کف کاذب ضد الکتریسیته

آشنایی و مهم ترین ویژگی های کف کاذب ضد الکتریسیته

تخلیه بار الکتریکی و احتیاج  به کف کاذب ضد الکتریسیته

اگر اطلاعاتی در خصوص کف های کاذب و انواع آن ها داشته باشید قطعا نام کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن را شنیده اید البته در برخی کتب و منابع از این کف کاذب تحت عنوان کف کاذب آنتی استاتیک یاد می کنند که در واقع همان کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن می باشد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در مراکز کامپیوتری به وجود آید و خسارات زیادی به بار آورد پدیده تخلیه بارهای الکتریکی می باشد که حل نمودن آن کار چندان ساده ای نیست و حتما باید برای جلوگیری از عواقب جبران ناپذیرش از وقوع آن جلوگیری نمود.

اهمیت خرید کف ضد الکتریسته ساکن

معمولا در اتاق های سرور و دیتا سنترها سیم ها و کابل های متعددی وجود دارد و به همین دلیل جهت محافظت از آن ها از کف های کاذب استفاده می کنند. کابل ها در واقع انتقال دهنده جریان الکتریسته هستند و قطعا در مکانی که جریان الکتریسته عبور می کند بار الکتریکی نیز وجود دارد بناراین باید امنیت در آن مکان

برقرار باشد تا از بروز خطر جلوگیری شود. اما گاهی اوقات واقعا نمی توان جلوی تمامی اتفاقات را گرفت و معمولا در اثر ازدحام و حجم بالای سیم و کابل ها پدیده ای به نام تخلیه الکترواستاتیکی به وجود می آید که بسیار خطرناک است. تنها راه جلوگیری و از بین بردن خسارات ناشی از این اتفاق استفاده از تکنولوژی ضد الکتریسیته ساکن است که بهترین نوع آن ها کف کاذب ضد الکتریسیته می باشد.

بنابراین توصیه می شود که در هنگام تهیه کف کاذب اتاق سرور و دیتا سنترها از کف های کاذب ضد الکتریسیته ساکن استفاده نمایید تا علاوه بر بهره بردن از مزایای کف کاذب بتوانید بارهای الکتریکی محیط را نیز کنترل نمایید و از تخلیه آن ها جلوگیری کنید.

این مطلب را از دست ندهید .
کابل کشی اتاق سرور از کف با کف کاذب کارنو

انواع کف کاذب,اهمیت کف کاذب,خرید کف ضد الکتریسته

بررسی دقیق کف کاذب ضد الکتریسته ساکن

عمده ترین مصرف کف کاذب ضد الکتریسته ساکن در اتاق سرور می باشد و یکی از استانداردهایی می باشد که در هنگام ساخت اتاق های سرور باید رعایت شود. با استفاده از کف ضد الکتریسیته ساکن علاوه بر آن که اتاق سرور را به یکی از جدیدترین تکنولوژی های روز مجهز نموده ایم از آن در برابر خطرات احتمالی نیز محافظت کرده ایم.

در واقع استفاده از کف ضد الکتریسیته ساکن از ایجاد الکتریسته ساکن جلوگیری نموده و باعث می شود که تشعشات الکترو مغناطیسی بتوانند منعکس شده و تجمع پیدا نکنند و در اصل با استفاده از این کف های کاذب می توان امنیت محیط اتاق سرور را تامین نمود.

تهویه هوای اتاق سرور با استفاده از کف کاذب

قلب تپنده هر سازمانی اتاق سرور آن می باشد به این معنی که  اتاق سرور مهم ترین و اصلی ترین بخش هر مرکز و سازمان می باشد. یکی از مسائل مهمی که در رابطه با اتاق سرور و حفظ امنیت آن وجود دارد تهویه هوایی و آبی آن می باشد که به منظور برقراری تهویه هوای اتاق سرور از کف کاذب استفاده می شود که علاوه بر تهویه هوا نمایی زیبا به اتاق سرور می بخشد.

در صورتی که در اتاق سرور از کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن استفاده شود علاوه بر آنکه می تواند همانند سایر کف های کاذب جریان هوا را به شکل یکنواخت توزیع کند و وزن در تمام قسمت های اتاق به صورت یکسان پخش شود، قادر است الکتریسیته ساکن موجود در اتاق را به سادگی خنثی کند و منهدم سازد. این مسئله نشان می دهد که استفاده از کف کاذب و به ویژه کف کاذب ضد الکتریسته ساکن چقدر ضروری و واجب می شود.

بیش از ۹۰ درصد اتاق های سرور مجهز به کف کاذب هستند

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب اداری و علت استفاده از آن

برای آن که بهتر میزان اهمیت کف کاذب را متوجه شوید تصمیم گرفتیم که اطلاعاتی در خصوص تعداد اتاق های سروری که مجهز به کف کاذب هستند را در اختیار شما قرار دهیم. بر اساس این تحقیقات ۹۰ درصد اتاق های سرور در سازمان ها و مراکز مجهز به کف کاذب هستند.

البته در سال های گذشته بیشتر افراد این تصور را داشته اند که کف کاذب بیشتر جنبه زیبایی دارد و از مزایای این کف های کاذب اطلاعاتی نداشتند به همین دلیل استفاده از آن را نوعی هزینه اضافی تلقی می کردند اما امروزه مهندسان ثابت نموده اند که استفاده از این کف های کاذب تا چه میزان می تواند امنیت اتاق سرور را بالا ببرد و در واقع استفاده از آن ها نوعی سرمایه گذاری و روشی برای جلوگیری از خسارت های جبران ناپذیر و سنگین می باشد.

امروزه افراد به این نتیجه رسیده اند که با استفاده از کف کاذب می توانند در محیط کاری زیبا و امن وظایف و فعالیت های خود را انجام دهند. با روی کار آمدن کف کاذب ضد الکتریسته ساکن، این تکنولوژی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و افراد و مالکان مراکز را مطمئن ساخت که با استفاده از این کف های کاذب می توانند محیط کاری امن و بی عیب و نقصی داشته باشند و از کار کردن لذت ببرند.

سخن آخر

همانطور که می دانید از گذشته و حتی در زمان تحصیل در مقطع دبیرستان نیز در خصوص مسئله مهم بارهای الکتریسته مطلبی بیان شده است و بارهای الکتریسیته می توانند خسارات جبران ناپذیری را به وجود آورند، از این رو حتما باید در محیط هایی که مملو از سیم و کابل هستند از کف های کاذب ضد الکتریسته ساکن استفاده نمود تا از وقوع اتفاقات ناگوار و خسارت های سنگین جلوگیری شود.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *