کیفیت کف کاذب

کیفیت کف کاذب و تاثیر آن بر فروش

راهنمای قدم به قدم کف کاذب:

کف کاذب که آن را با نام های کف پوش کاذب؛ کف متحرک؛ کف ارتفاع دار؛ و … می‌ شناسیم؛ شامل تعدادی شبکه های افقی و پایه های عمودی است؛ که به راحتی قابلیت تحرک دارند اندازه صفحه های کاذب معمولا ۶۰۰*۶۰۰ میلیمتر است؛ اما بنا به خواسته سفارش دهنده اندازه می‌تواند تغییر کند.

جنس کف کاذب از فلز است که روی سطح بتنی اصلی برای بالا بردن ارتفاع قرار می‌ گیرد. البته این ارتفاع به دلخواه می‌ تواند تغییر کند.

برای خرید و فروش کف کاذب لازم است به یک سری معیارها همچون: مقدار رطوبت در محل مورد استفاده و همچنین مقدار بار یا وزنی که قرار است روی این کف قرار گیرد توجه کنیم زیرا ظرفیت تحمل وزن کف های کاذب تا حداکثر ۱۲۰۰ پوند می‌باشد.

نکات قابل توجه:

از آنجا که این نوع کف ها در متراژ و جنس های متفاوتی تولید می‌ شوند بنابراین قیمت آن ها نیز بسته به این عوامل تغییر می‌ کند؛  عبور لوله ها؛ سیم ها و کابل ها از زیر این کف فولادی امکان پذیر است. همانطور که عرض شد کف کاذب دارای انواع مختلفی است، که بعضی از آن ها دارای ارتفاع بیشتری نسبت به بقیه هستند؛ این ارتفاع گاه آنقدر زیاد است که یک انسان می‌تواند برای انجام تعمیرات به زیر آن برود.البته سایز نرمال ارتفاع بین ۱۰ الی ۵۰ سانتی متر است. و اگر مشتری خواهان ارتفاعی بیش از ۶۰  سانتی متر باشد باید پایه ها و استرینگرها مورد تقویت قرار گیرد.

موارد استفاده کف کاذب:

از کف کاذب در موارد مختلفی مثل:  منتقل کردن آب سطحی؛ کاهش رطوبت؛ سبک سازی ساختمان؛ گرمایش از کف و …. استفاده می‌شود. در کل استفاده کردن از کف کاذب در ساختمان ها برای انجام تهویه‌ی هوا و نیز تاسیسات گرمایشی و سرمایشی انجام می‌گیرد؛ و با بهره گیری از کف کاذب به راحتی می‌توان در مدت زمان کوتاه و هزینه‌ای اندک فضا را تغییر داد.

این نوع کف یعنی کف های کاذب بیش ترین استفاده را در ادارارت و اورگان ها؛ کتابخانه ها و مدارس؛ آزمایشگاه ها و …. دارند. چرا که این قابلیت را دارند بدون خرابی کف به راحتی مشکلات فنی پیش آمده را حل کند.

چگونگی نصب کف کاذب و شرایط فروش آن:

  • شرایط دمایی محل مورد نظر باید بین ۱۰ الی ۳۰ درجه باشد.
  • سطح مورد نظرباید فاقد هرگونه تحرک و لرزشی باشد.
  • نباید دستگاه های سنگین و فوق سنگین روی کف های کاذب قرار گیرند و در صورت مجبور شدن به انجام چنین کاری از پایه های کمکی بهره گرفته شود.
  • اجسام نوک تیزی که موجب ایجاد خراش در کف کاذب می‌ شوند را از روی سطح برداریم.
  • لوله های گاز نباید زیر کف پوش قرار گیرد.
  • تا زمانی که نصب به طور کامل انجام نگرفته از رفت و آمد روی آن خودداری کنیم. اگر پس از نصب با عبور و مرور از روی آن صدا به گوش رسید مطمئن باشید که کیفیت مشکلی ندارد و این نصب است که درست و اصولی انجام نشده.
  • برای جلوگیری از مشکلات احتمالی توصیه می‌ شود تا فواصل زمانی مشخص کف کاذب؛ پنل ها و …. بازرسی کنید.
  • چون کف های کاذب با پیچ و رول بهم وصل می شوند بنابراین مشکل پیش آمده در یک قسمت را می‌ توان با جدا سازی همان یک قسمت حل کرد و دیگر نیازی نیست بقیه باز شوند.
  • اگر از پایه های فولادی در کف کاذب استفاده می‌ شود بهتر است که سیستم ارت به کار گرفته شود.
این مطلب را از دست ندهید .
انواع کف کاذب دیتاسنتر

انواع کف پوش و کف کاذب,فواید استفاده از کف کاذب,کف کاذب چیست؟

انواع مختلف کفپوش ها و فروش کف های کاذب:

کف های کاذب دارای کف پوش های مختلفی همچون کفپوش HPL؛ کفپوش های PVC؛ سنگ؛ سرامیکی و موکت هستند. هرمکان باید با توجه به نوع کاربری خود کفپوش خاص را داشته باشد. مثلا کفپوش های مورد استفاده در اتاق سرور و کنترل باید از نوع آنتی استاتیک باشد و کفپوش های مورد استفاده در بیمارستان ها از نوع Clean room است.

از دیگر مزایای استفاده از کف های کاذب این است که از به هدر رفتن انرژی جلوگیری به عمل می آورد؛ اما اگر کف های کاذب برای این منظور کارایی لازم و کافی را نداشته باشد؛ باید از واشرهایی با جنس پلاستیک استفاده شود که ما بین لبه های تایل و یا در میان آن‌ها و استرینگر قرار می‌ گیرد.

فواید استفاده از کف کاذب:

  • نصب راحت و قابلیت حمل آن
  • آب؛ کابل و … می‌توانند از آن عبور کنند.
  • قابلیت تحمل وزن بالا
  • نفوذ پذیری کم به گرد و خاک
  • مانع به هدر رفتن انرژی می‌ شود.
  • مشکلات پیش آمده در کمترین زمان حل می‌ شود
  • ضمانتامه دارند
  • تا وزن ۱۲۰۰ پوند را تحمل می‌ کنند
  • دسترسی به کلیه‌ی تاسیسات اعم از برق؛ لوله کشی؛ کانال ها و … بسیار راحت می‌ شود
  • هزینه استفاده از این کف نسبت به کف های عادی بسیار کمتر است

مطالعات و بررسی های انجام شده در زمینه فروش این نوع کف ها حاکی از آن است که استانداردهای مورد استفاده در کف کاذب بیشتر از انواع کف های عادی و سنتی است؛ همچنین این کف ها بسیار متنوع بوده و نصب آسانی دارند چرا که این صفحات با پیچ و رول بهم اتصال یافته و همین سبب می‌ شود مشکل ایجاد شده در یک صفحه به بقیه آسیبی نرساند و همان یکی به راحتی تعویض شود.

دو نوع استاندارد پر کاربرد در طراحی کف های کاذب وجود دارد یکی استاندارد BS12825 انگلیس و دیگری استاندارد سرشناس و معتبر  آمریکای شمالی به نام استاندارد CISCA است؛ البته استانداردهای دیگری نیز وجود دارد اما این دو استاندارد بسیار پرکاربرد اند.

چه عواملی باید هنگام انتخاب مواد اولیه برای تهیه کف کاذب مد نظر باشد؟

کیفیت کف کاذب تاثیر بسزایی در فروش دارد. تولید محصول باید به گونه ای باشد که بتوان اعتماد مشتری را جلب کرد. مواد اولیه ای که برای تولید محصول استفاده می شود، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند محصولی با کیفیت بالا ارائه شود.

در ادامه عواملی را بیان می کنیم که هنگام انتخاب کف کاذب باید به آن ها توجه داشته باشید:

دوام و ماندگاری:

کف کاذب انتخابی باید به اندازه کافی مقاوم باشد تا سال ها بتوان از آن استفاده کرد. مخصوصا کف کاذبی که قرار است در مراکز حساسی همچون اتاق سرور و مراکز داده استفاده شود. این نوع کف کاذب باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت و خوردگی و زنگ زدگی داشته باشد. عمر کف کاذب باید بیشتر از دیگر تجهیزات استفاده شده در اتاق باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
همه چیز درباره اجرای سقف کاذب کناف

در تولید کف کاذب کارنو، از بهترین مواد اولیه استفاده شده و به همین دلیل دارای گارانتی ۲۵ ساله معتبر می باشد.

ظاهر کف کاذب:

کف کاذب علاوه بر کیفیت بالایی که دارد باید از زیبایی نیز برخوردار باشد. انواع کف کاذب با ظاهر های مختلفی در بازار وجود دارد. اتاق سروری  که از کف کاذب با رنگ مناسب استفاده شده، نظم خاصی را به محیط می دهد و زیبایی محیط و نظم، بر نحوه کار فردی که مسئول اتاق سرور است نیز تاثیر دارد.

هزینه اولیه:

کف های کاذب با قیمت های مختلف در بازار موجود می باشد. اما در نظر داشته باشید که کیفیت کف کاذب و ماندگاری آن می تواند بر قیمت کف کاذب تاثیر داشته باشد.

شما باید متناسب با آنچه که نیاز دارید، کف کاذب را انتخاب کنید. در این صورت می توانید از پرداخت هزینه های اضافه جلوگیری کنید.

تمیز کردن و پاکیزگی:

کف کاذب باید به راحتی تمیز شود و آلودگی ها و گرد و غبار و یا حتی روغن و… را به خود جذب نکند. تمیز بودن اتاق سرور بسیار مهم است و وجود گرد و غبار در اتاق سرور مانع از کار مفید سرور ها می شود. بنابراین کف کاذب مورد استفاده در اتاق سرور باید به گونه ای باشد که به راحتی تمیز شود.

نکات مهم قبل از خرید کف کاذب

قبل از خرید کف کاذب علاوه بر اینکه کیفیت کف کاذب را باید در نظر داشته باشید، باید به چند نکته دیگرنیز توجه کنید. باید فضایی که قرار است کف کاذب نصب کنید را مد نظر داشته باشید. همچنین آینده نگری برای مکان مورد نظر داشته باشید.

اگر اتاقی که قرار است کف کاذب نصب شود، دائما در حال تغییر باشد و شما مجبور به انتقال کف کاذب هستید، باید کف کاذبی انتخاب کنید که پایه ها به زمین پیچ نشوند و نصب آن نیز راحت باشد.

همچنین باید از کف کاذبی استفاده شود که طول عمر بالایی داشته باشد و بسیار با کیفیت باشد تا هنگام جابه جایی آسیب نبیند و امکان نصب دوباره داشته باشد.

بهتر است از کف کاذب با کیفیتی استفاده شود که سایز تایل ها کاملا یک اندازه باشد که هنگام نصب مجدد دچار مشکل نشوید.

کف کاذب کارنو که دارای تایل های ۲۲٫۵*۲۲٫۵ می باشد، تمام این ویژگی ها را داراست. کف کاذب کارنو بسیار با کیفیت بوده و شرکت فنی و مهندسی کارنو با اطمینان از محصول خود، گارانتی ۱۵ ساله را برای کف کاذب خود در نظر گرفته است.

پایه های کف کاذب کارنو از جنس pvc بوده و بدون نیاز به پیچ و رولپلاک، نصب می شوند.

پس از نصب کف کاذب با کیفیت کارنو، هیچگاه احساس لق بودن کف و یا ایجاد صدا از کف نخواهید داشت. زیرا تایل ها و پایه ها از دو جنس متفاوت هستن که کامل بر هم منطبق می شوند.

این نوع کف کاذب به دلیل اینکه به کف اصلی پیچ و مهره نمی شوند، به راحتی قابلیت جا به جایی دارند و در صورتیکه نیاز باشد کف کاذب از اتاقی به اتاق دیگر منتقل شود، فقط کافی است تایل ها و پایه ها را جمع و در اتاق دیگر نصب کرد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *