خرید کف کاذب

کف کاذب دیتاسنتر را چگونه بهتر انتخاب کنیم

کلمه «کاذب» که به عبارت «کف کاذب» چسبیده است؛ در حقیقت می خواهد مفهوم اصلی و هویت خود را به کاربر اعلام کند. به احتمال ۹۹٪ شما با سقف کاذب یا کف کاذب دیتاسنتر آشنایی دارید یا به گوشتان خورده است. هر کدام از اینها کارایی خود را دارند و در بعضی مکان ها به طور دائم از آنها استفاده می‌شود. به طور مثال شما خیلی کم مرکزی را می بینید که اتاق سرور یا دیتاسنتر داشته باشد و از کف کاذب در آنجا استفاده نکند. این مقاله برای آشنایی شما با خرید کف کاذب، گرد آوری شده است با خواندن ادامه مطالب اطلاعات خود را کامل تر کنید.

 

چرا کف کاذب؟

برخلاف تصور عام خیلی از مردم که فکر می‌کنند مزیت‌های کف کاذب دیتا سنتر در مدیریت حجم بالای کابل‌ها خلاصه می‌شوند، در حالیکه کف کاذب از مزیت‌های زیاد و بی شماری برخوردار است. این امر کاملا درست است، در مکانی که از رایانه‌ها و کابل‌های بسیاری تشکیل شده است، کار برای کارمندان آن بخش بسیار سخت می‌شود، ما نیز به این قضیه واقف هستیم. با وجود سیم‌ها و کابل‌هایی که آزادانه در اتاق سرورهستند، اتاق ظاهری نامناسب به خود می‌گیرد و کار افراد مشغول در آنجا را مختل می‌کند. راحت‌ترین و قابل قبول‌ترین کار، نصب کف کاذب دیتاسنتر است تا مدیریت کابل‌ها امکان پذیر شود. درست است که ما این را قبول داریم که کنترل کابل‌ها و سیم‌ها با کف کاذب خیلی راحت‌تر است ولی بر این باوریم که تنها مزیت کف کاذب دیتاسنتر این موارد نیست و خیلی مزایای دیگر را در خود جای داده است.

 

کف کاذب، از قیمت ارزان تا دسترسی راحت

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا همه خرید کف کاذب را به شما پیشنهاد می‌دهند؟  آیا تنها دلیل این پیشنهاد مدیریت راحت کابل‌هاست، یا نصب ساده و راحت آنها؟
ابتدا بهتر است از هزینه‌ای که برای خرید کف کاذب دیتاسنتر می‌کنید سخن بگوییم، بیشتر خریداران در صورتی اقدام به خرید کف کاذب می‌کنند که بدانند قیمت آن‌ به صرفه و خیلی بالا نیست؛ که این حرفی درست و منطقی‌ست.
از آنجایی که می توان گفت قیمت کف کاذب مناسب و به صرفه است، مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کند. به نظر شما که به عنوان یک خریدار به این قضیه نگاه می‌کنید آیا استفاده از کف کاذب دیتاسنترکه مشخصه‌های بارزی دارد می‌توان به نتیجه  دلخواهتان برسید؟ و نیاز تان را برطرف سازید؟
با توجه به زیبایی چشم نواز کف کاذب که طرفداران خاص خود را دارد، حتی اگر این خصیصه را در نظر نگیریم، با آپشن‌هایی که کف کاذب دارد رتبه بالایی را به خود اختصاص داده است.

این مطلب را از دست ندهید .
نحوه انتخاب کف کاذب مناسب شرکت: راهنمای خرید و سفارش

 

قدرت بالای کف کاذب

قدرت بالای کف کاذب دیتاسنتر مختلف است و اکثر آنها از قدرت بالایی برخوردارند که این قدرت از لحاظ وزنی که بر روی آنها قرار می‌گیرد ارزیابی می‌شود و این قابلیت را دارد که اجسام سنگین را بر روی خود تحمل کند. این خصیصه برای شبکه‌های کامپیوتری بزرگ که در اتاق سرور قرار دارد بسیار کاربردی‌ست، به دلیل اینکه کف کاذب وزن را بر کل سطح پخش می‌کند؛ این مزیت یکی دیگر از دلایلی است که کف کاذب را از بقیه متمایز می کند و در صدر قرار می دهد.
دستیابی راحت و آسان به کابل‌ها و سیم‌ها و فضای مرتبی که ایجاد می‌شود توسط انواع مختلف کف کاذب دیتاسنتر از آن مواردی‌ست که حرفی برای گفتن دارد. این حرف به این معناست که شما دیگر هیچ نگرانی بابت دسترسی به کابل‌ها، بعد از نصب کف کاذب ندارید و خیلی راحت می‌توانید در مواقع نیاز درب کف کاذب را بردارید، کار خود را انجام دهید و هنگامی که کارتان به پایان رسید درب کف کاذب را سر جایش قرار دهید.
وقتی که تعدادی کامپیوتر به اتاق سرور اضافه می‌شود، به تعداد کابل‌ها وسیم‌ها نیز اضافه می‌شود. با وجود این شرایط بهتر و ساده ترین کار، بالا آوردن سطح کف کاذب دیتاسنتر است که با افزایش سازه‌های عمودی به نتیجه دلخواه خود می‌رسید.

این کار مستلزم پرداخت هزینه‌های گزاف نیست و با کمترین هزینه کار شما را راه می اندازد. همچنین اجرایی کردن این کار نیز از سرعت بالایی برخوردار است. سپس زمانی که می‌گوییم کف کاذب بهترین انتخاب است دروغ نگفته ایم چون با خرید کف کاذب با یک تیر چند نشان زده‌اید.

این مطلب را از دست ندهید .
چه نوع کف کاذب برای دیتاسنتر مناسب است

 

 

کف های کاذب سازگار با محیط

آیا دلیل اینکه بیشتر افراد کف کاذب دیتاسنتر را حامی محیط زیست می خوانند را می‌دانید؟
زیرا مواد اولیه‌ای که در ساخت کف کاذب بکار رفته است همه قابل بازیافت هستند و شما با خرید کف کاذب نه تنها نیازتان را برطرف می‌کنید بلکه به پاکیزگی و سلامت اطرافتان کمک کرده‌اید و چه چیزی از این با ارزش‌تر است؟

 

صحبت پایانی

با خرید و نصب کف کاذب دیتاسنتر در هزینه‌ها صرفه جویی و به طراحی مکانی بهتر و زیبا تر کمک می‌شود. با بکارگیری انواع مختلف کف کاذب، مدیریت کابل ها آسان می‌شود، هزینه ها به حداقل می‌رسند، از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌شود و مهم‌تر از همه این‌ها مزیت‌های بسیار، برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ دارد.

امید است که از این مقاله لذت برده باشید. ما در به‌روزرسانی‌های آینده اطلاعات بیشتری را در مورد اصول طراحی “data center” در اختیار شما قرار می‌دهیم. پس منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *