طراحی داخلی و کف کاذب

کف کاذب آلومینیومی چیست و چه کاربردی دارد

ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی کف کاذب آلومینیومی بپردازیم. در هر پروژه ای اجرای کف کاذب امری مهم تلقی می شود. اجرا و نصب کف کاذب ها نیازمند به گروهی متخصص و کاردان است.

پس در صورتی که قصد خرید کف کاذب ها را دارید و یا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید، با واحد تحقیق و توسعه کارنوهمراه شوید و خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 

 شرکت فنی و مهندسی کارنو تولید کننده کف کاذب آلومینیومی

 

کف کاذب چیست؟

کف کاذب، کف دومی است که از کف اصلی سازه جدا می باشد. کف کاذب با فاصله ای مشخص شده و از کف اصلی بالاتر قرار می گیرد، فاصله ی ایجاد شده خلاء را در زیر کف کاذب به وجود می آورد و تمامی تاسیسات در زیر این کف قرار می گیرد.

شعار شرکت فنی و مهندسی کارنو برای کف های کاذب این است که:

برای درک بهتر زیبایی، روی آشفتگی ها را باید پوشاند.

بنابراین می توان گفت: این کف برای پوشاندن سیستم های تهویه، سینی های کابل، سیم کشی و کابل کشی ها، لوله کشی ها و غیره کاربرد دارد.

وقتی در محیطی کف کاذب کار شده باشد آن محیط از نظر ظاهری زیباتر خواهد بود؛ چرا که کف های کاذب به فضای مورد نظر نظم و انضباط می بخشند.

علاوه بر این تردد افراد در این فضاها بسیار راحت تر از زمانی خواهد بود که انبوهی از تاسیسات مانع رفت و آمد افراد مسئول و غیر مسئول می شود.

انتخاب کف کاذب منوط به رعایت چه نکاتی می باشد؟

کف های کاذب از انواع متنوعی برخوردار هستند و از همین جهت هنگام خرید ممکن است افراد به این علم واقف نباشند که چه نوع کف کاذبی برایشان کاربردی تر خواهد بود.

پس برای رفع چنین مشکلی چه باید کرد؟

در ابتدا باید نیاز خود را بدانید و مواردی را در نظر داشته باشید تا کارشناسان بتوانند با آگاهی از این موارد، بهترین پیشنهاد را به شما بدهند.

این موارد که انتخاب را برای شما آسان می نماید، به شرح زیر است:

  • مکان مورد استفاده
  • میزان سرما و گرما محیط
  • رطوبت فضا
  • میزان بار تحمیلی به کف کاذب
  • میزان ارتفاع

برای هر یک از این موارد مثال کوتاهی می آوریم تا درک آن برای شما ملموس تر باشد.

انواع کف کاذب,کف کاذب آلومینیوم,کف کاذب آلومینیومی

مکان مورد استفاده:

ممکن است شما بخواهید کف کاذب را برای مکانی استیجاری استفاده نمایید، بنابراین در این مکان استفاده از کف کاذب گالوانیزه بهتر خواهد بود، چرا که این کف برای نصب نیازی به زیر ساخت، پیچ و رولپلاک ندارد و به سازه اصلی آسیبی نمی رساند.

اما در صورت استفاده از کف های کاذب دیگری همچون فولادی یا آلومینیوم، باید پایه های این کف های کاذب به کف اصلی پیچ و رول پلاک شوند و همین امر باعث خواهد شد تا کف اصلی سازه آسیب ببیند و همچنین قطعات نیز دستخوش آسیب شوند.

یا ممکن است شما کف کاذب را برای مکانی همچون رستوران و به هدف زیبایی اجرا نمایید، پس باید باتوجه به نیاز کاربری خود از کف های کاذبی استفاده نمایید که برای زیباسازی و دکوراسیون مناسب تر می باشند؛ پس درنتیجه کف کاذبی که برای رستوران اجرا می گردد، برای یک اتاق برق مورد استفاده قرار نمی گیرد.

به همین علت مکان مورد نظر در خرید شما نقش زیادی خواهند داشت؛ زیرا مکان نوع کاربری را نیز تغییر خواهد داد.

رطوبت فضا:

یکی از مواردی بسیار مهم در هنگام انتخاب کف کاذب در نظر گرفتن رطوبت محیط است، چرا که متریال های ساختاری کف کاذب باعث به وجود آمدن مشخصه هایی می شوند.

به عنوان مثال کف کاذب آلومینیومی یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای محیط هایی با رطوبت بالا خواهند بود. زیرا متریال به کار گرفته شده در این نوع کف به گونه ای خواهد بود که در برابر میزان رطوبت بالا مقاوم تر می باشد و استهلاک کمتری خواهد شد.

میزان سرما وگرما:

میزان سرما و گرما نیز می تواند در انتخاب کف کاذب تاثیر گذار باشد به عنوان مثال اگر میزان گرمای محیط از ۳۰ درجه بالاتر باشد باعث جدا شدن روکش ها از سطح تایل شده و همچنین سرمای زیاد باعث ترک خوردگی روکش ها می شود.

این مطلب را از دست ندهید .
معرفی کف کاذب شیشه ای

میزان بار تحمیلی به کف کاذب:

در نظر گرفتن این نکته نیز در زمان خرید کف کاذب بسیار ضرورت دارد. به عنوان مثال اگر شما می خواهید از کفی استفاده نمایید که تحمل بار وارد شده ی آن بسیار بالا باشد کف کاذب فولادی انتخاب مناسبی خواهد بود.

تا این قسمت از مقاله اطلاعات کلی تری از کف های کاذب را در اختیار شما قرار دادیم. اکنون در ادامه به تفصیل کف کاذب آلومینیومی خواهیم پرداخت.

میزان ارتفاع:

سطح ارتفاع در انتخاب کف کاذب تاثیر گذار است زیرا انواع کف کاذب ها، حداقل و حداکثر ارتفاعشان با هم متفاوت هستند، لذا بایست سطح ارتفاع مشخص گردد.

 

مزایا کف کاذب آلومینیومی,مزایای کف کاذب آلومینیومی,انواع کف کاذب

تجهیزات کف کاذب آلومینیومی:

کف کاذب آلومینیوم از متعلقات زیر به وجود آمده است:

  • تایل
  • پایه
  • استرینگر

تایل:

ابعاد این تایل ۶۰×۶۰ است و جنس آن از آلومینیوم می باشد. تایل های آلومینیومی همراه با روکش های PVC وHPL عرضه می شوند. این روکش ها قابلیت آنتی استاتیک دارند. به همین علت است که از کف کاذب آلومینیوم در مکان های حساسی همچون: اتاق های سرور، اتاق های برق، اتاق های مانیتورینگ و غیره بیشتراستفاده می گردد. اگر بخواهید کف کاذب آلومینیومی از خاصیت ضدخش بودن نیزه برخوردار باشد،  می توانید این کف کاذب آلومینیوم با روکش HPL را انتخاب نمایید.

پایه:

ارتفاع پایه ی آلومینیوم حداقل ۱۴ سانتی متر و حداکثر ۱۰۰ سانتی متر می باشد که می توان با توجه به حجم تاسیسات زیر کف ارتفاع را مشخص نمود؛ البته اگر بعد از نصب، ارتفاع کف کاذب آلومینیومی را تغییر دهید، مجدد نیاز به زیرسازی خواهید داشت.

این پایه ها از جنس آلومینیوم هستند و از سه قسمت کلاهک، لوله واسط، و کفشک تشکیل شده است که جنس کلاهک و کفشک از آلومینیوم است و جنس لوله واسط از فولاد گالوانیزه می باشد.

استرینگر:

استرینگر های کف کاذب آلومینیوم از جنس فولاد گالوانیزه هستند. کاربرد استرینگرها فیکس کردن و نگهداری تایل ها بر روی پایه ها می باشند.

اجرا و نصب کف کاذب آلومینیوم

همانطور که می دانید نصب کف کاذب آلومینیومی نیز دارای مراحل و استاندارد هایی است که باید رعایت شود تا در نهایت انتظارات ما را از کف برآورده کند.

نکات زیادی درباره نصب و نگهداری کف وجود دارد که در این قسمت به صورت مختصر نکاتی را ذکر میکنیم:

توجه داشته باشید که وضعیت زیر کف باید تمیز و عاری از هر گونه وسیله و گرد وغبار باشد.

همچنین کف اصلی باید تراز و کاملا یک نواخت باشد، در صورتی که کف اصلی تراز نباشد باید آن را با استفاده ازبتن و سیمان تراز نمود. حال نوبت آن است که برای نصب پایه ها علامت هایی را روی زمین مشخص نماییم. برای دانستن اینکه پایه ها با چه فاصله ای از یکدیگر قرار بگیرند و چه ارتفاعی داشته باشند باید با متخصصین و مجریان نصب کف کاذب آلومینیوم  مشورت کنید.

مرحله ی بعد نصب پایه ها است که از قبل اندازه گیری های لازم صورت گرفته و با توجه به علامت های مشخص شده نصب می شوند.

پایه ها به صورت مستقیم به کف اصلی سازه پیچ و رول پلاک می شوند. استحکام پایه های نصبی باید به قدری باشد که به هیچ عنوان کج نشوند. در صورت نیاز بعد از بررسی انجام شده می توان از پروفیل کشی استفاده کرد، پروفیل کشی یا نبشی کشی به همراه پایه های نصبی می تواند از پیچش کف کاذب آلومینیومی جلوگیری نماید.

مرحله بعد برای نصب کف آلومینیومی موقعیت یابی برش های سطح مقطع است. با توجه به ابعاد اتاق، تعداد پانل برای استفاده مشخص می شود و اگر نیاز به برش برخی از پانل ها باشد تا کناره های اتاق نیز از پانل پر شود، برش پانل ها صورت می گیرد.

سپس پانل ها باید روی ستون های مونتاژ شده، قرار گرفته و بعد از قرار گیری هر پانل، لبه های آنها بررسی شود تا این اطمینان حاصل شود که سازه به درستی روی پایه ها سوار شده است.

در آخرین مرحله نصب کف کاذب آلومینیومی، تکمیل کف است. بدین صورت که برش کاری ها انجام شده و هر تایل باید در جای خود روی پایه ها قرار بگیرند.

این نوع  کف ها در برابر خوردگی مقام هستند و همانطور که در قبل تر اشاره شد برای فضاهای حساس و مهم همانند اتاق های سرور مورد استقبال قرار میگیرند.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب اتاق سرور استاندارد کارنو

دقت داشته باشید ارتفاع میله ها طبق درخواست کارفرمایان در کارخانه مشخص می شود. در کارخانه این ارتفاع میله با گونیا اندازه گیری می شود.

ویژگی های کف کاذب آلومینیوم

کف های کاذب آلومینیومی از ویژگی های زیر برخوردار می باشند.

  • قابلیت پوشاندن تأسیسات داخلی
  • تحمل وزن بالا
  • ویژه سیستم گرمایش و سرمایشی محیط ساختمانی
  • ویژه انتقال آب های سطحی و جاری محیط
  • مخصوص سبک سازی ساختمان ها
  • مناسب برای مکان های پرتردد
  • مقاوم در برابر رطوبت و اشعه
  • قابل بازیافت
  • دارای طول عمر بالا

معایب کف های کاذب آلومینیومی

یکی از معایب کف کاذب آلومینیومی این است که در مقایسه با انواع دیگر کف های کاذب از قیمت بسیار بالایی برخوردار می باشد و هرکسی قدرت خرید آن را ندارد.

تولید صدا درهنگام تردد نیز به علت سبک بودن آلومینیوم یکی دیگر از معایب این کف ها به شمار میرود که در طولانی مدت حداکثر ۱۰ ساله این اتفاق می افتد مخصوصا اگر نصب کف کاذب به درستی انجام نشده باشد.

آیا کف کاذب آلومینیومی برای اتاق سرور مناسب است؟

کف کاذب آلومینیوم برای اتاق سررو بسیار مناسب می باشد.

زمانیکه وارد اتاق سرور می شوید، اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند تمیز بودن و خنک بودن محیط است.

در بیشتر مراکز داده سیم ها و کابل ها زیر کف کاذب قرار می گیرند.

همانطور که می دانید سرورها برای کار کردن انرژی زیادی را مصرف می کنند و حاصل مصرف زیاد این انرژی بالا رفتن دما است.

بالا رفتن بیش از حد دما می تواند باعث کاهش عملکرد سرور یا خرابی تجهیزات شود، بنابراین برای جلوگیری از این امر سیستم های سرمایش و تهویه ای در زیر کف های کاذب کار می شود. پس استفاده ار کف کاذب آلومینیومی بسیار برای این امر مهم و ضروری می باشد.

کف کاذبی که در اتاق سرور اجرا می گردد، باید از استقامت بالایی برخوردار باشد زیرا سرورها و تجهیزاتی که در اتاق سرور قراردارند بسیار سنگین هستند؛ پس می توان گفت کف کاذب آلومینیومی گزینه ی مناسبی خواهد بود.

با توجه به اینکه اتاق سرور باید در برابر رطوبت مقاوم باشد و وجود رطوبت باعث خرابی تجهیزات می شود و ممکن است صدماتی به اتاق سرور وارد کند، بهتر است از کف کاذب آلومینیومی در اتاق سرور استفاده شود. زیرا این نوع کف نسبت به دیگر کف های کاذب در برابر رطوبت مقاوم تر است.

همچنین اگر قصد دارید اتاق سرور خود را در طبقات بالای ساختمان راه اندازی کنید، بهتر است از کف های کاذب آلومینیومی استفاه کنید. زیرا این نوع کف سبک تر بوده و بار زیادی را بر ساختمان وارد نمی کند.

علاوه بر کف آلومینیومی کف های کاذب دیگری با جنس متفاوت نیز وجود دارند که از جمله آن ها، کف فولادی است. کف فولادی نیز همچون کف آلومینیومی دارای معایب و مزایای زیادی است که متناسب با شرایط محیطی و نیاز پروژه می توان آن را انتخاب نمود.

تفاوت کف کاذب آلومینیومی و فولادی

کف کاذب های ۶۰*۶۰ در دو نوع کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی می باشد. که هر یک مزایا و معایب مختلفی دارد و در اتاق های مختلفی مانند اتاق سرور، اتاق برق، دیتاسنتر و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

کف کاذب آلومینیومی مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارد و در صورتیکه در برابر رطوبت قرار بگیرد، دچار خوردگی و یا زنگ زدگی نمی شود. به همین دلیل از کف کاذب آلومینیومی بیشتر در مناطق مرطوب استفاده می شود. اما کف کاذب فولادی مقاومت آن چنانی در برابر رطوبت ندارد و در صورت قرار گرفتن در محیط مرطوب احتمال زنگ زدگی و خوردگی کف کاذب، وجود دارد. به همین دلیل بهتر است از این نوع کف کاذب در مناطق خشک استفاده شود.

یکی دیگر از تفاوت های آن قیمت کف کاذب آن است. کف فولادی نسبت به کف آلومینیومی مقرون به صرفه تر است و همین عامل سبب شده که بیشتر کارفرمایان از کف فولادی در پروژه ها استفاده کنند. همواره باید ویژگی های کف های کاذب را در نظر داشت و تنها با در نظر گرفتن یک

 

فاکتور اقدام به خرید نکرد.

تلفن تماس: ۸۸۴۸۶۳۰۰(۰۲۱)

2 نظر

  • سامان اسماعیلی

    برای خرید کف کاذب آلومینیومی نیاز به مشاوره داریم. مشاوره‌ی تلفنی هم دارید؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام. بله لطفا برای دریافت مشاوره و خرید کف کاذب آلومینیومی تماس بگیرید. خیلی ممنونم.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *