مدیریت کابل‌ های اداری

با کمک کف کاذب مدیریت کابل های اداری را در دست بگیرید

آیا از مرتب کردن کابل‌های دفتر کار خود خسته شده‌اید؟ حتی یک کامپیوتر منفرد با تجهیزات جانبی می‌تواند نیاز به نیم دوجین کابل داشته باشد که روی زمین قرار دارند. اتاقی پر از رایانه ممکن است شبیه به نوعی کارخانه شلوغ با فناوری پیشرفته به نظر برسد. وجود کابل و سیم‌های سرگردان، یک کابوس زیبایی شناختی به شمار می‌رود. حال سوال این است که برای پوشاندن سیم‌های درهم و برهم و مدیریت کابل های اداری چه کاری می‌‌توان انجام داد؟

در ادارات و محیط های کاری، کابل های بسیاری برای انتقال اطلاعات و انجام کار های مختلف به کار می روند. این کابل ها ممکن است به راحتی باعث بهم ریختگی محیط شوند و همچنین خطر برق گرفتگی وجو داشته باشد.

در ادامه قصد داریم روش های مختلفی را برای مدیریت کابل های اداری ارائه دهیم.

روش‌های مختلف برای مدیریت کابل‌ های اداری

به دنبال راهی برای کنترل سریع و آسان سیم‌ها هستید؟ این مقاله چند ایده برای راهنمایی به شما ارائه می دهد:

کابل‌های اضافی را با کمک قرقره جمع کنید

اگر سیم‌کشی اضافی دارید که طولانی‌تر از نیازتان است، می‌توانید آن را با قرقره محدود کنید تا کابل‌های اضافی از سر راهتان خارج شود. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از یک قرقره مخصوص سیم و کابل است.

کابل‌ها و سیم‌ها را داخل جعبه نگدارنده کابل قرار دهید

جعبه‌های نگهدارنده بسیاری جهت مدیرت کابل در بازار عرضه می‌شوند. شما با استفاده از این جعبه‌ها می‌توانید کابل‌های رها شده زیر میز، روی زمین یا کنار دیوار را نظم داده و همه‌ آن‌ها را در یک محل جمع کنید.

بسیاری می‌خواهند سیم‌ها را پنهان کنند؛ زیرا ممکن است بسیار ناخوشایند و آشفته باشند و البته سیم‌ها عاشق گره خوردن هستند! یکی از راه‌های ساده معمولی و خلاقانه برای انجام این کار در خانه یا محیط کار، این است که سوراخ‌هایی را در جعبه کفش ایجاد کنید و چند راهی برق یا پاورماژول و سیم های سرگردان را داخل آن قرار دهید، آن را ببندید و سیم‌ها را از سوراخ‌ها رد کنید. این کار از گره خوردن جلوگیری می‌کند و دید ناخوشایند کابل‌ها را پنهان می‌کند. راه دیگر پوشاندن کابل‌ها، این است که یک لوله فوم را برش داده و کابل‌های خود را در آن قرار دهید تا دیده نشود.

برای تثبیت کابل‌ها و سیم‌ها، از بست کمربندی کابل استفاده کنید

این بست‌ها برای کنار هم نگه داشتن سیم‌های مارپیچ و همچنین برای تثبیت چندین کابل یا سیم عالی هستند و همه آنها را کنار هم نگه می دارند. حتی بسیاری از کارمندان اداری بجای بست کمربندی، به استفاده از گیره‌های کلاسور متوسل می‌شوند.

ایستگاه‌های کاری خود را اصلاح کنید

یک راه ابتکاری و آسان برای مدیریت کابل های اداری در محیط کار استفاده از سبد سیمی در زیر میز کارمند است تا کابل‌هایش را از آن عبور دهد و سپس سبد را پنهان سازد. ایستگاه کاری ایجاد شده توسط سبد کابل، بسیار مرتب به نظر می‌رسد و چشمگیر است؛ اما احتمالاً یک راه حل عملی برای یک دفتر پر از رایانه نیست! اگر بیش از دوازده کارمند یا بیشتر دارید، این روش مفید نیست.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب اتاق برق و ویژگی های مهم آن

مسیرهای کابل را در نظر بگیرید

ایجاد مسیرهای کابلی به شما این امکان را می‌دهند که کابل‌های خود را به طور منظم در امتداد زمین اجرا کنید و از بالای کفپوش، موکت، چوب یا کاشی عبور دهید و مستقیماً روی سطح اصلی امتداد دهید. این در واقع یک راه حل نسبتا خوب برای پوشاندن کابل‌هاست؛ اما گاهی مزاحم رفت و آمد کارمندان است.

کابل‌ها را از راه از سقف عبور دهید

این مورد یک راه حل ناامید کننده، اما شسته و رفته است. به هر حال آشفتگی از زمین به سقف و دیوارها منتقل می‌شود. همچنین از نظر زیبایی شناختی خوشایندترین روش نیست. البته ایده سقف کاذب و عبور کابل‌ها از درون آن، بهتر به نظر می‌رسد.

هیچ یک از این راه‌ها ذاتاً بد نیستند، اما آنها اصلاحاتی موقت و کوتاه مدت هستند و اغلب به عنوان راه حل‌های فوری و ساده برای خانه و محل کار یک کارمند سودمندند و البته گاهی خطرناک، مثلا تجهیزات الکترونیکی که ممکن است جرقه ایجاد کنند را نباید داخل پوشش و جعبه کاغذی قراردهید.

هر چه سیم کشی شما پیچیده‌تر شود، بیشتر در تلاش خواهید بود تا با تمام سیم‌های خود هماهنگ شوید و آرایش آنها را به دست بگیرید.

 

مدیریت کابل های اداری با استفاده از سیستم کف کاذب

برای برطرف کردن مشکل مدیریت کابل‌ های اداری راه حلی مانند نصب کف کاذب اداری بسیار موثرتر است. چیزی که در مورد کف کاذب وجود دارد این است که بالای کف اصلی ساختمان نصب می‌شود و کابل‌ها و سیم‌های شما در زیر آن از طریق سیستمی از مسیرها، عبور داده می‌شوند.

با نصب کف کاذب، چالش‌های زیبایی شناختی شما یک بار برای همیشه برطرف می‌شود. دیگر سیم‌ها و کابل‌ها را اصلا نمی‌بینید و آنها را یکپارچه می‌کنید. وقتی از کف کاذب استفاده می‌کنید، مطلقاً چیزی برای دیده شدن یا برخورد به پای کارمندان وجود ندارد.

با کمک کف کاذب، دسترسی به کابل‌‌های شما آسان است. آنها دیده نمی‌شوند ولی، می‌توانید به راحتی پنل‌ها را بلند کنید و به سیم‌ها برسید یا در صورت نیاز مسیرشان را تغییر دهید.

کف‌های کاذب نیاز به نصب دارند و برای ایجاد فاصله با کف اصلی ساختمان، روی پایه‌ نصب می‌‌شوند. به هر حال نصب کف‌های کاذب یک فرآیند سریع و آسان است و هنگامی که انجام شد، در نهایت یک راه حل دائمی، کارآمد و موثر برای مدیریت کابل های اداری خواهید داشت. کابل‌ها در زیر کف کاذب قابل دسترسی خواهند بود و شما می‌توانید همیشه در دفتر کار خود تغییرات ایجاد کنید.

کف کاذب یک پوشش مقاوم و قابل حمل است که به راحتی روی کف اصلی سازه قرار می گیرد. با استفاده از کف کاذب، می توانید کابل های خود را به صورت منظم و بهینه در محل کار خود مدیریت کنید. با استفاده از کف کاذب می توانید کابل های خود را به صورت منظم و بهینه در محل کار قرار دهید. همچنین علاوه بر نظم محیط، کف کاذب باعث ایجاد ظاهر زیبا نیز می شود. با استفاده از کف کاذب، دسترسی به کابل ها راحت تر بوده و در صورت بروز مشکل، تعمیر و یا تعویض کابل ها بسیار راحت تر است.

این مطلب را از دست ندهید .
تایل‌ها در کف کاذب اتاق‌های سرور چه کاربردهای مهمی دارند؟

به عنوان یک نتیجه، استفاده از کف کاذب یکی از مناسب ترین راه حل ها برای مدیریت کابل های اداری می باشد.

نصب و اجرای کف کاذب:

نصب و اجرای کف کاذب اتاق سرور بسته به نوعی که دارد، متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال: کف کاذب طرح لگراند به زیر ساخت نیازی ندارد و شما خود به تنهایی می‌توانید آن را پیکربندی نمائید. فقط کافیست پایه‌ها را در نقاط مشخص شده قرار دهید و بعد از آن تایل‌ها را بر روی پایه‌ها بگذارید. شما در زمان راه‌اندازی کف کاذب طرح لگراند به هیچ پیچ و مهره‌ای نیاز ندارید. درواقع، تایل‌ها روی شیارهایی که بر روی پایه‌ها قرار دارند، فیکس می‌شوند. بعترین نوع کف کاذب برای مدیریت کابل های اداری، کف کاذب طرح لگراند کارنو می باشد.

این نوع کف کاذب دارای تایل های ۲۲٫۵*۲۲٫۵ سانتی متری و فاقد روکش است. ظاهر تایل ها به رنگ استیل می باشد که زیبایی خاصی به محیط می بخشد. با توجه به این که تنها نیاز به پنهان کردن کابل های فضای اداری است، این کف کاذب بسیار مناسب است. با توجه به سایز تایل ها، میتوان تنها از سینی کابل ۱۰ سانتی متری استفاده کرد. (سینی کابل قطعه ای است که زیر کف کاذب نصب می شود و مسیر سیم کشی ها و کابل کشی ها را تعیین می کند. به طوریکه سیم ها و مابل ها درون سینی قرار میگیرند.) در نظر داشته باشید که کف کاذب طرح لگراند به راحتی قابل حمل است و در صورتیکه محل کار خود را تغییر دهید، می توانید کف ها را نیز به محل کار جدید خود انتقال دهید.

اما، کف کاذب فولادی یا کف کاذب آلومینیومی برای نصب به زیرساخت نیاز دارند. از همین جهت، شما نمی‌توانید این کف کاذب ها را به تنهایی نصب نمائید و برای اجرای آن به گروهی از نصابان حرفه‌ای و کار بلد نیاز خواهید داشت.

شما می‌توانید برای خرید کف کاذب اتاق سرور و همچنین نصب و اجرای این محصول، همین الان با شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید. کارشناسان و متخصصان ما در کنار شما خواهند بود تا با توجه به میزان بودجه و نیاز کاربری خود، بهترین کف کاذب را انتخاب و خریداری نمائید. امید است که این مقاله برای شما کاربردی و مفید بوده باشد، منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید و نظرات، انتقادات و سؤالات خود را در دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *