چگونه ایمنی، کارایی و بهره وری دیتاسنتر را با کف کاذب افزایش دهیم؟

یک دفتر فناوری اطلاعات چیزهای بیشتری از صندلی و مبلمان زیبا و فناوری پیشرفته را در خود جای می‌دهد. به عبارت دیگر، چیدمان و طراحی دفتر می‌تواند بر نحوه کار تیم شما و در نهایت بر کیفیت خروجی آنها و کارایی و بهره وری دیتاسنتر تأثیر بگذارد.

انجام کارها به روش صحیح در مرکز داده می‌تواند به افزایش بهره‌وری کارمندان شما کمک کند. اجرای سیستم کف کاذب و کف‌پوش‌های مناسب، تفاوت فوق‌العاده‌ای در تضمین راحتی و منظم بودن محیط اداری ایجاد می‌کنند. بازاندیشی مرکز فناوری اطلاعات با کف‌های کاذب، چطورامکان دارد؟ ممکن است کمی عجیب نظر برسد؛ اما می‌تواند به شدت به بهتر شدن عملکرد تجاری مرکز شما کمک کند. برای توضیح دقیق این موارد، بایدها و نبایدهای مرکز فناوری اطلاعات را در کنار هم قرار داده‌ایم.

 

مشکل اتاق‌های IT سنتی یا مراکز داده

چیدمان اتاق‌های فناوری اطلاعات در ابتدا، یک ایده موفق به نظر می‌رسید. این الگوی طراحی برای سال‌ها بی‌عیب و نقص کار می‌کرد، اما سوال این جاست که آیا باید اکنون طرح‌های گذشته را جهت کارایی و بهره وری دیتاسنتر تغییر دهید؟ چیدمان سنتی اتاق فناوری اطلاعات ممکن است به دلایل مختلفی در عصر مدرن به خوبی کار نکند. برخی از مشکلات مراکز سنتی در زیر ذکر شده است:

  • نیازهای تکنولوژیکی بزرگ مانند سرورها، کامپیوترها و سیم‌هایی که در داخل اتاق ردیف شده‌اند می‌توانند باعث گرم شدن بیش از حد دمای دیتاسنتر و مرکز داده شوند.
  • دیوارهای پوشیده از سیم و تجهیزات مکانیکی باعث بروز حوادث می‌شود و یا اندازه عظیم تجهیزات IT می‌تواند اتاق را شلوغ کند، به خصوص در یک فضای محدود، تحرک و راحتی تیم شما را کاهش خواهد داد دهد و به وضوح منجر به بهره‌وری کمتر از حد متوسط ​​می‌شود.

کارکردن در دفتر تجهیز شده با کف کاذب چگونه است؟

از آنجایی که دفاتر سازمان‌یافته، موفق‌تر عمل می‌کنند، کسب‌وکارها در صنایع و بخش‌های مختلف اکنون در حال برداشتن گام‌هایی برای اطمینان از حداکثر کارایی فضای موجود هستند. برای دفاتر فناوری اطلاعات، از جمله (مرکز داده یا مرکز تماس)، سیستم کف کاذب مزیت بزرگی را هم برای صاحبان مشاغل و هم برای کارمندان به ارمغان می‌آورد.

کارمندانی که در دفتری شلوغ با انبوه سیم‌ها و کابل‌ها و تجهیزات و سرورهای مرکز داده احاطه شده‌اند و در محیطی گرم یا سرد مجبور به کارکردن هستند، به طور چشمگیری کارایی ضعیفی خواهند داشت. امروزه اکثر مراکز از (HVAC) استفاده می‌کنند و از مزایای خاص آن آگاه هستند؛ اما متاسفانه بسیاری از ما از این واقعیت آگاه نیستیم که کف‌های کاذب به عنوان ستون فقرات یک شرکت عمل می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با فروش کف کاذب

مزایای استفاده از کف کاذب

در صورت اجرا و کاربرد سیستم کف‌های کاذب در محل کار یا دیتاسنتر، علاوه بر بالارفتن کارایی و بهره وری دیتاسنتر، دفتر مرتب و منظم به نظر می‌رسد. می‌توان از فضای زیر کف کاذب برای سازماندهی سیم‌ها و کارهای مکانیکی در هر جهتی استفاده کرد، بدون اینکه به زیبایی ظاهری آسیبی وارد شود.

وجود کف‌های کاذب در یک مرکز جهت تغییرات بدون دردسر، امکان ارتقا راحتِ سیستم‌ها و فراهم آوری و نصب آسان تجهیزات کمک می‌کند. در حقیقت اجرای کف کاذب بیشتر شبیه سرمایه گذاری روی مدرنیسم برای شرکت شماست.

کف کاذب شما را از هزینه‌های غیر منتظره بازسازی نجات می‌دهد. همچنین می‌توانند به راحتی فناوری و تغییرات در طراحی را در خود جای دهد. یک دفتر با سیستم کف کاذب چیزی بیش از یک فضای اداری ساده است.

در دنیای تجارت امروز این که چه کسی بهترین فناوری را در اختیار دارد، بسیار مهم است. همانطور که تکنولوژی تکامل می‌یابد، فضا نیاز به افزایش دارد و گاهی اوقات، کل زیرساخت یک مجموعه به جهشی بزرگ می‌انجامد. در صورت نیاز به فضای بزرگ‌تر، سازماندهی مجدد همان فضا می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. ولی، سیستم‌های کف کاذب به طور کارآمد نیازهای همیشه در حال تغییر و سازگاری را برآورده می‌کنند.

با کاربرد سیستم کف کاذب در دیتاسنتر خود، محل مورد نظر را به آخرین فناوری دنیا مجهز کنید. در نتیجه، شرکت‌ شما می‌توانند نوآورتر شود و انتخاب‌های زیادی وجود دارد که باید منتظر آنها بود.

از کجا می‌توانید متناسب با بودجه خود سیستم کف کاذب سفارش دهید؟

کف کاذب به عنوان یک نوع سرمایه گذاریِ «یکبار برای همیشه» تلقی می‌شود. بنابراین، بهترین کار این است که با شرکتی که دارای گواهینامه معتبر، قابل اعتماد، با تجربه و قادر به انجام نصب بی‌عیب و نقص کار است، ارتباط برقرار کنید.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با کف کاذب اپوکسی

اگر به اجرای کف کاذب در محل کار و دیتاسنتر خود فکر می‌کنید، به طور کامل کار را به شرکت فراز شبکه کارنو بسپارید و با خیال راحت به عملکرد متخصصان آن اعتماد کنید. گروه فنی و مهندسی کارنو در زمینه تولید و اجرای کف کاذب از تجربه‌های علمی و فنی زیادی برخوردار است و محصولات خود (کف کاذب طرح لگراند، کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی) را به دلیل کیفیت بالا و اطمینان از متریال تولیدی خود و همچنین آزمایشات معتبر و اثبات شده، تضمین می‌کند و در زمینه خدمات پس از فروش نیز کلیه تمهیدات لازم را به عمل آورده است. در ادامه جهت کسب بیشتر و آشنایی با مجموعه کارنو با ما همراه باشید.

گروه فنی مهندسی فراز شبکه کارنو البرز (سهامی خاص) در سال ۱۳۷۹ با هدف فعالیت تخصصی در زمینه شبکه‌های ارتباطی بی سیم و کابلی کار خود را آغاز نمود و فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه‌های زیرساخت مراکز حساس و استاندارد سازی مراکز مخابراتی و دیتاسنترها گسترش داد.

و با ورود به این رسته و مواجه شدن با مشکل تامین کالاهای باکیفیت و تولید داخلی، به فکر راه اندازی خط تولید کالاهایی نمود که نیاز بازار بود و تولیدات خود را با کفپوش کاذب و با هدف، تجهیز کردن مراکز داده و مخابراتی و دیگر مراکز حساس، آغاز نمود و در این مهم موفق عمل نمود و توانست هر ساله تولیدات خود را افزایش دهد.

این مجموعه با توجه به سابقه ۲۰ ساله خود در صنعت کشور و با درنظر گرفتن نیازهای بازار، در سال ۱۳۹۳ در مقوله بازرگانی اقدام به واردات تجهیزات در صنعت آی تی و هم چنین تجهیزات مصرفی جهت تولیدات نمود، هم چنین در سال‌های اخیر اقدام به صادرات محصولات خود در کشورهای همسایه و آسیایی نموده است.

این شرکت تا کنون با بهره‌مندی از تجربه و توان فنی و دانش تئوریک خود موفق به کسب سوابق کاری درخشان و ارزنده‌ای در زمینه‌های مختلف در صنعت برق و آی تی دست یافته است.

برای مشاوره با کارشناسان شرکت فراز شبکه کارنو تماس بگیرید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *