کاربردهای کف کاذب

کاربردهای کف کاذب: از مراکز اداری و تجاری تا منازل

پنل های کف کاذب به مرور زمان دست خوش سیستم های مدرن ساخت و ساز در جهان شده و براین اساس ارتقا پیدا کرده اند و به سمت متریال های سازگار با محیط زیست سوق پیدا کرده اند کاربردهای کف کاذب در اکثر مکان ها اثر بخش و تسهیل گر است. در نتیجه امروزه شاهد کف کاذب‌هایی با متریال های متنوع و استاندارد همچون: کف کاذب‌های آلومینیومی، گالوانیزه و فولادی در بازار هستیم. هر کلاس از پانل های کف کاذب با توجه به فضای مورد استفاده پاسخگوی نیاز خاصی از مصرف کننده است. نوع و جنس متریال در کف کاذب باید براساس کاربرد و شرایط فضای مورد استفاده تعیین گردد و عواملی چون : زیبایی شناسی، مقاومت بار، وزن و بسیاری از عوامل دیگر مورد توجه قرار بگیرد.

کاربردهای کف کاذب و موارد استفاده از آن

–  استفاده از کف کاذب اداری در فضاهای اداری و تجاری

فضاهای دارای بازدید کننده و یا فضاهایی که در آن کارمندان زمان زیادی را سپری می‌کنند باید به لحاظ طراحی داخلی مورد توجه قرارداشته باشند و استفاده از کف کاذب یک راه حل مناسب و کاربردی برای این فضاها به شمار می آید.

– استفاده از کف کاذب در فضاهای آموزشی

استفاده از کف های کاذب به عنوان راه حلی مقرون به صرفه و متفاوت برای محیط های آموزشی می‌تواند موجب ارتقا سطح کیفی شود. کف کاذب را برای فضاهایی همچون: کتابخانه ها و اتاق های کنفرانس، کلاس های درس، فضای IT و آموزشی می‌توان توصیه کرد.

– استفاده از کف کاذب در فضاهای فرهنگی و تاریخی

با استفاده از کف کاذب در فضاهای تاریخی و فرهنگی علاوه بر دستیابی به راه حلی خلاقانه و مقرون به صرفه در اجرا، شاهد ابعاد زیبایی شناسی و معمارانه آن هستیم، این کف ها در فضاهای زیر مورد استفاده قرار میگیرد:

– موزه ها و سالن های تئاتر

– سالن های اپرا و موسیقی

–  سالن های همایش و کنفرانس

– استفاده از کف کاذب در مرمت بناهای تاریخی

این مطلب را از دست ندهید .
چرا از روکش Hpl در کف کاذب‌ها استفاده می‌شود؟

کف کاذب برای بناهای در حال بازسازی و بازآفرینی می‌تواند یک گزینه جذاب باشد و کیفیت و امکانات سیستم را به اندازه یک بنای جدید با حفظ یکپارچگی در ساختار تاریخی فضا ارائه نماید و به حالت اولیه بازگرداند. این کف ها هم در بناهای تاریخی و هم انبارهای قدیمی کاربرد دارند.

– استفاده از کف کاذب در فضاهای اطلاعاتی و تاسیساتی

ظرفیت بار، کنترل‌های اکترواستاتیکی، هدایت هوا در اجرای کف کاذب در فضاهای تاسیساتی فاکتورهایی تعیین کننده هستند. این کف های کاذب به منظور تامین کفپوش و عناصر سازگار ایمن و پیشرفته از نظر فناوری در صنعت IT و تاسیسات، ایجاد و طراحی شده اند. فضاهای کاربردی در این بخش عبارتند از:

– دیتاسنترها

– اتاق های ارتباطات

– اتاق های اورژانس

– آزمایشگاه ها و اتاق های استرلیزه

– اتاق های برق و پست ها

– برج های مراقبت

– اتاق های عمل

 

– استفاده از کف کاذب در پایانه های حمل و نقل مسافری

یک پایانه مسافری دارای سالن ها و بخش های متعدد، کافه ها و رستوران ها، پیشخوان خدمات و … است که هر کاربری در این فضا را میتوان با استفاده از کف کاذب جلوه ای زیبا بخشید و محیطی راحت را فراهم کرد. پایانه های حمل و نقلی که میتوان از کف کاذب به عنوان کفپوش در آنها استفاده کرد عبارتند از:

– فرودگاه ها

– راه آهن ها

– فضاهای بندری و دریایی

 

-استفاده از کف کاذب در دیتاسنترها

استفاده از کف کاذب در دیتاسنترها گزینه ای مقرون به صرفه جهت برآورده کردن میانگین اثر بخشی مصرف برق مورد نیاز در دیتاسنتراست.  دیتاسنترها نیاز دارند با کف کاذب‌های استاندارد پوشش داده شوند. کفها باید دارای مقاومت‌های استاتیکی و دینامیکی باشند، این پانل های کف کاذب با قرار گرفتن برروی پایه های فولادی پشتیبانی و جانمایی می شوند. با ایجاد جریان فضای آزاد از طریق پلنیوم یا سطح زیرین آن تهویه مطبوع ایجاد میکند و همچنین این فضای کاذب در زیر جهت عبور تاسیسات، سیم ها و سایر اجزاء استفاده میشود، در شرکت فنی و مهندسی کارنو تولید کلیه کف‌های کاذب، آلومینیومی، فولادی و گالوانیزه با به روز ترین تکنولوژی دنیا صورت میگیرد همچنین تیم مهندسی و اجرایی مدرن آماده مشاوره و خدمات رسانی به مصرف کنندگان است. درادامه به برخی مشخصات کف کاذب کارنو و کاربردهای آنها در فضا اشاره میشود:

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با فروش کف کاذب

کف کاذب گالوانیزه کارنو در اتاق سرور

کف کاذب گالوانیزه کارنو دارای اجزا و قطعات کاربردی شامل اگزیت تایل (تایل خروجی کابل)، ارتینگ تایل، تایل مخصوص باکس کفی، پلنیوم و غیره است. از ویژگی‌های این کف کاذب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– مقاومت و تحمل بار به صورت نقطه ای ۱ تن، بر بار فشار و ضربه

– قابلیت جذب الکتریسیته ساکن (آنتی استاتیک)

– امکان استفاده از باکس کفی جهت تجهیز پریزهای کف

– وزن سبک ( ۲۰ کیلوگرم در متر مربع)

– دسترسی سریع و راحت به سیستم کابل کشی کف

– مقاومت در حریق و اشتعال آتش

– مقاومت در برابر رطوبت و تغییرات محیطی

– مقاومت در برابر بارهای استاتیکی سنگین

– نصب آسان و سریع

– عدم خرابی کف ساختمان و عدم نیاز به استفاده از پیچ و مهره جهت نصب

– مقاومت در برابر بارهای دینامیکی

– قابلیت پوشش دهی با موکت، پارکت و … در محیط های مورد نیاز.

به طور کلی کف کاذب یک گزینه مناسب برای کلیه فضاها مخصوصا فضاهای تجاری و عمومی است که به بهبود ایمنی، محافظت از تجهیزات، کنترل شرایط محیطی، کاهش هزینه های نگهداری کمک میکند، همچنین استفاده از این کف‌ها در فضا به چند دلیل زیر ارزشمند است :

–  عایق الکتریکی

– کنترل گرما و رطوبت

– ضد لغزش

– مقاومت در برابر سایش

– نگهداری آسان

کف کاذبهای شرکت فنی و مهندسی کارنو با برآورده کردن نیازهای فضای شما و انجام خدمات صادقانه با شما در این مسیر از مشاوره تا اجرا همراه خواهد بود، برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *