قیمت کف کاذب در اتاق سرور

آشنایی با قیمت کف کاذب در اتاق سرور

با توجه به اینکه اتاق سرورها به تازگی روی کار آمده اند و حرفی برای گفتن دارند، نیاز سازه های جدید به این محصول روز به روز بیشتر می گردد.

اتاق های سرور باید از ویژگی های زیادی برخوردار باشند و یکی از این ویژگی ها اجرای کف کاذب است. از همین جهت قیمت کف کاذب نیز از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. در ادامه ی مقاله به این موضوع اشاره خواهیم کرد که اتاق سرور به چه المان هایی نیاز خواهد داشت و چه مولفه هایی بر روی قیمت کف کاذب تاثیر می گذارند. البته در ابتدا باید این نکته را در نظر داشت که قیمت کف کاذب به کیفیت کف کاذب بستگی دارد و هر چقدر کف با کیفیت تری ارائه شود هزینه آن نیز بالاتر خواهد رفت. در ادامه با ما همراه باشید.

اتاق سرور به چه چیزهایی نیاز دارد؟

عموما اتاق سرور قلب و مغز یک سازه به حساب می آید. پس نتیجه می گیریم که اتاق سرور نه تنها به روشنایی عمومی و اضطراری نیازمند است؛ بلکه به سیستم های تهویه هوا، اعلام هشدار و اطفاء حریق نیز نیاز خواهند داشت. برای نمونه می توان به مانیتورینگ دائم اشاره نمود که در زمان نبود برق به ژنراتور احتیاج پیدا خواهد کرد.

البته اصلی ترین مورد اتاق سرور را میتوان به سیستم های ورود و خروج نیز اختصاص داد.

قیمت کف کاذب نیز طبق مقداری که صرف تولید، کیفیت، نقشه و جنس اجزا برای اجرا و پیاده سازی می شود، محاسبه می گردد.

در نتیجه می توان گفت کف کاذب امری مهم و ضروری برای اتاق سرور می باشد.

موضوعات دیگری هم هست که باید بدون در نظر گرفتن منافع به آن اشاره کنیم.

آیا اتاق سروری را می شناسید که از کف کاذب استفاده نکرده باشد؟ قطعا اغلب اتاق سرورها تا به اکنون از این کف استفاده کرده اند.

پس نباید از بالا بودن قیمت کف کاذب اتاق سرور تعجب نمائید.

دلیل استفاده از کف کاذب در اتاق سرور

بی شک این سوال برای شما پیش آمده که دلیل استفاده از کف کاذب در اتاق سرور چیست؟ جواب این سوال خیلی سخت نیست، جریان هوا در اتاق سرور باید به صورت مرتب در تردد باشد، بارها به صورت مساوی پخش و به شالوده انتقال داده شود، هنگامی که به تعمیر و نگهداری تاسیسات زیر کف نیاز باشد دسترسی به تاسیسات زیر کف با سهولت انجام گیرد و کابل ها و ابزارها به صورت منظم مدیریت شوند.

این مطلب را از دست ندهید .
کاربرد کف کاذب در آمفی تئاتر

از نظر ساختاری قیمت کف کاذب اتاق سرور چطور مشخص می شود؟

اکنون که شناخت بیشتری در رابطه با قیمت کف کاذب پیدا کرده ایم در قدم بعدی با در اختیار گرفتن مقداری متر و معیار، بیشتر درمورد مولفه های موثر بر قیمت ها کاوش می کنیم. در ابتدا باید این را دانست که کمیت بر قیمت کف کاذب اتاق سرور تاثیر می گذارد. یعنی هر چقدر فضا و متراژ بالاتر باشد قیمت نهایی نیز به همان نسبت افزایش می یابد.

سپس جنس تایل ها، پلان سازه، تعداد پایه های لازم و شرایط ویژه یک پروژه موثر خواهند بود. پیش از شروع موضوع دیگر لازم است این را بدانید، شرایطی که در پروژه ی مد نظر شما وجود دارد تاثیر به سزایی در قیمت کف کاذب خواهد داشت و این امر بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

عواملی که بر قیمت کف کاذب اتاق سرور تاثیر می‌گذارند:

عوامل متعدد دیگری هستند که می‌توانند بر قیمت کف کاذب اتاق سرور شما تاثیر بگذارند. از جمله:

  • نوع کف کاذب
  • متراژ اتاق سرور
  • مشخص کردن میزان بار تحمیلی بر تایل و پایه‌های کف کاذب
  • مشخص کردن تجهیزات زیر کف کاذب
  • محدودیت یا عدم محدودیت زمانی

نوع کف کاذب:

همانطور که می‌دانید کف‌های کاذب از انواع گوناگونی برخوردار هستند و هر یک از آنها طبق متریال خاص خود، به وجود آمده‌اند. بنابراین، بهتر است که قبل از خرید، محصولات را به خوبی بشناسید تا در صورت نیاز بتوانید از بین کف‌های کاذب طرح لگراند، فولادی و آلومینیومی همانی که با نیاز شما متناسب است را انتخاب نمائید.

متراژ اتاق سرور:

متراژ اتاق سرور نیز یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند بر قیمت کف کاذب تاثیر بگذارد. شما می‌توانید در صورت داشتن متراژهای بالا، کف کاذب خود را با قیمتی مناسب از شرکت فنی و مهندسی کارنو خریداری نمائید.

مشخص کردن میزان بار تحمیلی بر تایل و پایه‌های کف کاذب:

همانطور که گفته شد، هر کف کاذبی دارای متریال و ساختار منحصر به خود است. بنابراین هر چه میزان مقاومت و تحمل وزن در تایل‌ها و پایه‌های کف کاذب بیشتر شود به همان نسبت قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید .
سیستم کف کاذب در دفاتر چیست؟ با مزایای استفاده از آن در دفتر آشنا شوید

مشخص کردن تجهیزات زیر کف کاذب:

تجهیزات زیر کف کاذب نیز بر قیمت این محصول تاثیر می‌گذارد. زیرا هر چه حجم تاسیسات زیر کف بیشتر باشد، شما نیاز خواهید داشت که کف کاذب خود را با ارتفاع بیشتری پیکربندی نمائید.

محدودیت یا عدم محدودیت زمانی:

با توجه به میزان متراژ، گروه نصاب به شما اعلام خواهند کرد که کف کاذب اتاق سرور شما در چه مدت زمانی نصب و راه‌اندازی می‌شود؛ اما اگر شما بخواهید که نصب کف کاذب زودتر از زمان معمول خود صورت گیرد؛ گروه نصاب به نیروهای کار بیشتری نیازمند خواهد بود و این امر بر قیمت اجرای کف کاذب تاثیر می‌گذارد.

چطور به قیمت کف کاذب اتاق سرور مد نظر خود برسیم؟

همانطور که گفته شد قیمت کف کاذب بر حسب شرایط پروژه شما متغیر می باشد. برای مثال، ممکن است شما به کفی ضد حریق احتیاج داشته باشید و با سیستم اطفاء حریق کارتان راه بیوفتد ولی امکان دارد مشتری دیگری به اینکه سیستم سرمایش و گرمایش را در زیر کف قرار دهد بسنده کند.
پیشنهاد می کنیم در ابتدا هر آنچه که به آن نیاز دارید را یادداشت نمائید. برای مثال، کف اتاق سرور من باید این میزان بار را تاب بیاورد، به همان میزان ضد خش باشد، در بازه زمانی خاصی در مقابل آتش سوزی دوام بیاورد و غیره. بعد از این کار به کسی که در این زمینه تخصص دارد مراجعه کرده و سوال کنید که کدام نوع از کف کاذب ها جواب گوی خواسته های شما خواهد بود. قدم آخر بسیار ساده می باشد، تنها لازم است با گروه فنی و مهندسی کارنو تماس گرفته و به دنبال با صرفه ترین قیمت، مطابق با رفع نیاز خود باشید.

سخن آخر

برای آخرین مطلب بهتر است به اصلی ترین ویژگی موثر بر قیمت کف کاذب اتاق سرور، یعنی جنس تایل و اجزاء تشکیل دهنده ی آن اشاره کرد. اجزاء تشکیل دهنده ی کف کاذب اتاق سرور عبارت اند از چوب، بتن، بتن مسلح، انواع فلزها، پلاستیک، انواع پلیمرها و غیره پس نتیجه می گیریم قیمت کف کاذب اتاق سرور در وهله اول به جنس آن نیز مربوط می شود.

امیدواریم که از این مقاله نهایت لذت را برد باشید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *