و مشکلی ندارد به راحتی می توان آن ها را نصب کرد و با هر ارتفاعی که خواستیم تنظیم کنیم.

کف کاذب فولادی؛ یک محیط ایمن و بی خطری را برای کارکنان شرکت ها یا سازمان ها به وجود می آورد که با آسودگی خاطر به کار خود مشغول شوند. کابل های برق را به راحتی می توان در زیر این کف پوش ها قرار داد و آن ها را مدیریت کرد. این کف پوش ها وزن های سنگین را به خوبی متمرکز می کنند تا باعث خرابی نشوند. همچنین از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند. قطعاتی که در این کف ها وجود دارند، نقش مهمی برای امنیت کارکنان و پایداری سیستم ایفا می کنند.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *