کف کاذب چوبی

کف کاذب چوبی چیست

کف کاذب چوبی با استفاده از شبکه های فولادی ساخته می شود و از دسته سازه های ارتفاع دار است که به منظور افزایش سطح زمین یا بخشی از سازه مورد استفاده قرار می گیرد. کف کاذب جایگزین کف اصلی سازه نمی باشد بلکه بر روی آن اجرا شده و معمولا تمامی کابل ها، تاسیسات برقی و مکانیک ازمیان فاصله این دو کف عبور داده می شوند و نوعی نظم و یکپارچگی ایجاد می کند.

کف های کاذب را متناسب با سقف های کاذب نام گذاری نموده اند و به منظور بالا آمدن سطح محل تردد و افزایش ارتفاع آن از طریق پایه هایی بر روی کف اصلی قرار می دهند.

از دیگر نام های رایج کف کاذب می توان به  کف مرتفع، کف پوش کاذب، کف متحرک، کف با قابلیت دسترسی و کف ترموود اشاره نمود.

اجرای کف کاذب چوبی,قیمت کف کاذب چوبی,کف کاذب چوب

اجرای کف کاذب چوبی

نخستین مرحله در نصب کف کاذب چوبی پلیت گذاری بر اساس میزان شیب کف می باشد. پس از آن تا ارتفاع مورد نظر سطح کف را با استفاده از دستک های فلزی افزایش داده و شاسی فلزی را نصب می کنند. برای این منظور از قوطی های فلزی 40 در فاصله های 40 سانتی متری از یکدیگر استفاده می کنند و یک شبکه فلزی را تشکیل می دهند، اکنون می توان نصب چوب ترموود را انجام داد.

توجه داشته باشید که این مرحله باید با دقت کامل انجام شود و زیر سازی فلزی به خوبی تراز گردد تا بتوان چوب های ترموود را بر روی آن نصب نمود. این نکته را فراموش نکنید که پروفیل ها را ابتدا آغشته به ضد زنگ نمایید سپس باقی مراحل را انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید .
در چه مکان هایی می توان از کف کاذب استفاده کرد؟

در مراحل بعد باید استفاده از پیچ های گالوانیزه چوب های زیرسازی را که قرار است چوب های ترموود بر روی آن نصب شوند را به پروفیل ها وصل نمایید. چوب های زیرساز دارای ابعاد 45 در 50 و به صورت اشباع شده می باشند.

مرحله نهایی مربوط به نصب چوب های ترموود می باشد که این چوب ها را متناسب با کف بر روی چوب های زیر سازی شده نصب می کنند و به این ترتیب کف کاذب چوبی اجرا می گردد. از مهم ترین مزیت های این روش می توان به امکان زهکشی مناسب در لایه زیرین و قرار دادن سطح کف پوش به صورت کاملا تراز می باشدو همانطور که در بالا اشاره شد می توان برق کشی و لوله های تاسیساتی را در زیر این کف پوش کاذب تعبیه کرد و به منظور دسترسی به آن ها می توان دریچه های بازدیدی را در کف ایجاد نمود.

به منظور نصب چوب های ترموود کف می توان از کلیپس یا پیچ از رو استفاده نمود. قیمت کف کاذب چوبی به نوع و نحوه اجرای آن بستگی دارد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *