عوامل افزایش یافته کف کاذب

آشنایی با عوامل افزایش یافته کف کاذب

در این مقاله به  زیر ساخت کف کاذب و اهداف یک طبقه مرتفع یا همان کف کاذب پرداخته ‌ایم. عوامل افزایش یافته کف را توضیح داده ‌ایم تا در صورت اجرای کفپوش کاذب آگاهی لازم را داشته و به بهترین نحو شاهد نصب کف‌های کاذب خود باشید.

یک طبقه مرتفع اهداف اصلی زیر را انجام می‌دهد:

  • بهره وری عملیاتی را بهبود می‌بخشد و انعطاف پذیری بیشتری را در چیدمان تجهیزات فراهم می‌کند
  • اجازه می‌دهد تا فضای بین دو طبقه برای تأمین هوای خنک کننده تجهیزات یا منطقه مورد استفاده قرار گیرد
  • امکان تغییر طرح در آینده با حداقل هزینه بازسازی را فراهم می‌کند
  • از کابل‌های اتصال دهنده و مخازن برق محافظت می‌کند
  • از خطرات افتادن جلوگیری می‌نماید

کف کاذب مرتفع باید از مواد مقاوم در برابر آتش یا غیر قابل احتراق ساخته شود.

عوامل افزایش یافته کف کاذب

هنگام استفاده از یک سازه کف بلند فلزی، هیچ ماده فلزی یا رسانایی  که ممکن است در پتانسیل زمین باشد نباید در معرض سطح تردد قرار گیرد. چنین مواجهه ای یک خطر ایمنی الکتریکی محسوب می‌شود.

ارتفاع کف بالا باید بین ۱۵۵ میلی متر (۶ اینچ) تا ۷۵۰ میلی متر (۳۰ اینچ) باشد. برای پردازنده‌های دارای چندین کانال، حداقل ارتفاع کف بالا ۳۰۵ میلی متر (۱۲ اینچ) توصیه می‌شود. ترخیص باید مناسب باشد تا بتواند کابل‌های متصل به هم، مسیرهای عبور کابل فیبر، توزیع برق و هرگونه لوله کشی را که در زیر کف وجود دارد، در خود جای دهد. تجربه نشان داده است که ارتفاعات بالاتر از طبقه بالا می‌تواند تعادل بهتر تهویه مطبوع در اتاق را فراهم نماید.

این مطلب را از دست ندهید .
راهنمای خرید کف کاذب در شیراز

بارهای نقطه کاستور در برخی از سرورها می‌تواند تا ۴۵۵ کیلوگرم (۱۰۰۰ پوند) بار متمرکز در هر نقطه از صفحه با حداکثر انحراف ۲ میلی متر (۰٫۰۸۰ اینچ) باشد.

هنگامی که برای ورود کابل یا تأمین هوا یک تایل کف مرتفع برش داده می‌شود، ممکن است به یک تکیه گاه اضافی (پایه) برای بازگرداندن یکپارچگی ساختاری تایل نیاز باشد.

برای جلوگیری از آسیب دیدن کاشی کف، موکت و صفحات هنگام انتقال تجهیزات به داخل دستگاه یا استفاده از آن، از پوشش محافظتی (مانند تخته سه لا، ماسونیت معتدل یا صفحات پلیون) استفاده کنید. هنگام جابجایی تجهیزات، بار دینامیکی کاستورها به طور قابل توجهی بیشتر از ثابت بودن تجهیزات خواهد بود.

باید از قالب محافظ غیر قابل احتراق برای از بین بردن لبه‌های تیز تمام بریدگی‌های کف استفاده کرد تا از آسیب دیدن کابل‌ها و شیلنگ‌ها جلوگیری شود و از غلتیدن چرخ‌ها به داخل برش کف نیز جلوگیری به عمل آید.

پایه‌ها نیز باید با استفاده از چسب محکم به کف سازه (بتونی) متصل شوند.

اطلاعات اندازه برش کابل با توجه به حجم کابل‌های عبوری از برش تعیین می‌شوند.

زیر ساخت کف کاذب,سیستم‌ های کف,کارنو

زمین مرجع سیگنال

برای به حداقل رساندن اثرات تداخل با فرکانس بالا (HF) و سایر سیگنال های الکتریکی ناخواسته (که معمولاً به عنوان نویز الکتریکی شناخته می‌شود)، یک سیستم مرجع سیگنال (SRS) را توصیه می‌کنیم. SRS ممکن است از یک سیگنال مرجع زمین یا شبکه (SRG) یا یک سیگنال مرجع هواپیما (SRP) تشکیل شده باشد. یک زمین یا شبکه سیگنال مرجع ممکن است به عنوان زمین مرجع سیگنال صفر (ZSRG) شناخته شود. صرف نظر از نام استفاده شده، هدف تهیه یک نقطه مرجع بالقوه برابر برای تجهیزات نصب شده در یک منطقه مجاور برای طیف گسترده ای از فرکانس‌ها است. این امر با نصب شبکه ای از هادی‌های با امپدانس کم در سراسر اتاق فناوری اطلاعات محقق می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید .
چرا در برخی از دیتاسنتر ها از کف کاذب مشبک استفاده میکنند؟

 

برای تهیه SRG ساده می‌توان از سیستم‌های کف دسترسی (برجسته) که از ساختار پیچ و مهره استفاده می‌کنند استفاده نمود. سیستم‌ های کف که هیچ سیم و یا سیم پیچ متفاوتی ندارند، SRG موثری را ارائه نمی‌دهند و از روش‌های دیگری برای نصب SRG استفاده می‌شود.

برای نیازهای ایمنی، SRG باید به زمین متصل شود. اقدامات SRG توصیه می‌کند که تمام اشیا objects فلزی که از منطقه SRG عبور می‌کنند، به SRG متصل شوند (به صورت مکانیکی متصل شوند).

اگر شما نیز در مرحله ای هستید که قصد انتخاب کف کاذب و اجرای آن را دارید، حتماً با گروهی مجرب در این زمینه مشورت نمایید. گروه فنی و مهندسی کارنو سعی دارد که به مشتریان خود کمک کرده و موجب ایجاد رضایت در آن‌ها شود.

همچنین می‌توانید در قسمت نظرهای این مقاله نیازهای خود را مطرح نمایید تا در مقالات بعدی به موضوعات مورد نظر شما بپردازیم.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *