کف کاذب آنتی استاتیک

آشنایی با کف کاذب آنتی استاتیک

در این مقاله در مورد کف کاذب آنتی استایک صحبت کرده‌ایم و شما می‌توانید با اطلاعات آورده شده دانش خود را در این زمینه افزایش دهید، اکنون با گروه تحقیق و توسعه کارنو همراه باشید تا آنچه که نیاز است را از کف کاذب آنتی استاتیک بدانید.

سیستم کفپوش دسترسی ضد استاتیک

کف ضد استاتیک را با کف ESD نیز می‌شناسند. وقتی کف کاذب به نقطه پتانسیل پایین تری متصل می‌شود، در چنین وضعیتی اتلاف صورت می گیرد که با مقاومت بین اهم ۵ و ۹ اهم  مشخص می‌شود. فناوری ضد استاتیک اتاق کامپیوتر بخشی از امنیت و محافظت از اتاق کامپیوتر به شمار می‌آید. الکتریسیته ساکن تولید شده به دلایل متعددی یکی از خطرات مکرر و دشوار برای از بین بردن آن است. استاتیک نه تنها باعث خطاهای تصادفی، در عملکرد رایانه می‌شود، بلکه منجر به خرابی و از بین رفتن برخی از اجزا مانند CMOS، مدارهای MOS، مدارهای دو مرحله ای و غیره نیز خواهد شد.

کف کاذب ضد استاتیک به طور کلی با موادی که پایه‌های گوناگونی دارند به وجود می آیند. زیرلایه‌ها پایه‌های فولادی، پایه آلومینیوم، پایه کامپوزیت، پایه تخته خرده چوب (پایه چوب)، پایه سولفات کلسیم و غیره قرار می‌گیرد. مواد روکش کاشی‌های کف ضد استاتیک، از جنس HPL، PVC و غیره هستند. علاوه بر این، کف پلاستیکی ضد استاتیک، کف شبکه ضد استاتیک و غیره وجود دارد. سیستم کفپوش ضد استاتیک عمدتا با براکت‌ها، تیرها، پانل‌ها و غیره قابل تنظیم ومونتاژ خواهند بود. عملکرد فنی براکت‌ها، تیرها و پنل‌ها باید با الزامات طراحی و استانداردهای ملی مطابقت داشته باشد.

برای خرید کف کاذب آنتی استاتیک با کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارنو در ارتباط باشید.

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن HPL

این پنل از ورق فولادی نورد سرد با کیفیت بالا ساخته شده است. ورق زیرین از فولاد کششی ST14 استفاده شده است. که پس از تمیز کردن و پرکردن سیمان فوم دار پانچ شده، جوش نقطه ای، با پودر اپوکسی و پوشش HPL ضد الکتریسیته ساکن را پوشانده است. لبه‌های پنل با ۴ قطعه پی وی سی بریده شده است. پنل دارای ظرفیت بالا، نصب آسان، ظاهر زیبا، مقاومت در برابر رسوب، مقاومت در برابر خوردگی، عمر طولانی، عملکرد عالی ضد آب و نسوز است. کف کاذب ضد استاتیک  یک انتخاب ایده آل است. حاشیه‌های آن با لبه‌های لاستیکی رسانا بریده شده است تا بهترین ظاهر را ارائه دهد. این کاشی‌های ضد زنگ و ضد خاک همیشه کاملا نو تمیز به نظر می‌رسند. در واقع، لازم نیست هزینه زیادی برای نگهداری از این کاشی‌ها صرف کنید.

امکانات کف کاذب ضد استاتیک

  • دارای قدرت تحمل قوی و مقاومت بالا در برابر آتش
  • عملکرد در برابر ضد استاتیک عالی
  • مقاوم در برابر سایش و خوردگی
  • دارای مونتاژ و نگهداری راحت
  • دارای مقاومت مکانیکی بالا
  • دارای قابلیت آسان برای تعویض
  • تمیز کردن آسان
  • ضد آلودگی

برنامه های کاربردی

همانطور که می‌دانید کف کاذب آنتی استاتیک این قابلیت را دارد که  از آسیب به تجهیزات الکتریکی جلوگیری نماید.

البته تمامی کف کاذب ها از خاصیت آنتی استاتیک  برخوردار نمی باشند، از همین جهت شما باید با توجه به هدف کاربری خود، کف کاذب مناسب را سفارش دهید و به نصب و اجرای آن بپردازید.

این مطلب را از دست ندهید .
انواع سقف در سازه های گوناگون - قسمت اول

استفاده از کف کاذب های آنتی استاتیک نیز فقط برای مکانهایی در اولویت بوده که به این ویژگی نیازمند باشند.

اجازه دهید مثالی را در این زمینه برای شما بیاوریم؛ تصور نمائید در یک اتاق سرور از کف کاذبی استفاده شود که از خاصیت آنتی استاتیک برخوردارنباشد؛ در این صورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟! در چنین شرایطی ایمنی محیط کاهش یافته و خطرات زیادی از جمله: خطر برق گرفتگی افراد، ایجاد خسارات مالی و آتش سوزی به وجود خواهد آمد.

در نتیجه کف های کاذب ضد استاتیک به طور گسترده ای در مکان های گوناگونی اجرا می‌شوند از جمله:

  • اتاق کامپیوتر
  • اتاق رایانه
  • ایستگاه زمینی ماهواره
  • اتاق کنترل رادیو
  • اتاق کنترل فرستنده تلویزیونی
  • ایستگاه ارتباطی مایکروویو
  • اتاق مبادله با کنترل برنامه
  • کارگاه مونتاژ کارخانه ابزار الکترونیکی
  • کارگاه تولید ابزار نوری
  • بیمارستان‌ها
  • و غیره

کف ESD,کف ضد استاتیک,کف کاذب

مراحل اجرایی کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک برای اجرا نیازمند مراحلی است از جمله:

  • آماده سازی سطح مورد نظر
  • آماده سازی مواد
  • آماده سازی لایه میانی
  • قرار دادن نوار مسی
  • اجرای پرایمر آنتی استاتیک
  • آماده سازی لایه نهایی

اکنون در ادامه مقاله هریک را توضیح خواهیم داد.

آماده سازی سطح مورد نظر

اولین مرحله آماده سازی سطح می باشد، در ابتدا سطحی که از بتن ساخته شده است باید به طور کامل تمیز و خشک شود. میزان رطوبت در بتن بهتر است ۵ در صد باشد. برای اینکه بتوان سطح را آماده کرد می‌توان از ابزارهای میکانیکی گوناگونی همانند ساب استفاده نمود. سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه آلودگی ای باشد و قبل از بکارگیری پرایمر باید از تمیز بودن سطح مورد نظر اطمینان حاصل کرد.

آماده سازی مواد

در این مرحله باید پرایمر به خوبی مخلوط شود، برای این کار از یک همزن مکانیکی استفاده می شود. این همزن با سرعتی آهسته و به مدت ۴ دقیقه مواد را مخلوط می‌کند. بعد از هم زدن پرایمر آن را روی سطح بتنی می‌ریزند، در هر متر مربع می‌توان ۰٫۲ کیلوگرم پرایمر کار کرد.

آماده سازی لایه میانی

این لایه یک سیستم تراز دوجزئی به رنگ خاکستری‌ست. بعد از این که پرایمر خشک شد باید لایه میانی را روی آن به کار برد. پرایمر نیز برای خشک شدن نیاز به ۸ ساعت زمان دارد و لایه میانی برای خشک شدن نیازمند ۱۲ ساعت زمان خواهد بود.

قرار دادن نوار مسی

نوارهای مسی از ضخامت و عرض های متنوعی برخوردار هستند. نوارهای مسی یک طرف چسبنده دارند و در فاصله های ۱ تا ۴ متری به صورت تار و پود به شبکه متصل می‌شوند. این نوارها در حاشیه اتاق‌ها البته با رعایت فاصله ۱۵ سانتی متری نصب می‌شوند. البته نباید از این نکته غفلت نمود که در هریک از گوشه های اتاق مورد نظر قسمتی از نوار مسی باید به زمین متصل باشد.

اجرای پرایمر آنتی استاتیک

پرایمر آنتی استاتیک سیستمی دو جزئی است که متشکل از افزودنی ها و پلی آمید است. به این علت از این پرایمر استفاده می شود که یک رسانای الکتریکی بوده و می تواند الکتریسیته ساکن را هدایت کند.

کف کاذب آنتی استایک,کف های کاذب آنتی استاتیک,کف ESD

آماده سازی لایه نهایی

این لایه نیز به صورت تراز و دو جزئی‌ست. لایه نهایی دارای انواع گوناگونی از رنگ‌ها هستند و درست بعد از اینکه پرایمر خشک شد باید اعمال شوند. البته قبل از اعمال سطح باید عاری از هر گونه گرد و غبار باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
تعریف کف کاذب

معرفی کف‌‌های کاذب آنتی استاتیک کارنو:

در این بخش به معرفی ۳ نوع از کف‌های کاذب آنتی استاتیک شرکت کارنو می‌پردازیم. این کف‌های کاذب شامل:

  • کف کاذب طرح لگراند
  • کف کاذب فولادی
  • کف کاذب آلومینیومی‌ست.

معرفی کف کاذب طرح لگراند:

کف کاذب طرح لگراند به عنوان کف کاذب آنتی استاتیک نیز شناخته می‌شود. شما می‌توانید از این کف کاذب در مراکز حساسی چون: اتاق سرور، اتاق کنترل، اتاق برق و غیره استفاده نمائید.

کف کاذب طرح لگراند از جنس فولاد گاوانیزه می‌باشد. برخی از افراد این محصول را با نام کف کاذب گالوانیزه نیز می‌شناسند.

ابعاد تایل کف کاذب طرح لگراند ۵/۲۲*۵/۲۲ است.

متعلقات این محصول شامل: تایل، پایه‌، قطعه‌ی ارتفاع‌دهنده، پلنیوم، اگزیت تایل، ارتینگ تایل و فلور باکس است.

هر یک از این قطعات کاربردی دارند و از مشخصات فنی‌ای نیز برخوردار است.

این محصول قابلیت نصب مجدد پس از پیکربندی را دارد. شما برای راه‌اندازی این محصول نیازی به نصاب ندارید و خود به تنهایی می‌توانید این کف کاذب را پیکربندی نمائید.

معرفی کف کاذب فولادی:

کف کاذب فولادی از جنس فولاد مبارکه می‌باشد. این محصول یا به صورت روکش HPL و یا به صورت روکش PVC در بازار عرضه می‌گردد.

کف کاذب فولادی به عنوان کف کاذب آنتی استاتیک نیز شناخته می‌شود و شما می‌توانید آن را در مکان‌های حساسی که از تجهیزات الکتریکی برخوردار هستند به کار ببرید.

ابعاد تایل این محصول ۶۰*۶۰ است. کف کاذب فولادی از متعلقاتی چون: تایل، استرینگر و پایه برخوردار است. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این محصول به قسمت معرفی محصولات سایت مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری را به دست آورید.

معرفی کف کاذب آلومینیومی:

کف کاذب آلومینیومی نیز از جنس آلومینیوم است. ابعاد تایل این محصول نیز همانند کف کاذب فولادی ۶۰*۶۰ می‌باشد. این کف کاذب نیز به عنوان کف کاذب آنتی استایک شناخته می‌شود و می‌توان آن را در اماکن حاس که از تجهیزات الکتریکال برخوردار هستند به کار برد.

کف کاذب آلومینیومی با روکش HPL یا PVC عرضه می‌گردد. متعلقات این محصول نیز شامل: تایل، استرینگر و پایه می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با این محصول می‌توانید به قسمت معرفی محصولات سایت مراجعه نمائید.

*نکته: کف کاذب طرح لگراند نیازی به روکش ندارد و بدون روکش عرضه می‌گردد.

خرید کف کاذب آنتی استاتیک:

شرکت فنی و مهندسی کارنو، نزدیک به دو دهه است که در عرصه‌ی تولید و توزیع کف کاذب ها به فعالیت می‌پردازد. کف کاذب های تولیدی این شرکت با توجه به استاندارهای لازم ساخته شده‌اند و از خاصیت آنتی استاتیک نیز برخوردار هستند.

همان‌طور که خواندید کفپوش‌های کاذب شرکت فنی و مهندسی کارنو شامل: کف کاذب طرح لگراند (گالوانیزه)، کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی هستند. همچنین روکش های به کار برده در این کف کاذب ها از جنس HPL و PVC بوده که بر روی قطعات تایل نصب می‌شوند و محصول را از خاصیت آنتی استاتیک برخوردار می‌کنند.

در مقالات آینده اطلاعات بیشتری را در مورد کفپوش ضد الکتریسیته ساکن در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

شما می توانید برای خرید کف های کاذب با گروه فنی و مهندسی کارنو در ارتباط باشید تا با آگاهی کامل کف کاذب مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

6 نظر

  • آرش دارابی

    باتشکر از مقاله منتشر شده، مقاله ای دارید که در مورد برش کف کاذب توضیح داده باشه؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام خواهش میکنم. بله لطفا روی کلمه مقاله کلیک کنید. متشکرم.

  • علیرضا دهنوی

    .مراحل اجرای کفپوش آنتی استاتیک رو میخواستم از خدمتتون بپرسم که چجوریه؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام دوست عزیز. مقاله ای در این مورد هست، لطفا روی کلمه ی مقاله کلیک کنید.

  • milad abdolahi

    کف ESD همون کف کاذب آنتی استاتیک هستش؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام بله

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *