کف کاذب سولفات کلسیم

معرفی کف کاذب سولفات کلسیم و ویژگی های آن

کف کاذب سولفات کلسیم (CaSO4) دسته ای از کف های کاذب محسوب می شود که بیشتر در اتاق کامپیوتر و اتاق سرور که محل نگهداری از دیتا سنترها است، استفاده می شود. پانل های سولفات کلسیم مشخصات فوق العاده ای دارند، به همین دلیل کاربرهای فراوانی نیز دارند. پانل ها را از سولفات کلسیم می سازند که دارای ویژگی های مکانیکی ذاتی هستند. همچنین بارگیری بالایی را از آن می توان مشاهده نمود. پانل کف کاذب سولفات کلسیم مشخصات بخصوصی از جمله عدم تغییر در مقابل دما و رطوبت زیاد را دارا می باشد. حساس نبودن و مقاومت بالایی که این پانل کف کاذب از خودش نشان داده باعث شده یکی از اولویت ها برای انتخاب در اتاق های سرور و نگهداری از اطلاعات شود. کف های کاذب سولفات کلسیم در برابر آتش سوزی، پایدار و ایمن هستند و برای محیط زیست مفید می باشند.

همان طور که بالاتر اشاره شد، کف های کاذب سولفات کلسیم به دلیل عاری بودن از مواد چوبی، دوستدار محیط زیست هستند و در برابر حریق از خودشان مقاومت نشان می دهند. افزایش خواص آکوستیک در این پانل ها به دلیل وجود ماده اولیه ای به نام CaSO4 می باشد.

نکاتی اصلی که باعث شده فیبر موجود در تقویت کف کاذب سولفات کلسیم از سایر پانل ها متمایز شود

  1. مقاوم بودن در برابر نم و رطوبت: پانل های سولفات کلسیم در برابر رطوبت مقاومت زیادی دارند. این ویژگی باعث می شود کف اتاق هم دیرتر کثیف شود هم پایداری زیادی از خود نشان دهد. پاکیزه کردن آن نیز به مراتب ساده تر است.
  2. مقاوم بودن در برابر آتش سوزی: موادی که در تهیه کف کاذب سولفات کلسیم به کار رفته کاملا ضد حریق می باشد. مقدار هوا و اکسیژنی که باید زیر کف کاذب وجود داشته باشد، به وسیله ارتفاع ساختمان تعیین می شود.
  3. وزن پانل سولفات کلسیم: این پانل ها نسبت به سایر نمونه های مشابه ای که در بازار وجود دارند، دو برابر سنگین تر هستند.
این مطلب را از دست ندهید .
انتخاب کف یا سقف کاذب برای فضای اداری

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *