مزایای کف کاذب با روکش HPL

معرفی و مزایای کف کاذب با روکش HPL

تقریبا اوایل سال ۱۹۷۰ بود که دو صنعت که در زمینه کف کاذب و لامینت فعالیت داشتند،  نوعی کف کاذب تولید کردند که در مقابل جریان الکتریسیته بسیار قوی بود. این کف کاذب برای اتاق های سرور بسیار مناسب است و اکنون بیش از ۹۰ درصد مردم از این کف کاذب‌ها استفاده می‌کنند. سوالی که مطرح می‌شود این است که مزایای کف کاذب با روکش HPL چیست؟

مزایای کف کاذب با روکش HPL

دامنه این کف باید به قدری ایمن باشد که قابلیت این را داشته باشد تا هدایت ایستایی را تحمل نماید. معمولا دامنه استاندارد برای این نوع کف کاذب از ۱۰۰۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ میلیون اهم است. پس از تحقیقات و بررسی‌های گسترده در این زمینه، بالاخره نمونه ای از لامنیت با فشار بالا تحت عنوان HPL طراحی شد. این لامنیت در واقع تحت فشار بوده و در سطح بالایی کف کاذب قرار دارد. این نوع کف کاذب در انواع رنگ های مختلف تولید می‌شود.

 

تایل های کف کاذب,قیمت کف کاذب hpl,کف کاذب hpl

استفاده از کف کاذب با روکش HPL در اتاق سرور

hPL مخفف high Pressure Laminate است. از معنی لغوی این عبارت می‌توان متوجه شد که اچ پی ال ورقه‌هایی هست که تحت مقدار معینی فشار تولید می‌شود. لایه‌های کف کاذب HPL از چند لایه مختلف که از جنس ملامین فشرده شده هستند، تشکیل شده‌اند و در مقابل شوک بسیار مقاوم هستند. این لایه‌ها همچنین در برابر افتادگی اجسام و آسیب های هم مقاومت خوبی از خود نشان می دهند چراکه وجود لاستیک سبب می شود تا مستحکم‌تر باشند. البته چنین خصوصیاتی بی ربط به میزان بالای مواد شیمیایی و مقاومتی که در برابر حرارت دارند هم بی تاثیر نیست. لامینت‌های تحت فشار بالا، از جنس شبه کرافت، لایه‌های تزئینی و آغشته به کرافت هستند که بر اثر حرارت زیاد درست می‌شوند. HPL ها در انواع طرح‌های مختلف تولید می شوند و دارای مزایای بسیار زیادی برای کف‌های کاذب هستند. این لایه‌ها کاربردهای فراوانی دارند و معمولا در عمل پراکنده سازی الکتریسیته و کف اتاق تجهیزات هم استفاده می شوند.

ولتاژ تایل های کف کاذب که لامینت استانداردی دارند، حدود ۵ x 105 تا ۲ x 1010 اهم در ۵۰۰ ولتاژاست و برای مقدارهای معمولی دامنه آن ۱۰ اهم می باشد که تمام این ها بستگی به اندازه ضخامت لامینت دارد. هنگامی که نصب می‌شوند به طور اتوماتیک عملکردشان ساکن کف اتاق شده و با میزان پانل‌های موجود تنظیم می شوند. یادتان باشد که لامنیت‌های تحت فشار نباید هیچگونه رسوباتی داشته باشند. میزان ضخامت این لایه ها در دو نوع مختلف ۱/۱۶” یا ۱/۸ یا تولید می‌شود.

این روزها استفاده از لامینت‌‎های تحت فشار بسیار زیاد است، زیرا این نوع لایه‌ها معمولا جزء یکی از متداول ترین نوع کف کاذب محسوب می شوند. چند سالی است که استفاده از این لامینت‌ها در صنعت پروژه‌های تجاری افزایش یافته است  و دلیل آن هم دوام و ماندگاری بالایی است که این نوع لامینت‌ها ارائه می‌دهند.

لامینت‌هایی که پانل شان از نوع کاذب است معمولا دارای فشار زیادی هستند. سطح HPL هم معمولا به گونه ای می سازند که انگار به چیزی چسبیده باشد و رنگ شان هم قهوه ای و مشکی‌ست.

مزایای کف کاذب,مزیت کف کاذب,نظافت کف کاذب

مزایای کف کاذب با روکش HPL چیست؟

  • باعث صرفه جویی در هزینه‌ها شده و تعمیر آن بسیار آسان است.
  • هیچ نیازی به بتانه یا پوشش مومی ندارد.
  • احتیاجی به نظافت ندارد
  • نیازی به پولیش زنی یا سنباده کشی هم ندارد.
  • در مقابل بسیاری از مواد مانند مواد شیمیایی مقاوم است.
  • مایعات یا هر چیز دیگری که بر رویش بریزد پاک می‌شود.
  • اگر بر روی آن لکه های بیفتد می توان به راحتی ان ها را با حلال‌هایی که اشتعال زا نیستند تمیز کرد.
  • ضد گرد و خاک بوده  و آن ها را جذب خود نمی‌کند.

در هنگام نظافت کف کاذب حتما باید به مواد تمیز کننده دقت کنید، چراکه ممکن است رد اسپری تمیز کننده بر روی آن بماند. پس پیشنهاد می کنیم که آن را با جاروبرقی تمیز کنید. اگر میزان کثیفی زیاد است و یا مثلا لکه ای چسبنده بر روی آن قرار دارد، بهتر است که آن را با پاک کننده‌های میکرو فیبر و یا دستمال‌های مرطوب پاک نمایید.

این مطلب را از دست ندهید .
آموزش اجرا و نصب کف کاذب لگراند

کف کاذب با روکش hpl در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

به طور کلی از کف کاذب با روکش hpl در اتاق های رایانه ای که وظیفه کنترل را بر عهده دارند یا همان اتاق کنترل، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های تولید و نصب میکروالکترونیک و مناطقی با مدیریت کابل بالا که نیاز است مکان ضد استاتیک باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید برای دفاتر هوشمند استفاده کنید. ساختمان‌ها، بانک‌ها، دفاتر پست و ارتباط از راه دور، اتاق‌های ارسال برق و اماکن دیگر.

  • مرکز اطلاعات
  • اتاق کامپیوتر و کنترل
  • مرکز ارتباطات
  • آزمایشگاه
  • کارگاه میکرو الکترونیک و غیره

ویژگی های کف کاذب با روکش hpl

کف‌های کاذب با روکش hpl محصولی پرطرفدار است که بیشتر افراد و پیمان کاران توصیه به استفاده و اجرای این نوع کف کاذب دارند.این نوع روکش می‌تواند روی کف کاذب‌های مختلفی قرار بگیرد. مانند: کف کاذب فولادی با روکش hpl و کف کاذب آلومینیومی با روکش hpl.

در ادامه چند مورد از ویژگی هایی که باعث محبوبیت کف کاذب hpl شده را بیان می‌کنیم:

مقاوم در برابر ضربه:

ماده hpl که به عنوان روکش روی کف کاذب قرار می گیرد، باعث مقاوم شدن و ضد خش شدن کف می‌شود و اثرات مثبتی را روی کف ایجاد می‌کند. همچنین وجود hpl روی کف کاذب باعث درخشندگی و براقیت و زیبایی می‌شود و این درخشندگی طول عمر بیشتری نسبت به نمونه بدون روکش hpl است.

مقاوم در برابر نفوذ:

از مزایای مهم دیگر روکش hpl می‌توان به مقاوم بودن و ضد نفوذ بودن در برابر آب را بیان کرد. جذب نکردن آب و یا هر مایع دیگری باعث افزایش طول عمر وسایل می شود. همچنین در اتاق سرورها و مراکز حساس این مسئله بسیار اهمیت دارد. زیرا زیر کف کاذب از سیم‌ها و کابل‌ها پر شده که اگر رطوبت به آنها برسد وباعث خرابی و اتفاقات ناگوار می‌شود.

مقاوم در برابر حرارت:

روکش‌های hpl در برابر گرما و حرارت مقاوم هستند که این بسیار مطلوب است. رسیدن گرما به سیم‌ها و کابل‌ها و تجهیزات زیر کف کاذب می‌تواند خرابی‌هایی به بار آورد.

خاصیت آنتی استاتیک:

روکش های hpl خاصیت آنتی استاتیک دارند. یعنی گرد و غبار جذب نمی‌کند و ذرات معلق در هوا روی سطوح رسوب نمی‌کنند. این ویژگی در اتاق‌های سرور و مراکز داده بسیار کاربردی‌ست.

تمیز کردن و نگهداری آسان:

از دیگر خواص و مزایای کف کاذب با روکش HPL این است که در برابر لکه و آلودگی مقاوم است و خاصیت ضد استاتیکی نیز دارد که تمیز کردن و نگهداری از کف کاذب را آسان کرده است. برای نظافت روزانه کف‌های کاذب، کافی است از یک پارچه نرم یا میکرو فایبر و شیشه پاک کن استفاده کرده و سپس سطح کف کاذب را به خوبی خشک کنید، تا از ایجاد لکه روی سطح جلوگیری شود. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که از مواد تمیز کننده بیش از حد ساینده، قلیایی یا بسیار کلر دار نباید استفاده کنید. چرا که احتمال خرابی و کم شدن طول عمر کف کاذب به وجود خواهد آمد.

تایل های کف کاذب,قیمت کف کاذب hpl,کف کاذب hpl

ایجاد ظاهری زیبا و مطلوب:

علاوه بر کارایی که کف کاذب در اتاق سرور دارد باید ظاهر اتاق را نیز مرتب و تمیز نشان دهد. کف کاذب با روکش HPL علاوه بر کارایی بسیار زیاد و مفید، از نظر ظاهری نیز قابل قبول است.

حفاظت از محیط زیست:

HPL از نظر زیست محیطی نیز معتبر است. (البته برای شرکت‌هایی که به قوانین استفاده نکردن ازمحصولات غیر مضر و غیر بازیافت احترام می‌گذارند، این نکته بسیار اهمیت دارد. )

صرفه‌ی اقتصادی:

همانطور که می‌دانید کف کاذب با روکش HPL در فشار بالا تولید شده است و به همین دلیل از کیفیت مطلوبی برخوردار است. در برابر کیفیت بالای کف کاذب، قیمت آن نیز بسیار مناسب است. شما می توانید از این جنس تا سال‌های سال استفاده کنید. (HPL مخفف کلمه High Pressure Laminate به معنی لمینت فشار قوی می باشد.)

با توجه به ویژگی‌های گفته شده از کف کاذب با روکش HPL می‌توان نتیجه گرفت که در اکثر مکان‌ها همچون: مکان‌های مرطوب، آزمایشگاه ها، اتاق سرورها، اتاق برق، مراکز حساس و غیره قابل اجراست.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟ چند نوع استاندارد وجود دارد؟

کف کاذب آلومینیومی با روکش HPL به روش دایکاست یا همان ریخته گری تولید می‌شود. به این صورت که مواد مذاب باید درون قالب مورد نظر ریخته شود و پس از سرد شدن، قطعه آلومینیومی از قالب جدا شود. تولید کف‌های کاذب، مواد مذاب باید با فشار وارد قالب شود و همچنین انجماد نیز تحت فشار انجام می‌شود که کیفیت مطلوبی را ارائه می دهد.

به طورکلی ماشین دایکاست به این صورت کار می‌کند:

دو نیمه قالب با سیستم قفل شونده، بسیار محکم به هم قفل می شود. سیستم تزریق مواد مذاب آلومینیوم را با فشار زیاد وارد قالب می کند تا تمام قسمت‌های قالب به طور کامل پر شود. بعد از سرد شدن مواد و شکل گیری کامل مواد آلومینیومی به شکل کف کاذب، سیستم قفل شونده باز می شود و محصول خارج می‌شود.

بعد از تولید کف کاذب، روکش ها با متریال های مختلف روی آن ها قرار می گیرد. بیشترین متریالی که برای کف های کاذب استفاده می‌شود، PVC و HPL می باشد. یکی از مزایای کف کاذب با روکش HPL ضد خش بودن و آنتی استاتیک بودن آن است.

همانطور که می دانید در اتاق سرور ها و مراکز داده از تجهیزات سنگینی استفاده می‌شود. اگر از کف کاذب مناسبی استفاده نشود، امکان خش افتادن و خراب شدن سطح رویی کف کاذب وجود دارد. روی کف کاذب با روکش HPL با کشیدن و یا هل دادن وسایل و تجهیزات و صندلی ها خش نمی‌افتد و ظاهر زیبای خود را حفظ می کند.

از دیگر مزایای کف کاذب با روکش HPL ضد الکتریسیته بودن آن است. همانطور که می‌دانید تخلیه بار الکتریکی ساکن موجب جرقه زدن می‌شود. در اتاق سرور که تجهیزات حساسی وجود دارد، اگر جرقه و یا تخلیه بار صورت بگیرد، امکان آتش سوزی و خرابی دستگاه ها وجود دارد. در صورتیکه اگر از کف کاذب آنتی استاتیک استفاده شود این مشکلات به وجود نخواهد آمد.

خرید کف کاذب با روکش hpl:

همانطور که می‌دانید مزایای کف کاذب با روکش hpl بسیار زیاد است. شما می‌توانید برای خرید کف کاذب با روکش اچ پی ال، همین الان با شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید، زیرا شرکت کارنو به عرضه‌ی‌ کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی با روکش hpl می‌پردازد. البته این شرکت کف کاذب‌های فولادی و آلومینیومی را با روکش‌های pvc نیز عرضه می‌کند.

کف کاذب فولادی و آلومینیومی از متعلقاتی تشکیل شده‌اند. از جمله:

  • تایل
  • استرینگر
  • پایه

تایل:

تایل در کف کاذب، همان قطعه‌ای است که افراد بر روری آن تردد می‌کنند. ابعاد تایل در کف کاذب فولادی و آلومینیومی ۶۰*۶۰ سانتی‌متر است. این تایل‌ها از قابلیت نصب روکش اچ پی ال و پی وی سی نیز برخوردار می‌باشند.

جنس تایل در کف کاذب فولادی از فولاد و در کف کاذب آلومینیومی از آلومینیوم است.

استرینگر:

استرینگر‌ها نیز قطعاتی هستند که بر روی پایه‌های کف کاذب قرار می‌گیرند و تایل‌ها بر روی استرینگر‌ها گذاشته می‌شوند. در واقع استرینگرها مقاومت کف کاذب‎ها را افزایش می‌دهند و از لغزش‌هایی که ممکن است در اثر حرکت و تردد، پس از نصب در کف کاذب ایجاد شود، کنترل و جلوگیری می‌کنند.

جنس استرینگر در کف کاذب فولادی و آلومینیومی از گالوانیزه می‌باشد. استرینگرها برای نصب نیازی به پیچ و مهره ندارند.

پایه:

پایه‌ها، زیرساختی برای کف‌های کاذب به حساب می‌آیند. هر کف کاذب از حداقل و حداکثر ارتفاعی برخوردار است. حداقل ارتفاع کف کاذب فولادی ۶ و حداکثر ارتفاع آن ۱۶۰ سانتی‌متر است. اما در کف کاذب آلومینیومی حداقل ارتفاع ۱۴ و حداکثر ارتفاع ۱۰۰ سانتی‌‌متر است.

جنس پایه در کف کاذب فولادی و آلومینیومی نیز از فولاد می‌باشد.

شما می‌توانید مشخصات فنی این کف کاذب‌ها را در قسمت معرفی محصولات سایت مطالعه نمائید.

سخن آخر:

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

لطفا ما را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود آگاه سازید و در صورت لزوم برای خرید کف کاذب و نصب آن با کارشناسان شرکت ما تماس بگیرید.

11 نظر

  • وانیا مقدم

    . سلام کف کاذب با روکش hpl دارید؟

  • آروین ارسلان

    سلام. قیمت کف کاذب با روکش اچ پی ال چقدره؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام. لطفا برای اطلاع از قیمت کف کاذب با روکش اچ پی ال با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • صدرا

    سلام. استفاده از کف کاذب در اتاق سرور، منجر به جذب و گرد و خاک نمی‌شود؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام دوست عزیز. خیر. اتفاقا استفاده از کف کاذب میتونه جلوی گرد و خاک رو بگیره ولی باید اصولی رعایت بشه مثلا بهتر اتاق سرور شما استاندارد باشه و از اتاق تمیز با کلین روم برخوردار باشه تا وقتی افراد مسئول وارد میشن از ورود گرد و غبار هم جلوگیری بشه.

  • داوود شجاعی

    مرسی مقاله‌ی خوب و جذابی بود. فقط میشه بگید برای مراکز داده نصب چه نوع کف کاذبی بهتره؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام. خواهش می‌کنم. کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب فولادی مناسب است. البته کف کاذب طرح لگراند هم پیشنهاد میشه.

  • عماد نظری

    کف کاذب آنتی استاتیک دارید؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      بله. لطفا برای خرید کف کاذب آنتی استاتیک با کارشناسان ما تماس بگیرید. خیلی ممنونم.

  • حبیب اله اسکندری

    با سلام و احترام
    چه مواد شوینده ای جهت جلادهی و شستشو سطوح کف کاذب HPL پیشنهاد میکنید؟

    • کریمی

      سلام و عرض ادب
      تنها می توان از دستمال نم دار برای تمیز کردن سطوح کف کاذب استفاده کرد و نمی توان از مواد شوینده روی روکش ها استفاده کرد. در صورت لزوم می توانید روکش تایل ها و یا تایل ها را تعویض کنید.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *