نظم دادن به سیم کشی‌

نحوه نظم دادن به سیم کشی‌ زیر کف کاذب در اتاق کامپیوتر

کف کاذب سیستمی فراهم می‌کند تا تجهیزات خنک کننده یا کابل‌کشی‌ها زیر آن پنهان شوند و باعث زیبایی محیط کار و مدیریت بهتر تجهیزات و نظم دادن به سیم کشی‌ می‌شود. اگر سیم‌کشی‌ها نمایان باشند، این تصور ایجاد می‌شود که محیط بسیار شلوغ و کثیف است و حتی خطری مانند قطع شدن کابل‌ها و زمین خوردن کارمندان بخاطر برخورد با سیم‌های پراکنده در کف زمین وجود دارد. بنابراین هنگام برنامه ریزی برای نصب کف کاذب در اتاق سرور یا کامپیوتر، بهتر است ابتدا سیم‌کشی‌های زیر کف کاذب را سازماندهی کنیم.

 

مدیریت کابل چیست؟

مدیریت کابل به معنای سازماندهی و سازماندهی کابل های الکتریکی، نوری و سایر کابل‌ها در محل کار شما است. شامل مکان‌هایی در صنایع سنگین، انبارها و کارخانه‌ها می‌شود؛ اما در این محیط‌ها، پیامدهای سلامت و ایمنی مدیریت کابل  در راس دستور کار قرار دارد. به همین دلیل است که ما بر مدیریت کابل اداری تمرکز می‌کنیم.

مدیریت کابل به اشکال مختلفی ارائه می‌شود. اکثر میزهای مدرن دارای مدیریت کابل داخلی هستند. به عنوان مثال، دهانه‌های روی میز یا روکش کابل‌ها که امکان عبور سریع و تمیز کابل‌ها را در پایه‌های میز فراهم می‌کند و برای آن دسته از شما که ترجیح می‌دهید از دفتر قدیمی زیبای پدربزرگ جدا نشوید، طیف گسترده ای از لوازم جانبی مدیریت کابل با قیمت مناسب مانند گرومت‌های طبقه برآمده وجود دارد که کابل‌ها را در اطراف میز شما مرتب و ایمن نگه می‌دارد.

به عبارت دیگر، مدیریت کابل‌های داده (یا مخابرات) و برق به عنوان مدیریت کابل شناخته می شود. کابل‌هایی که به درستی مدیریت نمی‌شوند می‌توانند باعث اختلال در برق و داده‌ها در سراسر فضای شما شوند. هنگام برنامه‌ریزی برای نصب کابل در یک مکان جدید، باید اطمینان حاصل کنید که یک سیستم به طور خاص برای مدیریت و توزیع در سراسر فضای شما طراحی شده است.

مدیریت کابل سنتی از راه‌حل‌های قدیمی مانند نردبان کابل، کابینت، سینی و سبد استفاده می‌کرد. با این حال، با پیشرفت فناوری، توانایی برای پشتیبانی از آن فناوری در فضاهای اداری نیز افزایش یافته است. امروزه روشی جایگزین برای مدیریت کابل به شکل طبقه‌های کم پروفیل با ارتفاع ثابت وجود دارد.

چرا مدیریت کابل مهم است؟

مدیریت کابل برای ایجاد یک محیط کاری از نظر بصری دلپذیر و تمیز ضروری‌ست. مدیریت کابل‌ها یا سیم‌ها به حفظ عملکرد اولیه کمک می‌کند و از دستگاه‌ها در برابر مسدود شدن جریان هوا به دلیل وجود کابل‌های نامرتب محافظت می‌کند. مرتب کردن سیم‌ها یا کابل‌های درهم‌رفته عموماً خسته‌کننده و زمان‌بر هستند.

 مدیریت کابل‎‌های محیط اداری

علاوه بر مرتب و منظم نگه داشتن همه چیز، مدیریت صحیح کابل کشی باعث ایمنی بیشتر محل کار می‌شود. اگر کابل‌ها به درستی مدیریت نشوند، می‌توانند خطری ایجاد کنند، بنابراین سازماندهی و قرارگیری مناسب سیم‌ها برای اطمینان از ایمنی ضروری‌ست. در زیر چند نکته اساسی برای مدیریت کابل آورده شده است که به شما امکان می‌دهد شرکت یا محل کار خود را ایمن و مرتب نگه دارید.

برای نظم دادن به سیم کشی‌ تعداد کابل‌‎ها را کاهش دهید

تلاش برای کاهش سیم‌های اداری و نظم دادن به سیم‌ کشی‌ مرکز داده آسان نیست. یک راه حل استفاده از تجهیزات بی‌سیم است. همچنین می‌توانید کابل‌های اضافی یا بسیار بلند را حذف یا کوتاه کنید. این کار در بهبود سیم‌کشی زیر کف کاذب بسیار موثر است.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب در معماری و طراحی داخلی

از روش‌ها و مواردی استفاده کنید که سیم‌کشی را منظم‌تر جلوه دهند

اگر کابل‌کشی‌های مرکز داده یا اتاق سرور شما بسیار درهم و نامرتب است، برای نظم دادن به سیم‌ کشی‌ استفاده از «کورد سیم‌کشی» “wiring cord” جلوه‌ای تازه و مرتب به آن می‌دهد. همچنین می‌توانید کابل‌ها را در یک «لوله مارپیچ» “spiral tube” به سادگی کنار هم قراردهید و آنها را منظم‌تر و به اصطلاح جمع و جورتر نشان دهید. استفاده از تجهیزاتی این چنین که بتوانند چندین کابل را باهم و کنار هم به صورت منظم قرار دهند، شیوه‌ای ابتکاری‌ست که سازماندهی و تمیز کردن سیم‌کشی‌ها را آسان می‌کند.

سیم ‌کشی‌‌ها را به زیر کف کاذب هدایت کنید

در مرحله بعد از نظم دادن به سیم کشی ها و تنظیم کابل‌کشی‌، آنها را در زیر کف کاذب مناسب اتاق سرور یا کامپیوتر هدایت کنید. سیستم کف کاذب به کفپوشی‌ اطلاق ‌شود که به سیم‌کشی‌هایی مانند تلفن، خطوط شبکه و منابع تغذیه اجازه می‌دهد از فضای پنهان ایجاد شده در زیر کف کاذب عبور کنند.

از مزایای کف کاذب اتاق سرور این است که قابل برداشته شدن است و می‌توان به سیم‌کشی‌های زیرش دسترسی داشت. همچنین در مواقعی که می‌خواهید چیدمان مبلمان یا کاربری اتاق کامپیوتر را تغییر دهید می‌توانید به آسانی سیم‌کشی را تعویض کنید.

کورد سیم‌کشی و لوله مارپیچ

کف کاذب برای اتاق کامپیوتر و دفتر کار

دو نوع کف کاذب برای (اتاق کامپیوتر و دفتر کار) وجود دارد، بیایید نگاهی به ویژگی‌های هر کدام بیاندازیم.

۱- کف کاذب قابل تنظیم توسط پایه‌ها

اگر سطح کف اتاق رایانه و یا دفتر کار شما ناهموار است و پستی و بلندی دارد، می‌توان آن را به راحتی با یک سیستم کف کاذب گالوانیزه، فولادی یا آلومینیوم پوشاند و از مزایای این نوع کفپوش مقاوم استفاده کرد.

۲- کف کاذب پیش ساخته و ثابت

این نوع کف کاذب نوعی‌ست که مانند کاشی‌ آماده، چیده شده و نصب می‌شود. نوع شانه تخم مرغی آن می‌تواند هزینه را پایین نگه دارد؛ اما اگر ناهمواری در کف اصلی ساختمان وجود داشته باشد، سطح را نمی‌توان تنظیم کرد، همچنین احساس راه رفتن راحت و مناسب را به نسبت نوع قبلی، به کاربر نمی‌دهد. قرار دادن بار سنگین نیز روی زمین دشوار است؛ زیرا وزن سبکی دارد و مقاومت آن کم است. این کف کاذب برای مراکز داده نیز مناسب نیستند.

 

نکاتی که باید در هنگام تعویض کف کاذب یک دفتر کار مورد توجه قرار گیرد

فرآیند تعویض کف‌های کاذب بسته به این که آیا تسهیلات شخصی شما باشد یا اجاره ای می‌تواند متفاوت باشد. در دفترکار استیجاری، سهولت «برگشت به حالت اولیه» هنگام بازگرداندن ملک به مالک دفتر، نکته مهمی‌ست. همچنین توجه داشته باشید که بسته به ساختمان، پیمانکار ممکن است تصمیم بگیرد که از کدام نوع کف کاذب فوق در دفاتر کاری استفاده کند.

این مطلب را از دست ندهید .
عوامل تاثیر گذار بر قیمت کف های کاذب

بررسی کنید که آیا تعویض کف کاذب و نظم دادن به سیم کشی‌ آسان است یا خیر

در مواردی که احتمال تغییر چیدمان در آینده نزدیک وجود دارد، بررسی کنید که آیا تعویض مصالح کف کاذب مورد استفاده آسان است یا خیر. به عنوان مثال، هنگام تغییر محل کار به یک فضای اداری یا به عبارتی تغییر کاربری محل و سیم‌کشی‌ها به آسانی انجام خواهد شد یا خیر؟

زمان نصب کف کاذب

اگر از کف کاذب پیش ساخته در دفتر کار خود با مساحت کمتر از ۲۰۰ متر استفاده کنید، زمان کمتری صرف می‌شود ولی کارایی کمی دارد. بهتر است قبل از نصب هر نوع کف کاذبی، زیر ساخت‌ها و سیم‌کشی‌ها را برنامه ریزی  و هدایت کنید و زمانی نیز به آن اختصاص دهید. در مورد استفاده از کف کاذب قابل تنظیم و مقاوم باید بدانید که مدت زمان ساخت آن طولانی‌تر است؛ اما مزایای بسیاری دارد.

برآورد هزینه‌های ساخت و ساز

عواملی که بر قیمت کف کاذب تاثیرگذار هستند:

نوع کف کاذب و کیفیت آن

کف کاذ‌ب‌ها از نظر ساختار و متریال با یکدیگر تفاوت دارند، از همین جهت کیفیت آنها نیز با یکدیگر برابری نمی‌کند. نوع کف کاذب و کیفیت آن می‌تواند یکی از علل مهمی باشد که در قیمت این محصول تاثیر گذار است.

متراژ محیط

اندازه و متراژمحیط نیز در قیمت کفپوش کاذب تاثیر دارد. لازم است بدانید که شرکت فنی و مهندسی کارنو در متراژهای بیشتر، برای مشتریان خود قیمت کف کاذب را پایین تر در نظر می‌گیرد.

کف سازی در مراکز حساس

ارتفاع کف کاذب به حجم تاسیسات زیر کف بستگی دارد و هر چه میزان ارتفاع کف کاذب شما بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

روکش و نوع آن یا عدم روکش

روکش به کار رفته یا عدم استفاده از آن در تایل کف کاذب بر قیمت این محصول تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال: کف کاذب گالوانیزه به روکش نیازی نداشته و از این جهت از قیمت مناسب‌تری نیز برخوردار است.

به روش نگهداری و نظم دادن به سیم کشی‌ کف کاذب توجه کنید

تعمیر و نگهداری کفپوش کف کاذب به صورت منظم ضروری‌ست. بسته به مواد ساخته شده کف کاذب روش نگهداری آن متغییر است. برای این که گرد و غبار را از روی کف کاذب پاک کنیم، باید به صورت روازنه اقدام کرده و به وسیله تمیزکننده‌ها این عمل را به انجام برسانیم. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که برای انتخاب نوع تمیز کننده هم از شرکت تولید کف کاذب سوال کنید، که مبادا به ورق رویه کف‌ها صدمه ای وارد سازد. جهت پاکسازی، تمیز شدن و نظم دادن به سیم کشی‌ در سال باید دو بار کارشناس متخصص کف کاذب برای شست وشوی آن توسط مواد شیمیایی و تمیز کردن کابل‌های زیرش اقدام کند.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *