کف کاذب چیست

کفپوش کاذب چیست

کف کاذب یک سطح دیگر بر روی کف اصلی بوجود می آورد. ممکن است نیاز داشته باشیم که سطح زمین یا هر نوع سازه دیگر را بلند تر کنیم، به این منظور از روی سطح اصلی از کف کاذب استفاده میکنیم. از کاربردهای دیگر کف کاذب پوشاندن کابل های کف و یا پوشاندن سطح کف به جهت زیبا سازی آن است. اما باید برای انتخاب کف کاذب نکاتی مانند میزان رطوبت، میزان فشار روی کف و وضعیت احتراق محیط را بررسی کنید .
کارشناسان در اجرای کف کاذب باید با توجه به درخواست های مشتری و خصوصیات فضای مورد نظر نحوه اجرا را مشخص کنند، قیمت کف کاذب نهایی با توجه به نوع جنس و اندازه سطح مشخص میشود. در واقع کف کاذب دارای ارتفاع مناسبی جهت عبور مصالح ساختمانی مانند لوله ها، کابلها و . . . است و بصورت یک شبکه فولادی ساخته میشود. معمولا در اتاق فرمان های ارتش، دیتا سنتر ها، فضاهای مخابراتی و ساختمان های جدید از این محصول بیشتر استفاده می کنند.
سازه دیگری وجود دارد که با کمک آن میتوان ارتفاع کف کاذب را به اندازه ای بیشتر کنیم که افراد بتوانند برای تعمیرات و نگهداری زیر آن حرکت کنند و معمولا جهت نصب تجهیزات تهویه مطبوع و هواساز ها از این محصول استفاده می شود.
تغییر ارتفاع داده (Raised floor ) نام محصولی است که در مقابل سقف کاذب انتخاب شده است، این محصول کف اصلی سازه نبوده و جهت افزایش ارتفاع فضای عبور و مرور از طریق پایه های رو کف اصلی سازه نصب می شود. بیشترین کاربرد این محصول پوشش تعداد زیاد کابل های و تاسیسات به کار رفته در کف سازه است.
ساختمان های که بیشترین استفاده از این محصول را دارند عبارتند از اتاق های کنترل و فرمان، اتاق های کامپیوترهای سرور، پست های برق و مخابرات، برج های کنترل ، اتاق های قرنطینه ، گلخانه های مکانیزه و… ، از طرفی در سالهای اخیر برای گرمایش از کف، کاهش رطوبت، انتقال آب های سطحی و سبک سازی سازه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.
کف کاذب را با عناوین دیگری همچون کفپوش کاذب، کف مرتفع، کف متحرک، کف با قابلیت دسترسی، کف اتاق کامپیوتر نامگذاری می کنند. جنس این محصول معمولا فلزی است و روی ستونهای بتنی با فاصله های یکسان نصب میشوند، که میتوان کاشی های روی آن را به لحاظ ارتفاع و جابجایی، تنظیم کرد. کاربرد اصلی کف کاذب در سازه هایی است که دارای انبوه کابلها و تاسیسات مخابراتی و مکانیکی هستند، به جهت اینکه سهولت دسترسی به زیر کف را محیا می کند.

این مطلب را از دست ندهید .
تفاوت کف کاذب فولادی با کف کاذب آلومینیومی

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *