استانداردها برای معلولین

چگونه یک سیستم کف کاذب می‌تواند به رعایت استانداردها برای معلولین کمک کند؟

بیش از بیست و پنج سال از اجرایی شدن قانون لزوم رعایت استانداردها برای معلولین در آمریکا (ADA) می‌گذرد. از سال ۱۹۹۰، ADA نحوه ساختمان و ساختار فضاهای عمومی را تغییر داده است. به لطف ADA، افراد معلول می‌توانند از کیفیت زندگی مشابهی با همتایان غیر معلول خود لذت ببرند.

اگرچه این استاندارد مدتی‌ست که وجود داشته است، اما واقعاً یک کار در حال پیشرفت است. هر سال، در کدهای دسترسی ADA تجدیدنظرهایی انجام می‌شود و همگام بودن با آنها به‌عنوان مالک کسب‌وکار یا طراح ساختار می‌تواند یک کار طاقت فرسا باشد.

 

آیا تسهیلات شما با استانداردها برای معلولین سازگار است؟

شاید در حال حاضر شما در حال برنامه ریزی برای توسعه یک ساختمان اداری جدید هستید. یا شاید به دنبال ارتقای محل کار فعلی خود برای دستیابی به انطباق کامل با (ADA) باشید. در هر صورت، کار بزرگی در پیش دارید و یکی از چالش‌های متعدد شما این است که بفهمید با همه سیم‌ها، کابل‌ها و لوله‌ها در محل کار خود چه کاری انجام دهید.

یکی از راه‌های شروع عالی جهت استاندارد کردن محیط و طراحی دفتری دسترسی پذیر برای معلولین، تهیه چک لیست ساده از دستورالعمل‌های واضح و مختصر در مورد درهای اداری، دیوارها، کف‌ها و موارد دیگر است. در حالی که این چک لیست، یک سند جامع و کامل نیست، می‌توانید از دستورالعمل‌های (ADA) “Standards for Accessible Design” که صریح و ساده نوشته شده‌اند استفاده کنید.

هیچ یک از این منابع به طور خاص به موضوع سیم‌کشی نمی‌پردازند؛ اما در هر یک از آنها به دسترسی پذیری بهتر محیط برای افراد دارای معلولیت اشاره می‌کند.

در هر مکانی که رفت و آمد در آن جریان دارد؛ اگر مانعی روی زمین وجود داشته باشد، برای فردی که روی ویلچر نشسته است، مشکلی بزرگ محسوب می‌شود. یک فرد سالم و  توانمند، با پای پیاده، می‌تواند از روی کابل رد شود؛ اما رعایت  استانداردها برای معلولین بسیار دشوار است. حرکت چرخ‌های صندلی معلولین روی موانع آزاردهنده، دشوار یا غیرممکن است. هیچ‌کس نباید فقط برای عبور از روی کابل‌ها و سیم‌های رها شده در روی زمینِ دفتر شما، به سختی بیافتد. بعلاوه، زمانی که کابل‌ها و سیم‌ها محصور و پوشیده نباشند، خطرات بیشتری را برای همه افراد ایجاد می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید .
ویژگی شرکت های تولید کننده کف کاذب

گزینه‌های شما برای از پنهان کردن این کابل‌ها، لوله‌ها و تجهیزات مطابق با (ADA) چیست؟

  • مکان کابل‌های رها شده را به طور کامل تغییر دهید و آنها را زیر زمین پنهان کنید. بدیهی‌ست که این کار می‌تواند بسیار دشوار باشد و ممکن است در برخی موارد حتی غیرممکن باشد. در خواندن این مقاله با ما همراه باشید تا روش‌های مختلف مدیریت کابل‌ها را به شما معرفی کنیم.
  • محافظ سیم سازگار با استاندارد (ADA) را انتخاب کنید. از سیستم کف کاذب با روکش استاندارد استفاده کنید و کابل‌ها و تجهیزات مختلف و لوله‌ها را زیر آن آن عبور دهید و آنها را کاملا از سر راه خارج کنید.
  • مسیرهای کابل تعبیه شده سازماندهی کابل‌های شما را آسان می‌کند و پانل‌های دسترسی آسان به شما امکان می‌دهند هر زمان که بخواهید مسیر سیم‌‎ها را تغییر دهید. در این صورت هیچ رمپ، هیچ برآمدگی، هیچ سیم شل و هیچ مانع دیگری وجود ندارد که احتمالاً سر راه کسی قرار بگیرد.

کف‌های کاذب کارنو در چه جاهایی استفاده می‌شود؟

کف کاذب کارنو در مکان‌های گوناگون قابل نصب و اجرا هستند.

نمونه‌ای از این مکان‌ها به شرح زیر است:

کف کاذب اتاق سرور

اتاق مانیتورینگ

اتاق برق

ادارات

موزه‌ها

مدارس

رستوران‌ها

لابراتوارها

بیمارستان‌ها

کتابخانه‌ها

و غیره

 

کف کاذب شرکت فراز شبکه کارنو

در انتخاب سیستم کف کاذب مناسب برای هر پروژه، نیازهای مخصوص همان مکان باید مورد نظر قرار گیرد. اولویت اصلی ما در شرکت فراز شبکه کارنو، کمک به شما برای رسیدن به بالاترین سطوح بهره‌وری‌ست و بیش از ۲۰ سال است که  هدف ما همین بوده است.

گروه فنی و مهندسی کارنو در زمینه تولید و اجرای کف کاذب از تجربه های علمی و فنی زیادی برخوردار است و محصولات خود (کف کاذب طرح لگراند، کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی) را به دلیل کیفیت بالا و اطمینان از متریال تولیدی خود و همچنین آزمایشات معتبر و اثبات شده، تضمین می‌کند و در زمینه خدمات پس از فروش نیز کلیه تمهیدات لازم را به عمل آورده است. در ادامه جهت کسب بیشتر و آشنایی با مجموعه کارنو با ما همراه باشید.

گروه فنی مهندسی فراز شبکه کارنو البرز(سهامی خاص) در سال ۱۳۷۹ با هدف فعالیت تخصصی در زمینه شبکه‌های ارتباطی بی سیم و کابلی کار خود را آغاز نمود و فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه‌های زیرساخت مراکز حساس و استانداردسازی مراکز مخابراتی و دیتاسنترها گسترش داد.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب نسوز و ضد حریق برای مکان های حساس

و با ورود به این رسته و مواجه شدن با مشکل تامین کالاهای باکیفیت و تولید داخلی، به فکر راه اندازی خط تولید کالاهایی نمود که نیاز بازار بود و تولیدات خود را با کفپوش کاذب و با هدف تجهیز کردن مراکز داده و مخابراتی و دیگر مراکز حساس، آغاز نمود و به شکرانه الهی در این مهم موفق عمل نمود و توانست هر ساله تولیدات خود را افزایش دهد.

این مجموعه با توجه به سابقه ۲۰ ساله خود در صنعت کشور و با درنظر گرفتن نیازهای بازار، در سال ۱۳۹۳ در مقوله بازرگانی اقدام به واردات تجهیزات در صنعت آی تی و هم چنین تجهیزات مصرفی جهت تولیدات نمود، هم چنین در سال‌های اخیر اقدام به صادرات محصولات خود در کشورهای همسایه و آسیایی نموده است.

این شرکت تا کنون با بهره‌مندی از تجربه و توان فنی و دانش تئوریک خود موفق به کسب سوابق کاری درخشان و ارزنده‌ای در زمینه‌های مختلف در صنعت برق و آی تی دست یافته است.

 

نتیجه

امروزه کسب‌وکارها در طیف گسترده‌ای از صنایع و بخش‌ها به کف‌های کاذب با قابلیت تنظیم توجه خاصی پیدا کرده‌اند تا بتوانند با نیازهای مشتریان و نیروی کار خود سازگار شوند و در عین حال کاری ماندگار و مقرون به صرفه انجام دهند.

مشاورین ما در شرکت فراز شبکه کارنو شما برا تا رسیدن به نتایج عالی و مورد نیاز کسب و کارتان هدایت می‌کنند. حتی پس از نصب اولیه، ما در هر مرحله از فرآیند نگهداری و استفاده از محصول، پشتیبانی مداوم شما خواهیم ماند.

ما خود را در موفقیت شما شریک می‌بینیم و این رابطه، درست از زمانی که شما محصول کف کاذب ما را خریداری می‌کنید، شروع می‌شود. جهت اجرای دیتاسنتر و اتاق سرور خود با کارشناسان شرکت فراز شبکه کارنو تماس بگیرید. در این مقاله در مورد نحوه استفاده از کف کاذب جهت استانداردها برای معلولین صحبت به میان آمد. با مقالات بعد همراه ما باشید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *