مشخصات کف کاذب دیتاسنتر

مشخصات کف کاذب دیتاسنتر و مشکلات احتمالی آن!

کف کاذب دیتاسنتر یکی از پایه های اصلی مراکز داده در سراسر جهان است. طراحی برجسته نوآورانه آنها طیف گسترده ای از مزایای ویژه مراکز داده را ارائه می دهد. اما گفته می شود، آنها از مسائل و مشکلات بعدی مصون نیستند. کف کاذب ها دارای الزامات دقیق برای استفاده و نگهداری و مشخصات بار بحرانی هستند. اگر کف کاذب مرکز داده شما با مشکلاتی مواجه است، ما می توانیم کمک کنیم. بیایید نگاهی دقیق‌تر به مشخصات کف کاذب دیتاسنتر و مشکلاتی که ممکن است با آن‌ها رخ دهد بیاندازیم.

چرا در دیتاسنتر از کف کاذب استفاده می شود؟

کف کاذب به دلایل زیادی بخشی ضروری از مراکز داده هستند. از مزایای اصلی کف کاذب می توان به تأثیر آنها بر جریان هوا و کابل کشی اشاره کرد. کف کاذب از یک سیستم پایه و تایل تشکیل شده است که به تایل ها اجازه می دهد تا کف مرکز داده را تشکیل دهند. کف زیرین سیستم کف کاذب اجازه می دهد تا کابل ها و اجزای ساختاری لازم در زیر کف قرار گیرند و همچنان جریان هوای مناسب برای خنک کردن کارآمد تجهیزات مرکز داده را فراهم می کند.

مشخصات کف کاذب دیتاسنتر

در حالی که مزایای کف کاذب بسیار زیاد است، همچنین دارای لیست طولانی از مشخصات هستند که برای طول عمر بیشنتر و عملکرد مناسب بسیار مهم هستند. تایل هایی که کف کاذب را تشکیل می دهند باید کاملاً صاف باشند. ارتفاع آنها قابل تنظیم است تا بتوانید سطح مناسب را پیدا کنید، اما برای توزیع مناسب وزن باید صاف باشند. آنها همچنین باید طوری قرار بگیرند که هر تایل در جلوی رک ها همچنان هر چهار طرف آن قابل مشاهده باشد. این طرح به توزیع وزن کمک می کند و تضمین می کند که کارگران می توانند تایل ها را بلند کرده و در صورت لزوم به راحتی به کابل ها دسترسی داشته باشند.

جدای از قرارگیری، تایل ها همچنین باید از نظر فیزیکی به اندازه کافی قوی باشند تا وزن  تجهیزات رک ها و سرور های شما را تحمل کنند. به همین دلیل معمولاً از موادی مانند آلومینیوم و فولاد ساخته می شوند.

گروه فنی و مهندسی کارنو از سه نوع کف کاذب فولادی و آلومینیومی با روکش‌های HPL و کف کاذب طرح لگراند جهت تحمل وزن‌های تجهیزات سنگین استفاده می‌کند. ما در بخش بعدی به ویژگی‌های وزن می‌پردازیم، زیرا اینها بخش مهمی از استانداردهای مشخصات کف کاذب دیتاسنتر هستند. مشخصات وزن مناسب می تواند یکی از اجزای اصلی سایش زودهنگام یا تایل های کف کاذب باشد. رک ها همچنین باید به دقت چیده شوند تا توزیع وزن یکنواخت باشد و مانع از جریان هوا یا دسترسی کابل نشود. آنها نباید در یک زاویه قرار گیرند. در عوض، آنها باید همیشه در راهروهای موازی با تایل ها قرار گیرند.

این مطلب را از دست ندهید .
مدیریت صحیح کابل کشی مراکز داده و محیط کار

در نهایت، تعمیر و نگهداری یک جزء حیاتی برای حفظ یک کف کاذب در شرایط خوب است. کف کاذب معمولاً حدود ۲۰ سال با بازرسی های منظم و تعمیرات، دوام می آورد. ممکن است بخواهید کفپوش خود را نیز تقویت و تراز کنید. همچنین باید حتما از لوازم پاک کننده ضد الکتریسیته ساکن استفاده کنید.

یک کف کاذب چقدر می تواند وزن را تحمل کند؟

پاسخ دقیق به این سوال برای دوام کف کاذب و جلوگیری از آسیب های پرهزینه حیاتی است. مشخصات کف کاذب دیتاسنتر شامل بسیاری از نقاط داده و انواع اطلاعات در مورد مصالح کف شما، سازه هایی که در سراسر آن حرکت خواهند کرد و شیوه های نگهداری شما می باشد. بارهای سنگین تر می تواند باعث فروریختن کف کاذب شود. از آنجایی که رک ها در یک مرکز داده می توانند زن بسیار زیادی داشته باشند، باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

آیا تابل های کف برای تحمل وزن های بیشتر مناسب هستند؟

آیا پایه می تواند وزنی را که در سراسر کف حرکت می کند تحمل کند؟

قطعا کارشناسان گروه فنی و مهندسی می توانند اطمینان حاصل کنند که کف مرکز داده می تواند بارهای افزایش یافته را تحمل کند یا خیر.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت کف کاذب می توانید با گروه فنی و مهندسی کارنو در تماس باشید:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

مزایای کف کاذب در مراکز داده

کف کاذب ها طیف وسیعی از مزایای دیگر را ارائه می دهند، از جمله مشخصات کف کاذب دیتاسنتر:

جریان هوا بهبود یافته: با استفاده از کف کاذب می توان هوای خنک کارآمد را در زیر تجهیزات ارائه داد.

مدیریت کابل: هر چه کابل های موجود در سطح زمین کاهش یابد، خطرات آسیب دیدگی کاهش می یابد، ظاهر را بهبود می بخشد و نیاز به سخت‌افزار و پورت‌ها را کم میکند.

انعطاف پذیری طراحی: تایل های کف مدولار هستند. در نتیجه، می‌توانید به راحتی آنها را به گونه‌ای تنظیم کنید که برای جهت‌گیری‌های جدید، از جمله راهروهای سرد و گرم، مناسب باشند.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با تولید کف کاذب اتاق سرور

دسترسی آسان: برای دسترسی آسان به کابل های زیر، به سادگی یک تایل را بلند کنید.

هزینه نگهداری کم: اگر برخی از تایل ها شروع به سایش کردند، می توانید به سادگی آنها را در صورت نیاز به جای تعویض کل کف تعویض کنید.

کاهش مصرف انرژی: تنظیمات جریان هوای کارآمد می تواند هوای خنک را به جلوی رک برساند، بنابراین انرژی کمتری برای حفظ دما در محدوده ایده آل مورد نیاز است.

چالش‌ها و مشکلات رایج با کف کاذب

در حالی که کف کاذب اتاق سرور یک راه عالی برای پشتیبانی منظم و کارآمد از عملیات شما هستند، قبل از نصب باید از چند موضوع آگاه باشید. شما باید استانداردهای نصب کف کاذب اتاق سرور را به طور کامل رعایت کنید. همچنین باید تعمیر و نگهداری حرفه ای و تمیز کردن منظم را برنامه ریزی کنید تا کف خود را در بهترین شرایط نگه دارید.

برخی از مشکلاتی که می توانند در کف کاذب مرکز داده ظاهر شوند عبارتند از:

مشکلات ساختاری: با استفاده نادرست یا شیوه های نگهداری نادرست، یک کف کاذب می تواند از رگلاژ خارج شود و یا فرو بریزد. پانل ها ممکن است به دلیل بارهای سنگین مکرر یا رطوبت در پانل ها تاب بخورند. بدون برش لبه، ممکن است سایش زودرس، ناپایداری، بریدگی و سایر مشکلات را مشاهده کنید. ناپایداری جانبی می تواند از منابع زیادی مانند سوء استفاده، نصب نامناسب، شل شدن مهاربندها و تغییرات دما ناشی شود. همیشه با مراقبت و نگهداری مناسب و حرفه ای از مسائل سازه ای آگاه باشید.

سن: کف کاذب ها معمولاً حدود ۲۰ سال دوام می آورند. اگر سن استفاده از کف کاذب شما به ۲۰ سال رسیده است، ممکن است برخی از مسائل مربوط به عامل ساده طول عمر کف کاذب را مشاهده کنید.

راندمان انرژی پایین: اگر به درستی استفاده شود، کف کاذب می تواند برای مصرف انرژی شما مفید باشد. با این حال، بدون نصب مناسب، آنها در واقع می توانند کارایی کمتری داشته باشند.

بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات، همکاری با متخصصان است. گروه فنی و مهندسی کارنو نصب، تعمیر، نگهداری و تعویض حرفه ای کف مرکز داده را ارائه می دهد. این خدمات قابل اعتماد می توانند به شما کمک کنند تا طول عمر کف خود را به حداکثر برسانید و سال های زیادی از آن استفاده کنید.

شماره تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

شماره تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *