سقف کاذب گالوانیزه

رابیتس – سقفی کاذب از جنس ورق گالوانیزه

همان طور که می دانید بحث سقف کاذب همانند کف کاذب یکی از جالب ترین و جذاب ترین بحث های پراهمیت معماری به حساب می آید. سقف یکی از اعضای اصلی منزل بوده و می توان توسط آن نقش های زیبا به همراه دکوراسیونی خاص در فضای داخلی منزل ایجاد کرد. شما می توانید با نصب سقف کاذب در طرح و رنگ های مختلف در منزل خود تغییر کاملا مشهودی را ایجاد کنید. از ویژگی سقف های کاذب می توان از بین بردن یکنواختی سقف را بیان کرد که سبب ایجاد چهره ای متفاوت در منزل شما خواهد شد.

سقف رابیتس یکی از سقف های کاذب است که به کمک آن می توانید زیبایی منزل خود را دو چندان کرده و یک طرح جدید به آن ببخشید.

سقف کاذب رابیتس چیست

همان طور که در سطرهای بالاتر هم بیان شد، سقف رابیتس سقف کاذبی است که توسط زیرسازی تشکیل شده از نبشی و میلگرد تولید می شود. لازم به ذکر است این نبشی و میلگرد توسط جوش به یک دیگر متصل شده اند. در حقیقت می توان گفت رابیتس یک نوع ورقه فولادی مشبک از جنس گالوانیزه گرم می باشد. نحوه تولید این محصول به شکلی است که ورق های گالوانیزه را کشش عرضی داده و بعد از مرحله پرس و برای برش آماده می شود. از ویژگی های رابیتس می توان ایجاد پیوستگی بر روی سطح دیوارها و همچنین سقف های کاذب را نام برد که بستری بسیار مناسب برای تاسیسات برقی و مکانیکی ساختمان خواهد بود.

انواع سقف کاذب,سقف رابیتس,سقف کاذب

رابیتس در صنعت ساختمان سازی چه کاربردی دارد

ورقه های نام برده شده در سطرهای بالاتر که برای ساخت رابیتس مورد استفاده قرار می گیرند، از ایجاد هر نوع ترک یا انفصالی جلوگیری کرده و برای انواع کارهای ترمیمی، پوشش دهی آرماتور، سقف کاذب، ترمیم ترک های ساختمانی، گچ کاری و …. کاربرد دارند. از طرفی استفاده از این محصول برای پلاسترهای سیمانی و گچی هم گزینه خوبی است چرا که کیفیت آن در مدت زمان کوتاهی از بین نرفته و تا سال های بسیاری با همان کیفیت اولیه باقی می ماند.

این مطلب را از دست ندهید .
قیمت اجرای کف کاذب و عوامل موثر آن

نکته لازم به ذکر این است که به دلیل پوشاندن اسکلت ساختمان و همچنین زیبا سازی آن به کمک مصالح سبک که در دو نوع طرح دار و ساده موجود است، رابیتس مورد استفاده قرار می گیرد. البته رابیتس برای فضای خارجی مانند نمای ساختمان، ساخت مجسمه ها و همچنین سردرهای ورودی هم قابل اجرا می باشد. همان طور که گفته شد در ساخت رابیتس از ورقه های گالوانیزه گرم کمک گرفته و با آن ها مفتول های گالوانیزه آرماتور بندی به شکل لایه ای به شبکه فرعی وصل می شوند.

در این بخش لازم به ذکر است ورق گالوانیزه ورقه هایی هستند که به وسیله روی، گالوانیزه شده اند. اگر تجربه اجرایی داشته باشید، حتما می دانید گالوانیزه شدن یکی از راه کارهای مفید برای مقابله با خوردگی است. فرآیند ذکر شده به این صورت اجرا می شود که فلز مادر را با لایه فلز محافظ می پوشانیم.

سقف رابیتس و اجرای آن

در مرحله اول باید طبق طرح مد نظر در محل مشخص، آویزها را به تیرهای فلزی سقف وصل کرده و یک خط تراز را به کمک وسیله لیزری علامت زده تا بتوانیم آویزهای اضافه را کوتاه کنیم. در مرحله بعدی نبشی های حمال را به میلگردهای آویز شده جوش می زنیم. بعد از آن مراحل شکل دهی طرح صورت می گیرد.

مزایای سقف رابیس,معایب سقف رابیس,انواع سقف کاذب

سقف رابیتس چه مزایایی دارد

  1. توانایی پذیرش هر طرح و رنگی و در صورت تمایل اجرای طرح های هندسی و قوسی شکل
  2. امکان دسترسی به نیروهای اجرایی متخصص و همچنین در دسترس بودن تمامی مصالح مورد نیاز آن
  3. سرعت اجرای این نوع سقف ها بسیار زیاد است.
این مطلب را از دست ندهید .
نصب کف کاذب اتاق سرور و نکات آن

معایب سقف رابیس

  1. وزن تقریبا بالا
  2. محدودیت هایی که در زمان آب و هوای خاصی قابل اجرا خواهد بود.
  3. برای مرحله نازک کاری به میزان زیادی گچ نیاز دارد.
  4. دستمزد گچ کار برای نازک کاری آن بالا خواهد بود.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *