آلومینیوم چیست – آشنایی با فلز آلومینیوم

در این مقاله قصد داریم در ابتدا توضیح دهیم فلز آلومینیوم چیست و توضیحات وسیعی درباره فلز آلومینیوم دهیم و بعد از آن سراغ یکی از محصولات کاربردی آن به نام  کف کاذب آلومینیومی رفته و این کف کاذب را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد و بتوانید از این مطالب استفاده نمایید.

آلومینیوم همه جا هست. به عنوان یک ماده سبک وزن، قابل بازیافت و بسیار همه کاره، زمینه‌های کاربرد آن تقریباً بی پایان است و نقش مهمی در زندگی روزمره ایفا می‌کند.  فهرست کردن تمام کاربردهای آلومینیوم در زندگی روزمره غیرممکن است. ساختمان‌ها، قایق‌ها، هواپیماها و اتومبیل‌ها، لوازم خانگی، بسته‌بندی، رایانه‌ها، تلفن‌های همراه، ظروف غذا و نوشیدنی – همه آنها از ویژگی‌های برتر آلومینیوم در طراحی، پایداری، مقاومت در برابر خوردگی و استحکام سبک بهره می‌برند. اما یک چیز مسلم است: وقتی نوبت به توسعه روش‌های تولید بهتر و راه‌حل‌های نوآورانه می‌رسد، ما در صندلی راننده خواهیم بود.

فلز آلومینیوم چیست

آلومینیوم فلزی سبک وزن و نقره ای‌ست که در هر خانه‌ای  به شکل قابلمه و تابه، قوطی نوشیدنی و فویل آلومینیومی وجود دارد. غیر سمی، مقاوم در برابر خوردگی، غیر مغناطیسی‌ست و به راحتی به اشکال مختلف شکل می‌گیرد. این یکی از مفیدترین فلزاتی‌ست که ما داریم. سالانه چهار میلیون تن از آن تنها در ایالات متحده تولید می‌شود – نرخی که در بین فلزات پس از آهن در رتبه دوم قرار دارد.

آلومینیوم خالص نسبتاً نرم است و از فلزات سخت نیست، اما هنگامی که همراه با عناصر دیگری مانند مس، منگنز، سیلیکون، منیزیم و روی ذوب می‌شود و آلیاژهایی با طیف گسترده‌ای از خواص مفید تشکیل می‌دهد. آلیاژهای آلومینیوم در هواپیماها، علائم بزرگراه‌ها، پل‌ها، مخازن ذخیره‌سازی و ساختمان‌ها استفاده می‌شود. اما مصرف آلومینیوم بیشتر در خودروسازی‌ست زیرا وزن آن فقط یک سوم فولاد است و بنابراین مصرف سوخت را کاهش می دهد.

تاریخچه فلز آلومینیوم چیست

وجود این فلز در سال ۱۸۲۵ توسط فیزیکدانی به نام هانس کریستین اریستد اعلام شد، اما بعد از کریستین فردی به نام فردریش وهلر، که یک شمیدان آلمانی بود به چگونگی این فلز پرداخت و آن را مورد بررسی قرار داد. شاید جالب باشد بدانید که این فلز در یونان باستان در حیطه ی پزشکی مورد استفاده قرار می گرفته و به عنوان جلوگیری از خونریزی در زخم‌ها به کار می رفته، حتی هم اکنون نیز برای عدم خونریزی از این فلز استفاده می کنند؛ در زمان‌های گذشته این عنصر در رنگرزی نیزکاربرد داشته است. همچنین در زمان ناپلئون سوم اولین رئیس جمهور از جمهوری دوم فرانسه که در سال ۱۸۴۸ دوره ی خود را  آغاز نمود، با افتخار از مهم‌ترین مهمانان خود با استفاده از کارد و چنگال‌هایی از جنس آلومینیوم پذیرایی کرد. این فلز در آن دوران بسیار با ارزش و نایاب بود و همین امر موجب ارزش بیشتر این عنصر می‌شد. طبق مقاله ای که در سال ۱۹۱۱ در مجله “Good Housekeeping Magazine” منتشر شد، ناپلئون سوم همچنین یک جغجغه آلومینیومی برای پسرش ساخته بود.

آلومینیوم,آلومینیوم چیست؟,فلز آلومینیوم

سرانجام ، طبق گفته انجمن شیمی آمریکا، در سال ۱۸۸۶، یک مهندس فرانسوی به نام پل هرولت و یک فارغ التحصیل شیمی اوبرلین به نام چارلز هال به طور مستقل فرایندی را اختراع کردند که در آن اکسید آلومینیوم در کریولیت (ذرات آلومینیوم سدیم) ذوب شده و تحت جریان الکتریکی قرار می گرفت.

امروزه از فرآیند هال- هرولت و همچنین فرآیند بایر که آلومینیوم را از سنگ بوکسیت استخراج می کند، طبق ACS، برای تولید آلومینیوم استفاده می شود.

آلومینیوم چیست ؟

آلومینیوم Aluminum عنصری شیمیایی‌ست و جزء دسته فلزات نرم به حساب می‌آید. آلومینیوم بعد از سیلیسم و اکسیژن جزء فراوان‌ترین عناصر قرار می‌گیرد.

آلومینیوم در پوسته کره زمین نیز وجود دارد و می توان گفت که آلومینیوم یک فلز طبیعی است. حجم زیادی از آلومینیوم که حدود ۸ در صد است طبق گفته دانشگاه ویسکانسین در پوسته زمین وجود دارد. آلومینیوم از وزن سبکی برخوردار است و طبق نظرسنجی سازمان زمین شناسی ایالات متحده، وزن این فلز یک سوم فولاد یا مس است. قالب گیری، جمع آوری و بازیافت این فلز آسان و در برابر خوردگی نیز مقاوم است.

این فلز در واقع همان نوع واکنشی را که باعث زنگ زدگی می‌شود، اکسید کرده یا الکترون خود را از دست می‌دهد. با این حال برخلاف اکسید آهن شله، محصول این واکنش اکسید آلومینیوم به فلز اصلی چسبیده و از آن در برابر پوسیدگی بیشتر محافظت می‌کند.

اگر به دنبال آلومینیوم خالص باشید باید بدانید که این نوع آلومینیوم به ندرت پیدا می‌شود. این عنصر واکنش پذیری بالایی دارد. آلومینیوم به صورت ناخالص در سنگ‌های معدنی یافت می‌شود، همانند سنگ بوکسیت که نوعی سنگ رسوبی بوده و دارای مقادیر زیادی آلومینیوم است.

از آلومینیوم می‌توان به عنوان خواص میکانیکی بهره برد اما باید برای این کار عناصری را به آن اضافه نمود از جمله مس و روی. مهم‌ترین آلیاژهای آلومینیوم شامل: آلیاژ آلومینیوم با منیزیم، مس و سیلیسیم است. همانطور که می‌دانید هر عنصری دارای عدد اتمی‌ست، عدد اتمی آلومینیوم نیز ۱۳ و علامت شیمیایی آن AL  است. نقطه ذوب این فلز ۶۶۰ و نقطه جوش آن ۲۷۵۰ درجه سانتی گراد است.

به طور کلی می‌توان مشخصات آلومینیوم را به ترتیب زیر یاد کرد.

  • عدد اتمی (تعداد پروتون‌های هسته): ۱۳
  • نماد اتمی (در جدول تناوبی عناصر): Al
  • وزن اتمی (جرم متوسط اتم): ۲۶٫۹۸۱۵۳۸۶
  • تراکم: ۲٫۷۰ گرم در سانتی متر مکعب
  • فاز در دمای اتاق: جامد است
  • نقطه ذوب: ۱،۲۲۰٫۵۸ درجه فارنهایت (۶۶۰٫۳۲ درجه سانتیگراد)
  • نقطه جوش: ۴۵۶۶ درجه فارنهایت (۲۵۱۹ درجه سانتیگراد)
  • تعداد ایزوتوپ‌ها (اتم‌های همان عنصر با تعداد متفاوت نوترون): ۲۲
  • رایج‌ترین ایزوتوپ‌ها: Al-27 (پایدار) و Al-26 (رادیواکتیو ؛ نیمه عمر ۷۳۰،۰۰۰ سال)

کاربردهای آلومینیوم,آلومینیوم,آلومینیوم چیست؟

علت از دست دادن ارزش آلومینیوم با گذشت زمان

آلومینویم همچنان با گذشت زمان ارزشمند بوده و در زمینه تجارت نیز بیش از ۱۰۰ سال است که از این فلز استفاده می‌کنند، اخیرا در عرصه ی صنعت نیز از این فلز استفاده می‌شود؛ به عنوان مثال هم اکنون سازه‌های آلومینیوم در صنعت هوانوردی بکار برده می‌شود. البته این فلز در ابتدا از طلا با ارزش‌تر به شمار می‌آمد اما با گذشت زمان به دلیل ابداع شدن روش‌هایی ساده‌تر برای استخراج آلومینیوم قیمت آن نسبت به طلا کاهش و ارزش آن پایین‌تر آمد.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب مناسب در اتاق برق

آلومینیوم فلزی سازگار با طبیعت

یکی از مزیت‌های خوب این فلز این است که به طبیعت آسیبی وارد نکرده و قابل بازیافت است. منابع بازیافت این فلز شامل پنجره، اتوموبیل، کانتینرها، لوازم منزل و غیره خواهد بود. طبق EPA، بازیافت آلومینیوم فقط ۵ درصد از انرژی مورد نیاز برای استخراج آلومینیوم جدید از سنگ معدن را می‌گیرد. از سال ۲۰۱۲، حدود ۵۵ درصد قوطی‌های آلومینیومی به سطل بازیافت تبدیل شده اند. همچنین بالای بنای یادبود واشنگتن با یک هرم آلومینیوم ۸٫۹ اینچی (۲۲٫۶ سانتی‌متر) پوشانده شده است. طبق انجمن آلومینیوم، یک قوطی بعد از بازیافت به ۶۰ روز زمان نیاز خواهد داشت تا به یک قوطی جدید تبدیل شود. براساس این انجمن به لطف بازیافت، تقریباً ۷۵ درصد از کل آلومینیوم ساخته شده هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای آلومینیوم چیست

آلومینیوم بعد از آهن از لحاظ کیفی بالاتر و جایگاه ارزشمندتری دارد. در صورت خالص بودن آلومینیوم این فلز به شکلی نرم و ضعیف خواهد بود، اما همانطور که در عناوین قبلی اشاره شد Al با ترکیب مس، منگنز، سیلیکون و غیره مقاومت پیدا کرده و در صنایعی همچون هوانوردی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گفته یونتین ژو، استاد مواد و علوم مهندسی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، صدها آلیاژ آلومینیوم یا مخلوط با فلزات دیگر در بازار وجود دارند. آلومینیوم به تنهایی سبک اما ضعیف است، به همین علت فلزات دیگری به آن اضافه می‌شود تا عضله بیشتری به آلومینیوم بدهد. در مقاله ای که در ژورنال Nature Communications در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، گزارش دادند که ژو و همکارانش در این ایده بسیار افراط کرده و آلومینیوم را به اندازه فولاد، قوی ساختند.

آلومینیوم,آلومینیوم چیست؟,فلز آلومینیوم

محققان دریافتند که آلومینیوم مخلوط شده با کمی منیزیم و فلز روی تحت فشار شدیدی قرار خواهد گرفت. آن‌ها دانه‌های آلومینیوم را به اندازه نانو خرد کردند و همین امر باعث شد تا دانه‌های کوچک‌تر در آلیاژ به حرکت دربیایند. زو به Live Science گفت: “ساختار نانو حرکت را برای جابجایی بسیار دشوار می‌کند، اما در عین حال، وقتی نیرویی را اعمال می‌کنید که به اندازه کافی بالا باشد، به شما امکان حرکت می دهد.” در حال حاضر، محققان فقط می‌توانند مقادیر کمی از این آلیاژ آلومینیوم فوق العاده را همزمان تهیه کنند، به همین علت هنوز کاربردهای تجاری این فلز به طور گسترده‌ای امکان پذیر نبوده است.

گروه فنی و مهندسی کارنو با توجه به نحوه کاربری فلز آلومینیوم و کیفیت آن، تصمیم به تولید کف کاذب آلومینیومی کرده است. این نوع کف کاذب یکی از برترین کف کاذب هایی است که می توان در مراکز حساسی چون: اتاق سرور، دیتاسنتر، اتاق برق و غیره استفاده کرد. کف کاذب آلومینیومی دارای تایل هایی از جنس آلومینیوم به ابعاد ۶۰*۶۰ سانتی متر تولید شده است و وزن هر تایل حدود ۸ کیلو گرم می باشد. این نوع کف کاذب در هر متر مربع وزنی حدود ۲۴ کیلوگرم را به سازه تحمیل می کند.

کف کاذب آلومینیومی دارای دو نوع روکش HPL و PVC می باشد که به طور معمول از کف کاذب با روکش HPL استفاده می شود. چرا که این روکش از کیفیت بالایی برخوردار است و خاصیت ضد خش و انتی استاتیک دارد و برای مراکز حساس بسیار مناسب است.

با توجه به اینکه فلز آلومینیوم در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد، کف کاذب آلومینیومی برای نواحی که رطوبت بالایی دارد، بسیار مناسب است.

الیته گروه فنی و مهندسی کارنو تولید کننده دو نوع کف کاذب دیگر از جنس فولاد و گالوانیزه نیز می باشد که کف کاذب گالوانیزه یا طرح لگراند، تولید انحصاری این شرکت می باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت کف کاذب با کارشناسان ما در ارتباط باشد.

تلفن تماس دفتر تهران: ۰۲۱۸۸۴۸۶۳۰۰

تلفن تماس دفتر مشهد: ۰۵۱۳۷۶۰۳۷۶۰

چگونگی به وجود آمدن لایه اکسید آلومینیوم (لایه اکسید آلومینیوم چیست )

زمانی که در خلاء، آلومینیوم تبخیر شود پوششی را به وجود می‌آورد که این پوشش شامل نور مرئی خواهد بود و گرمای تابشی ای را از خود منعکس می‌کند. همین پوشش‌ها لایه ی محافظی با نام اکسید آلومینیوم را به وجود می‌آورند، این پوشش همانند پوشش نقره بوده و خاصیت خود را از دست نخواهد داد. جالب است بدانید که لایه ی آینه تلسکوپ‌های نجومی از این نوع پوشش درست شده است. کاربردهای این فلز بسیار زیاد است و همانطور که در قبل اشاره ای شد در صنایع، ساخت و سازها، لوازم منزل و غیره این فلز مورد استفاده قرار می‌گیرد، در زیر به چندین نمونه از موارد استفاده این فلز پرداخته ایم از جمله:

  • حمل و نقل همانند: هواپیماها، ناوگان‌های دریایی، راه آهن و غیره
  • ساختمان‌ها همانند: پنجره‌ها، کفهای کاذب، دیوار پوش‌ها
  • بسته بندی‌ها از جمله فویل‌ها و قوطی‌ها
  • خطوط منتقل کننده الکترونیکی
  • کالاهای مورد مصرفی همچون: وسایل آشپزخانه و وسایل برقی
  • و دیگر موارد

آلومینیوم,آلومینیوم چیست؟,فلز آلومینیوم

نحوه استخراج آلومینیوم

استخراج آلومینیوم در زمان‌های گذشته کار بسیار سختی بود، اما اکنون این فلز به راحتی و با شیوه ی خاص خود استخراج می‌شود که در این قسمت مقاله به چگونگی استخراج این عنصر خواهیم پرداخت.

همانطور که اشاره شد بین ۲۰ تا ۳۰ درصد سنگ رسوبی بوکسیت از آلومینیوم به وجود آمده است. این فلز به علت واکنشگر بودن امکان جداسازی از طریق کاهش کربن را ندارد، به همین علت در زمان‌های قدیم از روشی به نام برق کافت به استخراج این عنصر پرداخته می‌شد، در همین راستا این فلز را در محلولی می‌خواباندند که این محلول باعث جداسازی فلز به شکلی خالص می شد. برای انجام چنین کاری سنگ معدن را در مایعی قرار می‌دادند، اما چون بوکسیت از نقطه ی ذوب بالایی برخوردار بود، این کار هرگز از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبود. در طی گذشت سالها سنگ بوکسیت را در آلومینیوم و فلورید سدیم قرار داده و نقطه ذوب را تا ۹۰۰ درجه سانتی گراد کاهش می‌دادند. اما امروزه برای این کار از مخلوط مصنوعی مانندی، همچون سدیم، فلوئورید کلسیم و آلومینیوم به جای  فلورید سدیم و آلومینیوم استفاده می شود؛ البته این فرآیند مستلزم انرژی زیادی‌ست

الکترون‌های بکار رفته در سنگ بوکسیت کربن هستند و زمانی که این سنگ به حالت مذاب در می‌آید، یون‌های آن آزاد می‌شوند. واکنشی که در کاتد منفی رخ میدهد به این صورت است که یون‌های آلومینیوم کم شده و الکترون‌های آن اضافه می‌شوند که با رخ دادن چنین حالتی فلز آلومینیوم به سمت پایین به حرکت در آمده و از سنگ بوکسیت خارج می‌شود. البته می‌توان آلومینیوم را از خاک‌های معدنی نیز استخراج نمود اما این شیوه از لحاظ اقتصادی به صرف نیست.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب فولادی و ویژگی های اساسی آن

آلومینیوم,آلومینیوم چیست؟,فلز آلومینیوم

ایزوتوپ‌های آلومینیوم چیست

آلومینیوم از ۹ ایزوتوپ برخوردار است، ایزوتوپ در واقع یک عنصر شیمیایی بوده که درون هسته ی اتم خود پروتون قرار دارد و دارای الکترون‌های یکسان است، اما تعداد نوترون‌های آن متفاوت است. درواقع ایزوتوپ‌ها عنصری هستند که فقط از نظرتعداد نوترون‌ها متفاوت است.

به طور کلی دو نوع ایزوتوپ در آلومینیوم وجود دارد:

  1. ایزوتوپ پایدار Al-27
  2. ایزوتوپ رادیواکتیو Al-26

تنها فرم پایدار آلومینیوم Al-27 است و بیشتر ایزوتوپ‌ها نیمه عمر میلی ثانیه دارند، به این معنی که در کم‌تر از یک چشم بر هم زدن از بین می‌روند. اما Al-26، با دوام‌ترین ایزوتوپ رادیواکتیو آلومینیوم است که نیمه عمر آن حدود ۷۳۰ هزار سال است. بر اساس مطالعه ژانویه ۲۰۰۶ در ژورنال Nature، این ایزوتوپ در کهکشان و در نقطه ی تشکیل ستاره یافت می‌شود. در مطالعه انجام شده، محققان ناسا از انفجارهای قابل تشخیص Al-26 برای مشخص کردن ابرنواخترها یا انفجارهای ستاره ای استفاده کرده اند. دانشمندان با استفاده از این اثر انگشت‌های Al-26 تخمین زده اند که ابرنواخترها هر ۵۰ سال به طور متوسط در کهکشان راه شیری به وجود آمده و هر ساله هفت ستاره جدید متولد می‌شوند.

ایزوتوپ‌های رادیو اکتیو که در مطالعات نجومی بکار می‌‎روند، در واقع اجزاء شهاب سنگ‌ها بعد از جدا شدن از پیکره ی اصلی خود در فضا هستند که به علت برخورد با بمباران‌های اشعه کیهانی باعث به وجود آمدن آلومینیوم ۲۷ یا همان ایزوتوپ پایدار می‌شوند. طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است در زمان ساختار سیاره زمین مقادیر زیادی از Al-26  (ایزوتوپ رادیواکتیو) در این سیاره وجود داشته است. در ادامه باید گفت طبق Chemicool، یک وب سایت شیمی ایجاد شده توسط David D. Hsu از انستیتوی فناوری ماساچوست، آلومینیوم در یک واکنش همجوشی که در آن منیزیم یک پروتون اضافی را انتخاب می‌کند، در ستارگان شکل می‌گیرد. با این حال، این ماده به صورت خالص در طبیعت یافت نمی‌شود. در پوسته زمین نیز، آلومینیوم اغلب به عنوان ترکیبی به نام آلوم (سولفات آلومینیوم پتاسیم) وجود دارد. نکته ی جالب دیگر این است که، ژول ورن، نویسنده داستان‌های علمی تخیلی، در رمان “سفر به ماه” در مورد موشک فضایی آلومینیوم نوشته است که می‌توانید در وب سایت انجمن آلومینیوم اطلاعات واقعی و بیشتری در این باره پیدا کنید.

عوارض آلومینیوم برای انسان

عوارض آلومینیوم چیست ؟ آلومینیوم ممکن است در برخی از افراد موجب حساسیت شود. اگر فردی به این فلز حساس باشد و در مجاورت با آن قرار بگیرد ممکن است دچار التهابات پوستی شده و همچنین اگر از این فلز برای جلوگیری از خونریزی در فرد حساس استفاده کنند، احتمال ایجاد جوش‌های خارش آور و سوء هاضمه در بیمار وجود خواهد داشت. استفاده از قابلمه‌هایی از جنس آلومینیوم نیز ممکن است باعث مسمومیت و تهوع در افراد حساس شوند. ساختار داروهای ضد اسیدی و موادی که ضد عرق هستند از آلومینیوم بوده و به همین علت مصرف بیش از حد این داورها احتمال مسمویت را در افراد بالا خواهد برد، همچنین مصرف زیاد این عنصر منجر به کم خونی در افراد می‌شود. البته فرضیه ای وجود دارد که آلومینیوم می‌تواند یکی از دلایل بیماری آلزایمر نیز باشد که از نظر علمی این فرضیه هنوز به اثبات نرسیده است.

انواع قالبگیری آلیاژهای آلومینیوم

روش‌های قالبگیری آلیاژهای آلومینیوم متفاوت هستند که در این قسمت به چند نوع آن اشاره می‌نماییم.

  1. قالبگیری موقت ماسه ای
  2. گچی پوسته ای
  3. سرامیکی
  4. فلزی
  5. تحت فشار ریخته گری

فراوانی آلومینیوم

تا این سمت از متن متوجه شدید که آلومینیوم چیست حال قصد داریم درباره فراوانی آلومینیوم مطالبی را برای شما  ارائه دهیم. آلومینیوم یکی از فلزات پر مصرف در جهان است. به دلیل ویژگی های فیزیکی و شیمیایی خود، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال، در صنعت خودروسازی، این فلز به عنوان جزء اصلی بدنه خودروها و قطعات دیگری مانند چرخ ها، ترمزها، سیستم خنک کننده و غیره استفاده می‌شود. در صنایع هواپیماسازی، آلومینیوم به عنوان جزء اصلی بدنه هواپیما و دیگر قطعات مانند بال ها، دکل ها، درها و غیره استفاده می شود.

در صنایع ساختمانی، آلومینیوم به عنوان جزء اصلی در ساخت و ساز ساختمان ها و قطعات دیگر مانند پنجره ها، درب ها، نرده ها و غیره استفاده می شود. همچنین در صنایع الکترونیک، از آلومینیوم برای ساخت قطعات الکترونیکی مانند کابل ها، باتری ها و غیره استفاده می شود.

آلومینیوم به دلیل قابلیت بازیافت بالا و هزینه تولید کم، یکی از محبوب ترین فلزات در صنعت است. همچنین این فلز به عنوان یک عنصر شیمیایی در طبیعت وجود دارد و در خاک، سنگ ها و سایر منابع طبیعی یافت می‌شود. به همین دلیل، آلومینیوم به عنوان یک منبع قابل توجه از فلزات در طبیعت شناخته شده است.

طبق آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) در سال ۲۰۱۲، ۱٫۹میلیون تن آلومینیوم فقط برای ظروف و مصارف بسته بندی تولید شده است. ۱٫۷ میلیون تن دیگر برای لوازم خانگی، قطعات خودرو و سایر کالاهای بادوام اختصاص یافته است. به گفته Chemicool، یک فروند بوئینگ ۷۴۷ حاوی ۱۴۷۰۰۰ پوند (بیش از ۶۶۰۰۰ کیلوگرم) آلومینیوم است.

این کار را در خانه امتحان نکنید (مگر اینکه هود بخور داشته باشید) پودر آلومینیوم به همراه ید و چند قطره آب می‌تواند منجر به ایجاد یک نمایش شود، ابرهای بخار ید بنفش سمی و بعد از آن شعله‌های ناگهانی. این واکنش در واقع نمایشی از میزان واکنش پذیری آلومینیوم است. امیدواریم اطلاعات آورده شده درباره آلومینیوم چیست در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

در مقالات آینده در مورد کف‌های کاذبی که از جنس آلومینیوم هستند، و شرکت فنی و مهندسی کارنو یکی از تولید کنندگان این محصول می باشد، مطالب مهمی را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با این نوع کف آشنا شده و در صورت نیاز بتوانید با آگاهی لازم از آن استفاده نمایید.

8 نظر

  • صادقی

    سلام
    وقت عالی بخیر
    بفرمایید که فلز آلومینیوم اگر بازیافت بشه در صورت استفاده مجدد باز هم مثل روز اول کیفیتش خوبه یا از کیفیت فلز کم میشه؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام وقت شما هم بخیر. خیر یکی از دلایلی که فلز آلومینیوم دارای ارزش است و هرگز ارزش خودش رو از دست نمیده همینه که حتی در صورت بازیافت باز هم از کیفیتش کم نمیشه.

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام خیر این فلز در صورت بازیافت بازهم کیفیت خودش رو حفظ میکنه و ارزشش رو ازدست نمیده دوست عزیز

  • milad abdolahi

    سلام میشه لطفا در مورد رگلاژ کف کاذب هم مختصر توضیحی بدید و بفرمایید که ارتفاع تنظیم رگلاژ باید چجوری باشه؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام البته وارد این لینک بشید مقاله ای در همین مورد هست که می تونید بخونید.

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام البته روی کلمه ی لینک کلیک کنید، مقاله ای در این مورد به صورت کامل است که میتونید بخونید.

  • رها مرادی

    ممنونم از پشتبانی سایتتون خیلی خوب راهنمایی می کنند.

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      خواهش می کنم.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *