طرح سقف کاذب

انواع مختلف طرح سقف کاذب

سقف ها کاذب انواع مختلف با جنس های گوناگون دارند، این تنوع در طرح سقف های کاذب هم مشاهده می شود. در ادامه طرح سقف های کاذب رایج را شرح خواهیم داد.

  1. طرح سقف کاذب رابیتس

سقف های کاذب رابیتس به آسانی نصب می شوند و همین موضوع سبب شده که طرفداران بسیاری داشته باشد. رابیتس از ورقه های گالوانیزه تهیه می شود و البته مزیت های فراوانی هم دارد، یکی از مهم ترین مزیت های این نوع از سقف کاذب این است که بعد از مرحله برش برای نصب کاملا آماده می باشد.

  1. طرح سقف کاذب آکوستیک

سقف های کاذب آکوستیک کامل نسبت به صدا عایق هستند و این ویژگی مهم سبب شده است که از آن در ساخت سالن های همایش استفاده کنند. در نصب سقف های کاذب آکوستیک از مصالح مختلفی می توان کمک گرفت. از مزیت های اصلی این نوع از سقف های کاذب می توان به ضد حریق بودن، عایق صوت و حرارت بودن، نصب و نگهداری آسان آن اشاره کرد.

  1. طرح سقف کاذب پی وی سی

در سال های اخیر شاهد این هستیم که پی وی سی در صنعت ساختمان سازی کاربردهای بسیار زیادی داشته و برای پوشش سقف، کفپوش و دیوار پوش به کار می رود. اجرا و نصب پی وی سی زیبایی فضای داخلی را چندین برابر می کند و به دلیل وزن سبکی که دارد، استفاده از آن در مسائل ایمنی ساختمان اهمیت بالایی خواهد داشت.

  • طرح سقف کاذب کناف: سقف های کاذب کناف می توانند از مواد مختلفی تهیه شده باشند، اما درصد بالایی از آن ها با استفاده از گچ ساخته شده اند. سقف های کاذب کنافی برای اجرا در محیط های مسکونی، تجاری و اداری به کار می رود. در بسیاری از موارد برای تعمیر یک ساختمان از سقف های کاذب کنافی استفاده می کنند.
  • سقف کاذب رابیتس: سقف های کاذب رابیتس به وسیله میلگردهایی به سقف اصلی متصل می شوند.
  • سقف های کاذب با گچ پیش ساخته: سقف های کاذبی که از گچ های پیش ساخته تهیه شده اند برای ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی به کار می روند. به دلیل آن که در ساخت آن ها از گچ استفاده شده است شاهد ضد حریق بودن آن هستیم.
  • سقف کاذب آلومینیومی: سقف های کاذب آلومینیومی برای اجرا در فضای داخلی و بیرونی ساختمان به کار می رود. در مناطق شمالی کشور استفاده از این نوع سقف ها رواج بیشتری دارد.
این مطلب را از دست ندهید .
ویژگی های کف کاذب آنتی استاتیک

سقف کاذب آکوستیک,سقف کاذب رابیتس,سقف ها کاذب

مزیت های استفاده از سقف کاذب

سقف های کاذب مزیت های زیادی دارند و در ادامه قصد داریم این مزیت ها را شرح داریم.

  • نصب سقف های کاذب بسیار آسان است، این سادگی به حدی می باشد که هر کسی می تواند آن را نصب کند، البته توصیه می کنیم از نیروی ماهر برای این کار استفاده کنید
  • اجرای سقف های کاذب سبب می شود که کانال ها، مجراها و لوله های ساختمانی که بر روی سقف نصب می شوند دیگر در دید نباشند.
  • ترمیم، بازسازی و تعویض سقف های کاذب به آسانی انجام می شود و به زمان بسیار کمی هم نیاز دارد.
  • سقف های کاذب موجب کاهش هزینه های ساخت و ساز می شوند و البته حمل و نقل آن ها هم به آسانی صورت می گیرد.
  • سقف های کاذب عایق صدا و حرارت هستند، همین امر سبب می شود که مصرف حامل های انرژی در ساختمان هایی که از سقف کاذب استفاده کرده اند به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

معایب سقف های کاذب

این موضوع کاملا طبیعی است که هر وسیله ای مزیت ها و البته معایبی داشته باشد و زمانی می توانید آن را انتخاب کنید که مزیت های آن بیش از معایبش باشد. در ادامه معایب استفاده از سقف های کاذب را شرح خواهیم داد

  • اصلی ترین و مهم ترین عیب سقف های کاذب را می توان در قطر آن ها دانست. این موضوع سبب می شود که ارتفاع سقف کاهش پیدا کند.
  • معمولا سقف های کاذب عمر کمی دارند و باید از آن ها به خوبی نگهداری شود.
  • سقف های کاذب بعد از سال ها ممکن است دچار رنگ پریدگی شوند یا نشت کنند.
  • سقف های کاذب در هنگام وقوع اتفاق هایی مانند زلزله مقاومت بالایی ندارند و ممکن است تخریب شوند.
این مطلب را از دست ندهید .
تفاوت انواع کف کاذب

پانل سقف کاذب

بر روی پانل های سقف کاذب روکشی وجود دارد که باید توجه داشته باشید که بریده نشود، زیرا این روکش عملکردی شبیه به یک واشر دارد و اگر بریده شود احتمال جدا شدن پانل از سقف اصلی وجود دارد. زمانی که پانل های سقف کاذب را نصب می کنید باید به نکات خاصی توجه داشته باشید که البته در این قسمت مجالی برای توضیح این نکات وجود ندارد، اما اگر از نیرو ای با مهارت کافی برای نصب استفاده کنید دیگر نگرانی بابت رعایت این نکات نخواهید داشت.

قیمت سقف کاذب

در رابطه با قیمت سقف کاذب هم باید به این موضوع اشاره کنیم که مبلغی ثابت نیست و هم چون کف کاذب به عواملی مانند جنس آن و برند تولید کننده بستگی خواهد داشت. در مطالب بالا به طور خلاصه به انواع سقف های کاذب اشاره کردیم و طبیعی است که هر نوع سقف کاذبی، قیمتی متفاوت خواهد داشت. نکته بسیار مهمی که در رابطه با قیمت سقف های کاذب باید بدانید این است که آن را از نمایندگی های معتبر تهیه کنید و اطمینان داشته باشید که قیمت در نمایندگی معتبر از دیگر فروشگاه ها کمتر خواهد بود.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *