کاربرد سقف کاذب

کاربرد سقف کاذب در ساختمان سازی

کاربرد سقف کاذب در ساختمان یکی از مباحث پر چالشی است که امروزه با آن سر و کار داریم. سقف کاذب به سقفی گفته می شود که متصل به اسکلت ساختمان می باشد و تمام وزن آن بر روی بنای ساختمان مستقر است. به این ترتیب یک فضای خالی میان سقف کاذب و قسمت اصلی ایجاد می شود. این نوع از سقف ها در انواع مختلفی از جمله صاف و یا شکل های گوناگون تولید می گردند.

در این مقاله سعی داریم تا به بهترین شکل ممکن کاربرد سقف کاذب در ساختمان را برای شما شرح دهیم. این سقف ها به این صورت ساخته می شوند که در آنها از مصالح کاملا سبک استفاده می گردد تا ضربه هایی مانند زلزله و یا حوادث دیگر بر روی آن وارد نشود و باعث خراب شدن دیوار های اطراف نگردد.

در مورد کاربرد سقف کاذب در ساختمان باید بگوییم که این محصولات مجموعه ای از طراحی داخلی به شمار می روند که به منظور پوشش دهی سقف اصلی مورد استفاده قرار می گیرند. این مسئله به درستی مشخص نمی باشد که اولین افراد با چه دیدگاهی آن را مورد استفاده قرار داده اند و آیا از کاربرد های دیگر آن اطلاع داشته اند یا خیر. اما امروزه در صنعت ساختمانی از این نوع سقف ها به میزان زیادی استفاده می شود و همچنین کاربردهای متعددی نیز دارد.

سقف های کاذبی که در سال 1365 ساخته می شد به صورت قطعه های پلاستیکی بود، اما برخی از دلایل مانند بالا بودن قیمت مصالح، نداشتن چسبندگی نسبت خاک و گچ باعث شد که از این نوع سقف زیاد استفاده نشود. از طرف دیگر تولید انواع ورقه های گالوانیزه که به حالت رابیتس بودند و در اشکال گوناگون در کشور ایران تولید می شد. همین مسئله سبب شد بیشتر تولیدکنندگان رغبت پیدا کنند تا از این نوع سقف ها تولید نمایند و عرصه هنر و شکوفایی خلاقیت در این زمینه برای آنها فراهم شد.

این مطلب را از دست ندهید .
اجرای کف کاذب در مشهد با چه اهدافی صورت می گیرد؟

کاربرد سقف کاذب,کاربرد سقف کاذب در ساختمان,کاربرد سقف کاذب در ساختمان سازی

این نوع از سقف ها به صورت های مختلفی همانند کف کاذب از جمله سقف کاذب گچی، آلومینیوم، کامپوزیت، پی وی سی و … ساخته می شود و به طور جداگانه و یا متصل نیز قابلیت نصب را دارا می باشند. یکی از ویژگی های اصلی مهم سقف های کاذب این است که می تواند به عنوان یک پوشش عمل کند و سیم، لوله و … را مخفی نگه دارد همین مزیت سبب شده است که بسیاری از افراد برای استفاده از این نوع سقف ها اقدام نمایند.

قابلیت سقف کاذب ارزان در موارد متعددی از جمله عبور دادن وسایل مربوط به تاسیسات، آکوستیک کردن، دکوراسیون، سبک نمودن برج، خودداری از هدر رفتن گرما و رطوبت، نورپردازی متناسب در فضای کار و محل زندگی و … می باشد. این نوع از سقف ها مانند بسیاری از رشته های دیگر در مسیری که طی کرده است رشد و پیشرفت زیادی داشته است و توانسته محصولات خود را به بالا ترین سطح کیفیت برساند که مشتریان زیادی را جذب کند.

سقف کاذب کناف یکی دیگر از این نوع سقف ها می باشد که کارایی فراوانی دارد و باعث می شود که نمای داخلی منزل و یا مغازه تغییرات چشمگیری پیدا کند و باعث هر چه زیبا ترشدن محیط می گردد. این سقف نیز مانند بسیاری از سقف های دیگر نمای خاص خود را دارد و افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

کاربردهای سقف کاذب,کاربرد سقف کاذب,کاربرد سقف کاذب در ساختمان

به دلیل اینکه قیمت سقف کاذب بسیار مقرون به صرف می باشد در صنعت ساختمان سازی جایگاه خود را پیدا کرده است و صنایع نوین نیز که دستخوش تغییراتی شده اند از این نوع سقف ها استفاده می کنند و تنها تغییراتی در شکل ظاهری و مواد به کار رفته در آن می دهند. طراحان داخلی به دلیل اینکه نسبت به مزیت های زیاد این سقف ها آشنایی دارند و از این مسئله مطلع هستند که سقف های کاذب به دلیل انعطاف پذیری فراوانی که دارند، می توانند هر گونه طرح و ایده ای را بر روی آن اجرایی نمایند. بنابراین همین مسئله باعث شده است که در خانه های ایرانی این سبک طراحی طرفداران زیادی پیدا کند.

این مطلب را از دست ندهید .
آموزش اجرا و نصب کف کاذب لگراند

همچنین یکی از مزیت های دیگری که این نوع از سقف ها دارد، این است که نصب سقف کاذب به راحتی انجام می شود و این مورد باعث می شود که بیشتر افراد با توجه به این ویژگی نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

این رشته از مهارت های ساختمانی به دلیل اینکه باید در اجرا و تولید کردن شکل های خاص مربوط به آن مهارت داشت، بنابراین نیاز به تخصص و تجربه دارند. همچنین تولید کنندگان با استفاده از مدل های گوناگون سقف کاذب می توانند اشکال بسیار زیبا و خلاقانه ای را ابداع کنند که هر بیننده ای را مجذوب خود کند. بنابراین در رابطه با این مسئله به شما پیشنهاد می کنیم که برای طراحی داخلی منزل خود با استفاده از سقف کاذب از افرادی کمک بگیرید که در این زمینه تجربه کافی را داشته باشند.

کاربرد سقف کاذب,کاربرد سقف کاذب در ساختمان,کاربرد سقف کاذب در ساختمان سازی

در پایان مطالب باید به این نکته اشاره کنیم که سقف کاذب مزیت های فراوانی دارد و افراد می توانند با استفاده از آن در نمای داخلی منزل خود تغییر و تحولاتی را ایجاد کنند. همچنین می توان گفت که اجرای سقف کاذب به راحتی صورت می پذیرد و نیازی نیست که افراد زمان زیادی را برای نصب آن صرف کنند. امیدواریم که با استفاده از این مقاله بتوانید به خوبی درک کنید که کاربرد سقف کاذب در ساختمان به چه صورتی می باشد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *