انواع کف کاذب

انواع کف کاذب از لحاظ کاربرد | کاربرد کف کاذب در مکان های مختلف

از نکات بسیار مهمی که باید در هنگام خرید کف پوش به آن توجه کنیم این است که باید با در نظر گرفتن محیط خود کف پوش متناسب با آن محیط را انتخاب کنیم تا در هنگام نصب و استفاده با آن به مشکلی بر نخوریم. در این مقاله قصد داریم کاربرد کف کاذب و انواع آن را توضیح دهیم.

در کارگاه هایی که از  کف کاذب استفاده می شود به کف کاذب بر چسب زده و  لبه های کف کاذب را با لبه ی کف پوش پرس می کنند و در بین دو کف کاذب لبه ی پی وی سی قرار می دهند و علاوه بر این دو بین پایه ها و کف کاذب نیز عایق پی وی سی قرار می گیرد تا بتوان از ایجاد سر و صدا تا حد امکان جلو گیری کرد.

در مکان هایی نیز می توان به جای اینکه از کف پوش بر روی کف کاذب استفاده کنیم از روکش چوبی استفاده کرد، همچنین در مواردی که نیاز است از روکش نسوز استفاده شود می توان از کف پوش hpl استفاده کرد.

انواع کف کاذب,انواع کف کاذب اتاق سرور,قیمت انواع کف کاذب
کف کاذب فولادی روکش HPL

کاربرد کف کاذب و انواع آن:

انواع کف کاذب بنا بر کاربردی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند برای مثال کف های کاذب برای سیستم گرمایشی ،کف کاذب مخصوص برای مخفی کردن تجهیزات و کابل ها، کف کاذب برای انتقال آب از سطح و کف های کاذبی که برای سبک تر کردن وزن ساختمان به کار می روند می توان اشاره کرد. ازکف کاذب ها در مکان های مختلفی از جمله: دیتاسنتر ها، اتاق سرورها، مراکز اداری و تجاری و غیره می‌توان استفاده کرد.

این مطلب را از دست ندهید .
معرفی انواع کفپوش و مزایا و معایب هر یک از کفپوش ها

مراکز داده و اتاق سرور: برای نظم بیشتر سیستم‌های سرور، تجهیزات شبکه، کابل‌ها و سیم‌های ارتباطی در مراکز داده از کف کاذب استفاده می‌شود. این کف امکان مدیریت و نگهداری آسان از تجهیزات را فراهم می‌کند و به دسترسی آسان برای تعمیر و ارتقاء اجزای سیستم کمک می‌کند.

مراکز مخابراتی: در مراکز مخابراتی از کف کاذب استفاده می‌شود تا تجهیزات ارتباطی مانند تجهیزات بی سیم، سوئیچ‌ها و روترها، تجهیزات مخابراتی و قطعات شبکه قرار گیرند. این ساختار باعث می‌شود که کابل ها و سیم های ارتباطی در مکانی امن و دور از دسترس قرار بگیرد.

ساختمان‌های اداری: در ساختمان‌های اداری، کف کاذب استفاده می‌شود تا سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم‌های الکتریکی، سیستم‌های شبکه و ارتباطات، سیستم‌های صوتی و تجهیزات دیگر را پنهان کند و امکان دسترسی آسان برای تعمیر و نگهداری این سیستم‌ها را به تکنسین‌ها و تعمیرکاران بدهد.

استودیوها و سالن‌های هنری: در استودیوها و سالن‌های هنری مانند استودیوهای ضبط صدا، استودیوهای تلویزیونی و سالن‌های کنسرت، کف کاذب استفاده می‌شود تا سیم‌کشی‌ها، تجهیزات صوتی، تجهیزات نورپردازی و سایر تجهیزات مربوطه را پنهان کند و به دسترسی آسان برای تعمیر و نگهداری این تجهیزات برای تکنسین‌ها امکان بدهد.

ر ادامه به موارد دیگری از کاربرد کف کاذب  میپردازیم:

  1. می توان از کف کاذب به دلیل دارا بودن مصالح نسوز به عنوان عایق حرارتی بالا استفاده کرد.
  2. از ویژگی های مهم کف کاذب می توان به جذب نکردن گرد و غبار اشاره کرد.
  3. کف کاذب مقاومت بسیار خوبی در مقابل الکتریسیته موجود در محیط از خود نشان خواهد داد.
  4. به راحتی به مکانی دیگر در صورت استفاده ی مجدد انتقال داده می شود.
  5. به دلیل سبک تر کردن وزن ساختمان در مقابل زلزله استحکام بیشتری از خود نشان می دهند.
  6. در مقابل ضربه هایی که از طرف محیط وارد می شود مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.
  7. در کف کاذب امکان شستو شوی کامل و همچنین ضدعفونی کردن آن وجود خواهد داشت.
  8. با استفاده از کف کاذب می توان از بار مرده در ساختمان جلوگیری کرد.
این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب در معماری و طراحی داخلی

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *