مزایای کف ‌های کاذب

مزایای کف ‌های کاذب از نگاه مشتریان شرکت کارنو

کف‌های کاذب انعطاف پذیری و راحتی باورنکردنی را به استفاده کنندگان ارائه می‌دهند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای کف ‌های کاذب امکان اجرای کابل کشی، سیم کشی، کانال‌های تهویه مطبوع و سایر لوله‌ها در شکاف زیر پنل‌هاست. تغییر سیم کشی، ارتقاء، تعمیر و نگهداری را می‌توان بدون نیاز به تخریب و ساخت و ساز انجام داد. کف های کاذب شرکت فراز شبکه کارنو برای سال‌های متمادی یکی از عناصر اصلی در فضای مراکز داده و اتاق‌های سرور بوده اند. قابلیت‌های تولید این شرکت در طول زمان افزایش یافته است تا تقاضای مداوم و پیوسته در حال افزایش برای کف پوش‌های کاذب را برآورده کند.

 چرا کف کاذب همچنان مورد توجه صاحبان مراکز داده است؟

محیط مرکز داده مدرن، فضای بسیار سازگاری جهت بروز شدن با نوآوری‌های جدید است. این مراکز باید توانایی پاسخگویی سریع و آسان به تغییرات سازمانی، مشتری و تکنولوژیکی را فراهم و در عین حال از انرژی خود مقرون به صرفه استفاده کنند. دیتاسنتر، هنوز مؤثرترین و مطمئن‌ترین روش برای رسیدگی به تمام خواسته‌های محیط‌های محاسباتی در حال تکامل امروزی‌ست و نیازهای روزمره کاربران را برآورده می‌کند.

 توزیع جریان هوا

همانطور که مراکز داده به رشد و تکامل خود ادامه می‌دهند، نیاز آنها به خنک کننده کارآمد نیز افزایش می‌یابد. کف‌های کاذب به طور مستقیم مکانی برای تعبیه سیستم‌های خنک کننده است. با ایجاد هوای مطبوع در زیر کف کاذب و هدایت آن برای سرد کردن تجهیزات اتاق سرور، این نیاز برطرف می‌شود.

با استفاده از انواع مختلف پنل‌ها و کنترل‌های جریان هوا، هم جهت و هم حجمِ هوای آزاد شده را می‌توان دقیقا، برای بهینه‌سازی بازده انرژی و به حداکثر رساندن ظرفیت خنک‌کننده کنترل کرد. یک سیستم کف کاذب به شما کمک می‌کند تا مقدار مناسب هوا در زمان مناسب به تجهیزات مناسب برسانید.

قابلیت دسترسی و انعطاف پذیری مرکز داده

در کسب و کارهای امروزی، اطلاعات و سرعت حرف اول را می‌زنند. یک مرکز داده باید همین انعطاف پذیری را حفظ کند و به مشتریان خود کمک برساند تا در رقابت پیروز شوند. یک سیستم کف کاذب به مرکز داده شما اجازه می‌دهد تا همه این کارها را انجام دهید و در عین حال دسترسی به برق یا مسیرهای ارتباطی را در زیر زمین، حفظ کنید.

این مطلب را از دست ندهید .
آلومینیوم چیست - آشنایی با فلز آلومینیوم

طراحی مدولار سیستم کف کاذب همچنین امکان ارتقا یا جابجایی آسان پنل‌های هوا و کنترل‌ها را برای پاسخگویی به تقاضای فعلی فراهم می‌کند. داشتن کف کاذب، سازماندهی مرکز داده را بهبود می‌بخشد و نیازهای ساختاری سربار تأسیسات و هزینه ساخت و ساز را کاهش می‌دهد.

طراحی مرکز داده برای آینده

از مزایای کف ‌های کاذب در طول تاریخش این است که سکو و محیطی مطمئن، برای قرار دادن نیازهای پر از تغییر تکنولوژی‌های نوظهور هستند و انعطاف پذیری را برای محل کار یا دیتاسنتر به ارمغان می‌آوردند.

از آنجایی که مراکز داده برای پاسخگویی به تکنولوژیِ (اینترنت اشیا) در حال تکامل خود هستند، انتخاب یک سیستم کف کاذب برای تاسیسات مرکز داده یا اتاق سرور شما می‌تواند ارزش بیشتری نسبت به همیشه در کمک به رفع نیازهای خنک‌کننده و توزیع خدمات در مرکز داده ایجاد کند.

همانطور که گفته شد، کارایی، انعطاف‌پذیری و خواسته‌های آینده ناشناخته، دلایلی‌ست که باعث می‌شود طراحان و صاحبان مراکز داده به کف کاذب اتاق سرور به عنوان یک مزیت مهم در سرمایه‌گذاری‌های حیاتی خود نگاه کنند.

 

چرا مراکز داده از مزایای کف ‌های کاذب کارنو استفاده می‌کنند؟

در اینجا برخی از مهم‌ترین دلایلی که مشتریان شرکت فراز شبکه کارنو در نهایت تصمیم به استفاده از کف‌های کاذب این شرکت در مراکز داده خود می‌گیرند، آورده شده است.

 

استفاده از کف‌های کاذب فواید زیر را فراهم می‌کند

  • قابلیت‌های خنک کننده و کنترل پیشرفته

انواع پنل‌ها، دمپرها و کنترل‌های جریان هوا به شما امکان می‌دهد تا محیط مرکز داده را  در هر وضعیت چگالی تنظیم کنید.

  • اجرای آسان

با نصب کف های کاذب شرکت کارنو دیگر نیاز به کانال کشی پیچیده و دمپرهای خودکار نیست.

  • انعطاف پذیری و ارائه کم مصرف‌ترین طراحی

کف‌های کاذب، فرصت‌هایی را برای خنک کردن مراکز داده فراهم می‌کنند، چراکه با تغییرات تکنولوژیکی و نیازهای مشتری سازگار می‌شوند.

  • کاهش خطر با قرار دادن عوامل خنک کننده در زیر زمین

توزیع آب و سایر عوامل خنک کننده مایع در زیر کف‌های کاذب تهدید کمتری در صورت خرابی سیستم است.

  • قابلیت جداسازی آب، برق و کابل‌ها
این مطلب را از دست ندهید .
نگهداری کف کاذب، تعمیر و سرویس دوره ای

استفاده طبقه‌ای از فضای سرویس زیرزمینی، امکان جداسازی سیستم‌های ناسازگار را فراهم می‌کند.

  • امکان قطع کردن کابل‌ها در هر کجا که نیاز باشد فراهم می‌کند

انعطاف پذیری، دسترسی و ظرفیت نامحدود سیستم کف کاذب، کابل کشی را آسان می‌کند.

  • کاهش هزینه‌های عملیاتی و کاهش هزینه‌های تاسیسات و نگهداری

خدمات قابل دسترس، منعطف و سازگار به “OPEX” کمتر مورد نیاز قرار خواهد گرفت و در عین حال از هزینه‌های “CAPEX” آینده جلوگیری می‌کند.

  • فضای توزیع خدمات کف

فضای داخلی را -برای حرکت مناسب هوا به داخل و خارج از تجهیزات- تمیز و مرتب نگه می‌دارد.

  • مقیاس پذیری آینده امکان پذیر می‌شود

هرگونه تغییرات در بار گرمایی، وزن قفسه رک یا اندازه عملیات که قرار باشد اتفاق بیافتد، سیستم‌های کف کاذب شرکت کارنو، اکنون و در آینده، دیتاسنترِ شما را تحت پوشش قرار می‌دهند.

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها از چیدمان‌ها و طرح‌های دیگر در اتاق کامپیوتر استفاده می‌کنند که ممکن است با آن‌ها آشنا باشید، سیستم‌های کف کاذب مزایای بیشتری را ارائه می‌دهند. کف کاذب مشتریان را بسوی انتخابی کارآمدتر و اقتصادی‌تر برای پیکربندی مراکز داده و اتاق‌های کامپیوتر امروزی هدایت کرده‌است.

نتیجه گیری درباره مزایای کف ‌های کاذب

بطور خلاصه باید گفت مزایای نصب و اجرای کف‌های کاذب شامل: مدیریت کابل‌، انعطاف پذیری محل نصب و دیتاسنتر، افزایش جریان هوا و راندمان خنک کننده، دفع الکتریسیته ساکن، کاهش پیچیدگی در طراحی مرکز داده و در نهایت پشتیبانی از سرورهای بزرگ‌تر است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مزایای کف ‌های کاذب و پنل‌ها، کنترل‌های جریان هوا و قیمت کف کاذب با متخصصان شرکت فراز شبکه کارنو تماس بگیرید. همچنین اگر هنوز در مورد ماهیت کارآمد، در دسترس و انعطاف پذیر سیستم متقاعد نشده‌اید، مقالات گذشته را مطالعه فرمایید. برای دیدن نمونه کارهای نصب کف‌‌های کاذب کارنو می‌توانید به قسمت پروژه‌ها در سایت مراجعه کنید و دقت و ظرافت نصب و اجرای کف کاذب را مشاهده کنید. باعث خرسندی ماست که نظر خود را در رابطه با مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *