نصب و اجرای کف کاذب

معرفی انواع کف های کاذب

امروزه از کف کاذب ها در مکان‌های متعددی استفاده می‌شود. شما می‌توانید با توجه به مکان مورد نظر خود، کف کاذب مناسب را خریداری نمائید. البته، بهتر است که قبل از خرید این محصول با انواع کف های کاذب آشنا شوید. این آشنایی به شما کمک خواهد کرد تا از خرید خود رضایت کامل را به دست آورید و دچار انتخابات اشتباه نشده و متضرر نشوید. به یاد داشته باشید که خرید این محصول باید مطابق با اهداف کاربری شما باشد.

بنابراین، در این مقاله قرار است که به مباحث زیر بپردازیم. از جمله:

  • تعریف کف کاذب.
  • انواع کف های کاذب.
  • کاربرد و مزایای کف های کاذب.
  • آگاهی از عواملی قبل از خرید کف های کاذب.
  • معرفی بهترین کف های کاذب.
  • نصب انواع کف های کاذب.

پس تا انتها در این مقاله با ما همراه باشید.

و یا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع کف کاذب و قیمت آن با کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارنو در تماس باشید.

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

تعریف کف کاذب:

در مقالات قدیم اشاره نمودیم که کف کاذب، کف دومی است که بر روی کف اصلی پیکربندی می‌شود. شما برای پیکربندی این محصولات به متعلقاتی نیاز خواهید داشت و بدون این متعلقات قادر به نصب کف کاذب نخواهید بود. متعلقات کف کاذب با توجه به نوع آن متفاوت می‌باشد.

به عنوان مثال: متعلقات کف کاذب آلومینیومی و فولادی شامل:

  • تایل
  • استرینگر
  • پایه

است.

اما متعلقات کف کاذب طرح لگراند شامل:

  • تایل
  • پایه
  • قطعه‌ی ارتفاع دهنده
  • اگزیت تایل
  • ارتینگ تایل
  • پلنیوم
  • فلور باکس

می‌باشد.

از کنار هم قرار گرفتن تمامی این اجزاء و متعلقات، کف کاذب به وجود خواهد آمد.

هر یک از این متعلقات با هدفی ساخته شده‌اند. به عنوان مثال: بدون نصب تایل، کف کاذب قابلیت استفاده کردن را ندارد. چرا که، تایل جزء اساسی این محصول بوده و افراد باید بر روی این قطعه تردد نمایند. همینطور تجهیزات باید روی این تایل‌ها قرار بگیرند.

سایر اجزاء کف کاذب نیز نقش پر اهمیتی دارند. شما می‌توانید برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر با این متعلقات، به قسمت مشخصات فنی محصولات رجوع نمائید.

انواع کف های کاذب,متعلقات کف کاذب,مزایای کف های کاذب

انواع کف های کاذب:

متریال و ساختار کف های کاذب با یکدیگر تفاوت دارد. از همین جهت، می‌توانیم کف کاذب را به انواع گوناگونی تقسیم‌بندی نمائیم. هر کف کاذبی با توجه به نوعی که دارد از ویژگی‌هایی برخوردار است. به عنوان مثال: کف کاذب آلومینیومی را می‌توان در فضاهایی که از دما و رطوبت بالایی برخوردار هستند به کار برد؛ زیرا متریال به کار رفته در این محصول در برابر رطوبت، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

اکنون در ادامه به معرفی انواع کف های کاذب می‌پردازیم.

انواع کف کاذب ها به شرح زیر می‌باشد. از جمله:

  • کف کاذب طرح لگراند یا کف کاذب گالوانیزه
  • کف کاذب آلومینیومی یا کف کاذب دایکاست
  • کف کاذب فولادی
  • کف کاذب سولفات کلسیم
  • کف کاذب شیشه‌ای
  • کف کاذب سرامیکی
  • کف کاذبی چوبی
  • کف کاذب بتنی
  • و غیره.

اما، تولیدات شرکت فنی و مهندسی کارنو: کف کاذب طرح لگراند، کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب فولادی است.

در ادامه به اختصار در مورد هر یک از محصولات کارنو، توضیحاتی را می‌آوریم.

انواع کف های کاذب,متعلقات کف کاذب,مزایای کف های کاذب

کف کاذب طرح لگراند:

کف کاذب طرح لگراند، از تولیدات انحصاری شرکت کارنو است. شرکت ما موفق شد تا این کف کاذب را پس از طی نمودن مراحل لازم به صورت انحصاری در کشور ایران تولید و عرضه نماید. همچنین، این محصول از قطعه‌ای به نام قطعه‌ی ارتفاع دهنده برخوردار است. در صورتی که کف کاذب برند لگراند فرانسه، از این قطعه برخوردار نیست.

با تولید این قطعه شما می‌توانید ارتفاع کف کاذب طرح لگراند خود را در صورت نیاز افزایش دهید.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر به صفحه‌ی کف کاذب طرح لگراند مراجعه نمائید. شما می‌توانید در قسمت مربوطه، جزئی‌ترین اطلاعات را به دست آورید و با مشخصات فنی این محصول به خوبی آشنا شوید.

کف کاذب فولادی:

کف کاذب فولادی نیز توسط شرکت فنی و مهندسی کارنو عرضه می‌گردد. این کف کاذب از جنس فولاد مبارکه است. مقاومت آن نیز بسیار بالا بوده و در مکان‌هایی چون اتاق سرور، اتاق مانیتورینگ، اتاق برق و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید این محصول را با روکش PVC و یا روکش HPL خریداری نمائید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی کف کاذب فولادی مراجعه کنید.

کف کاذب آلومینیومی:

کف کاذب آلومینیومی که بعضی از افراد آن را با نام کف کاذب دایکاست نیز می‌شناسند، توسط تیم فنی و مهندسی کارنو عرضه می‌گردد. این محصول در مکان‌های متعددی اجرا می‌شود. از جمله: مکان‌های صنعتی، مکان‌های اداری و غیره. این محصول بدون از دست دادن خاصیت خود از قابلیت تجدید پذیری نیز برخوردار است.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با ابعاد تایل کف های کاذب

برای آشنایی بیشتر با این محصول، به صفحه‌ی کف کاذب آلومینیومی مراجعه نمائید.

روکش HPL بهتر است یا PVC

یکی از سوالاتی که مشتریان هنگام خرید انواع کف های کاذب با آن روبرو می ‌شوند این است که کدام روکش مناسب تر و بهتر است. با توجه به تجربه گروه فنی و مهندسی کارنو در پروژه‌های متعددی که انجام داده است، روکش HPL کاربردی تر و پر طرفدار تر است. این نوع روکش خاصیت آنتی استاتیک، ضد خش و ضد حریق دارد.

HPL از ورق کاغذ و رزین مخصوص تولید شده است و وزن سبکی دارد. خاصیت آنتی استاتیک آن در مراکز حساسی چون اتاق سرور، اتاق برق و غیره بسیار کارردی است. همانطور که میدانید، الکتریسیته ساکن می تواند خساراتی به تجهیزات الکترونیکی وارد کند. از این رو وجود کف کاذبی که خاصیت آنتی استاتیک دارد، ضروری است. ویژگی ضد حریق بودن آن نیز بسیار اهمیت دارد.

کاربرد و مزایای کف های کاذب:

در این بخش به کاربرد و مزایای کف های کاذب می‌پردازیم. این مزایا به شرح زیر می‌باشد. از جمله:

  • کف کاذب منجر به زیبایی و نظم‌بخشی محیط اطراف می‌شود.
  • این محصول همانند پوشش محافظی برای تجهیزات عمل می‌کند و از رها شدن کابل‌ها و سیم‌ها جلوگیری می‌کند.
  • کف کاذب منجر به سهولت دسترسی به تجهیزات زیر کف کاذب می‌شود.
  • به علت رها نشدن و قرار نگرفتن تجهیزات در کف اصلی و عدم آسیب‌رسانی، عمر تجهیزات افزایش می‌یابد.
  • تردد افراد مسئول و مربوطه مشکلی نخواهد داشت و از خطر برخورد افراد با تجهیزات و تأسیسات جلوگیری خواهد شد.

انواع کف های کاذب,متعلقات کف کاذب,مزایای کف های کاذب

عواملی که قبل از خرید کف های کاذب باید در نظر گرفته شود:

اگر قصد خرید کف کاذب را دارید بهتر است که در ابتدا با کارشناسان مربوطه مشورت نمائید و عواملی را در نظر بگیرید. این عوامل به شرح زیر آورده شده است.

قبل از خرید کف کاذب، هدف کاربری خود را مشخص نمائید:

قبل از خرید کف کاذب هدف کاربری خود را مشخص کنید و کارشناسان را از هدف خود مطلع نمائید. به عنوان مثال: آیا هدف شما از خرید کف کاذب پوشاندن تأسیسات و غیره می‌باشد یا هدفتان زیباسازی محیط موردنظرتان است؟!

برای مشخص نمودن هدف کاربری، معرفی مکان مورد نظر به کارشناسان نیز کمک‌کننده خواهد بود. به عنوان مثال: اگر مکان مورد نظر شما، کافی‌شاپ باشد پس زیبایی آن مکان برای شما در اولویت قرار دارد و باید از کف های کاذب چوبی و سایر کف‌های کاذب متناسب با این محیط استفاده نمائید. اما، اگر کف کاذب را برای اتاق سرور خود بخواهید، قطعاً استفاده از کف کاذب چوبی، انتخاب اشتباهی خواهد بود و باید کف های کاذب مناسب با آن مکان را انتخاب نمائید.

قبل از خرید کف کاذب، دما و رطوبت مکان مورد نظر را بررسی نمائید:

آگاهی از دما و رطوبت مکان مورد نظر در انتخاب کف کاذب، بسیار کمک‌کننده می‌باشد. همانطور که در این مقاله نوشتیم، کف کاذب آلومینیومی برای مکان‌هایی که از دما و رطوبت بالایی برخوردار هستند، مناسب‌تر خواهد بود. پس آگاهی از دما و رطوبت، به شما کمک خواهد کرد تا در انتخاب کف کاذب اشتباه نکرده و همانی را خریداری نمائید که با مکان شما سازگاری دارد. اینگونه کف کاذب انتخابی شما دچار استهلاک نمی‌شود و از طول عمر بیشتری نیز برخوردار خواهد بود.

قبل از خرید کف کاذب، حجم تأسیسات زیر کف را مورد بررسی قرار دهید:

مشخص نمودن حجم تأسیسات زیر کف کاذب، موضوع بسیار مهمی می‌باشد؛ چرا که با توجه به حجم این تأسیسات، ارتفاع کف کاذب مشخص خواهد شد.

به یاد داشته باشید که کف‌های کاذب با توجه به اینکه در چه گروهی قرار می‌گیرند از حداقل و حداکثر ارتفاعاتی برخوردار خواهند بود. این ارتفاعات با توجه به استانداردهای موجود مشخص گردیده است.

وزن تجهیزاتی که قرار است بر روی تایل کف کاذب قرار بگیرند را بررسی نمائید:

یکی دیگر از عواملی که قبل از خرید کف کاذب باید به آن پرداخته شود، مشخص نمودن وزن تجهیزاتی است که باید روی تایل کف کاذب قرار بگیرند. درواقع، علت این امر این است که وزن وارد شده بر تایل و پایه‌ها مشخص گردد و با توجه به آن، محصول مورد نظر خریداری شود.

عوامل دیگری نیز وجود دارد که بهتر است قبل از خرید کف کاذب به آن توجه نمود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید.

انواع کف های کاذب,متعلقات کف کاذب,مزایای کف های کاذب

معرفی بهترین انواع کف های کاذب

خیلی از افراد این سؤال را مطرح می‌کنند که بهترین کف کاذب چه می‌باشد؟ در پاسخ باید بگوئیم که هر ۳ کف کاذب شرکت کارنو، جزء بهترین کف‌های کاذب محسوب می‌شوند. زیرا این محصولات با بهترین متریال و متدهای روز طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین، شما باید با توجه به هدف کاربری خود، کف کاذب مورد نظر را خریداری نمائید. در واقع، بهترین کف کاذب، کف کاذبی است که نیاز کاربری شما را رفع نماید. در نتیجه، قبل از خرید این محصول شایسته است که با مشاورین و کارشناسان مربوطه صحبت نمائید.

این مطلب را از دست ندهید .
۵ نکته مهم که هنگام سفارش کف کاذب مرکز داده باید در نظر بگیرید

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

از انواع کف های کاذب کارنو می توان به سه کف کاذب پر کاربرد اشاره کرد: کف کاذب فولادی، کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب طرح لگراند

کف کاذب فولادی و آلومینیومی از نظر ابعاد و نحوه اجرا شبیه به یکدیگرند. هر دو نوع کف کاذب دارای تایل هایی به ابعاد ۶۰*۶۰ سانتی متر می باشد اما کف کاذب طرح لگراند از تایل هایی به ابعاد ۲۲٫۵*۲۲٫۵ سانتی متر استفاده می شود. نحوه اجرای کف کاذب آلومینیومی و فولادی با پایه واسترینگر و یا شاسی کشی می باشد. پایه های کف کاذب همانطور که از نامشان مشخص است، از جنس فولاد و آلومینیوم می باشد. اما کف کاذب طرح لگراند تنها با استفاده از پایه های مخصوص خود که از جنس پروپلین می باشد،اجرا و نصب میگردد. کمترین ارتفاعی که با کف کاذب طرح لگراند می توان ایجاد کرد، ۱۲ سانتی متر می باشد.

نصب انواع کف های کاذب:

بعضی از کف‌های کاذب برای راه‌اندازی به نصاب نیازی ندارند، اما بعضی از کف های کاذب برای پیکربندی نیازمند نصاب خواهند بود. برای درک این موضوع به این قیاس توجه نمائید. شما اگر قصد راه‌اندازی کف کاذب طرح لگراند را داشته باشید، خود به تنهایی و بدون کمک هیچ نصابی قادر به انجام چنین کاری خواهید بود؛ زیرا این محصول برای نصب نیازی به زیرساخت ندارد. همچنین پیکربندی این محصول هیچ تغییری را در کف اصلی ایجاد نمی‌کند. فقط کافیست پایه‌ها را در جای مشخص قرار داده و پس از آن تایل‌ها را همانند قطعات پازل بدون هیچ‌گونه پیچ‌ و مهره‌ای روی این پایه‌ها قرار دهید.

اما پیکربندی کف کاذب فولادی و آلومینیومی باید توسط نصاب انجام شود. به یاد داشته باشید که نصب و راه‌اندازی کف کاذب موضوع بسیار مهمی می‌باشد و کوچکترین خطا می‌تواند شما را با چالش‌هایی روبه‌رو سازد. بنابراین، بهتر است که نصب کف‌های کاذب را به گروهی متخصص و حرفه‌ای بسپارید.

نحوه نصب انواع کف های کاذب از جمله کف کاذب فولادی و آلومینیومی را در ادامه توضیح می دهیم.

ابتدا باید سطح زمین را تمیز کرده و صاف کنید. در صورت لزوم حتی می توان از ماسه و سیمان برای ایجاد سطح صاف استفاده کرد. پس از صاف شدن کف اصلی سازه بهتر است از اپوکسی استفاد شود. اپوکسی، کفپوشی از نوع رزین است که روی کف اصلی ایجاد می شود و خاصیت انتی استاتیک دارد و برای مراکز حساس بسیار مناسب است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به دیگر مقالات در این سایت مراجعه کنید.

پس از صاف کردن سطح کف، باید برای نصب کف کاذب فولادی و آلومینیومی چارچوب بسازید. این چارچوب را می توان با شاسی کشی با آهن اجرا کرد و یا با استفاده از پایه و استرینگر چارچوب مد نظر را ایجاد کرد. این چارچوب باید در اندازه مناسبی برای نصب تایل های کف باشد. دقت در شاسی کشی و نصب پایه ها بسیار مهم است و در اجرای کف کاذب این یک مهارت است. برای نصب پایه نیاز به پیچ و رولپلاک است. به گونه ای که پایه ها برای استحکام بیشتر به کف پیچ می شوند و همچنین استرینگر نیز برای وصل شدن به پایه ها به پیچ نیاز دارند.

بعد از ساخت چارچوب باید تایل ها را به درستی روی آنها قرار داد. درنظر داشته باشید که با توجه به سایز تایل ها که ۶۰*۶۰ سانتی متر می باشد، گاهی اوقات لازم است که عملیات برشکاری روی تایل انجام شود و گوشه های اتاق را با اندازه های مناسبی از کف کاذب پوشاند. در نظر داشته باشید که این کار را تنها به گروهی با تجربه و فنی بسپارید.

سخن آخر:

شرکت فنی و مهندسی کارنو قرین به دو دهه است که به تولید و عرضه‌ی کف‌های کاذب می‌پردازد. بنابراین، شما می‌توانید صفر تا صد پروژه‌ی کف کاذب خود را به این شرکت بسپارید.

در نهایت، امیدواریم محتوای ارائه شده در این مقاله، برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید و ما را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود آگاه سازید.

4 نظر

  • tahaameri

    وقت خوش. روکش PVC برای کف کاذب فولادی بهتره یا روکش HPL ؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام روکش HPL ضدخش است ولی روکش PVC ضد خش نیست.

  • مهران عطایی

    سلام. جنس تایل کف کاذب آلومینیومی چیه؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام. جنس تایل کف کاذب آلومینیومی از آلومینیوم است.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *