انعطاف پذیری برای کتابخانه‌‌ ها

سیستم کف کاذب: انعطاف پذیری برای کتابخانه‌‌ ها

امروزه کتابخانه‌ها طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهند که فراتر از امانت دادن سنتی کتاب است؛ بنابراین طراحی فضا نیاز به تطبیق این خدمات و پشتیبانی از مراجعه کنندگان و کارمندان دارد.  نصب یک سیستم کف کاذب در کتابخانه‌های مدرن از ضروریات طراحی ساختمان و تجهیزات آنهاست. با کمک توزیع خدمات از زیر کف‌های کاذب و توزیع موثر جریان هوا، انعطاف پذیری برای کتابخانه‌‌ ها افزایش پیدا می‌کند و در عین حال فضایی قابل تغییر و تنظیم مجدد ایجاد می‌شود تا کتابخانه برای سایرعملکردها مانند اجتماعات، فعالیت‌ها یا رویدادها نیز تطبیق داده شود. در این‌جا چند نمونه از کتابخانه‌های سرتاسر آمریکای شمالی که از کفپوش‌های کاذب بهره می‌برند، برای نمونه آورده شده است.

 

کف کاذب و انعطاف پذیری برای کتابخانه‌‌ ها

کف‌های کاذب شرکت فراز شبکه کارنو با ویژگی‌های زیر پاسخگوی همه خواسته‌های شما هستند:

چرا باید  از کف کاذب در کتابخانه استفاده کنید؟

  • به حداکثر رساندن فضای کتابخانه با سیم کشی و کابل کشی آسان‌تر،
  • بهبود شرایط  جریان هوا، بهتر شدن کیفیت هوای داخلی،
  • وجود انواع کفپوش‌های بتنی، فولادی، آلومینیومی و گالوانیزه برای هر انتخابی،
  • پیکربندی مجدد آسان و سیستم کف کاذبِ انعطاف پذیر،
  • دسترسی سریع به همه تجهیزات زیر کف کاذب که جابجایی یا نصب تجهیزات را آسان‌تر می‌کند.

یک سسیستم کف کاذب، بالاتر از کف اصلی ساختمان کتابخانه نصب شده و یک سطح کاذب ایجاد می‌کند که در زیر آن فضایی برای قرار گرفتن سیستم‌های مکانیکی و الکتریکی ایجاد می‌شود. این سیستم مکانیکی نصب شده در زیر کف کاذب، برای کاربران ساختمان بسیار قابل دسترس خواهد بود. کاربران می‌توانند به دریچه‌های تهویه مطبوع دسترسی پیدا کنند و آسایش کاربران و مراجعان بهبود می‌یابد.

 

انواع کف کاذب شرکت فراز شبکه کارنو

کف کاذب بسته به نوع متریال تولیدی در انواع مختلف، ارائه می‌شود، که عموما کف‌های کاذب بر اساس ابعاد تایل‌ها نیز دسته‌بندی می‌شوند:

کف‌های کاذب ۶۰*۶۰ و ۲۲٫۵*۲۲٫۵

کف‌های کاذب گروه فنی و مهندسی کارنو در سه نمونه:

تولید و در بازار ارائه می‌گردد.

شرکت فنی و مهندسی کارنو که در مورد  IT فعال است، در سال ۱۳۹۲ تولیدات خود را در زمینه کف کاذب آغاز نمود. کف کاذب‌های کارنو مطابق با نظام نامه مدیریت کیفیت استاندارد CE اروپا، (ISO9001 و ISO14001) تولید شده‌اند.  کف گالوانیزه نیاز به هیچ گونه روکشی ندارد و سطح رویه، سطحی مشابه رنگ استیل است. اما کف فولادی و آلومینیومی دارای دو نوع روکش اچ پی ال و پی وی سی است.

این مطلب را از دست ندهید .
اجرایی کردن کف های کاذب

نمونه کاربرد کف کاذب در کتابخانه

کتابخانه دونالد دانگان (Costa Mesa-Donald Dungan) در پارک لاینز

کتابخانه کاستا مسا با عناصر معماری منحصر به فرد، سقف‌های بلند و پنجره‌های بزرگ برای دسترسی بیشتر به نور روز طراحی شده است که آن را به یک کاندیدای ایده آل برای استفاده از کف‌های کاذب تبدیل می‌کند. با استفاده از سرویس زیرزمینی و توزیع هوا، کتابخانه نیاز به کانال کشی سقفی را از بین برده است که به زیبایی محیط کتابخانه و برجسته کردن طراحی معماری، بهتر شدن کیفیت هوای داخلی و همچنین بهبود گواهینامه طلایی رهبری در طراحی انرژی و محیط زیست یا (LEED) کمک کرده‌است.

کتابخانه کاستامسا از سیستم کف کاذب استفاده می‌کند و چندین مزیت زیست محیطی را نیز ارائه می‌دهد. طراحی پایدار کف کاذب و کارآمد، همانطور که گفته شد، منجربه کسب گواهینامه طلایی شد و همچنین این طرح باعث کاهش اندازه تجهیزات و امکانات خنک کننده در این کتابخانه می‌شود. در مقابل افزایش بهره‌وری در استفاده از انرژی خنک کننده‌ها و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری وسایل را به ارمغان آورد.

کتابخانه عمومی سیاتل (seattle library)

کتابخانه عمومی سیاتل با در نظر گرفتن خلاقیت معماری و پایداری طراحی شده است و یک شگفتی بزرگ معماری برای شهر سیاتل است. طراحی بیرونی تمام شیشه و آلومینیوم و هندسه متغیر آن منظره بصری فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد و در عین حال درجه بالایی از نور طبیعی را برای مراجعه‌کنندگان و کارمندان فراهم می‌کند. این طراحی با وجود کف‌های کاذب، با توزیع هوا از زیر کف امکان پذیر کرد.

با حذف کانال‌های موجود در بالای سر یا سقف، یک سیستم توزیع هوای موثر و مفید ایجاد شد. قرار دادن خدمات در زیر کف کاذب، بر جزئیات معماری و پنجره‌های بزرگ با نور طبیعی افزود. نصب این سیستم کف کاذب همچنین به اهداف پایداری ساختمان کمک کرد و کیفیت هوای داخل کتابخانه را بهبود بخشید.

این مطلب را از دست ندهید .
قیمت نصب کف کاذب و نحوه حساب کردن آن

کتابخانه مرکزی کلگری (Calgary)

کتابخانه عمومی کلگری یکی از فعا‌ل‌ترین سیستم‌های کتابخانه ای در آمریکای شمالی‌ست و برای تطبیق تعداد بازدیدکنندگان رو به افزایش، کتابخانه گسترش‌هایی داشته است. این کتابخانه، شعبه اصلی جدیدی را با افزودن امکاناتی به مساحت ۲۴۰۰۰۰ فوت مربع (۷۳۱۵۲ متر مربع) تأسیس کرد.

کتابخانه مرکزی کف‌های کاذب را به گونه‌ای بکار برد که  کاربردهای منحصربه‌فرد و جزئیات انتقال سفارشی شده را ارائه دهد و به معماران اجازه داد تا انعطاف‌پذیری کف‌های کاذب را با اهداف کلی زیبایی‌شناختی کتابخانه متعادل کنند. کفپوش کف کاذب این کتابخانه، تصویری خیره کننده ایجاد می‌کند و در عین حال دسترسی به توزیع خدمات زیر کف را حفظ می‌کند.

کتابخانه عمومی لوئیزویل شمال شرقی (Northeast Louisville)

سیستم کف کاذب بکاررفته در کتابخانه عمومی شمال شرقی لوئیزویل برای تامین و اتصال برق، داده و هوا به مناطق مختلف ساختمان استفاده می‌شود. این خدمات در سراسر کتابخانه، از جمله اتاق بزرگ کنفرانس و جلسات، محل استودیوی ضبط و آشپزخانه نمایشی استفاده می‌شود. این سیستم به طراحان اجازه می‌دهد تا روش‌ها و مصالح ساختمانی سبز و مناسب محیط زیست را به کار ببرند، در حالی که به کتابخانه فرصتی برای صرفه‌جویی در انرژی، بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان و کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌دهد. این کتابخانه همچنین از “STONEWORKS” برای رسیدن به زیبایی طراح دلخواه خود استفاده کرده‌است.

آیا به کفپوش کاذب برای کتابخانه با طراحی و نصب حرفه ای با هزینه‌های نصب کمتر، دسترسی سریع، پیکربندی مجدد آسان و انعطاف پذیری برای کتابخانه‌‌‌ها نیاز دارید؟ کف‌های کاذب شرکت فراز شبکه کارنو، می‌تواند بهترین و مقرون به صرفه‌ترین سیستم کف کاذب کتابخانه را برای مشتریان فراهم کند. سیستم‌های کف کاذب کتابخانه شرکت ما فضا را به حداکثر می‌رساند، هوای مطبوع عالی را ارائه می‌دهند، هزینه را کاهش می‌دهند و زیبایی‌شناسی را به شدت افزایش می‌دهد، برای سفارش انواع کف‌های کاذب با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *