کف کاذب اتاق برق

کف کاذب مناسب در اتاق برق

کف کاذب اتاق برق چون ازعبورالکتریسیته جلوگیری می کند جزء مهم ترین بخش در هر سازمان به حساب می آید.

اغلب شرکت‌‌ها و سازمان‌‌ها دارای اتاق برق هستند که تمامی تجهیزات مربوط به سیستم برق ساختمان در آن قرار می‌گیرند. برای اتاق برق باید به چندین معیار توجه ویژه‌ای داشت.

اولین گام در انتخاب کف کاذب این است که میزان تردد در شبانه روز را در اتاق برق محاسبه کنید. سپس باید تعیین شود قرار است چه میزان بار بر روی کف کاذب قرار بگیرد. همچنین شرایط آب و هوایی مانند رطوبت، گرما و سرما محیط باید بررسی گردد.این موارد منجر به ایمنی بیشتر در اتاق برق خواهد شد. وجود دستگاه‌ های پر حرارت برقی در این مکان خطراتی همانند آتش سوزی را به وجود می‌آورند اما می توان با استفاده از کف های کاذب احتمال این خطرات را کاهش داد. لذا هیچ گاه نباید اتاق برق را بدون استفاده از کف های کاذب ایمن راه اندازی کرد.

ویژگی های کف کاذب اتاق برق

یکی از اساسی ترین ویژگی های کف کاذب اتاق برق این است که قابلیت جذب الکتریسیته ساکن را داشته باشد. علاوه بر خاصیت جذب الکتریسیته کف کاذب باید ضد حریق نیز باشد و از گسترش آتش سوزی جلوگیری نماید. از همین جهت در اتاق های کامپیوتر، برق، دیتاسنتر و غیره از این نوع کف ها استفاده می شود، تا ایمنی محیط افزایش یابد.

در اتاق های برق حجم زیادی از کابل‌ها وجود دارند و جریان الکتریسیته بسیار زیاد است. انتخاب و اجرای کف کاذب مناسب، به ایمنی کمک شایانی می‌کند. در بیشترمواقع برای انتخاب کف کاذب اتاق برق ازکف های کاذب روکش دار استفاده میکنند که این امر باعث ازبین رفتن خاصیت جذب الکتریسیته ساکن میشود.

این مطلب را از دست ندهید .
استرینگر کف کاذب

در کل کف کاذب اتاق برق باید از استانداردهای بالایی برخوردار باشد. به همین دلیل باید آن را از شرکت‌های معتبر تهیه نمود. اطمینان از صحت و سقم ویژگی های اعلام شده توسط فروشنده بسیار مهم است. متاسفانه بسیاری از شرکت‌

ها به دلیل آشنا نبودن با استانداردهای مربوط به کف کاذب، کف کاذب مناسب با هر محیط را پیشنهاد نمیدهند در صورتی که جهت استانداردسازی اتاق برق میبایست کلیه شرایط بالاخص آنتی استاتیک بودن کف کاذب در نظر گرفته شود.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت کف کاذب و همچنین برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود با کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارنو در ارتباط باشید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *