کف کاذب در ساختمان

چرا وجود کف کاذب در ساختمان امری ضروری است

اهمیت کف کاذب در ساختمان

همانطور که همه‌ ی ما می‌ دانیم در دنیای رقابت هیچ حد و مرز و نقطه پایانی وجود ندارد چه بسا افرادی که خود را برتر از سایرین و فاتح رقابت دانسته اند اما در چشم برهم زدنی میدان را به رقیب واگذار کرده‌ اند و چه بسیار دوستی‌ ها و رفاقت ها که در سایه‌ ی رقابت محو شده‌ اند.

صنعت تولید مصالح و تجهیزات ساختمانی نیز یکی از پر فراز و نشیب ترین صنایع است؛ کسی که قصد رقابت در این بازار را داشته باشد باید با تمام قوا وارد عرصه شود و تمام نیروی خود را به کار گیرد. برای پیروزی در این میدان و اصولا هر میدان و رقابت دیگری تنها چیزی که نیاز است هوشمندی و زیرکی است؛ در ادامه بیان خواهیم کرد که ضرورت استفاده از کف کاذب ساختمان در چیست؟

استفاده از کف کاذب در سبک سازی ساختمان

امروزه سبک سازی در ساختمان ها یکی از مهم ترین مسائل است اینگونه است که می‌ گویند یک ساختمان صنعتی شده؛ منظور از صنعتی کردن یا صنعتی سازی بهره گیری از فناوری های جدید است. تفاوتی ایجاد نمی‌ کند این فناوری چه کف کاذب باشد چه استفاده کردن از یک تیر آهن جدید. آنچه اهمیت دارد این است که باعث کم کردن هزینه ساختمان و افزایش مقاومت آن شود. همان کاری که کف کاذب می‌ کند. در واقع دو مزیت مهم کف کاذب که بیش از هرچیزی اهمیت دارد کاهش وزن ساختمان و کاهش مقدار رطوبت است.

قیمت کف کاذب ساختمان,کاربرد کف کاذب,کاربرد کف کاذب در ساختمان

کاربرد کف کاذب در ساختمان

این مطلب را از دست ندهید .
مزایای کاربرد کف‌ کاذب در مراکز داده

عمده ترین کاربردهای کف کاذب را می‌ توان در موراد زیر خلاصه کرد:
منظور از بکارگیری کف کاذب مخفی کردن تاسیسات می‌ باشد یعنی از کف کاذب استفاده می‌کنیم تا کابل ها و حجم بالای سیم هارا بپوشانیم و به آن نظم ببخشیم؛ دیگر کارایی آن در ساختمان انتقال آب های سطحی می‌ باشد؛ پس کف کاذب را نصب می‌ کنند تا باعث انتقال آب های سطحی شود.

نکته: همانطور که در بالا نیز اشاره شد کف کاذب روشی است برای مبارزه با رطوبت و کاهش آن از اهداف عمده کف کاذب کمک به سبک سازی ساختمان است. چرا که دیگر بناها و سازه های عظیم مورد پسند نیستند.
ساختمانی با وزن کمتر و مقاومت بالاتر چیزی که تمام سازندگان و خریداران به دنبال آن هستند.

وسایل الکتریکی و الکترونیکی جز جدایی ناپذیر دنیای امروز:

می‌ شود گفت در دنیای امروز وسایل الکتریکی و الکترونیکی ما را احاطه کرده‌ اند؛ هرجا پای این قبیل وسایل در میان باشد بی شک پای سیم ها و کابل های فراوانی نیز درمیان خواهد بود؛ این وسایل اگرچه جزو مزیت های زندگی کردن در دنیای مدرن به حساب می‌ آید اما خب محدودیت هایی را هم ایجاد می‌ کنند و مثلا در بحث حفاظت از این کابل ها باید بسیار دقت نمود چرا که تمام دیتاهای ورودی و خروجی از آن عبور می‌ کنند.

دست یابی راحت به کابل ها از ضروریات است.

عبور کابل ها باید طوری صورت گیرد که ضمن رعایت مسائل امنیتی دسترسی به آن ها نیز ساده باشد. این امکان وجود دارد که کابل ها نیاز به نقل و انتقال و یا تعمیرات داشته باشند؛ بنابراین هنگامی که روشی را برای پوشاندن کابل ها انتخاب می‌ کنیم باید توجه داشته باشیم که ضمن پوشش کامل آنان امکان دست یابی راحت را نیز برایمان فراهم کند؛ با در نظر گرفتن تمام این موارد در می‌ یابیم که بهترین گزینه کف کاذب است.

این مطلب را از دست ندهید .
چگونگی نصب دیوار کاذب کناف و مزایای آن

نکات مهم:

انواع مختلف کف کاذب ضمن آن که پوشش دهی بالایی دارند این امکان را نیز دارند که به راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن به تجهیزات زیرین آن دست یابید. با برداشتن کف کاذب با صرف کمترین انرژی امکان مدیریت آنچه زیر آن نهفته شده را دارید.
در پایان باید گفت ضرورت وجود کف کاذب در ساختمان امری انکار ناپذیر است؛ چرا که ویژگی های منحصر به فردی دارد که در بالا به آن اشاره شد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *