کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی آنتی استاتیک

شاید این سوال را از خود پرسیده باشید که در چه مرکزهایی باید از کف کاذب فولادی آنتی استاتیک استفاده کرد؟ همیشه مرکز‌های بسیاری وجود دارند که امنیت در آن‌ها بسیار مهم است. این امنیت می‌تواند جنبه‌های متفاوتی داشته باشد. امنیت یک مرکز به این دلیل مهم است که عملکرد آن برای شهروندان شهر، خاص و حساس به حساب می‌آید. این مراکز مختلف هستند، از جمله: دیتاسنتر، مراکز کنترل، اتاق‌های قرنطینه، برخی از ساختمان‎های تجاری، مرکزهای مانیتورینگ و اتاق سرور که می‌توان به عنوان مراکز حساس و مهم نام برد.

اجازه دهید موضوع را با یک مثال به طور کامل شرح دهیم. در یک دیتاسنتر داده‌های بسیاری پردازش و ذخیره می‌شود. این اطلاعات می‌توانند بسیار مهم و در مواردی امنیتی هم باشند. پس احتیاج به نگهداری دقیق دارند. در اتاق های سرور هم این موضوع را می توان دید، رک های سرور، کابل ها و دیگر تجهیزاتی که در اتاق سرور قرار دارند باید به خوبی نگهداری شوند، زیرا خلل در کار آن ها می تواند مشکلات فراوانی را به دنبال داشته باشد.

به عنوان مثال تصور کنید در یک ساختمان تجهیزات مربوط به برق اضطراری آسیب ببیند، همانطور که می‌دانید برای مراکزی مانند بیمارستان‌ها برق اضطراری کاملا حیاتی است و خسارت به اتاق‌های سرور می‌تواند جبران ناپذیر باشد. مراکز مهمی که در بالا ذکر کردیم باید نسبت به هر گونه خطر احتمالی ایمن شده باشند، تا بتوانند با آن مقابله کنند.

انواع کف کاذب,کف کاذب فولادی,کف های کاذب

اهمیت کف کاذب برای اتاق های سرور و کنترل

در اتاق‌های سرور همانطور که از نام آن مشخص است، تعدادی سرور قرار دارد. توجه داشته باشید که این سرورها گرمای زیادی تولید می‌کنند، این در حالی است که برای ادامه کار خود نیاز دارند که دمای اتاق به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند (سرد باشد). در چنین حالتی باید از تجهیزات مناسبی برای کنترل و تهویه‌ی هوای اتاق سرور استفاده کرد. علاوه بر مورد ذکر شده به این موضوع توجه کنید که در اتاق‌های سرور باید فضای کافی وجود داشته باشد تا بتوان کابل‌ها ( تعداد آن ها معمولا بالا است) را به آسانی عبور داد، به طوری که فضای کافی برای دیگر وسائل بماند. پس نیاز است که از کف کاذب و همینطور سقف کاذب در یک اتاق سرور استفاده شود.

کف های کاذب فضای مناسبی را به وجود می‌آورند که کابل‌های اتاق سرور به طور مرتب و به دور از احتمال آسیب دیدگی در آن قرار بگیرند، علاوه بر این دسترسی به کابل‌هایی که در فضای کف کاذب هستند آسان‌تر است و در صورتی که دچار خرابی شوند به راحتی می‌توان آن ها را تعمیر کرد. در این فضا می‌توان تجهیزات مربوط به تهویه هوا را هم قرار داد.

این مطلب را از دست ندهید .
خرید و نصب کف کاذب مرکز داده

کف کاذب آنتی استاتیک و کاربرد آن

تخلیه‌ی بار الکتریکی خطری است که همواره کارکنان اتاق‌های سرور و دیتا سنتر را تهدید می‌کند، علاوه بر این ممکن است بر اثر آسیب به یکی از کابل‌ها اتاق سرور یا دیتا سنتر دچار آتش سوزی شود. خطر برق گرفته‌گی هم یکی دیگر از خطراتی است که در این مراکز وجود دارد. نکته‌ی مهم این است که می‌توان از این خطرها تا حد زیادی جلوگیری کرد. کف کاذب آنتی استاتیک به این منظور استفاده می شود که بارهای مغناطیسی را به طور کامل بازتاب می‌کند. این کار به علت وجود خاصیت آنتی استاتیکی در این کف‌ها است.

همچنین کف های کاذب آنتی استاتیک این قابلیت را دارند که از احتمال آتش سوزی در یک اتاق سرور جلوگیری کنند. خاصیت ضد خش و ضد ضربه بودن آن هم باعث می‌شود که در مقابل حرکت رک‌ها مقاومت خوبی داشته باشد. این کف‌های کاذب بازیابی هستند و قیمت مناسبی هم دارند، همینطور در هنگام نصب آن‌ها می‌توان با توجه به نیاز، ارتفاع را تغییر داد. در هنگام نصب کف‌های کاذب آنتی استاتیک آسان‌تر و دقیق‌تر می‌توان کارهای مربوط به نصب را انجام داد.

انواع کف کاذب فولادی

علاوه بر کف کاذب فولادی آنتی استاتیک، انواع دیگری کف فولادی نیز وجود دارد. در حال حاضر اجرای کف کاذب فولادی محبوبیت زیادی داشته و در اکثر پروژه ها استفاده می شود.

کف‌های فولادی از نظر قیمت و استحکام نسبت به دیگر کف‌ها از مقبولیت خوبی برخوردار هستند به همین دلیل افراد زیادی بدون آن که شرایط پروژه را در نظر بگیرند، تصمیم به انتخاب این نوع کف می‌کنند.

اجزاء تشکیل دهنده ی کف کاذب فولادی:

کف کاذب فولادی آنتی استاتیک شرکت کارنو از متعلقاتی برخوردار است. از جمله:

  • تایل
  • استرینگر
  • پایه

اکنون به توضیح هر یک از این موارد می‌پردازیم.

تایل کف کاذب فولادی:

این تایل‌ها در ابعاد ۶۰*۶۰ سانتی‌متر هستند و جنس آن‌ها از فولاد است. تا‌یل‌ها اصلی‌ترین قطعه در کف کاذب به ‌حساب می‌آیند و از قابلیت نصب روکش PVC و HPL نیز برخوردار می‌باشند.

استرینگر کف کاذب فولادی:

استرینگر‌ها جهت ثبات و توزیع بارهای تحمیلی عمل می‌کنند. در واقع به این علت از استرینگرها استفاده می‌شود که بتوان تایل‌ها را بر روی پایه‌ها قرار داد. وزن هر عدد استرینگر نیز ۴۵۰ گرم و ابعاد آن نیز ۲۰*۳۰*۵۸۰ می‌باشد و جنس آن از گالوانیزه است.

پایه‌ی کف کاذب فولادی:

پایه‌های کف کاذب فولادی از جنس فولاد هستند. برای این پایه‌ها حداقل و حداکثر ارتفاعی در نظر گرفته شده است. حداقل ارتفاع در نظر گرفته شده در این پایه ۶ سانتی‌متر و حداقل ارتفاع ۱۶۰ سانتی‌متر است. شما برای نصب این پایه‌ها نیازمند پیچ و مهره خواهید بود. البته لازم به ذکر است که نصب این محصول به زیرساخت نیاز دارد و باید برای پیکربندی آن از گروهی متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید.  

این مطلب را از دست ندهید .
انواع سقف در سازه های گوناگون - قسمت اول

تایل فولادی چگونه تولید می شود:

تایل‌های فولادی به طور کلی از دو لایه‌ی فولادی ایجاد می‌شوند. بین این دو لایه توسط دستگاه‌های مخصوص به طور کامل از مواد سیمانی پر می‌شود. این کار باعث افزایش استحکام تایل ها می شود.

اما تولید کنندگانی هستند که تصمیم گرفتند فضای خالی بین دو لایه را پر نکنند و درون آن را خالی رها کنند. این کار مقرون به صرفه تر است! اما به چه قیمت؟

همانطور که می دانید از کف های فولادی در اتاق سرور ها و مراکز حساس استفاده می شود. این اماکن برای سازمان ها بسیار حائز اهمیت است و اطلاعات مهمی را در خود جای داده‌اند. همچنین سرور‌ها و تجهیزات سنگینی در این اتاق‌ها قرار دارد. کف‌های فولادی تو خالی استحکام کمتری دارند. همچنین اگر جسم سنگینی روی تایل‌ها قرار بگیرد، احتمال ایجاد فرورفتگی روی تایل وجود خواهد داشت.

طول عمر این نوع تایل‌ها کم است؛ زیرا بین دو لایه خالی است و به مرور زمان احتمال اکسید شدن و زنگ زدگی و در نهایت فروپاشی تایل وجود دارد. این مورد می‌تواند امنیت اتاق سرور و دیتاسنتر را مختل نماید.

هنگام راه رفتن روی تایل‌ها به دلیل وجود فضای خالی، احتمال ایجاد سر و صدا وجود دارد و فرد مسئول احساس راحتی نمی‌کند.

یکی‌دیگر از معایب این نوع کف این است که به دلیل تو خالی بودن تایل‌ها، لبه‌ها ضعیف بوده و امکان دارد در طول زمان کج شوند.

خرید کف کاذب فولادی آنتی استاتیک:

شما می‌توانید برای خرید کف کاذب آنتی استاتیک با شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید و پس از دریافت اطلاعات لازم با توجه به نیاز خود اقدام به خرید نمائید. توجه داشته باشید که شرکت مهندسی کارنو دو دهه است که به تولید و عرضه‌ی کف‌های کاذب می‌پردازد. این محصولات شامل:

هستند.

هر یک از این محصولات از ویژگی‎هایی برخوردار می‌باشند. اگر تمایل دارید که اطلاعات کامل‌تری را از این محصولات به دست آورید می‌توانید به قسمت معرفی محصولات سایت رفته و مشخصات فنی آن را مطالعه نمائید.

امید است که از این مقاله لذت برده باشید. لطفا ما را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود آگاه ساخته و منتظر محتویات جدید و به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *