کف کاذب مشبک

چرا در برخی از دیتاسنتر ها از کف کاذب مشبک استفاده میکنند؟

تجهیزات اتاق سرور گرمای بسیار بالایی تولید میکنند و این امر باعث فرسودگی و کوتاهی عمر تجهیزات میشوند، و هر چه دمای اتاق سرور پایین آورده شود عملکرد سرورها بهبود خواهد یافت، به همین منظور در این اتاق ها از کف کاذب مشبک استفاده میکنند، که قادر باشد به خوبی گرمای تولید شده توسط تجهیزات اتاق سرور خارج کند، که کف کاذب مشبک با ضخامت های متفاوتی ساخته میشود، ضخامت کف کاذب مشبک نقش مستقیمی با تحمل وزن و مقاومت کف دارند، که این امر نیز باعث دسترسی آسان به سیستم کابل کشی از کف میشود.

دلایل استفاده از کف کاذب مشبک در دیتاسنتر

کف کاذب نوعی کف است که امروزه در مراکز حساس استفاده می شود و با ارتفاع مشخصی از کف اصلی سازه در ساختمان ساخته می شود و فضای باز بین دو طبقه را برای سیم کشی یا زیرساخت خنک کننده باقی می گذارد. کف کاذب اغلب برای قرار دادن تجهیزات مرکز داده ساخته می شوند. آنها همچنین برای کمک به کنترل جریان هوا در سرتاسر مرکز داده و کاهش دمای هوای ورودی تجهیزات و سرورهای IT استفاده می شوند. این نوع کف کاذب ها تابع مقررات محلی ساختمان و استانداردهای نظارتی ملی و صنعتی هستند. آنها باید در برابر سایش مقاومت کنند و دارای خاصیت آنتی استاتیک باشند تا تجمع الکتریسیته ساکن مضر را از محیط حذف کنند.

مزایای کف کاذب دیتاسنتر

برخی از مزایای استفاده از مدل کف کاذب در مرکز داده شامل موارد زیر است:

با کف کاذب، یک مرکز داده برای قرار دادن تجهیزات خنک کننده نیازی به دیوارها، اتاق ها یا سازه های جدید ندارد و کمک بسیاری در صرفه جویی در هزینه ها می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید .
نصب سقف کاذب و نکات کاربردی خرید آن

مقرون به صرفه بودن: مرکز داده را با استفاده از حداقل تعداد فن و سایر تجهیزات HVAC خنک می کنند. آنها همچنین در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند.

طراحی مدولار: سیستم های کف کاذب اغلب می توانند به راحتی مرتب شوند. تایل ها را می توان در صورت لزوم اضافه یا حذف کرد. اگر سرورها نیاز به جابجایی داشته باشند، تایل ها را می‌توان برای تغییر مسیر هوای خنک مرتب کرد. اگر یک مرکز داده به فن های بیشتری نیاز داشته باشد، کابل کشی را می توان در زیر زمین و فن ها را جدا از کابل ها در بالای سر نصب کرد.

انعطاف پذیری: انواع مختلف کف کاذب و روکش کف دارای مزایای مختلفی است. برخی از مواد ممکن است از اختلال در میدان مغناطیسی یا الکترواستاتیکی جلوگیری کنند و همچنین کشش، عوامل ایمنی و دوام بهتری را فراهم کنند.

بهترین روش ها برای کف کاذب در مرکز داده

اگر به درستی انجام شود، محصولات کف کاذب می توانند از یک مرکز داده در برابر آسیب یا خرابی فاجعه بار محافظت کنند و در عین حال به اهداف بهره وری انرژی نیز دست یابند. یکی از اهداف مهم پیاده سازی کف کاذب در مرکز داده، کاهش دمای هوای ورودی تجهیزات و سرورهای فناوری اطلاعات است.

در حال حاضر اکثر مراکز داده از سیستم کف کاذب استفاده می شود. باید در مورد ویژگی ضد الکتریسیته ساکن کف نگران باشید. دو نوع روکش وجود دارد که اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند: رسانا و ضد الکتریسیته ساکن. تعاریف فنی، ضدالکتریسیته ساکن را به عنوان نوع خاصی از کف رسانا طبقه بندی می کند، اما تولیدکنندگان محصولات کف کاذب برای مراکز داده و اتاق های تمیز به طور کلی آنها را جداگانه شناسایی می کنند. کفپوش رسانا معمولاً در اتاق‌های تمیز استفاده می‌شود، جایی که مردم با میکروچیپ‌ها کار می‌کنند. این نوع کفپوش نسبت به محصولات ضد الکتریسیته مقاومت کمتری در برابر زمین دارد. کفپوش رسانا برای مراکز داده توصیه نمی شود.

این مطلب را از دست ندهید .
سقف pvc آشپزخانه

در مراکز داده، ما به کف‌ کاذب هایی با روکش انتی استاتیک نیاز داریم که بارهای ساکن بیش از ۱۰۰ ولت را از بدن و لباس ما دور کرده و از طریق کف کاذب به زمین هدایت کنند. این امر مستلزم آن است که یک ماده سطحی کیفیت اتلاف استاتیک لازم را داشته باشد و یک زیرساخت زمینی که از تولید الکتریسیته ساکن جلوگیری کند. زیرساخت نیز باید بارهای الکتریکی را دور کند تا برای تجهیزات ما مضر نباشد. درجه بندی ها باید بر اساس مقاومت از هر نقطه از سطح پانل تا پایه باشد، که همچنین برای کار کردن باید به درستی زمین شود. پرکاربردترین پوشش سطحی که در مراکز داده استفاده می شود، به عنوان لمینت فشار بالا (HPL) شناخته می شود. ک کاذب با روکش HPL یکی از بهترین انواع کف کاذب است که در مراکز داده استفاده می شود و دارای خاصیت انتی استاتیک و ضد خش است.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *