کف کاذب ضدخش

آشنایی با کف کاذب ضدخش

کف های کاذب امروزه نقش بسیار مهمی در ساختمان های اداری و تجاری بازی می کنند. انواع مختلفی از کف کاذب به توجه به نوع نصب، جنس پایه ها، جنس کف و نوع کاربرد آن ها وجود دارد. در این مطلب هدف ما این است که کف کاذب ضدخش را که جزء محبوب ترین انواع کف کاذب است، به شما عزیزان معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

کف کاذب ضدخش

معمولا کف های کاذب دو ویژگی مهم دارند که هنگام خرید، مورد توجه قرار می گیرد. این دو ویژگی، ضدخش بودن و همچنین مقاومت در برابر آتش سوزی است. اما چرا این دو ویژگی اهمیت بالایی دارد؟

هنگامی که ما از کف کاذب ساختمان صحبت می کنیم، معمولا منظورمان ساختمان های بزرگی است که کاربردهای اداری، تجاری یا صنعتی دارند. اتاق های این ساختمان ها معمولا وسیع بوده و رفت و آمد در آن ها بسیار زیاد است. بنابراین مهم است که کف این اتاق ها به سادگی دچار خط و خش نشود، خصوصا هنگامی که تجهیزات سنگین در آن ها جابجا می شود. بنابراین هنگامی که بحث خرید کف کاذب مرغوب برای یک اتاق دیتا سنتر یا اتاق سرور مطرح می شود، ضد خش بودن اهمیتی دوچندان می یابد.
علاوه بر این، به دلیل وجود انواع مختلف کابل ها و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی، احتمال ایجاد آتش سوزی در این اتاق ها بسیار بالا است. به همین دلیل ویژگی ضد حریق بودن نیز برای کف کاذب اتاق سرور بسیار مهم و حیاتی است.

انواع کف کاذب,اهمیت کف کاذب ضدخش,خرید کف کاذب

اهمیت کف کاذب ضدخش

همان طور که اشاره کردیم، در مکان هایی که رفت و آمد و تجهیزات متعددی وجود دارد، کف کاذب در معرض آسیب زیادی است. حتی گاهی کف کاذب هایی با جنس متوسط تا مرغوب نیز ممکن است که در چنین مواقعی دچار زدگی یا خوردگی شوند. حتی گذشت زمان نیز ممکن است باعث شود که تایل های کف کاذب پوست پوسته شده یا حتی شکسته شوند.

این مطلب را از دست ندهید .
تفاوت انواع کف کاذب

برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی، باید کف کاذب هایی را تهیه کرد که لزوما دارای خاصیت ضد خش باشند. انواع مختلفی از کف کاذب های ضد خش در بازار وجود دارد که یکی از محبوب ترین آن ها، کف کاذب با روکش HPL است. در ادامه این کف کاذب را معرفی می کنیم.

کف کاذب با روکش HPL

HPL خلاصه شده عبارت High Pressure Laminate به معنای لمینت فشار بالا است. روکش HPL به نوعی از لمینت گفته می شود که تحت فشار بالا تهیه شده است. این فشار بین ۸۰ تا ۱۴۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. تولید در فشار بالا باعث می شود که کیفیت این روکش ها بالا رفته و به سادگی دچار زدگی یا خوردگی نشوند. استفاده از این روکش ها بر روی کف های کاذب، کیفیت آن ها را برای سال ها تضمین می کند.

انتخاب کف کاذب

انتخاب کف کاذب اصولا کار ساده ای نیست. چرا که در اینجا با تجهیزات ساختمانی روبرو هستیم که جنبه کاربردی و نه زیبایی دارند و انتخاب آن ها به تخصص زیادی نیاز دارد. در واقع هدف استفاده از کف کاذب بالا بردن سطح ایمنی در اتاق های سرور و مراکز داده است. بنابراین انتخاب و نصب کف کاذب نیازمند کمک و مشاوره با متخصصین مربوطه است.

خرید کف کاذب فولادی,فروش کف کاذب,فروش کف کاذب اتاق سرور

خرید کف کاذب

خرید کف کاذب مستلزم این امر است که نکات مهمی را از قبل در نظر بگیرید. به عنوان مثال، کف کاذب شما قرار است چه میزان از رفت و آمد را تحمل کند. یا اینکه وزن تجهیزاتی که قرار است روی آن باشد، چقدر است. علاوه بر این، آیا قرار است سیستم های سرمایشی، گرمایشی یا تهویه زیر آن قرار بگیرد؟

علاوه بر این زیبایی و ظاهر کف کاذب را نیز در نظر بگیرید و انتخاب کنید که جنس تایل های کف کاذب شما قرار است چگونه باشد؟ خواص آنتی استاتیک و ضد خش نیز از جمله مواردی است باید مد نظر قرار دهید.

این مطلب را از دست ندهید .
سقف pvc آشپزخانه

اگر به دنبال کف های با جنس مرغوب هستید، باید گفت که کف های کاذب فولادی گزینه مناسبی برای شما هستند. در نهایت باید تمام ویژگی های مورد نظر خود را بررسی کنید تا انتخاب مناسبی برای مکان مورد نظر خود داشته باشید.

ماندگاری کف کاذب ضدخش

در صورتی که به دنبال خرید یک کف کاذب برای استفاده در سال های طولانی هستید، باید هزینه آن را نیز بپردازید. اما می توانید مطمئن باشید که این هزینه، ارزشش را دارد. خرید یک کف کاذب ضدخش، برای سال ها شما را از تعویض تایل ها بی نیاز می کند. بنابراین توصیه می شود که متناسب با بودجه و شرایط فیزیکی اتاق مورد نظر خود، کف کاذبی مرغوب و با کیفیت انتخاب کنید.

کلام آخر

در نهایت باید گفت که کف های کاذب گستردگی بسیار بالایی دارند که انتخاب از بین آن ها می تواند بسیار دشوار باشد. قطعا نمی توان به سادگی به یک فروشگاه مراجعه کرده و نوع خاصی از کف کاذب را سفارش داد. شما باید نیازهای خود را از ابعاد مختلف بررسی کرده و دقیقا بدانید که کف کاذب قرار است کدام دسته از نیازهای شما را رفع کند.

بعد از این که همه این موارد را بررسی کردید، بهتر است گزینه ضدخش بودن کف کاذب را نیز بررسی کنید. اگر تردد در محل مورد نظر شما زیاد است و نمی خواهید که در بلند مدت هزینه های زیادی را برای تعمیر و بازسازی کف کاذب خود انجام دهید، پیشنهاد می کنیم که کف کاذب های ضدخش را نیز در گزینه های خرید خود قرار دهید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *