کفپوش آنتی استاتیک اتاق سرور

خرید کفپوش آنتی استاتیک اتاق سرور

آیا می دانستید که کفپوش ضد الکتریسیته ساکن وجود دارد؟ ویژگی آنتی استاتیک بودن، این  امکان را می‌دهد که برای فضایی امن و راحت سرمایه گذاری کنیم، جایی که بتوانیم احساس راحتی کنیم. انتخاب کفپوش مناسب کار دشواری است، اما باید نه تنها رنگ یا متریالی که انتخاب می‌کنید، بلکه ویژگی‌های فنی مانند ضد الکتریسیته ساکن، مقاومت، پایداری و غیره را نیز در نظر داشته باشید. اکنون در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد کفپوش آنتی استاتیک اتاق سرور اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

ما در این مقاله به توضیح کفپوش آنتی استاتیک اتاق سرور پرداخته‌ایم. همان‌طور که می‌دانید اتاق سرور مکان بسیار مهمی‌ست و محل نگهداری سرورها و سایر تجهیزات شبکه است. از همین جهت اگر قصد نصب کف کاذب اتاق سرور را دارید، بهتر است کف کاذبی را خریداری نمائید که از خاصیت آنتی استاتیک برخوردار باشد. علاوه بر اتاق سرور باید در مراکز حساس دیگری چون: اتاق برق، اتاق مانیتورینگ و غیره از این کفپوش‌های آنتی استاتیک استفاده نمائید.

برای خرید کف کاذب آنتی استاتیک با کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰
۰۵۱-۳۷۶۰۳۷۶۰

 

چرا کفپوش آنتی استاتیک؟

حرکت پاها و تماس با اجسام، بارهای تریبوالکتریک ایجاد می‌کند. از همین جهت، مناطق حساس همچون اتاق سرور به کفپوش‌های آنتی استاتیک نیاز دارند. کفپوش‌های آنتی استاتیک برای جلوگیری از ایجاد تخلیه‌ی الکترواستاتیک استفاده می‌شوند. این کفپوش‌ها به عنوان ESD نیز شناخته می‌شوند. ESD جریان ناگهانی الکتریسیته است که هنگام تماس یک جسم باردار با سطح دیگری اتفاق می‌افتد. این مسئله، به طور معمول آسیبی نخواهد داشت، اگرچه می‌تواند آزاردهنده و در موارد شدید کمی خطرناک باشد.

از آن‌جایی که اتاق سرور شامل تجهیزات الکتریکی است، استفاده از این کفپوش‌ها نیز مهم خواهد بود؛ زیرا در صورت عدم استفاده از آن‌ها احتمال آسیب به تجهیزات افزایش می‌یابد. نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که تمام کفپوش‌هایی که دارای ویژگی‌های اتلاف کننده یا رسانا هستند، ضد الکتریسیته‌ ساکن نیست.

کفپوش ضد الکتریسیته ساکن به طور خلاصه:

یک کفپوش ضد الکتریسیته ساکن معمولاً از کفپوش وینیل یا لمینت ساخته می‌شود که به راحتی قابل شستشو است. فقط باید کثیفی را پاک کنید و از یک پارچه مرطوب با ژل استفاده کنید. بر خلاف انواع دیگر کف، شما مجبور نخواهید بود آنها را جلا دهید.

برخی از محیط‌های صنعتی مستعد تولید تخلیه الکترواستاتیک یا ESD هستند، پالس الکتریسیته‌ی ساکن که از یک فرد یا سطح به جسم دیگر منتقل می‌شود. البته، این رسانش الکتریسیته‌ی ساکن همیشه آشکار نیست.

درواقع، یک شوک الکترواستاتیک خود را به عنوان یک شوک خفیف ناراحت کننده یا غافلگیرکننده نشان می‌دهد. با این حال، در حضور مواد شیمیایی، مواد یا گازهای قابل اشتعال، یک جرقه‌ی الکترواستاتیک می‌تواند بسیار خطرناک و حتی بالقوه فاجعه بار باشد. در این موارد، نصب کفپوش‌های ضد الکتریسیته‌ی ساکن یک گام اساسی در ایجاد محیطی امن برای کارگران و بازدیدکنندگان خواهد بود، زیرا (همانطور که از نام آن پیداست) کفپوش‌های صنعتی ضد الکتریسیته ساکن، محیط را در برابر این بار الکترواستاتیک عایق می‌کنند.

خرید نصب کف کاذب آنتی استایک,کفپوش آنتی استاتیک اتاق سرور,خرید نصب کف کاذب آنتی استایک

کفپوش آنتی استاتیک اتاق سرور

شما می‌توانید برای اتاق سرور خود از کف‌های کاذب آنتی استاتیک نیز استفاده نمائید. شرکت فنی و مهندسی کارنو به تولید و عرضه‌ این کف‌ کاذب ها می‌پردازد. این محصولات شامل موارد زیر هستند. از جمله:

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این کف‌های کاذب آنتی استاتیک، همین الآن با مشاورین ما تماس بگیرید. مشخصات فنی این محصولات نیز در قسمت معرفی محصولات سایت آورده شده است.

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۶۰۳۷۶۰

به جز اتاق سرور دیگر در چه مکان‌هایی باید از کفپوش آنتی استاتیک استفاده نمود؟

یک کفپوش ضد الکتریسیته ساکن در بسیاری از مشاغل مورد نیاز است، اما می تواند در فضای دیتاسنتر بسیار مفید باشد. همچنین به دلیل مقدار زیادی الکتریسیته ساکن که در آنجا انباشته می شود، یک ویژگی بسیار مورد تقاضا در دفاتر کار است.

استفاده از کفپوش ضد الکتریسیته‌ی ساکن در صنایع خاص به عنوان اساسی‌ترین احتیاط ایمنی اجباری‌ست. تولیدکنندگان و پردازشگرهای مواد شیمیایی و همچنین هر کسب و کاری که از مواد شیمیایی یا مواد قابل اشتعال در عملیات خود استفاده می‌کنند، باید محیط‌های کاری بدون استاتیک ایجاد نمایند تا از اشتعال مواد شیمیایی، بخار یا حتی ذرات قابل اشتعال میکروسکوپی جلوگیری گردد.  

از آن‌جایی که تخلیه‌ی الکترواستاتیک می‌تواند اجزای حساس الکترونیکی را بی‌فایده کند، سازمان‌هایی که نیمه هادی‌ها یا کالاهای الکترونیکی تولید یا مونتاژ می‌کنند، برای کاهش خطر تجمع بار الکترومغناطیسی، به کف‌های ضد الکتریسیته‌ی ساکن نیاز دارند.

علاوه بر این، هر عملیاتی که متکی به استفاده‌ی بدون وقفه یا تضمین شده از اقلام الکترونیکی تخصصی است، مانند: بیمارستان‌ها یا اتاق‌های کنترل ترافیک هوایی، باید اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از استاتیک انجام دهند. نمونه‌های دیگری از صنایع هستند که به کفپوش آنتی استاتیک نیاز دارند از جمله: تولید کنندگان مهمات یا مواد آتش نشانی، عملیات نظامی، میکرومکانیک، لنزهای نوری، فیلم عکاسی، لیزر، بیوتکنولوژی، داروسازی، تولید ایمپلنت‌های جراحی، محیط های پزشکی و حتی برخی از محیط‌های تولید مواد غذایی و نوشیدنی.

نحوه عملکرد کفپوش آنتی استاتیک اتاق سرور

کف‌های ضد الکتریسیته‌ی ساکن با گرفتن الکتریسیته‌ی ساکن که به طور طبیعی در هر محیطی ایجاد می‌شود و از طریق کف به زمین انتقال می‌یابد، کار می‌کنند. کف‌پوش‌های آنتی استاتیک از تجمع و تخلیه ESD در محیط جلوگیری می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید .
سیستم های کف کاذب اتاق های کامپیوتر

بطور متناقض، تقریباً هر حرکتی بدون توجه به محیط یا فعالیت، الکتریسیته ساکن ایجاد می‌کند. اکثر تخلیه‌های الکترواستاتیکی کمتر از ۳۵۰۰ ولت هستند و برای مردم کاملاً غیرقابل تشخیص هستند. بنابراین ما از بیشتر ESD های بالقوه خطرناکی که در اطراف ما اتفاق می‌افتد آگاه نیستیم. کفپوش آنتی استاتیک می‌تواند تمام آن بارها را جمع‌آوری کرده و قبل از ایجاد واکنش، آن‌ها را به زمین انتقال دهد.

کفپوش آنتی استاتیک اتاق سرور یک نوع کفپوش است که برای جلوگیری از تجمع بار الکترواستاتیکی در سطح کف ساختمان، به ویژه در اتاق سرور ها استفاده می شود. بار الکترواستاتیکی یک نوع بار الکتریکی است که به دلیل انتقال الکتریسیته از یک جسم به دیگری از طریق تماس یا انتقال الکترون ها به وسیله هوا، ایجاد می شود. این بار های الکترواستاتیکی می توانند باعث آسیب و تخریب تجهیزات الکترونیکی در داخل اتاق سرور شوند.

کفپوش آنتی استاتیک به منظور جلوگیری از این خطرات طراحی شده است. این کفپوش از موادی تهیه شده است که بتواند بار های الکترواستاتیکی را به طور موثری تخلیه کند. و در عین حال، مقاومت الکتریکی مناسبی داشته باشد.این مقاومت الکتریکی باعث می شود که کفپوش انتی استاتیک بتواند جریان الکتریکی را به خوبی هدایت کند و در نتیجه، از تجمع بارهای الکترواستاتیکی جلوگیری کند.

همچنین کفپوش انتی استاتیک باعث جلوگیری از ورود گرد و غبار و همچنین رطوبت به داخل اتاق سرور می شود. این کفپوش به دلیل ساختار خاص خود، قابلیت جذب گرد و غبار را ندارد و به همین دلیل از آلوگی تجهیزات الکترونیکی در داخل اتاق سرور جلوگیری میکند.

با استفاده از کفپوش آنتی استاتیکی اتاق سرور، اطمینان حاصل می شود که تجهیزات الکترونیکی در مقابل خطرات الکترواستاتیکی محافظت شده اند. این نوع کفپوش به دلیل ویژگی های خاص خود، به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل حفاظت از تجهیزات الکترونیکی در داخل اتاق سرور، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خرید نصب کف کاذب آنتی استایک,کفپوش آنتی استاتیک اتاق سرور,خرید نصب کف کاذب آنتی استایک

کف کاذب فولادی کارنو با کفپوش آنتی استاتیک

کف کاذب فولادی یکی از کف کاذب های پرکاربرد برای مراکز حساسی چون: اتاق سرور، اتاق برق، اتاق کنترل و غیره می باشد. با توجه به مطالبی که گفته شد، در این مراکز باید از کف کاذب انتی استاتیک استفاده شود. کف کاذب فولادی که توسط گروه فنی و مهندسی کارنو تولید شده است، دارای روکش HPL می باشد.این نوع روکش از خاصیت ضدخش و انتی استاتیک بهره مند است که برای اتاق سرور بسیار مناسب است.

کف کاذب فولادی کارنو دارای تایل های فولادی ۶۰*۶۰ سانتی متر است و میزان فولادی که در هر تایل استفاده شده است، ۵ کیلوگرم از بهترین نوع فولاد (فولاد مبارکه از نوع ST12 و ST14) می باشد.

حداقل ارتفاعی که می توان با کف کاذب فولادی کارنو ایجاد کرد، ۱۶ سانتیمتر و حداکثر ارتفاع ۲۱۰ سانتیمتر می باشد.

کفپوش کاذب آنتی استاتیک اتاق سرور

کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن که به عنوان کفپوش ESD/ استاتیک اتلاف کننده نیز شناخته می شود. هنگامی که به زمین یا به هر نقطه با پتانسیل پایین تر متصل می شود، می تواند بار موجود را از بین ببرد و از الکتریسیته ساکن جلوگیری کند. به دلیل عملکرد، کف ضد الکتریسیته ساکن به طور گسترده در ماشین آلات ساختمان های مختلف کارخانه استفاده می شود.

الکتریسیته ساکن هر از چند گاهی نه تنها باعث ایجاد خطاهای تصادفی، عملکرد نادرست یا خطا در عملکرد کامپیوتر می شود، بلکه منجر به خرابی و از بین رفتن برخی از قطعات مانند مدارهای CMOS، MOS و مدارهای دو مرحله ای می شود. علاوه بر این، الکتریسیته ساکن تأثیر قابل توجهی بر تجهیزات خارجی رایانه دارد. هنگامی که تجهیزات نمایشگر با لوله اشعه کاتدی توسط الکتریسیته ساکن مختل می شود، تصویر بی نظم و تار می شود. الکتریسیته ساکن نیز باعث خرابی هایی مانند مودم، کارت شبکه، فکس و غیره خواهد شد. بنابراین کف ضد الکتریسیته ساکن به وجود آمد.

نکاتی در مورد انتخاب محلول ضد الکتریسیته‌ ساکن

حتی پیچیده‌ترین راه‌حل کف‌پوش ضد الکتریسیته‌ی ساکن، بدون داشتن تخصص حرفه‌ای در حین نصب، از حد انتظار خارج می‌شود. یک ارائه دهنده‌ی معتبر می‌تواند تفاوت زیادی در اثربخشی و طول عمر کف شما ایجاد نماید. در این راستا مراقب قیمت به عنوان یک عامل تعیین کننده باشید و بر اساس تجربه، شهرت و قابلیت اطمینان، ارائه دهنده یا پیمانکار را انتخاب نمایید.

در مورد کفپوش صنعتی، هزینه‌ی کل مالکیت قابل اعتمادترین معیار است، چه کفپوش ضد الکتریسیته ساکن باشد، چه بتن، رزین یا غیره. این هزینه نه تنها منعکس کننده‌ی نصب، بلکه همچنین تعمیر و نگهداری و همچنین ضمانت‌هایی است که آن‌ها را پوشش می‌دهد. بنابراین، بررسی کاملی را برای شرکت ارائه دهنده انجام دهید.

اهمیت نگهداری

ارائه دهنده‌ی کفپوش صنعتی و کفپوش آنتی استاتیک اتاق سرور شما باید بتواند پیش بینی شفافی از هزینه‌های نگهداری و تعمیر کفپوش ضد الکتریسیته‌ی ساکن را ارائه دهد. به خاطر داشته باشید که کف‌های ضد الکتریسیته‌ی ساکن اپوکسی را نمی‌توان روکش کرد، زیرا این کار کف را از نقاط ارت عایق می‌کند، بنابراین ابتدا باید اپوکسی را به زیرلایه برگردانید و نوارهای مسی جدیدی برای ارت و زمین مجدد نصب نمائید. سپس پوشش اپوکسی جدید چند روز دیگر قبل از اینکه اپوکسی به طور کامل خشک شود نصب خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید .
سیستم کف کاذب در دفاتر چیست؟ با مزایای استفاده از آن در دفتر آشنا شوید

کفپوش وینیل نیز طول عمر کمتر و مقاومت سایشی کمتری خواهد داشت. در نتیجه نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری داشته و در نهایت تعویض در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری رخ خواهد داد. بهتر است نیازهای انواع کفی را که در نظر دارید بشناسید و هزینه‌های مورد انتظار تعمیر و نگهداری را در بودجه‌های خود لحاظ کنید تا تصویری واقعی از هزینه را به دست آورید.

نظافت و مراقبت از کفپوش آنتی استاتیک اتاق سرور

به منظور اطمینان از تمیز کردن کامل کف کاذب، باید توصیه‌های زیر را در نظر بگیرید تا به بهترین نحو از کف کاذب خود محافظت کنید.

هر روز کف اتاق سرور و اتاق های داده خود را جاروبرقی تمیز کنید.

از استفاده از ابزارهای تمیز کننده ساینده یا حلال های قوی برای از بین بردن لکه ها خودداری کنید، زیرا به لمینت کفپوش آسیب می رساند.

حداقل یک بار در سال، فرد متخصصی را برای بازدید نگهداری کف کاذب استخدام کنید تا در صورت مشکل، آن را رفع کند.

اگر چه کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن دارای خاصیت ضد رطوبت خاصی است، اما غوطه ور شدن بیش از حد مایع یا هوای مرطوب بیش از حد باعث متورم شدن کف و در نتیجه ایجاد مشکلات و تغییر شکل می شود که به طور جدی منجر به تغییر رنگ کف می شود.

نور مستقیم خورشید در درازمدت باعث ترک خوردن سطح کف کاذب می شود. در استفاده باید از نور مستقیم خورشید دوری کنیم. می توانیم از پرده ها استفاده کنیم یا اتاق هایی را انتخاب کنیم که منابع نور طبیعی ندارند.

اگر پانل کف به روغن آلوده شود و به موقع تمیز نشود، خرابی سطح رخ می دهد. آن را باید با دقت با مواد شوینده رقیق ساییده تا محافظ ایجاد شود.

دمای پایین و دمای بالا به سطح کف آسیب می رساند. دمای بالا می تواند کف را تغییر شکل دهد و گرمای ته سیگار می‌تواند مستقیماً آثار سوختگی روی زمین بگذارد. دمای پایین می تواند باعث ایجاد ترک در کف شود.

تعویض کفپوش آنتی استاتیک اتاق سرور

مراکز داده و اتاق سرور، داده ها را برای کسب و کارها ایمن می کند و امکان انتقال و ذخیره سازی کارآمد را فراهم می کند. مراکز داده ایده آل باید دارای قدرت کافی محاسباتی، فضای ذخیره سازی و توانایی های شبکه باشد. طراحی فیزیکی مراکز داده بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد. برای حفظ محیطی ایمن و کارآمد نیاز به کفپوش مناسب دارید. اگر کف شما شروع به نشان دادن علائم سایش کرد، مهم است که آن را تعویض کنید. تعویض کف کاذب مرکز داده به شما امکان می دهد این استانداردهای با کیفیت را حفظ کنید.

تعویض کف کاذب نیاز به آماده سازی دارد. شما باید به عوامل مرتبط و ابعاد فیزیکی تأسیسات خود فکر کنید. متخصصان کف می توانند به شما کمک کنند تا بهترین تصمیم را برای جایگزینی خود بگیرید.

قبل از شروع فرآیند، به این نکات در مورد تعویض کف کاذب مرکز داده فکر کنید:

زمان بندی تعویض: سیستم های کف کاذب تقریباً بالای ۲۰ سال عمر می کنند. همانطور که کف کاذب شما به این سن نزدیک می شود، باید یک طرح جایگزین را در نظر بگیرید. پس از عبور از مرز دو دهه، آنها نمی توانند امنیت و ساختار یکسانی را برای مرکز داده شما فراهم کنند. شاید تنها تعویض چند پنل برای شما مناسب باشد. برای گرفتن آگاهانه ترین تصمیم برای جایگزینی بهتر است با متخصصان کارنو مشورت کنید.

متریال کف کاذب: تعویض کف مرکز داده نیز فرصتی برای ارزیابی مواد کفپوش شماست. در نظر بگیرید که آیا می خواهید کف خود را با همان متریال قبلی جایگزین کنید یا خیر. اگر تایل های قبلی را ترجیح نمی دادید، می توانید سبک جدیدی را انتخاب کنید. یا ممکن است اخیراً سخت افزار بیشتری خریداری کرده باشید و برای تحمل وزن اضافی به مواد جدیدی نیاز داشته باشید.

دما و جریان هوا: کنترل دمای مناسب یک عنصر ضروری در عملیات مرکز داده است. بارهای بالای تجهیزات به جریان هوای مناسب برای ماندن در دمای ایمن نیاز دارند. در طول فرآیند تعویض کف، می توانید یک طرح جدید را برای بهینه سازی جریان هوا انتخاب کنید. حرفه ای ها می توانند بهترین راه اندازی را توصیه کنند که از تجهیزات شما پشتیبانی می کند، دمای مناسب را حفظ می کند و کارایی را افزایش می دهد.

سخن آخر:

امید است که از این مقاله لذت برده باشید. شما می‌توانید برای نصب کفپوش آنتی استاتیک اتاق سرور و اطلاع از قیمت کف کاذب یا خرید نصب کف کاذب آنتی استاتیک، همین الآن با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید. منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

شماره تماس دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

شماره تماس دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۶۰۳۷۶۰

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵

2 نظر

  • ایمان سرابی

    سلام وقت بخیر. کف کاذبی میخوام که روکش آنتی استاتیک داشته باشه. بنظرتون کدوم مدل مناسب هست؟

    • کریمی

      سلام
      دو نوع کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی تولید شده که دارای روکش های hpl و pvc می باشد و خاصیت آنتی استاتیک دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران کارنو ارتباط بگیرید.
      ۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰
      ۰۵۱-۳۷۶۰۳۷۶

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *