انواع کف کاذب

تفاوت انواع کف کاذب

تفاوت انواع کف کاذب در چیست؟

کف کاذب اشکال و نوع های گوناگونی دارد که هر کدام از این نوع ها ویژگی های خاص خود را داشته و با توجه به مزایا و معایبی که هر کدام دارند می توان نوع استفاده آن را تعیین نمود. از آنجا که کف های کاذب نوع های مختلفی دارد و هر کدام از این نوع ها نیز خصوصیات مختص به خود را دارد لذا انتخاب و خرید کف کاذب مناسب برای بسیاری از خریداران این محصول بسیار سخت و مشکل است. البته بهتر آن است که انتخاب کف کاذب مناسب برای مکان های متعدد را به کارشناسان در این زمینه واگذار کنید، ولیکن با این وجود داشتن دانش درباره خصوصیات، معایب و مزایا و تفاوت انواع کف کاذب برای خریداران، در موقع خرید به آن ها کمک شایانی می کند.

بیشترین مورد استفاده از کف کاذب برای اتاق‌ های سرور، اتاق های کنترل، پست ها برق و مخابرات، اتاق های قرنطینه، پاساژها، پست های برق و مخابرات، برج های کنترل و گلخانه های مکانیزه است.

در ادامه مقاله تفاوت انواع کف کاذب را مورد بررسی قرار می دهیم:

اجرای کف کاذب,اجرای کف کاذب اتاق سرور,انواع کف کاذب

مقاومت بارگذاری کف کاذب:

تمامی انواع کف های کاذب دو نوع بار تمرکز یافته و بزرگ را متحمل می شوند؛ که فشار وارده شده در این بارها در انواع کف کاذب با یکدیگر فرق دارد به عنوان مثال کف کاذب فولادی در مقایسه با کف کاذب آلومینیومی فشار بار بیشتری به آن وارد می شود لذا این نوع کف پهنای فشار بیشتری را متحمل می شود پس برای اتاق های سرور که در آن ها از رک های سنگین استفاده می شود کف کاذب فولادی می توانست انتخاب مناسبی باشد ولیکن چون در این کف ویژگی آنتی استایک را ندارد و این خاصیت برای این مراکز حائز اهمیت است لذا گزینه مناسبی برای اتاق های سرور نمی باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
نحوه انتخاب کف کاذب مناسب شرکت: راهنمای خرید و سفارش

به عنوان مثال مقاومت باری که بر کف کاذب فولادی وارد می شود مطابق جدول زیر است:

بار متمرکز برای سطح D = 10 cm ۶۶۰ Kgf
بار گسترده ۴۰۰۰ Kgf/m2
بار محوری فشاری پایه ۳۰۰۰ Kgf
وزن واحد سطح برای ارتفاع ۵۰ سانتی‌متر ۳۰ کیلوگرم

عایق بودن کف کاذب:

یکی از خصوصیاتی که برای کف های کاذب به ویژه برای بعضی مکان ها حائز اهمیت می باشد عایق بودن کف کاذب است. عایق بودن خود حاوی عایق الکتریسیته و رطوبت است. عایق الکتریسیته و یا به عبارتی آنتی استاتیک بودن برای فضاهایی مثل اتاق های سرور، برج های مراقبت، اتاق های کنترل و محیط هایی که الکتریسیته ساکن به تجهیزات و راندمان درست آن ها صدمه می رساند مهم است. کف کاذب فولادی ویژگی آنتی استاتیک بودن را ندارد و از دیدگاه کاربردی برای چنین مکان هایی گزینه مناسبی نیست ولی بالعکس، کف کاذب آلومینیومی با داشتن چنین خصوصیتی انتخاب مناسبی برای این مکان ها می باشد.

نکته دیگر این است وقتی از روکش ها و تایل در کف کاذب استفاده می شود محصول دارای ویژگی عایق بودن می شود؛ مثلاً روکش های PVC یا HLC غیر از این که خاصیت آنتی استاتیک را دارند به عنوان عایقی برای مقابله با رطوبت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این مسئله برای مکان های مثل آزمایشگاه ها و کارخانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

روش اجرای کف کاذب,مزایا کف کاذب,معایب کف کاذب

طول عمر کاذب:

کف های کاذب مطابق به نوع جنسی که دارند دارای طول عمر متفاوتی هستند. روکش ها و تایل هایی که در پروژه های متفاوت و متعدد استفاده می شود با توجه به نوع استفاده ای که دارند، میزان عبور و مرور، متحمل شدن فشار بار گوناگون و موارد دیگری از این قبیل می تواند شامل طول عمر های مختلفی باشد با این وجود کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی از نظر مدت طول عمر نتیجه مطلوبتری از خود به جای گذاشته اند.

این مطلب را از دست ندهید .
خرید کف کاذب در قزوین

ضمناً کف کاذب آلومینیومی به دلیل با ارزش بودن جنس آن، با وجود این که قیمت بیشتری در مقایسه با انواع کف کاذب دارد ولی بعد از گذشت سال ها کار، به آسانی به فروش می رسد و بخش بیشتری از قیمت خرید اولیه اش را جبران می کند. پس می توان نتیجه گرفت که خریداران این محصول را به عنوان یک سرمایه ارزشمند می بینند که غیر از اینکه نیاز مکان و مراکزشان به بهترین شکل برطرف می شود سرمایه اولیه نیز از بین نمی رود.

قیمت کف کاذب:

به طور قطع برای خریداران این محصول یکی از معیارهای اصلی جهت خرید، تفاوت در قیمت است. قیمت خرید و نصب کف کاذب فقط بسته به جنس مورد استفاده نیست بلکه کیفیت در نصب و اجرا، قدمت شرکت سازنده، سرویس دهی شرکت و خدماتی که بعد از فروش ارائه می شود در این مسئله تأثیر بسزایی دارد.

البته ما توصیه می کنیم که فقط قیمت محصول را برای انتخاب کف کاذب مد نظر نداشته باشید زیرا این نوع محصول تنها یک محصول تزیینی نیست بلکه ایمنی ساختمان و کسانی که در آن ساکن هستند نیز می تواند به کف کاذب ارتباط داشته باشد و غفلت در انتخاب آن می تواند خسارات غیرقابل جبرانی را به بار آورد.

قیمت کف کاذب به خاطر متنوع بودن محصول، دانش فنی در تولید و نوع مصالحی که در ساخت آن استفاده می شود دارای یک بازه وسیعی است. موارد مختلفی در این موضوع تأثیرگذار است که به صورت مختصر آن ها را نام می بریم، این موارد عبارت‌اند از: جنس کف کاذب، ارتفاع کف کاذب در هنگام نصب، میزان و نوع بار وارده، نوع کف‌پوش و محل اجرای آن است.

 

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *