کف کاذب HPL

کف کاذب HPL

از حدود ۴۰ سال پیش، تولیدکنندگان کف کاذب با ترکیب محصولات خود با لمینت، به نوعی کف کاذب رسیدند که از جنس لمینت تحت فشار بالا تولید می شد. این کف کاذب که HPL نامیده می شود، مقاومت زیادی در برابر جریان برق دارد و برای آزمایشگاه های الکتریسیته و کامیپوتر بسیار مناسب است. این کف ها به نوعی تولید می شوند که ایمنی استفاده کنندگان را به طور کامل تامین کنند.

کف کاذب HPL از انواع کف کاذب است که از فشرده سازی چندین لایه مختلف تولید می شود به طوری که در مقابل فشار و ضربه های ناگهانی بسیار مقاوم است. هر کدام از این لایه ها با استفاده از ماده ای به نام رزین به یکدیگر چسبانده می شوند. به همین دلیل در برابر ترکیبات شیمیایی و حرارت، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند. کف های HPL در رنگ های متنوعی تولید می شوند. به همین دلیل، برای استفاده در کف ساختمان به عنوان کف کاذب گزینه بسیار مناسبی هستند.

موارد استفاده کف کاذب HPL

به دلیل این که کف های HPL قابلیت بالایی برای پراکنده کردن جریان الکتریسیته ساکن دارند، برای اتاق هایی که دارای لوازم برقی حساس هستند، بسیار مناسب هستند. به همین دلیل دیگر نیازی نیست که از پوشاننده های آنتی استاتیک استفاده شود. بنابراین هرگز از پوشش هایی مانند موم بر روی کف کاذب HPL استفاده نکنید.

قطعات کف کاذب HPL حداقل ۱۰ اهم مقاومت دارند که با توجه به میزان ضخامت، می تواند بیشتر نیز باشد. ضخامت کف نیز با توجه به تعداد لایه های فشرده شده تعیین می شود. هنگامی که این قطعات را نصب می کنید، با توجه به میزان تمیز بودن پنل ها می توانید عملکرد پخش الکتریسیته ساکن را تنظیم کنید. این قطعات باید همواره به صورت تمیز و بدون آلودگی نگه داری شوند.

این مطلب را از دست ندهید .
عوامل تاثیر گذار بر قیمت کف های کاذب

این کف ها در دو ضخامت ۱٫۶ اینچ و ۱٫۸ اینچ در بازار موجود هستند. با توجه به این که لمینت کف کاذب HPL دوام و استحکام بسیار بالایی دارد، در سال های اخیر با استقبال زیادی در اکثر پروژه های ساختمانی مواجه شده است. بیشتر پنل های این نوع از کف کاذب ها، با استفاده از لمینت تحت فشار یعنی HPL تهیه می شود. رنگ آن ها نیز معمولا قهوه ای یا مشکی است.

انواع کف کاذب,تولید کف کاذب,تولیدکنندگان کف کاذب

مزیت های کف کاذب HPL

  • به هیچ گونه پوشش ضد استاتیک مانند موم نیازی ندارد.
  • به سادگی تمیز می شود و نیازی نیست به طور مکرر آن را نظافت کنید.
  • سطح آن صاف و بدون زائده است؛ به همین دلیل به پولیش کشیدن و یا سنباده نیازی ندارد.
  • در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و به راحتی با مواد شیمیایی ترکیب نمی شود.
  • هزینه نگهداری آن بسیار پایین است و در صورت نیاز، به راحتی تعمیر می شود.
  • در صورتی که مایعات روی آن ریخته شود، به سادگی تمیز و خشک می شود.
  • لکه های سخت یا قدیمی را می تواند با استفاده از حلال های صنعتی به راحتی پاک کرد. دقت کنید که این حلال ها نباید قابلیت اشتعال داشته باشند.
    گرد و خاک به سطح آن جذب نمی شود.
  • بسته به نوع کاربری، نحوه استفاده و تعداد افرادی که از کف کاذب استفاده می کنند، تمیز کردن آن نیز بسیار متفاوت خواهد بود. در صورت استفاده صحیح، نیازی به تمیزکاری مکرر نیست. دقت کنید که هنگام نظافت با اسپری و یا سایر تمیزکننده ها، مراقب باشید که رد آن ها روی کف باقی نماند. در صورت امکان، برای تمیز کردن کف، از یک جاروی برقی یا دستی استفاده کنید. در صورت وجود لک روی کف، از یک دستمال مرطوب و پاک کننده های ملایم استفاده کنید.
این مطلب را از دست ندهید .
اجرای سقف کاذب در ساختمان و نکات مهم آن

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *