انواع سقف کاذب

انواع سقف کاذب ساختمان و ویژگی های آن ها

انواع سقف کاذب ساختمان مسئله موضوعی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. شما می توانید با مطالعه مطالب پایین در رابطه با سقف کاذب اطلاعات خوبی را به دست آورید که در انتخاب شما برای استفاده از سقف های کاذب تاثیر به سزایی خواهد داشت. برای کسب اطلاعات درباره کف کاذب می توانید به مقالات دیگر مراجعه کنید.

سقف کاذب رابیتس

رایج ترین انواع سقف کاذب ساختمان که افراد زیادی از آن استفاده می کنند، سقف کاذب رابیتس می باشد. این نوع سقف کاذب از یک ورق فولادی مشبک ساخته شده است که به وسیله مفتول به شبکه های فرعی وصل شده است. ویژگی اصلی سقف کاذب رابیتس این است که بیشتر مواد به کار رفته در آن چسبندگی پیدا می کنند و مانع از خرابی و ترک برداشتن سقف می شوند. همین دلیل باعث شده است که استفاده کنندگان زیادی نیز داشته باشد.

این نوع سقف کاذب به صورت دو مدل سطح برجسته است که به وسیله ورق های گالوانیزه ساخته می شوند و نوع  برجسته آن در دهانه هایی که بزرگ هستند، کارایی فراوانی دارد. بنابراین بهترین کار این است که برای اندود کاری بر روی قسمت های کانال کولر و تاسیسات ساختمانی از رابیتس استفاده نمایید، زیرا باعث متصل شدن هر چه بیشتر اندود می شود.

انواع سقف کاذب,سقف کاذب آکوستیک,سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آکوستیک

یکی دیگر از انواع سقف های کاذب، آکوستیک می باشد که به عنوان عایق صوتی محسوب می شود. این نوع سقف از موادی ساخته شده است که از پخش صدا در محیط جلوگیری می کند و بیشتر در سینما، سالن سخنرانی و … به کار می رود. همچنین مصالحی که برای سقف کاذب آکوستیک استفاده می شود که مانع از تشدید صدا می گردد، به قرار زیر می باشد:

  • استفاده از پارچه هایی که به صورت چین دار هستند.
  • به کاربردن پلاک های گچی در سقف کاذب آکوستیک
  • استفاده کردن از پلاک های چوبی
این مطلب را از دست ندهید .
سقف کاذب ساده و مدل های متنوع آن

استفاده از ورقه هایی که به صورت فشرده و دارای سوراخ می باشند و رنگ آن سفید است که به آن آکوستیک گفته می شود.

در رابطه با این ورقه ها باید به این نکته اشاره کنیم که مانند کام و زبانه به یکدیگر وصل می شوند و در نهایت با استفاده از میخ های ریز به سطح زیرین چوب متصل می گردند.

در مکان هایی مانند استودیو ورق های آکوستیک را به وسیله لایه ای از پشم شیشه و ورقه آلومینیوم مورد استفاده قرار می دهند.

سقف کاذب رابیتس,انواع سقف کاذب,سقف کاذب آکوستیک

سقف کاذب آلومینیومی

این نوع سقف که به آن سقف کاذب آلومینیومی گفته می شود و وسایلی که برای متصل کردن این نوع سقف مورد استفاده قرار می گیرد، فولاد گالوانیزه می باشد. همچنین جنس پوشش آن از آلومینیوم و قسمت پشت آن نیز به وسیله پشم شیشه پوشانده شده است.

سقف کاذب چوبی

در زمانی که اقدام به نصب انواع سقف کاذب ساختمان در نوع چوبی آن می کنید باید این نکته را مدنظر داشته باشید که پیش از اینکه لمبه کوبی روی سقف را انجام دهید باید دور سقف به وسیله چهار تراش مناسب تراز شود. این سقف باید شبکه اصلی آن از فولاد باشد و شبکه فرعی آن به وسیله چوب مورد استفاده قرار گیرد. لمبه های چوبی که برای این سقف استفاده می شود، باید از چوب نراد خارجی یا همان چوب های روسی باشد.

سقف کاذب با استفاده از قطعه های پیش ساخته گچی

جنس تمام قطعاتی که در این سقف استفاده می شود از آلومینیوم می باشد. همچنین قطعه های چوبی را می توان به وسیله پیچ به شبکه چوبی وصل کرد.

این مطلب را از دست ندهید .
تاثیر سقف کاذب پی وی سی بر دکوراسیون داخلی

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *