قطعات کف کاذب

قطعات کف کاذب

قطعات کف کاذب چه مواردی هستند؟ هر کدام از قطعات کف کاذب چه نقشی را ایفا می کنند؟ این ها سوالاتی هستند که هنگام اجرای کف کاذب، برای افراد ممکن است ایجاد شود.

افرادی که با اتاق سرور ها و مراکز حساس سرو کار دارند، به کارایی و اهمیت کف کاذب آشنا هستند. اما این که هنگام نصب آن از چه تجهیزاتی استفاده می شود، یک موضوع تخصصی است که شاید کمتر کسی با آن آشنا باشد.

اگر جزء افرادی هستید که قصد دارید با این حرفه بیشتر آشنا شوید و قطعات کف کاذب را به خوبی بشناسید، پیشنهاد می کنم تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

قطعات کف کاذب فولادی,قطعات کف کاذب کارنو,قطعات کف کاذب فولادی

مختصر آشنایی با قطعات کف کاذب

در گذشته که کف کاذبی برای اتاق سرور وجود نداشت، هنگام ورود به اتاق سرور با حجم انبوهی از سیم و کابل در اتاق سرور مواجه می شدید. به طوریکه رفت و آمد به اتاق سرور را سخت می کرد. همچنین این بی نظمی در اتاق سرور خطراتی به دنبال داشت. به طور مثال اگر یکی از کابل ها به هر دلیل دچار آتش سوزی می شد، حجم زیادی از کابل ها از بین می رفت و هزینه های زیادی را بر دوش سازمان قرار می داد.

بعد از مدتی برای حل مشکل رفت و آمد در اتاق سرور، پایه هایی را با فاصله های منظم روی کف قرار دادند تا افراد برای راه رفتن از آن ها استفاده کنند و با کابل ها برخورد نکنند. اما باز هم رفت و آمد برای افراد مسئول سخت بود. پس از آن روی پایه ها موزاییک هایی قرار دادند تا رفت و آمد آسان شود و افراد به راحتی به هر نقطه از اتاق سرور دسترسی داشته باشند.

اما این قطعات امنیت اتاق سرور را به خطر می انداخت. بعد از آن افراد متخصص با در نظر گرفتن شرایط حساس اتاق سرور و ایمنی آن اقدام به تولید کف کاذب کردند. قطعات کف کاذب را با جنس مناسب برای مراکز حساس، تولید کردند.

به طور کلی قطعات کف کاذب اکثرا به سه دسته تقسیم می شوند:

  • تایل
  • پایه
  • استرینگر

تایل کف کاذب:

در این بخش می رسیم به معرفی یکی از مهم ترین قطعات کف کاذب یعنی تایل ها. تایل بالاترین قطعه کف کاذب می باشد. پس از اجرا کف کاذب، تنها قطعه ای که در معرض دید است، پانل ها هستند.

تایل ها از جنس های گوناگونی تولید می شوند که روکش های مناسب با کاربرد روی آن ها نصب شده است. انتخاب جنس، اندازه و وزن پنل ها با توجه به نیازی که دارید انتخاب می شود. با در نظر گرفتن سلیقه مشتریان می توان دریافت که آن ها بیشتر پنل هایی با سایز ۶۰×۶۰ خریداری می کنند که این سایز یک استاندارد جهانی برای تولید پنل ها می باشد. اما گاهی نیاز است که از تایل هایی با سایز کوچک تر برای اتاق سرور استفاده شود. تایل های تولید شده توسط شرکت فنی و مهندسی کارنو، دارای ابعاد ۲۲٫۵*۲۲٫۵ سانتی متر می باشد و از جنس گالوانیزه است. این تایل ها با توجه به اینکه بدون روکش است، اما ظاهر زیبایی دارد.

این مطلب را از دست ندهید .
طراحی و نصب سقف های کاذب PVC

پایه کف کاذب:

در پایین ترین قسمت قطعات کف کاذب پایه ها قرار دارند این پایه ها را اکثرا با استفاده از پیچ و مهره به زمین وصل می کنند و پس از تست استحکام آن استرینگر ها را بر روی آن نصب می کنند. پایه ها وظیفه نگهداری پنل در جای خود را دارند. تمامی وزن وارد شده به کف کاذب توسط همین پایه ها حفظ می شود به همین علت است که جنس پایه ها باید در هنگام خرید بیش از دیگر قطعات مورد توجه قرار بگیرد.

معمولا بیشتر پایه هایی که در بازار عرضه می شوند و در میان عموم مردم نیز محبوبیت دارند برگرفته از جنس فولاد است اما این دلیل نمی شود که پایه ها فقط یک جنس داشته باشند بلکه در ساخت تمامی قطعات به کار رفته در کف کاذب از متریال متفاوتی استفاده می شود.

کف کاذب کارنو که به عنوان کف کاذب طرح لگراند نیز شناخته شده است و از کیفیت بالایی برخوردار است. این کف کاذب دارای پایه هایی با ارتفاع ۱۲ سانتی متر می باشد که از جنس پری پروپلین (p.p) می باشد. این پلیمر یکی از پر مصرف ترین مواد در صنعت می باشد. زیرا مقاومت بالایی در برابر ضربه و دما دارد. این ماده بی بو وغیر سمی است و در برابر حلال ها و اسید ها نیز مقاومت خوبی دارد.

پایه کف کاذب کارنو دارای تحمل وزن تا ۱۵۰۰ کیلوگرم را دارد که برای اتاق سرور هایی که دارای تجهیزات سنگین هستند، مناسب است.

استرینگر کف کاذب:

یکی دیگر از قطعات کف کاذب، استرینگر کف کاذب می‌باشد.

استرینگر کف کاذب همچون یک خط کش عمل می‌نماید و کمک می‌کند تا پایه‌های کف کاذب به صورت دقیق در جای خود قرار گرفته و هیچ فاصله‌ی اضافی‌ای بین آ‌ن‌ها وجود نداشته باشد. استرینگرها برای نصب به پیچ و مهره نیاز دارند و وزن حدودی هر کدام از آن‌ها حدود ۴۵۰ گرم است. جنس آن‌ها نیز از گالوانیزه می‌باشد. درنتیجه، از متصل شدن استرینگرها به یکدیگر، شبکه‌ی اصلی کف کاذب به وجود می‌آید و این شبکه منجر به ایجاد پایداری جامبی در سیستم کف کاذب فولادی یا آلومینیومی می‌شود

درواقع استرینگرها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، آن‌ها لغزش‌ها را در زمان تردد افراد کنترل کرده و مهار می‌کنند.

معرفی قطعات کف کاذب طرح لگراند:

همان‌طور که می‌دانید کف کاذب ها از انواع گوناگونی برخوردار هستند. ما تا اینجا با متعلقات کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی آشنا شدیم، اکنون در ادامه‌ی این بخش به معرفی قطعات کف کاذب طرح لگراند یا همان کف کاذب گالوانیزه می‌پردازیم. این محصول از قطعاتی به شرح زیر ساخته شده است. از جمله:

  • تایل.
  • پایه‌.
  • قطعه‌ی ارتفاع دهنده.
  • پلنیوم.
  • ارتینگ تایل.
  • اگزیت تایل.
  • فلور باکس.
این مطلب را از دست ندهید .
طراحی کف سازی منحصر به فرد برای فضای اداری شما

اکنون در ادامه به کاربرد هر یک از این قطعات کف کاذب طرح لگراند اشاره می‌نمائیم.

تایل کف کاذب طرح لگراند:

این قطعه، اصلی‌ترین قطعه‌ی کف کاذب طرح لگراند است. ابعاد تایل کف کاذب طرح لگراند ۵/۲۲*۵/۲۲ سانتی‌متر می‌باشد و جنس‌ آن‌ها از گالوانیزه با ورق ۲ میلی‌متر می‌باشد. تایل کف کاذب طرح لگراند به گونه‌ای طراحی شده است که به نصب هیچ‌گونه روکشی نیاز ندارد. درواقع این تایل بدون روکش در بازار عرضه می‌گردد. تحمل وزن نقطه‌ای این قطعه، ۱۰۰۰ کیلوگرم است و وزن هر تایل ۹۰۰ گرم می‌باشد. شما در هر متر مربع به ۲۰ عدد تایل نیاز خواهید داشت.

پایه کف کاذب طرح لگراند:

یکی دیگر از قطعات کف کاذب طرح لگراند، پایه‌ی آن است. جنس پایه‌های کف کاذب طرح لگراند از P.P و گرید A می‌باشد. هر پایه به اندازه‌ی ۱۰ سانتی‌متر قطر دارد و تحمل وزن نقطه‌ای هر یک از پایه‌ها ۱۲۰۰ کیلوگرم می‌باشد. پایه‌های کف کاذب طرح لگراند در زمان راه اندازی نیازی به پیچ و رول پلاک ندارند و شما خود به تنهایی می‌توانید پایه‌های این محصول را راه اندازی نمائید.

قطعه‌ی ارتفاع دهنده:

قطعه‌ی ارتفاع دهنده، یکی دیگر از قطعات کف کاذب طرح لگراند می‌باشد. این قطعه که از ساخته‌های انحصاری شرکت فنی و مهندسی کارنو است و به شما کمک می‌کند تا در صورت لزوم ارتفاع کف کاذب خود را افزایش دهید.

پلنیوم کف کاذب طرح لگراند:

شما می‌توانید برای پوشاندن فضاهای باز دور محیط از این قطعه استفاده نمائید. هر پلنیوم از وزنی معادل ۳۰۰۰ گرم برخوردار می‌باشد.

ارتینگ تایل کف کاذب طرح لگراند:

یکی از مهم‌ترین قطعات کف کاذب طرح لگراند، قطعه‌ی ارتینگ تایل است. این قطعه در راستای جذب الکتریسیته‌ی ساکن استفاده می‌شود. ابعاد این قطعه ۵/۲۲*۵/۲۲ است و وزن هر تایل آن ۱۰۰۰ گرم می‌باشد.

اگزیت تایل کف کاذب طرح لگراند:

قطعاً پس از نصب کف کاذب، شما باید راهی برای خروج المان‌ها داشته باشید. قطعه‌ی اگزیت تایل نیز همین کار را برای شما انجام می‌دهد. این قطعه برای خروج المان‌ها طراحی شده است و جنس آن از گالوانیزه با ورق ۲ میلی‌متر می‌باشد. ابعاد اگزیت تایل نیز ۵/۲۲*۵/۲۲ است.

فلور باکس کف کاذب طرح لگراند:

شما می‌توانید از این قطعه جهت قرار دادن پریزها استفاده نمائید.

سخن آخر:

امید است که در این مقاله توانسته باشیم به خوبی قطعات کف کاذب را به شما معرفی نمائیم. منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید. شما می‌توانید برای خرید کف کاذب و قطعات آن همین الآن با کارشناسان و متخصصان ما تماس بگیرید. همچنین شما می‌توانید نظرات، انتقادات و سؤالات خود را در دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *