انواع سقف کاذب

8 نکته درباره انواع سقف کاذب از زبان متخصصین

انواع سقف کاذب و کف کاذب مسئله ای است که ما به ماهیت و اهمیت آن در معماری جدید می پردازیم. بهتر است بدانید بیشتر متخصصین هم بر روی این قضیه تاکید می کنند، به همین دلیل تصمیم گرفته ایم تا بر اساس نظرات آنان، مطالبی را بیان کنیم. امیدواریم در این مقاله بتوانیم به برخی از سوال ها و ابهامات شما اعم از نحوه نصب سقف کاذب و قیمت سقف کاذب پاسخ مناسبی داده باشیم.

انواع سقف کاذب,سقف کاذب,سقف کاذب گچی

1. سقف کاذب می تواند نورپردازی زیادی را در فضا ایجاد کند

انواع سقف کاذب علاوه بر اینکه می تواند تاسیساتی که در سقف وجود دارد را مخفی کند، مزیت های دیگری نیز دارد. متخصص یکی از شرکت های مطرح دنیا که در زمینه نصب سقف کاذب مهارت و تخصص دارد، به این مسئله اعتقاد دارد که سقف های کاذب این امکان را در محیط به وجود می آورند که با نصب کردن لامپ های توکار در آنها روشنایی و نور بیشتری را تولید کنند. این مورد جزء یکی از فواید اساسی این سقف ها به شمار می رود که طرفداران زیادی دارد.
شما می توانید از لامپ های سقفی و یا آویز های تزیینی برای انواع سقف کاذب استفاده نمایید و این روش یکی از جدید ترین ایده ها برای روشنایی محیط بدون دیده شدن هیچ گونه سیم کشی می باشد.

2. سقف کاذب در کاهش هزینه برق بسیار مقرون به صرفه می باشد

نصب سقف کاذب باعث می شود که مقداری هوا در بین سقف واقعی و سقف نصب شده وجود داشته باشد و این کار یکی از کارایی های عایق می باشد. با این کار نیازی به استفاده مداوم از تهویه در فضا نخواهید داشت و کارایی تهویه نیز بیشتر می شود زیرا با کم شدن دما، محیط داخلی خنک تر می شود. چنانچه در واحد های بالاتر از یک ساختمان زندگی می کنید این عملکرد برای شما به نحو بهتری اجرا می شود.

این مطلب را از دست ندهید .
فراهم سازی محیط پیش از نصب کف کاذب

3. بیشتر سقف های کاذب به وسیله تخته پلاستر تولید شده اند

یکی از انواع سقف کاذب، سقف کاذب گچی می باشد. امروزه در بیشتر آنها پلاستر به کار می رود زیرا هزینه سنگ گچ بیشتر است. این موضوع در صورتی می باشد که بیشتر تولیدکنندگان این سقف ها را به شیوه ای می سازند که شما تفاوتی میان سقف کاذب گچی و سقفی که از پلاستر می باشد را احساس نکنید. مزیتی که استفاده از سقف کاذب گچی دارد فقط در نصب راحت آن و نظم در پایان کار می باشد و بقیه ویژگی های آن با پلاستر یکسان است.

قیمت سقف کاذب,نصب سقف کاذب,هزینه نصب سقف کاذب

4. نداشتن ارتفاع استاندارد در انواع سقف کاذب

در زمان نصب انواع سقف کاذب خود شما انتخاب می کنید که سقف در چه ارتفاعی قرار بگیرد. با این وجود برخی از متخصصان به این مسئله اعتقاد دارند که انواع سقف کاذب باید در فاصله ای به اندازه 18 سانت از سقف قرار گیرد تا نصب چراغ ها به درستی انجام شود. همچنین اشخاصی که تمایل دارند ارتفاع سقف آنها بیشتر باشد می توانند این کار را در فاصله 12 سانت از سقف انجام دهند. در رابطه با این موضوع باید این نکته را به یاد داشته باشید که اگر ساخت سقف کاذب به وسیله تخته HBD انجام گیرد، فاصله بین کف و سقف کاذب باید در حدود 2.4 متر باشد.

5. ال باکس بهترین گزینه برای سقف کاذب می باشد

شما می توانید برای سقف خود از ال باکس استفاده نمایید زیرا شباهت زیادی به سقف کاذب دارد. تنها تفاوت آنها در حاشیه و گوشه می باشد و سقف اصلی در قسمت وسط باقی خواهد ماند. به دلیل اینکه ال باکس نیاز به فضای کمتری دارد و مواد کمی در آن به کار رفته است قیمت کمتری نیز دارد. بنابراین می توان گفت که قیمت سقف کاذب در نوع پلاستر از قیمت ال باکس بیشتر می باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب چوبی و دلایل استفاده از آن

6. قابلیت نصب سقف کاذب در قسمت های مرطوب

شاید بیشتر افراد برای انواع سف کاذب و یا اتاق ها تمایل بیشتری به نصب داشته باشند اما باید به این مورد نیز توجه کنند که این سقف می تواند در فضاهای مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی نیز اجرا شود. با این وجود باید در سقف این محیط ها از موارد ضد آب استفاده شود تا مقاومت بیشتری داشته باشد.

انواع سقف کاذب,سقف کاذب,سقف کاذب گچی

7. دسترسی راحت به تاسیسات در زمان تغییر و یا خرابی

در بیشتر موارد برای تعمیر تاسیسات نیازی به کندن سقف نمی باشد و با سقف کاذب شما به راحتی و در کمترین زمان ممکن می توانید این کار را انجام دهید. بنابراین تعمیرکار می تواند قسمتی از سقف را جدا کند و تعمیر را انجام دهد. پس از آن هم می تواند به راحتی قسمت های جدا شده را مجددا نصب نماید. اما در برخی از موارد خرابی و یا تغییرات بیشتر می باشد و در این صورت باید تمام سقف کاذب جدا شود.

8. نفوذ جانوران موذی در سقف های کاذب امکان پذیر است

شاید شما هم در رابطه با نفوذ جانوران موذی در این سقف ها مطالبی را شنیده باشید و نمی توان به صورت قطعی این مطلب را انکار کرد. به گفته یکی از متخصصان در زمینه نصب سقف های کاذب باید در زمان نصب و اجرای این نوع از سقف ها اطمینان پیدا کنید که نصاب به خوبی عایق بندی ها را انجام داده است. در صورت رعایت کردن و اجرای مناسب سقف کاذب هیچ جانور موذی نمی تواند به سقف وارد شود. قیمت سقف کاذب به نوع آن بستگی دارد یکی از جدیدترین نوع سقف های کاذب سقف کاذب گچی می باشد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *