کابل کشی در سقف

نکات کلیدی کابل کشی در سقف کاذب

در مراکزی که سیستم گرمایشی و سرمایشی آن‌ها در سقف جای می‌گیرد کابل کشی در سقف کاذب انجام می‌شود، اما اگر در مراکز دیگر از کف کاذب دارای سیستم تهویه‌ی هوا استفاده شود، کابل کشی‌ها در زیر کف کاذب قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب کابل کشی سقف کاذب و ویژگی‌های این نوع کابل کشی و اینکه در هنگام سیم کشی در سقف کاذب به چه نکاتی باید توجه کنیم، می‌پردازیم.

سقف کاذب، ساختاری است که برای پوشش سقف اتاق ها و فضای داخلی مورد استافده قرار می

یرد. این ساختار شامل تیرچه های فلزی یا چوبی است که به دیوار های اتاق یا ساختمان نصب می شوند و پنل هایی از جنس فولاد یا پلاستیک روی آنها قرار می گیرد. سقف کاذب علاوه بر اینکه زیبایی و نظم به محیط می بخشد، قابلیت دسترسی آسان به تاسیسات برقی و الکترونیکی را نیز فراهم می کند.

سیم کشی در سقف کاذب,سیم کشی سقف کاذب,کابل کشی در سقف کاذب

روش های کابل کشی در ساختمان

کابل کشی در ساختمان به دو روش گوناگون بسته به بودجه و انتخاب مشتری انجام می‌شود. از جمله:

کابل کشی به روش روکار:

این روش با اتصال سیم‌ها بر روی گچ دیوار انجام می‌شود و برای زیبا سازی آن و کاهش خطرات ناشی از اتصاب برق از داکت‌ها و یا لوله‌های محافظ استفاده می‌کنند. اما با این وجود قادر نخواهید بود زیبایی مورد نیاز را به فضای منزل یا محیط کار خود ببخشد و همین موضوع بزرگترین عیب این روش ساده می‌باشد. از همین جهت شما می‌توانید به جای استفاده از این روش به نصب کف کاذب کارنو پرداخته و به راحتی تمامی‎‌ سیم‌ها و کابل‌ها را در زیر این کف قرار دهید تا این محصول، همانند پوشش محافظی برای کابل‌ها عمل کرده و از آسیب‌ رسیدن به آن‌ها جلوگیری نماید. همچنین نصب کف کاذب موجب نظم بخشی به محیط می‌شود و کابل‌ها و سیم‌ها را از معرض دید افراد دور می‌کند.

شمامی توانید درباره نحوه کابل کشی در سقف کاذب و یا کف کاذب با کارشناسان کارنو در تماس باشید:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

کابل کشی به روش توکار:

در این روش از کابل کشی، سیم را از داخل دیوار و زیر گچ کاری رد می‌کنند و یا آن ها را در درون سقف‌ها جایگذاری می‌کنند که در هر حالت باید تمامی استاندارد‌ها رعایت شود تا زیبایی مکان مورد نظر در اثر سیم کشی‌های متداول آسیب نبیند. امروزه معمولا از کابل کشی در سقف کاذب و به خصوص کابل کشی در زیر کف کاذب بیشتر استفاده می‌کنند. اگر قصد کابل کشی در زیر کف کاذب را دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت اطلاعات مود نیاز، کف کاذب خود را از این شرکت سفارش دهید.

نکاتی که باید در کابل کشی سقف کاذب رعایت شود:

در سیم کشی در سقف کاذب نکات مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. این نکات به شرح زیر برای شما آورده شده است. از جمله:

  • مهندسین باید سعی کنند کابل‌ها را به صورت منظم و آهسته به زیر سقف کاذب منتقل کنند و با رعایت این نکته از نشتی هوا جلوگیری کنند. عدم نشتی هوا فواید دیگری نیز به همراه دارد از جمله آن که کارایی سیستم‌های تعبیه هوا افزایش می‌یابد.
  • با اجرای کابل کشی در سقف کاذب همچنان امکان در هم خوردگی کابل ها وجود دارد و این موضوع را نمی‌شود انکار کرد. در هم خوردگی کابل‌ها موجب می‌شود که دیگر نتوان کابل جدیدی اضافه کرد و کابل های موجود نیز به علت وزن زیاد دچار کشیدگی و خرابی می‌شوند. اما متخصصین این زمینه می‌توانند با کمک گرفتن از سینی‌های ماژول کابل کشی‌ها، سیم کشی در سقف کاذب را به صورت منظم دسته‌بندی کنند و وزن وارده به کابل‌ها را کاهش دهند. (البته بهترین گزینه استفاده از کف کاذب می‌باشد؛ چرا که این چالش‌ها را به دنبال ندارد.)
  • بهتر است هر چند مدت یک بار کابل‌های موجود بررسی شوند تا اگر کابل اضافی وجود دارد از میان برداشته شود. زیرا، اگر تعداد کابل‌ها زیاد شود دیگر پیدا کردن کابل‌های اضافی از میان سیم کشی‌ها و کابل کشی‌های بیشمار امکان پذیر نخواهد بود. (این دلیل دیگری است که منجر شده است، امروزه کابل کشی از طریق کف کاذب جایگزین، سقف کاذب شود.)
  • کابل‌های خراب و آسیب دیده را از بین کابل‌های سالم جدا کرده و با این کار به ایجاد نظم بیشتر در زیر سقف کاذب کمک نمایید.
  • برای سیم کشی در سقف کاذب لازم است حتما از تجهیزات با کیفیت استفاده شود. با این کار شاید هزینه‌ی بسیار زیادی را متحمل شوید، اما از خطرات احتمالی، ناشی از فرسودگی زود هنگام کابل‌ها و سیم‌ها جلوگیری می‌شود.
  • توجه کنید که کابل‌ها و سیم‌های موجود در سقف کاذب محکم باشند، زیرا شل بودن اتصالات موجب می‌شود انرژی به صورت قوی و مناسب جریان نیابد و همچنین اصلاح آن با مشکل مواجه شود.
  • مطمئن شوید که سیم ارت (سیم اتصال زمین) در ساختمان برای پیشگیری از خطرات احتمالی وجود دارد.
  • پیش از شروع به کابل کشی در سقف کاذب اطلاعات دقیقی از کاربرد سیم‌ها در سایز‌های مختلف به دست آورید و هر سیمی را مناسب با کاربردی که دارد استفاده نمائید. برای مثال: در کابل کشی ساختمان از سیم شماره ۲٫۵ برای کابل کشی کولر آبی و نصب پریز اتاق‌ها و پذیرایی استفاده می‌شود و برای نصب لامپ‌ها از سیم شماره ۱٫۵ استفاده می‌شود. همچنین از کابل شماره ۴٫۵ برای نصب کولرگازی استفاده می‌شود.
  • پیش از اجرای کار، نقشه‌ی دقیقی از کابل کشی‌های تو کار مکان مورد نظر تهیه کنید و آن را به خوبی بررسی نمائید تا با تمامی شرایط موجود در محل کابل کشی آشنا باشید.
  • هرگز در کابل کشی در سقف کاذب از سیم‌های دو رشته‌ای استفاده نکنید. همه‌ی سیم‌ها دارای فاز و نول هستند و نیازی نیست برای در اختیار داشتن این ویژگی‌ها، حتما از سیم‌هایی که در دو رشته‌ی جدا به هم تابیده شده‌اند استفاده کنید. مناسب‌ترین کابل برای موارد تو کار، کابل‌های دارای روکش یکنواخت PVC می باشد.
این مطلب را از دست ندهید .
عوامل موثر بر تعیین قیمت کف کاذب آنتی استاتیک

کابل کشی از سقف کاذب بهتر است یا از کف کاذب:

خیلی از مشتریان، این سوال را مطرح می‌نمایند که کدام شیوه از کابل کشی بهتر می‌باشد؟ کابل کشی از طریق سقف کاذب یا کابل کشی از طریق کف کاذب؟!

در پاسخ باید بگوئیم که کابل کشی از هر دو روش با توجه به رعایت استانداردهای لازم درست خواهد بود. اما امروزه کابل کشی از طریق کف کاذب هم از بابت هزینه به صرفه‌تر بوده و هم قابلیت دسترسی به تجهیزات زیر کف در این روش، راحت‌تر می‌باشد. همچنین این روش از قابلیت گسترده کردن کابل‌ها و سیم‌ها در زمان آینده برخوردار است. در نتیجه، پیشنهاد ما برای کابل کشی، استفاده از کف‌های کاذب کارنو می‌باشد.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت محصولات سایت رفته و مشخصات فنی این کف کاذب‌ها را مطالعه نمائید و یا با شمار‌ه‌گیری تلفن‌های تماس گذاشته شده در سایت با کارشناسان کارنو ارتباط بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را از این محصولات به دست آورید.

در نهایت امیدواریم که معرفی و توضیحات کابل کشی از طریق سقف کاذب باعث شده باشد که علاوه بر آشنایی با مزایای آن با معایب آن نیز آشنا شوید.

همچنین امیدواریم، توانسته باشیم به شما بگوئیم که انتخاب کف کاذب برای کابل‌کشی، یکی از مناسب‌ترین روش‌های روز دنیا است و بهتر است در زمان کابل کشی، این روش را انتخاب نمائید.

ممنون که در این مقاله با ما همراه بودید. لطفا ما را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات سازنده‌ی خود در قسمت دیدگاه این محتوا آگاه سازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارنو در تماس باشید.

این مطلب را از دست ندهید .
کاربرد کف کاذب در آمفی تئاتر

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

مزایای کابل کشی زیر کف کاذب

در ادامه قصد داریم درباره مزایای کابل کشی زیر کف کاذب اطلاعاتی برای شما قرار دهیم.

۱- زیبایی: با کابل کشی زیر کف کاذب، کابل ها و سیم ها به طور کامل پنهان می شودو باعث زیابیی بیشتر و نظم بیشتر اتاق می شود.

۲- ایمنی: با کابل کشی از کف، خطر لغزش کمتر می شود و همچنین ب دلیل پنهان شدن کابل ها، خطر برق گرفتگی نیز کاهش می یابد.

۳- فضای بیشتر: با پنهان شدن کابل ها، فضای بیشتری در اتاق برای قرار دادن تجهیزاتوجود خواهد داشت.

۴- بهبود کیفیت صدا و تصویر: با کابل کشی زیر کف، کابل ها به طور مستقیم به تجهیزات صوتی و تصویری متصل می شوند و این باع بهبود صدا و تصویر می شود. این مورد در اتاق های مانیتورینگ بسیار کاربردی است.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *