کفپوش ضد الکتریسیته ساکن

معرفی کفپوش ضد الکتریسیته ساکن

آیا می‌دانستید که کفپوش ضد الکتریسیته ساکن وجود دارد؟ کفپوش ضد الکتریسیته‌ی ساکن به ما امکان می‌دهد تا در فضای امن و راحت سرمایه گذاری کنیم، جایی که بتوانیم احساس راحتی کنیم. انتخاب کفپوش مناسب کار دشواری است و در زمان خرید این کفپوش نه تنها باید به رنگ و متریال آن توجه کنیم، بلکه باید به ویژگی‌های فنی‌ آن مانند: ضد الکتریسیته‌ی ساکن، مقاومت، پایداری و غیره توجه کنیم.

امروز در این مقاله به معرفی کفپوش ضد الکتریسیته‌ی ساکن و اینکه چگونه می‌تواند به شما کمک کند می‌پردازیم. البته لازم به ذکر است که شرکت فنی و مهندسی کارنو به تولید و عرضه‌ی کف‌های کاذبی چون: کف کاذب طرح لگراند، کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی می‌پردازد و تمامی این کف کاذب‌ها از خاصیت آنتی استاتیک برخوردار هستند. اما تولید کفپوش ضد الکتریسیته‌ی ساکن در حیطه‌ی کاری ما نمی‌باشد. اکنون برای اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی کفپوش ضد الکتریسیته‌ی ساکن به خواندن این مقاله ادامه دهید.

کفپوش ضد الکتریسیته ساکن چیست؟

بسیاری از مشاغل به داشتن یک کفپوش ضد الکتریسیته‌ی ساکن نیاز دارند. این کفپوش همچنین می‌تواند در فضای خانه نیز بسیار مفید باشد. همچنین به دلیل وجود تجهیزات الکتریکی و مقدار زیادی الکتریسیته ساکن که در مراکز حساس، این محصول برای اجرا در چنین مکان‌هایی بسیار مورد تقاضا قرار می‌گیرد.

با این حال، سوال این است که کف ضد الکتریسیته ساکن چیست و چگونه کار می‌کند؟

در پاسخ باید بگوئیم که کف ضد الکتریسیته ساکن برای جلوگیری از ایجاد تخلیه الکترواستاتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این که به عنوان ESD نیز شناخته می‌شود، جریان ناگهانی الکتریسیته است که هنگام تماس یک جسم باردار با سطح دیگری اتفاق می‌افتد. به طور معمول این مسئله آسیبی نخواهد داشت، اگرچه می‌تواند آزاردهنده و در موارد شدید کمی خطرناک باشد.

اگر الکتریسیته ساکن مشکلی، در خانه یا محل کار شما باشد، این کفپوش به شما در رفع آن و جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از آن کمک می‌کند. این یک عامل کلیدی برای ایجاد فضای مناسب در خانه یا کسب و کار شما است.

این مطلب را از دست ندهید .
انتخاب کف یا سقف کاذب برای فضای اداری

همچنین باید مطمئن شوید که کفپوشی که انتخاب می‌کنید واقعاً ضد الکتریسیته‌ی ساکن است. روشی که با ایجاد کفپوش استاتیکی یا رسانا، الکتریسیته را مهار می‌کند. با این وجود، به خاطر داشته باشید که تمام کفپوش‌هایی که دارای ویژگی‌های اتلاف کننده یا رسانا هستند، ضد الکتریسیته‌ی ساکن نیستند.

بنابراین، برای بررسی خواص ضد الکتریسیته‌ی ساکن، توصیه می‌کنیم با یک متخصص تماس بگیرید تا به شما در تصمیم‌گیری درست کمک ‌کند.

متریال کفپوش ضد الکتریسیته ساکن:

یک کفپوش ضد الکتریسیته‌ی ساکن معمولاً از کفپوش وینیل یا لمینت ساخته می‌شود و به راحتی قابل شست‌وشو است. فقط باید کثیفی را پاک کنید و از یک پارچه‌ی مرطوب با ژل استفاده نمائید. بر خلاف سایر انواع کف، شما مجبور نخواهید بود آنها را جلا دهید.

کف کاذب طرح لگراند,کفپوش ضد الکتریسیته ساکن,کف کاذب طرح لگراند

کفپوش آنتی استاتیک مناسب برای هر نوع فضایی:

آیا احساس می‌کنید در ماه‌های خشک زمستان الکتریسیته ساکن زیاد است؟ پس، کفپوش ضد الکتریسیته‌ی ساکن برای شما مناسب است. اما آیا طرحی را که برای دفتر خود نیاز دارید پیدا می‌کنید؟

به لطف تطبیق پذیری کفپوش‌های وینیل، طیف گسترده‌ای از محصولات وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توانید طرح محبوب خود را انتخاب نمائید. این ماده می‌تواند ظاهر طبیعی چوب و همچنین نرمی کفپوش فرش را به شما بدهد.

کفپوش آنتی استاتیک مقاوم و محکم است:

یکی دیگر از ویژگی‌های مورد نیاز برای اطمینان از دوام طرحی که انتخاب می‌کنید این است که بدانید کفپوش نصب شده در برابر ضربه‌های بزرگ و دفعات استفاده‌ی بالا مقاوم است. کفپوش‌های آنتی استاتیک نیز از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

در نهایت، کفپوش ضد الکتریسیته ساکن، برای مدت طولانی، نیازی به مراقبت خاصی ندارد و همچنین به تعمیر و نگهداری خاصی نیز نیاز نخواهد داشت.

کف کاذب طرح لگراند,کفپوش ضد الکتریسیته ساکن,کف کاذب طرح لگراند

چرا انتخاب کفپوش ضد الکتریسیته ساکن ایده‌ی خوبی است؟

به عنوان متخصص در زمینه‌ی کف کاذب می‌دانیم که اکثر صنایع و شرکت‌های بزرگ در تأسیسات خود، نیاز به نصب کفپوش ضد الکتریسیته‌ی ساکن دارند. اکنون در این قسمت به تمام مزایای اینکه چرا استفاده از این کفپوش ایده‌ی خوبی است، اشاره می‌نمائیم.

این مطلب را از دست ندهید .
تاثیر جالب توجه COVID-19 بر استفاده از کف های کاذب اداری

جلوگیری از بارهای ساکن:

البته اولین نکته در این لیست باید ویژگی ضد الکتریسیته‌ی ساکن آن‌ها باشد. شوک ناگهانی، حتی اگر چندان بد به نظر نمی‌رسد، می‌تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا در صورت وجود الکتریسیته ساکن بیش از حد ممکن است آتش سوزی یا انفجار رخ دهد. از همین جهت، نصب این کفپوش منجر به افزایش ایمنی می‌شود.

تمیز کردن راحت تر:

تمیز نگه داشتن زمین برای کمک به جلوگیری از شارژ الکتریسیته ساکن ضروری است. کثیفی می‌تواند به ویژگی‌های خاص این نوع کفپوش‌ها و به خاصیت ضد الکتریسیته ساکن آن آسیب برساند. بنابراین، سهولت در تمیز کردن این کفپوش‌ها مهم می‌باشد.

کف کاذب ضد الکتریسیته‌ی ساکن:

ما در این مقاله به توضیح کفپوش ضد الکتریسیته‌ی ساکن پرداختیم. اما، اگر برای مراکز حساس خود به کف کاذب آنتی استاتیک نیاز دارید می‌توانید با مشاوران و متخصصان ما تماس بگیرید. کف های کاذب ما به علت آنتی استاتیک بودن در مراکز حساسی چون: مرکز داده، اتاق برق، اتاق کنترل و غیره قابل استفاده می‌باشند. اگر برای تصمیم‌گیری به کمک نیاز دارید و می‌خواهید روی مشاوره‌های متخصص حساب کنید، با متخصصان ما تماس بگیرید و اجازه دهید تا آن‌ها کمک‌های لازم را به شما ارائه دهند.

سخن آخر:

شما می‌توانید برای آشنایی با کف کاذب طرح لگراند، کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی همین الآن به قسمت معرفی محصولات سایت بروید و محتویات نوشته شده در این باره را در آن‌جا مطالعه نمائید. امید است که از این مقاله لذت برده باشید. منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید و نظرات، انتقادات، سؤالات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید.

4 نظر

  • محسن اسماعیلی

    شما کفپوش ضد الکتریسیته ساکن هم دارید؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      لطفا تماس بگیرید. ممنونم.

  • کیانوش عاشوری

    مزایای کفپوش ضد الکتریسیته ساکن چیا هستند؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام. لطفا برای اطلاع از مزایای کفپوش ضد الکتریسیته ساکن تماس بگیرید. خیلی ممنونم.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *