کف کاذب مخصوص سبک سازی ساختمان

خرید کف کاذب مخصوص سبک سازی ساختمان

امروزه کف کاذب در مکان‌های گوناگونی، اعم از: اتاق سرور، اتاق کنترل، اتاق برق و غیره پیاده‌سازی می‌گردد. در حال حاضر، این محصول در صنعت ساختمان‌سازی نیز به کار برده می‌شود.

کف‌های کاذب در انواع گوناگونی موجود هستند. از همین جهت شما نمی‌توانید، تنها براساس سلیقه‌ی خود به خرید این محصول بپردازید. بنابراین، در زمان خرید کف کاذب باید موارد دیگری را نیز بررسی نمائید.

شما ملزم هستید که در ابتدا با مشخصات فنی هریک از کف‌های کاذب و ساختار آن‌ها آشنا شوید و سپس با توجه به ساختمان مورد نظر خود، کف‌های کاذب را تهیه نمائید.

کف‌های کاذب از مزایای زیادی برخوردار هستند. گاهاً از این محصول به عنوان کف کاذب مخصوص سبک سازی ساختمان نیز یاد می‌شود. اما این نام صحیح نیست؛ زیرا کف کاذب وزن اضافی‌ای را به ساختمان وارد می‌کند و نمی‌تواند منجر به سبک سازی ساختمان شود. پس منظور از کف کاذب مخصوص سبک سازی ساختمان چیست؟!

گاهاً ممکن است که در بعضی از پروژه‌ها، از کف‌های کاذبی استفاده شود که بار اضافی زیادی را به سازه وارد می‌کنند. به عنوان مثال: ممکن است که در پروژه‌ای بر روی کف اصلی، کف کاذبی از جنس بتن بسازند و تجهیزات و تأسیسات را از زیر آن عبور دهند. در چنین شرایطی، کف کاذب راه‌اندازی شده، وزن زیادی را به سازه‌ی ساختمان وارد می‌نماید. بنابراین، بهتر است به جای استفاده از کف کاذب بتنی از سایر کف‌های کاذبی استفاده نمود که از وزن کمتری برخوردار هستند و تحمل بار کمتری را به سازه وارد می‌نمایند. اکنون در این مقاله به معرفی این کف‌های کاذب می‌پردازیم.

تعریف کف کاذب ساختمان:

در کشور ایران، کف کاذب را با نام کف دوم نیز می‌شناسند. در زبان انگلیسی، کف کاذب False floor نامیده می‌شود که معنای آن کف بالا آمده می‌باشد. کف کاذب ساختمان، کف‌های کاذبی هستند که در صنایع ساختمان‌سازی کاربرد دارند. کف کاذب ساختمان باید علاوه بر داشتن ظاهری خوب از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشد. علاوه بر آن، کف‌های کاذب نباید بار اضافی زیادی را به ساختمان وارد کنند.

به عبارتی دیگر، می‌توان این محصول را به این صورت تعریف نمود:

کف کاذب یا کف دوم، کفی است که به واسطه‌ی تجهیزات و متعلقات خود، بر روی کف اصلی و بالاتر از آن نصب می‌گردد. شما می‌توانید با توجه به حجمِ تجهیزات و تأسیسات زیر کف کاذب، ارتفاع پایه‌های این محصول را مشخص نمائید. البته، به یاد داشته باشید که برای هر کف کاذب، ارتفاع استانداردی تعریف شده است و شما باید این محصول را در حداقل و حداکثر ارتفاع استاندارد آن پیکربندی نمائید.

این مطلب را از دست ندهید .
تفاوت کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن و کف کاذب شبکه‌ای

شما می‌توانید برای خریداری کف کاذب ساختمان، همین الآن با شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید تا پشتیبانان این شرکت تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

False floor,کف کاذب ساختمان,کف کاذب مخصوص سبک سازی ساختمان

کف کاذب ساختمان در چه ابعادی عرضه می‌گردد:

اندازه‌ی ابعاد تایلِ کف کاذب با توجه به نوع آن متفاوت می‌باشد. اما تایل‌های کف کاذب گالوانیزه یا کف کاذب طرح لگراند، از ابعاد ۵/۲۲*۵/۲۲ برخوردار هستند. ابعاد کف کاذب آلومینیومی و فولادی نیز به صورت ۶۰*۶۰ در شرکت فنی و مهندسی کارنو موجود می‌باشند.

معرفی کف کاذب طرح لگراند برای ساختمان:

یکی از گزینه‌های پیش‌روی شما برای انتخاب کف کاذب و استفاده از آن در صنعت ساختمان‌سازی، کف کاذب طرح لگراند می‌باشد. این کف بسیار سبک است و به راحتی اجرا می‌گردد.

این محصول از قطعاتی برخوردار است و هر یک از این قطعات کاربرد خاصی دارند که داخل پرانتز به آن اشاره شده است. این قطعات شامل موارد زیر هستند.

از جمله:

  • تایل: (قطعه‌ای که افراد بر روی آن تردد می‌کنند و بستری همانند کف زمین را به وجود می‌آورد.)
  • پایه: (قطعه‌ای که تایل بر روی آن سوار می‌شود و منجر به ایجاد فاصله بین کف اصلی و کف زمین می‌گردد.)
  • قطعه‌ی ارتفاع‌دهنده: (قطعه‌ای که برای افزایش ارتفاع در کف کاذب طرح لگراند به کار برده می‌شود.)
  • پلنیوم: (قطعه‌ای که برای پر کردن گوشه‌های کار از آن استفاده می‌شود.)
  • اِگزیت تایل: (قطعه‌ای که به شما امکان دسترسی به تجهیزات و تأسیسات زیر کف کاذب را می‌دهد و همانند خروجی برای آن‌ها عمل می‌نماید.)
  • اِرتینگ تایل: (قطعه‌ای که کابل اِرت به زیر آن متصل شده است.)
  • فِلور باکس: (قطعه‌ای جهت جانمایی پریزها در زیر کف کاذب.)

مزایای کف کاذب طرح لگراند:

کف کاذب طرح لگراند از مزایای زیادی برخوردار است. یکی از آن مزایا نصب و اجرای کف کاذب طرح لگراند می‌باشد که برای نصب به نصاب نیازی ندارد. شما می‌توانید به تنهایی و در زمانی کوتاه به پیکربندی این محصول بپردازید. فقط کافیست که پایه‌ها را در ردیف‌های دلخواه و مشخص شده بچینید و سپس، تایل‌ها را بر روی آن‌ (پایه‌ها) قرار دهید.

همچنین این محصول به علت عدم زیر ساخت، قابلیت پیکربندی مجدد پس از راه‌اندازی را دارد.

قیمت کف کاذب طرح لگراند در قیاس با کف کاذب فولادی و آلومینیومی نیز مناسب‌تر می‌باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
چگونه به کمک انواع کف کاذب امنیت ساختمان را افزایش دهیم؟

البته، به یاد داشته باشید که عدم زیر ساخت کف کاذب طرح لگراند به معنای عدم مقاومت آن نیست. این محصول به خوبی با دیگر کف‌های کاذب رقابت می‌کند. میزان تحمل وزنِ نقطه‌ای در تایل این محصول، ۱۰۰۰ کیلوگرم است و پایه‌های آن نیز می‌تواند وزنی معادل ۱۲۰۰ کیلوگرم را تحمل نماید.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی کف کاذب طرح لگراند کارنو مراجعه نمائید.

False floor,کف کاذب ساختمان,کف کاذب مخصوص سبک سازی ساختمان

معرفی کف کاذب فولادی برای ساختمان:

استفاده از این کف کاذب نیز در صنعت ساختمان کاربرد دارد. این کف کاذب یا به صورت روکش PVC و یا به صورت روکش  HPL تولید و عرضه می‌گردد. این محصول همانند کف کاذب گالوانیزه از متعلقاتی همچون:

  • تایل
  • استرینگر
  • پایه

برخوردار است.

برای کسب آشنایی بیشتر با این محصول بر روی کف کاذب فولادی کارنو کلیک نمائید.

لازم به ذکر است که نصب این محصول، نیازمند زیرساخت می‌باشد. از همین جهت شما برای راه‌اندازی آن به گروهی از نصابان حرفه‌ای و کاردارن نیاز خواهید داشت.

معرفی کف کاذب آلومینیومی برای ساختمان:

کف کاذب آلومینیومی نیز برای استفاده در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد. متعلقات این محصول همانند متعلقاتِ کف کاذب فولادی می‌باشد. از جمله:

  • تایل
  • استرینگر
  • پایه

البته، مشخصات فنی کف‌های کاذب بایکدیگر تفاوت دارند. پس بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی کف کاذب آلومینیومی کارنو مراجعه نمائید.

*نکته۱: تمامی کف‌های کاذب نام برده شده در صنعت ساختمان کاربرد دارند، اما کف کاذب طرح لگراند به نسبت کف‌های کاذب دیگر از وزن کمتری برخوردار است.

*نکته۲: تمامی‌کف‌های کاذب کارنو از خاصیت الکترواستاتیک نیز برخوردار می‌باشند.

False floor,کف کاذب ساختمان,کف کاذب مخصوص سبک سازی ساختمان

مزایای کف کاذب:

همانطور که در مقاله اشاره شد، کف‌های کاذب در صنایع ساختمان سازی نیز به کار برده می‌شوند و استفاده از آن مزیت‌های زیادی را شامل می‌شود. از جمله:

  • نظم‌بخشی و زیباسازی محیط ساختمان.
  • دسترسی ساده به تجهیزات زیر کف کاذب.
  • افزایش ایمنی افراد در زمان تردد.
  • محافظت نمودن از تأسیسات زیر کف کاذب، همانند: کابل‌ها و سیم‌ها به علت عدم برخورد اشیاء و افراد با آن‌ها.

و غیره.

سخن آخر:

شما می‌توانید برای خرید کف کاذب ساختمان، همین الآن با مشاورین شرکت ما تماس بگیرید. کارشناسان کارنو به شما کمک خواهند کرد تا با توجه به بودجه‌ی مورد نظر خود و شرایط پروژه‌یتان، بهترین نوع کف کاذب را انتخاب نمائید.

منتظر مقالات و به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید.

2 نظر

  • سامان اسماعیلی

    وقت خوش کف کاذب طرح لگراند مقاومتش تا چه اندازه هست؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام در قسمت معرفی محصولات جزئیات محصول براتون اومده دوست عزیز. برای اطلاع از مقاومت کف کاذب طرح لگراند لطفا به قسمت مربوطه مراجعه کنید. خیلی ممنونم.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *