مزایای کاربرد کف‌ کاذب

مزایای کاربرد کف‌ کاذب در مراکز داده

کف‌های کاذب شرکت فراز شبکه کارنو برای سال‌های متمادی یکی از عناصر اصلی در فضای مراکز داده بوده است و قابلیت‌های تولیدی ما در طول آن زمان افزایش یافته است تا تقاضای پیوسته و در حال افزایش مشتریان را جوابگو باشد. چرا کف کاذب همچنان مورد توجه صاحبان مراکز داده است؟ در این مقاله با بحث کاربرد کف‌ کاذب در مراکز داده با ما همراه باشید.

محیط مدرن مراکز داده، فضای بسیار سازگاری‌ست که توانایی پاسخگویی سریع و آسان به مشتری، تغییرات سازمانی و تکنولوژیکی را فراهم می‌کند، در حالی که هم در ساخت و هم در بهره‌برداری مقرون به صرفه است. گنجاندن یک سیستم کف کاذب در طراحی‌های مرکز داده، هنوز مؤثرترین و مطمئن‌ترین روش برای رسیدگی به تمام خواسته‌های محیط‌های محاسباتی در حال تکامل امروزی‌ست؛ در حالی که نیازهای روزمره کاربران را هم برآورده می‌کند.

چرا افزایش ارتفاع برای مرکز داده مهم است؟

قبل از طراحی اتاق سرور و یا هنگام طراحی مجدد کف کاذب، باید تصمیم بگیرید که از کف کاذب استفاده کنید یا کف اصلی. امکان دارد که ایجاد کف کاذب با ارتفاع مشخص برای هر مرکز داده ای مناسب نباشد. اما در صورت اجرای صحیح کف کاذب که متناسب با نیاز اتاق سرور است، می توان از مزایا و ویژگی های مناسب آن بهره مند شد. در ادامه قصد داریم به مزایای استفاده از کف کاذب در مرکز داده اشاره کنیم. کف کاذب ها انواع مختلفی دارند که مناسب ترین آنها برای اتاق سرور و مراکز حساس عبارتند از: کف کاذب فولادی، کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب طرح لگراند

هر سه نمونه کف کاذب، تولید گروه فنی و مهندسی کارنو می باشد که از بهترین متریال برای تولید آنها استفاده شده است.


 توزیع جریان هوای مرکز داده

همانطور که مراکز داده به رشد و تکامل خود ادامه می‌دهند، نیاز آنها به خنک کننده کارآمد و متغیر نیز افزایش می‌یابد. کف‌های کاذب مستقیماً با ایجاد یک هوای مطبوع در زیر کف کاذب، باعث جریان یافتن موثر هوای خنک بسمت تجهیزات و سیستم‌های تهویه، نیازبه خنک کننده را برطرف می‌کند. با استفاده از ترکیب‌های مختلف پنل‌ها و کنترل‌ جریان هوا، هم جهت و هم حجم هوای آزاد شده را می‌توان دقیقاً برای بهینه‌سازی بازده انرژی و به حداکثر رساندن ظرفیت خنک‌کننده کنترل کرد. سیستم کف کاذب به شما کمک می‌کند تا مقدار مناسب هوا را در زمان مناسب به تجهیزات مناسب برسانید.

قابلیت دسترسی و انعطاف پذیری مرکز داده

کسب و کارهای امروزی به سرعت بیشتر در انتقال اطلاعات رو آورده‌اند. یک مرکز داده نیز باید انعطاف پذیری در این مورد را حفظ کند تا به مشتریان کمک کند رقابتی باقی بمانند. یک سیستم کف کاذب به مرکز داده شما اجازه می‌دهد تا همه این کارها را انجام دهید و در عین حال دسترسی به برق یا مسیرهای ارتباطی زیر زمین را حفظ کند. طراحی مدولار سیستم کف دسترسی همچنین امکان ارتقا یا جابجایی آسان پانل‌های هوا و کنترل‌ها را برای پاسخگویی به تقاضای فعلی فراهم می‌کند. داشتن کف کاذب با تفکیک خدمات در زیر زمین، سازماندهی مرکز داده را بهبود می‌بخشد و نیازهای ساختاری سربار تأسیسات را کاهش می‌دهد؛ همچنین در هزینه ساخت و ساز صرفه جویی می‌کند.

 

طراحی مرکز داده با اثبات آینده

کف‌های کاذب در طول تاریخ مراکز داده، به دلیل توانایی خاصشان در ایجاد امکانات برای استقرار پیشرفت‌های غیرقابل پیش بینیِ فناوری، مورد استقبال بوده‌اند. مراکز داده برای پاسخگویی به اینترنت اشیا، به تکامل خود ادامه می‌دهند؛ بنابراین انتخاب کف کاذب برای تاسیسات شما می‌تواند ارزش زیادتری نسبت به همیشه پیداکند و به رفع نیازهای خنک کننده و توزیع خدمات در مرکز داده بیانجامد.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب آلومینیومی چیست و چه کاربردی دارد

کارایی، انعطاف‌پذیری و خواسته‌های آینده ناشناخته دلایلی هستند که چرا طراحان و صاحبان مراکز داده به سیستم‌های کف کاذب نگاه می‌کنند.

چرا مشتریان مرکز داده ما از کف‌های کاذب استفاده می‌کنند؟

در این‌جا برخی از مهم‌ترین دلایلی که مشتریان ما در نهایت تصمیم به استفاده از کف کاذب کارنو در مراکز داده خود می‌گیرند، آورده شده است. در حالی که هر یک از دلایل به تنهایی ممکن است قانع کننده باشد، ما فکر می‌کنیم که ترکیبی از همه دلایل زیر عامل اصلی برای استفاده از کف کاذب در مرکز داده شماست. اگر اجرای کف کاذب در مرکز داده به درستی انجام شود، می تواند از یک مرکز داده در برابر آسیب یا خرابی فاجعه بار محافظت کند و در عین حال به اهداف بهره وری انرژی نیز دست یابد. یکی از مهم ترین اهداف کاربرد کف کاذب در مرکز داده کاهش دمای هوای ورودی تجهیزات و سرورهای فناوری اطلاعات است. چندین روش برتر برای انجام این کار وجود دارد، از جمله موارد زیر:

شروع با طراحی راهروهای سرد و گرم همیشه آسان‌تر است و باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود، نه اینکه معماری مرکز داده موجود را بعداً با آن نوع طراحی بازسازی کنید.

معماران باید چگالی بار رک سرور را در نظر بگیرند تا مشخص کنند هر واحد به چه مقدار خنک کننده نیاز دارد. به عنوان مثال، یک رک سرور با چگالی بالاتر معمولاً گرمای بیشتری ایجاد می کند. اندازه قفسه ها همچنین بر پانل های مورد نیاز برای حمایت از آنها برای جلوگیری از آسیب تأثیر می گذارد.

برای اطمینان از اینکه قفسه ها خنک می شوند و رک ها طبق برنامه کار می کنند، اپراتورهای مرکز داده باید به طور مداوم دما را در سطح رک نظارت کنند. آستانه های هشدار را می توان برای جلوگیری از از دست دادن خنک کننده به سرورها تنظیم کرد. نظارت بر رطوبت و سرعت هوا نیز اقدامات خوبی هستند. به این منظور می توان از سیستم های کنترل و مانیتورینگ استفاده کرد. گروه فنی و مهندسی کارنو تولید کننده سیستم های کنترل و مانیتورینگ به نام های کارنولاجیک، اسمارت بیت رک و مینی اسمارت بیت رک می باشد.

مزایای کاربرد کف‌ کاذب در مراکز داده

  • قابلیت‌های خنک کننده و کنترل پیشرفته. انواع پنل‌های جریان هوا، دمپرها و کنترل به شما امکان می‌دهد تا با هر وضعیت چگالی تنظیم شوید.
  • اجرای آسان خنک کننده اضافی. بدون نیاز به کانال کشی پیچیده و دمپرهای خودکار، کف کاذب نقاط شکست را کاهش می‌دهد.
  • انعطاف پذیری برای ارائه کم مصرف‌ترین طراحی. کف کاذب فرصت‌هایی را برای مراکز داده جهت نصب خنک کننده فراهم می‌کند که با تغییرات تکنولوژیکی و مشتری سازگار می‌شوند.
  • کاهش خطرات با قرار دادن عوامل خنک کننده در زیر زمین. توزیع آب و سایر عوامل خنک کننده مایع در زیر کف کاذب تهدید کمتری در صورت خرابی سیستم ایجاد می‌کند.
  • قابلیت جداسازی آب، برق و کابل. استفاده طبقه‌ای از فضای سرویس زیرزمینی امکان جداسازی سیستم‌های ناسازگار را فراهم می‌کند.
  • امکان قطع کردن کابل‌ها در هر کجا که نیاز باشد. انعطاف پذیری، دسترسی و ظرفیت نامحدود سیستم کف، کابل کشی را آسان می‌کند.
  • کاهش هزینه‌های عملیاتی و کاهش هزینه های تاسیسات و نگهداری. خدمات قابل دسترس، منعطف و سازگار می‌شود و در عین حال از هزینه‌های آینده جلوگیری می‌شود.
  • فضای توزیع خدمات از زیر کف. فضای داخلی را برای مهاجرت مناسب هوا به داخل و خارج از تجهیزات تمیز و مرتب نگه می‌دارد.
  • مقیاس پذیری آینده را خواه تغییر بار حرارتی، وزن قفسه یا اندازه عملیات، افزایش می‌دهد.
این مطلب را از دست ندهید .
بهترین کف کاذب کدام است؟

مزایای کاربرد کف‌ کاذب در مراکز داده لگراند کارنو

در بین این سه نوع کف کاذب، کف کاذب گالوانیزه (کف کاذب طرح لگراند) برای محیط‌ مرکز داده مناسب‌تر است؛ زیرا این محصول از قابلیت‌هایی برخوردار است که برای یک محیط اداری مناسب‌تر خواهد بود. این مزیت‌ها شامل موارد زیر هستند.

  • نصب آسان به علت عدم زیر ساخت
  • قیمت مناسب به علت عدم نیاز به روکش و نصاب
  • سهولت در جا به جایی به علت عدم زیرساخت
  • دارای قطعه ارتفاع دهنده در صورت نیاز به ارتفاع بیشتر
  • حمل آسان به علت سبک بودن وزن تایل‌های گالوانیزه
  • برخورداری از کیفیت مناسب و برخورداری از مقاومت بالا

انواع کف کاذب:

گروه فنی و مهندسی کارنو تولید کننده سه نوع کف کاذب است که برای مراکز داده بسیار مناسب است. کارنو همواره در تلاش است تا از بهترین متریال برای تولید کف کاذب ها استفاده کند تارضایت مشتریان را جلب کند. کف کاذب های تولید شده گروه فنی و مهندسی کارنو عبارتند از:

کف کاذب فولادی

کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب گالوانیزه (طرح لگراند)

کف کاذب فولادی و آلومینیومی دارای تایل هایی با ابعاد ۶۰*۶۰ سانتیمتر هستند. به همین دلیل این نوع کف های کاذب، با نام کف کاذب ۶۰*۶۰ نیز در بازار شناخته شده اند. کف کاذب های فولادی و آلومینیومی دارای دو نوع روکش HPL و PVC هستند که نوع HPL آن برای مرکاز حساسی چون مرکز داده، اتاق سرور، اتاق برق و غیره بسیار مناسب است. این نوع روش دارای خاصیت ضد خش و آنتی استاتیک می باشد.

وجود الکتریسیته ساکن در مراکز حساس می تواند خطر آفرین باشد. همچنین الکتریسیته ساکن می تواند عمر دستگاه ها و سرور ها را کاهش دهد. بنابراین کف کاذب با روکش HPL برای مراکزداده بسیار مناسب است.

 

نتیجه:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای کاربرد کف‌ کاذب در مراکز داده و پنل‌ها، کنترل‌های جریان هوا و قیمت کف کاذب با متخصصان شرکت فراز شبکه کارنو تماس بگیرید. همچنین اگر هنوز در مورد ماهیت کارآمد، در دسترس و انعطاف پذیر سیستم متقاعد نشده‌اید، مقالات گذشته را مطالعه فرمایید. برای دیدن نمونه کارهای نصب کف‌‌های کاذب کارنو می‌توانید به قسمت پروژه‌ها در سایت مراجعه کنید و دقت و ظرافت نصب و اجرای کف کاذب را مشاهده کنید.

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

شما می‌توانید برای خرید کف‌های کاذب طرح لگراند، فولادی و آلومینیومی همین الآن با شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید، تا پس از دریافت اطلاعات لازم، همان کف کاذبی را انتخاب نمائید که با هدف کاربری شما مناسب است.

امید است که از این مقاله لذت برده باشید. منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید و نظرات خود را در دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *