انواع سقف کاذب

انواع سقف کاذب

در مقالات قبل با سقف کاذب آشنا شدید و در این مقاله شما را با انواع سقف کاذب آشنا خواهیم کرد.

سقف کاذب رابیتس

رابیتس یک ورقه از جنس گالوانیزه است و سقف کاذب رابیتس یکی از پر طرفدارترین انواع موجود در بازار می باشد. رابیتس خود به دو نوع مسطح و برجسته تقسیم می شود، رابیتس های برجسته معمولا دهانه های باز دارند و رابیتس های مسطح دارای دهانه کوچک هستند. از رابیتس در بسیاری دیگر از مصالح ساختمانی مانند نبشی، میلگرد و لایه های رویه (از جنس گالوانیزه) استفاده می شود.

سقف های رابیتس مزیت های بسیاری دارند؛ از جمله آن که می توان طرح های متنوع و مختلفی را با آن پیاده سازی کرد، سرعت نصب این سقف های کاذب تقریبا بالا است و دسترسی آسانی به مصالح فراهم می کند. البته سقف کاذب رابیتس عیب هایی هم دارد؛ وزن این سقف ها معمولا بالا است و در هنگام نصب به دلیل آن که از گچ استفاده می شود با محدودیت هایی همراه می باشد.

سقف کاذب کناف

در اکثر ساختمان های نوساز پنل هایی از گچ مسطح را بر روی سقف اصلی می بینیم، این پنل ها همان سقف کاذب کنافی است که کاربردهای فراوانی دارد. سقف کاذب کناف دو نوع دارد، یک نوع از آن یکپارچه است و دیگری مشبک می باشد. در سقف های کاذب یکپارچه شاهد هستیم که پنل های گچی بر روی فولادهای سبک وزن نصب شده اند، اما در سقف های کاذب مشبک از تایل ها استفاده می شود و به دلیل ساختار شبکه ای آن به این نام خوانده می شود.

از مزیت های عمده سقف های کاذب کنافی باید به وزن سبک آن ها اشاره کنیم، این سقف ها قیمتی ارزان دارند و با انتخاب آن ها می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، به خصوص که نیاز به رنگ آمیزی هم ندارند و هزینه ای هم بابت رنگ پرداخت نمی کنید، سقف کاذب کناف در دو نوع ساده و دراکتیو موجود است و نگهداری از آن آسان می باشد.

سقف های کاذب با پانل های گچی که از پیش ساخته شده اند

این سقف از جنس آلومینیوم است و پانل های گچی پیش ساخته بر روی آن قرار می گیرد. تعویض و نصب این پانل ها با سرعت قابل قبولی انجام می شود. برای زیباتر شدن این نوع سقف کاذب می توانید آن را رنگ کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سقف های کاذب ذکر شده ضد حریق هستند و ایمنی بالایی در زمان وقوع زلزله دارند. توجه داشته باشید که سقف های کاذب با پانل گچ پیش ساخته سازگاری بالایی با محیط زیست دارد.

این مطلب را از دست ندهید .
آموزش نصب کف کاذب چگونه صورت می‌گیرد

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم از آلیاژ یا آلومینیوم ساخته شده است و برای تزئین سقف های معمولی کاربرد بالایی دارد. نکته قابل اهمیت در رابطه با سقف کاذب گریلیوم این است که می توان آن را به تنهایی یا ترکیب دیگر سقف های کاذب پیاده کرد. توجه داشته باشید که بعد از اتمام کار بر روی سقف تعدادی مربع را در کنار یکدیگر می بینید که زیبایی خاصی دارد. سقف کاذب ذکر شده با آویز یا مفتول نصب می شوند.

انواع سقف کاذب,انواع سقف کاذب کناف,سقف کاذب آکوستیک

سقف کاذب چوبی

در رابطه با سقف کاذب چوبی باید بگویم که دکوراسیون منزل را به طرز فوق العاده ای زیبا می کند و حس دلپذیری به اهالی منزل القا می کند. توجه داشته باشید که در سقف کاذب چوبی بخش فرعی از چوب و بخش اصلی از ۴ تراشه فولاد ساخته شده است. برای نصب این نوع سقف کاذب باید لمبه های مناسب به کار برد و دقت داشت که ۴ تراشه فولاد بخش اصلی در جای مناسبی قرار بگیرند.

سقف کاذب ترکیبی

در سقف های کاذب ترکیبی از چندین نوع سقف کاذب در یک زمان استفاده می شود، البته به صورتی که اشکال هندسی زیبایی با آن ها ایجاد شود. در این حالت برای انتخاب طرح مناسب باید دقت فراوانی به خرج دهید تا بهترین طرح را انتخاب کنید تا با جنس سقف کاذب هم مناسب باشد. در زمان اجرای آن زیر سازی اهمیت بالایی دارد.

سقف کاذب آلومینیومی

در سقف های کاذب آلومینیومی همانند کف کاذب آلومینیومی از تایل هایی به همین جنس استفاده می شود که برای نصب هیچ نیازی به بتونه ندارند و با پیچ متصل می شوند. اجرای سقف کاذب آلومینیمی سبب می شود که فضای مناسبی در پشت آن وجود داشته باشد که البته این فضا کاربردهای ویژه ای دارد. تایل های به کار رفته در این سقف انواع مختلفی دارند و می توان بنا به نیاز یک تایل ساده یا روکش شده با پی وی سی انتخاب کرد، علاوه بر این سقف کاذب آلومینیومی عایق آکوستیک هم است. در رابطه با سقف های کاذب آلومینیومی باید بگوییم که نصب و اجرای آن بسیار ساده و آسان است.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با مزیت‌ های کف کاذب

توجه داشته باشید که سقف های کاذب دامپا زیر مجموعه سقف های کاذب آلومینیومی هستند که برای اجرای آن ها از پنل های آلومینیومی استفاده می شود. نصب این پنل ها هم بسیار ساده و در کم ترین زمان ممکن انجام می شود. پنل های آلومینیومی ضد حریق هستند، هرگز تغییر رنگ نمی دهند، قابل شستشو هستند و ماندگاری بسیار بالایی هم دارند. توجه داشته باشید که این پانل ها در دو مدل موجود اند، نوع ساده آن ها و نوع دیگری که سوراخ دار است و البته عایق آکوستیک می باشد. برای مکان هایی که عایق صدا نیاز نیست از نوع ساده استفاده کنید.

سقف کاذب آلومینیومی,سقف کاذب چوبی,سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب آکوستیک

سقف های کاذب آکوستیک از موادی مانند چوب، گچ و ورقه های مقوایی ساخته می شود و از مهم ترین مزیت های آن می توان به ضد حریق بودن، عایق صدا، سادگی و قیمت مناسب آن اشاره کرد. در مکان های مانند سالن کنفرانس ها و سینما ها که انعکاس صوت تقریبا بالا است و باید کنترل شود، سقف کاذب آکوستیک بهترین انتخاب ممکن است.

سقف کاذب طلقی

سقف کاذب طلقی از آن هایی است که کاربردهای فراوان دارد. لازم به ذکر است که در زمان اجرای سقف ها کاذب طلقی از شبکه های کنافی استفاده می شود. از مهم ترین ویژگی های این سقف کاذب می توان به این مورد اشاره کرد که نور به آسانی از آن ها عبور می کند. قیمت مناسب و سرعت نصب بالای این سقف ها از دیگر مواردی است که سبب شده افراد سقف کاذب طلقی را انتخاب کنند.

سقف کاذب مجازی

نام دیگر سقف کاذب مجازی، سقف کشسان است. در رابطه با این سقف کاذب باید بگوییم؛ همانطور که از نام آن مشخص است صحنه ای (آسمان) را به صورتی مجازی نمایش می دهد. البته توجه داشته باشید که باید قبل از نصب پروفیل های مخصوص سقف های کاذب اقدام به نصب سقف کاذب مجازی آسمان کرد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *