نگهداری کف کاذب

نگهداری کف کاذب، تعمیر و سرویس دوره ای

نگهداری و اجرای کف کاذب

یکی از مهم ترین نکاتی که در زیبایی و عملکرد کف کاذب تاثیر بسیار بالایی دارد، این است که اجرای کف کاذب و نصب آن با دقت کامل صورت بگیرد. این در صورتی است که نگهداری از کف کاذب هم به اندازه نصب درست آن اهمیت داشته و نباید از آن قافل شد. شاید باورش برای شما دشوار باشد، که با نگهداری درست می توانید عمر کف کاذب را تا دو برابر افزایش داده و در هزینه های خود در حد قابل قبولی صرفه جویی کنید. به احتمال بسیار زیاد با توجه به بیان نکات سطر بالا تمایل دارید در رابطه با چگونگی نگهداری کف کاذب اطلاعات بیش تری کسب کنید.

شما می توانید با کمک و راهنمایی های شرکت تولید کننده، این اصول را برای نگهداری مناسب و تعمیر کف کاذب و سیستم دوره ای استفاده کنید. نکته مثبت ماجرا این است که در این مقال قصد داریم برای شما عزیزان این نکات را بیان کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. در ابتدا لازم است که بدانید نگهداری از کف کاذب شامل دو بخش خواهد شد، که عبارت اند از:

  1. موارد نگهداری سازه ای
  2. موارد محیط زیستی

در ادامه قصد داریم نکاتی از روش نگهداری کف کاذب را بیان کرده و در رابطه با هر یک اطلاعات لازم و کافی را به شما بدهیم.

اجراي كف كاذب,اجرای کف کاذب,تعمیر کف کاذب

نگهداری و همچنین سرویس موارد سازه ای

  1. توصیه می کنم هر سال کف کاذب خود را بررسی کرده و برای این عمل از کارشناس متخصص کمک بگیرید. لازم به ذکر است می توانید از متخصصین شرکتی که کف کاذب آن را خریداری کرده اید استفاده کنید.
  2. در صورتی که کف کاذب را برای فضاهایی استفاده کرده اید، که دارای بار ترافیکی تقریبا سنگینی هستند، پانل یا تایل های کف کاذب را در آورده و تا زاویه ۱۸۰ درجه بچرخانید و مجددا آن ها را نصب کنید. توصیه می شود این عمل را سالیانه ۴ بار انجام دهید.
  3. در سال حداقل دو بار سیستم کف کاذب را تنظیم کرده و اشکالات مورد نظر سازه ای را برطرف کنید.
  4. در صورتی که تجهیزات جدیدی را به روی کف کاذب قرار می دهید، پایه اضافی را در زیر تایل نصب کرده یا این که نیاز به برش پانل و نیز چیدمان مجدد وجود دارد؛ البته می توانید از نظر کارشناسان متخصص در این زمینه استفاده کنید.
  5. توصیه می کنیم از کشیدن یا هول دادن اجسام زبر و برنده به روی سطح کف کاذب جدا خودداری کنید. برای حمل این چنین وسایلی می توانید از میزی چرخ دارد استفاده کرده تا آسیبی به پانل ها وارد نشود.
  6. برای تعویض پانل هایی که پوسته پوسته شده یا تاب دارند، هر چه سریع تر اقدام کنید.
  7. در صورتی که نوار محافظ کف کاذب در گوشه ها آسیب دیده است سریعا برای تعویض آن اقدام کنید یا این که آن ها را تعمیر کنید.

چگونه می توان موارد محیط زیستی را کنترل و مدیریت کرد

  1. برای این که موارد محیط زیستی مانند گرد و غبار را از روی کف کاذب پاک کنیم، باید به صورت روازنه اقدام کرده و به وسیله تمیزکننده ها این عمل را به انجام برسانیم. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که برای انتخاب نوع تمیز کننده هم از شرکت تولید کف کاذب سوال کنید، که مبادا به ورق رویه کف ها صدمه ای وارد سازد.
  2. در سال باید دو بار کارشناس متخصص کف کاذب برای شست وشویی آن توسط مواد شیمایی اقدام کرده و طبق مدرک NEAM شست وشویی سبک را انجام دهد.
  3. در سال حداقل دو بار بایستی زیر کف کاذب و سازه تحتانی را با جارو برقی تمیز کرده و گرد و غبار موجود را پاک کرد.
  4. در صورتی که به روی کف کاذب شده که لمینیت شده است روغن یا واکس ریخته شد، باید سریعا آن را پاک کنید. توصیه می کنیم برای براق کردن کف کاذب به هیچ وجه از واکس استفاه نکنید.
  5. در صورتی که پانل های شما دارای رویه موکت هستند، باید در هفته ۳ بار آن را جارو کرده و برای این کار توصیه می شود از جارو برقی های مختص این کار استفاده کنید.
  6. کف کاذب هایی که رویه موکتی دارند، باید حداقل دو یا سه بار در سال توسط دستگاه های مخصوص شسته شده و تمیز شوند.
  7. توصیه می شود در محل هایی که ورودی در اتاق ها هستند، از پادری هایی استفاده کنید تا آلودگی را گرفته و به داخل اتاق نرود.
این مطلب را از دست ندهید .
ویژگی های شرکت مجری کف کاذب

سرویس کف کاذب,نگهداری کف کاذب,اجراي كف كاذب

تعمیر کف کاذب

در نگهداری و اجرای کف کاذب اجزای مختلف استفاده می شود. پایه ها همان قطعاتی هستند که باعث ایجاد ارتفاع از کف اصلی ساختمان می شوند. اگر پایه ای بشکند و یا خم شود، روی کل کف کاذب تاثیر می گذارد. به همین دلیل است که یادگیری تعمیر کف کاذب اهمیت دارد.

با ابزار و تجهیزات مناسب می توانید مشکل را تعمیر کرده و سلامت کلی کف کاذب خود را بهبود ببخشید.

مرحله اول: برداشتن پانل مورد نظر

اولین کاری که باید انجام دهید این است که پانل های کف کاذب که در ناحیه آسیب دیده قرار دارند را جدا کنید. شما نمیتوانید پانل را حذف کنید. فقط پانل را بردارید تا به قسمتی که خراب شده دسترسی داشته باشید.

مرحله دوم: ارزیابی وضعیت

هنگامی که پانل را برداشتید، اطراف آن را نیز بررسی کنید و ببینید آیا علائم مشابه به مشکلی که به وجود آمده، در اطراف مشاهده می شود یا خیر.

مرحله سوم: حذف قسمت آسیب دیده

قابی که مشکل دارد را جدا کنید اما دقت کنید که آیا پایه ی شکسته شده مربوط به همان قاب است.

مرحله چهارم: تعمیر قاب

بسته به نوع فریم های کف مورد استفاده، ممکن است بتوانید قاب را با پیچ کردن در پایه های جدید تعمیر کنید. با این حال، اکثر فریم ها با هم جوش داده شده اند که باعث شده هنگامخرابی یک پایه، کل قاب را جدا کنند و تعمیر یا تعویض کنند.

هنگام تعویض قاب، فریمی را انتخاب کنید که دقیقاً به اندازه قاب موجود شما باشد. اگر این کار را نکنید، نمی توانید کفپوش را به درستی نصب کنید و سطح کف کاذب تراز نمی شود.

مرحله پنجم: جایگزین کردن پانل

بعد از اینکه از تعمیر کف کاذب مطمئن شدید و پایه ها را چک کردید که  به درستی نصب شده و هم سطح با دیگر پایه ها قرار گرفته، پانل را روی کف قرار دهید و باز همتراز بودن کف را چک کنید.

تمیز کردن کف کاذب

نگهداری انواع کف کاذب (کف کاذب آلومینیومی، کف کاذب فولادی و کف کاذب گالوانیزه) برای سالیان سال نیاز به اقداماتی دارد. یکی از این اقدامات تمیز کردن کف کاذب در زمان های مناسب است. تمیز کردن کف کاذب و از بین بردن گرد و غبار از کف کاذب باعث افزایش طول عمر کف ها خواهد شد. فقط نکته ای که وجود دارد این است که تمیز کردن باید به روش اصولی انجام شود تا مانع از آسیب رساندن به کف کاذب شود.

این مطلب را از دست ندهید .
انتخاب صحیح کف‌ های کاذب

در مراکز داده و اتاق سرور ها همواره منبع آلودگی وجود دارد و هیچ اتاقی بدون گرد و غبار نخواهد بود. آلودگی ها و گرد و غبار نه تنها باعث آسیب دیدن تجهیزات می شود، بلکه می تواند خسارات زیادی نیز به وجود آورد. بنابراین، یک محیط تمیز مخصوصاً برای اتاق های رایانه و مراکز داده که جزء قسمت های مهم سازمان است، بسیار حائز اهمیت می باشد. به عنوان بخش اصلی سیستم پشتیبانی از محیط اتاق رایانه، تمیز کردن کف اتاق کامپیوتر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کثیف بودن کف کاذب اتاق سرور و وجود گرد و غبار روی آن می تواند به تجهیزات دیگری که در محیط قرار دارد نیز تاثیر بگذارد و باعث خرابی تجهیزات شود و یا عملکرد صحیح اتاق سرور را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین تمیز کردن کف کاذب بسیار ارزشمند و ضروری است.

شرکت فنی و مهندسی کف کاذب کارنو به عنوان تولید کننده کف کاذب گالوانیزه (کف کاذب طرح لگراند کارنو یکی از با کیفیت ترین کف های کاذب در ایران می باشد که نمونه مشابه کف کاذب سولفکس لگراند است که از نظر کیفیت نیز می تواند با کف کاذب لگراند رقابت کند.)، راهنمایی های لازم را برای تمیز کردن کف کاذب و از بین بردن گرد و غبار و آلودگی اتاق سرور و مراکز داده ارائه داده است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

۱- اولین نکته ای که برای نگهداری کف کاذب در هنگام ورود به اتاق سرور باید در نظر داشته باشید، استفاده از کفش مناسب است. یا حتی می توانید هنگام ورود، از روکش کفش استفاده کنید. نباید از کفشی استفاده کنید که باعث خراشیدن روکش کف های کاذب شود. گاهی افراد عادت به کشیدن و یا هل دادن وسایل دارند که می تواند باعث آسیب دیدن کف ها شود.

کف کاذب کارنو از جنس گالوانیزه است و بدون روکش است. اما دارای ظاهر زیبا و شفافی است. این کف بسیار مناسب برای اتاق سرور ها می باشد و دارای گارانتی ۱۵ ساله است.

۲- برای تمیز کردن کف کاذب از مواد اسیدی و خوردنده استفاده نکنید که قطعا باعث خرابی کف کاذب خواهد شد. هانطور که می دانید اتاق سرور یکی از مهم ترین بخش های سازمان محسوب می شود و ارای شرایط خاصی می باشد. شستن کف ها با آب زیاد برای اتاق سرور توصیه نمی شود. چرا که تجهیزات برقی و کابل های زیادی در این اتاق وجود دارند که رطوبت می تواند باعث خرابی آنها شود.

۳- برای پاک کردن گرد و غبار موجود در اتاق سرور می توانید از ماشین جارو برقی استفاده کنید. با وصل کردن سر مخصوص به جارو برقی می توانید شکاف های کف کاذب را نیز به صورت کامل تمیز کنید.

۴- برای پاک کردن لکه از روی کف کاذب روش های مختلفی وجود دارد. شمامی توانید از محلول دست ساز سرکه سیب و آب برای پاک کردن سطح کف کاذب و لکه ها استفاده کنید. این محلول را روی قسمت مورد نظر اسپری کنید و سپس با دستمال نخی خشک کنید. روش دیگر این است که الکل را با آب رقیق کنید و با استفاده از دستمال تمیز آن را روی سطح کف کاذب بکشید و سپس با دستمال خشک محیط را خشک کنید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *