طراحی داخلی و کف کاذب

انواع کف کاذب ساختمان و کاربردهای آن در طراحی داخلی

آیا تا به حال به تاثیراتی که کف کاذب ساختمان بر روی دکوراسیون داخلی ساختمان دارد فکر کرد‌ه‌اید؟ طراحی داخلی و کف کاذب با هم هم تراز می‌توانند باشند. معماران فضای داخلی فاکتورهای زیادی را در ذهن خود برای طراحی زیبای در نظر می‌گیرند و از ابزارهای مختلفی برای بهتر شدن کارشان بهره می‌جویند؛ یکی از مواردی که بسیار چشمگیر و قابل توجه است و در زیبا سازی محیط نقش دارد، پوشش کف ساختمان است. کف‌های کاذب دارای تنوع روکش بسیاری هستند که می تواند با دکوراسیون منزل ست شود. مشتریان می‌توانند با توجه به بودجه ای که در اختیار دارند و در نظر گرفتن طرح و رنگ دکوراسیون منزل خود از بین طرح‌های موجود یکی را انتخاب نمایند.

آشنایی کلی با کف کاذب

کف کاذب دقیقا معنای مخالفی با سقف‌های کاذب دارد و از آن برای افزایش کف ساختمان در مراکز اداری و مخفی کردن سیم کشی‌های ساختمان استفاده می‌شود اما این فقط تنها کاربرد کف کاذب نیست بلکه امروزه از کف کاذب مسکونی برای منازل شخصی نیز استفاده می‌شود. کاربرد کف کاذب ساختمان در منزل علاوه بر تاثیر بسیار آن در طراحی دکوراسیون برای افزایش گرمای کف، دسترسی راحت تر به تاسیسات ساختمانی و پیشگیری از رطوبت استفاده می‌شود. اینجاست که اهمیت طراحی داخلی و کف کاذب روشن می‌شود.

انواع کف کاذب ساختمان

کف های کاذب را با توجه به جنسی که دارند در انواع مختلفی دسته بندی می شوند:

طراحی داخلی و کف کاذب

یکی از با کیفیت ترین انواع کف کاذب در ساختمان که دارای تنوع محصول بسیاری‌ست، کف کاذب آلومینیومی‌ست. این کف از مقاومت بسیاری در برابر فشار و ضربه برخوردار است و همچنین رطوبت به سختی می تواند بر روی آن اثر گذار باشد. به همین علت مناسب‌ترین کف کاذب مسکونی‌ست. افراد می‌توانند به راحتی این نوع کف را با دکوراسیون داخلی منزل خود هماهنگ کرده و آن ها را با در نظر گرفتن سلیقه و نیاز خود با روکش‌های متنوعی تهیه نمایند.

این مطلب را از دست ندهید .
نکات مهم برای نگهداری کف کاذب

کف کاذب در ساختمان,کف کاذب ساختمان,کف کاذب مخصوص سبک سازی ساختمان

کف کاذب مسکونی سرامیکی: طراحی داخلی و کف کاذب

این نوع کف کاذب ساختمان دارای پایه هایی با جنس پلی پروپیلن است و روکش آن تهیه شده از سرامیک ام دی اف است. به همین علت اگر از کارشناسان فعال در این زمینه درخواست راهنمایی نمایید، آن ها برای استفاده از کف کاذب ساختمان‌های مخابراتی این نوع را پیشنهاد می‌کنند.

کف کاذب MDF-HPL

این کف کاذب در ساختمان کم هزینه به علت پایه های بلندی که دارد گزینه بسیار خوبی برای به کار رفتن در شرکت های کامپیوتری محسوب می‌شود. زیرا خیلی خوب می تواند سیم کشی‌ها و تاسیسات را مخفی کند. معمولا این نوع کف کاذب در سایز ۶۰×۶۰ تولید می شود و توسط نمایندگان به عرضه در بازار می‌رسد.

کف کاذب کلسیم سولفات

همان طور که از نام آن پیداست این نوع کف کاذب از مواد اولیه ای دارای کلسیم فسفات تولید شده‌اند و در قالب دو شکل دارای روکش استیل و یا بدون روکش در بازار عرضه می‌شوند. این نوع کف کاذب برای مکان‌هایی که دارای بار الکتریسته ساکن بسیاری هستند مناسب است. زیرا از قابلیت جذب الکتریسیته ساکن برخوردار است.

طراحی داخلی و کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی از مقاومت بسیاری در برابر فشار و ضربه برخوردارند و هم چنین تنوع روکش های به کار رفته در تولید آن شرایط مناسبی را برای کاربرد این نوع کف کاذب مسکونی در طبقه‌های بالایی ساختمان ایجاد می کند. کف کاذب فولادی خود در دو نوع توپر و توخالی تولید می‌شوند که کاربرد این کف را متفاوت می‌کند. بهتر است از کف‌های کاذب فولادی توپر در منازلی که رفت و آمد بیشتر مشاهده می شود استفاده کرد و نوع دیگر آن را در مکان های کم تردد و جاهایی که وزن سبک کف بیشتر مورد توجه واقع می‌شود، استفاده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید .
شناسایی و رفع چالش های کفپوش بتنی

کف کاذب مسکونی,کف کاذب در ساختمان,کف کاذب ساختمان

آیا کف‌های کاذب خود به تنهایی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل اثرگذار است؟

در مورد طراحی داخلی و کف کاذب هرگز نمی‌توان تاثیر مثبت دکوراسیون را بر روحیه انسان‌ها نادیده گرفت روانشناسان با بررسی ویژگی‌های روحی هر شخص رنگ خاصی را برای به کار گرفتن در دکور فضای اتاق او پیشنهاد می‌کنند. کف‌های کاذب با روکش‌های بسیار زیبایی که دارند در دکوراسیون های مدرن که برای پوشاندن کف منزل از فرش استفاده نمی‌کنند، بسیار مناسب و زیبا است. طراحان داخلی با استفاده از کف‌های کاذب قادر خواهند بود که در هر فضای منزل از طرح خاصی کف پوش استفاده نمایند و با قابلیت جا به جایی که کف‌های کاذب برخوردارند، می توانند در هر زمان بدون هیچ زحمتی جای طرح‌ها و رنگ‌های کف کاذب را تعویض نمایند. اما اگر بخواهید به فضای محل سکونت خود جلوه خاصی را ببخشید می توانید به همراه کف‌های کاذب از دیوار پوش ها و سقف های کاذب ست آن نیز استفاده نمایید.

در مورد طراحی داخلی و کف کاذب کاربرد کف های کاذب در آشپزخانه‌ها با روکش سرامیک مفید واقع می‌شود زیرا این کف ها در برابر حرارت و رطوبت عایق بوده و آشپزخانه ها از جمله مکان‌هایی هستند که در معرض آسیب هر دوی این عوامل قرار دارند. اگر در ساختمان منزل خود استخری تعبیه کرده‌اید به راحتی قادر خواهید بود برای کف پوش آن از کف‌های کاذب استفاده نمایید و دیگر نگرانی از بابت عبور رطوبت از آن را نداشته باشید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *