اجرای کف کاذب اتاق سرور

نکاتی از اجرای کف کاذب اتاق سرور

اجرای کف کاذب اتاق سرور، ناگفته های تخصصی از زاویه ای نو

یکی از خدماتی که شرکت ها و تیم های فعال در زمینه کف های کاذب ارائه می دهند نصب کف کاذب در مراکز مختلف و اتاق های سرور می باشد و کار بسیار دشوار و تخصصی است. از جمله کارهایی که تیم های نصب کف کاذب باید انجام دهند می توان به محاسبه بارهای محیط، سنجیدن تمامی زوایای شرایط محیط، امکان تهویه، ایجاد و برقراری امنیت، زیبایی و غیره اشاره نمود. ما در این مقاله سعی داریم که شما را بیشتر با کف های کاذب اتاق سرور و نحوه نصب آن ها آشنا کنیم.

چرا اجرای اصولی کف کاذب اتاق سرور از اهمیت بالایی برخوردار است؟

هدف ما از بیان این مطالب مجبور نمودن مخاطب به استفاده از کف کاذب نمی باشد اما قصد داریم بتوانیم با آشنا نمودن مخاطب با مزایای این کف های کاذب، خود تصمیم گیری نهایی در خصوص استفاده از آن ها را انجام دهد. استفاده از کف کاذب برای اتاق سرور، اتاقی که محل نگهداری اطلاعات و داده های محرمانه سازمان ها و شرکت ها است هزینه اضافی نمی باشد بلکه در واقع سرمایه گذاری محسوب می شود زیرا می تواند به میزان قابل توجهی امنیت اتاق سرور را افزایش دهد.

مراحل اجرای کف کاذب به چه صورت است؟

اجرای کف کاذب نیز همانند سایر پروژه باید مطابق دستور کارفرما  و بر اساس نیازهای او انجام شود. فرض کنید در صورتی که کارفرما قصد داشته باشید از تجهیزات بیشتری در کف اتاق سرور استفاده نماید لازم است ارتفاع کف کاذب بیشتر شود تا خواسته کارفرما عملی شود، همین مسئله موجب می شود که مراحل اجرای کف کاذب بیشتر طول بکشد به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم به جزئیاتی این چنینی نپردازیم و اجرای کف کاذب را به صورت کیفی مورد بررسی قرار دهیم.

این مطلب را از دست ندهید .
اجرای کف کاذب و آینده رو به پیشرفت کف کاذب

اجرای کف کاذب,اجرای کف کاذب اتاق سرور,کف کاذب

نیاز سنجی نخستین مرحله کار می باشد

ابتدا باید مساحتی که قرار است کف کاذب در آنجا اجرا شود مشخص گردد سپس به صورت جدی تر و حرفه ای تری ادامه کار را دنبال نمود. در این مرحله باید مشخص شود که در اتاق سرور قرار است چه تجهیزاتی به کار برده شود؟ اتاق سرور چه مدت زمانی قرار است مورد استفاده باشد؟ و سوالاتی از این قبیل که جواب آن ها باید مشخص شود.

برای اجرای کف کاذب پانل های متفاوتی وجود دارد که بر اساس تجهیزاتی که قرار است در اتاق سرور مورد استفاده قرار گیرد می توان از نوع مناسب آن ها استفاده نمود. به عنوان مثال در صورتی که بخواهیم اتاق سرور مجهز به تهویه هوا باشد نمی توان از یک پانل ساده استفاده نمود.

پانل ها بر روی پایه قرار می گیرند.

در زمان انتخاب پانل ها باید به کف اتاق سرور و شرایط آن نیز توجه نمود و باید پایه هایی را انتخاب کرد که مناسب باشند تا پانل ها بتوانند بر روی آن سوار شوند. بنابراین باید به میزان مقاومت آنها، ظاهر و شکل هندسی آن ها توجه نمود و بهترین نوع پایه و پنل را در این مرحله تعیین کرد.

کار همیشه آسان نخواهد بود

نصب و اجرای کف کاذب نیز همانند هر کار دیگری نکات ظریف و ریزی دارد که در صورتی به آن ها توجه نشود نتیجه کار نمی تواند کیفیت مناسبی داشته باشد و قابل قبول باشد. به عنوان نمونه برای اجرای شیب باید پانل، نوارهای اتصال، تکیه گاه و سایر موارد به صورت کاملا دقیق و اصولی اجرا شود زیرا در صورت کوچکترین اشتباهی کار به طور کامل خراب می شود.

چند نکته مهم در خصوص اجرای کف کاذب اتاق سرور

شاید در نگاه اول اجرای کف کاذب اتاق سرور کار ساده ای باشد اما در عمل اجرا نمودن آن به صورت دقیق و مهندسی بسیار دشوار است و هر فردی نمی تواند با تهیه پانل ها، پایه ها و سایر لوازم اقدام به نصب کف های کاذب نماید.

این مطلب را از دست ندهید .
معرفی نمایندگی کف کاذب در مشهد

اجرای کف کاذب تنها با وجود پایه و پانل ها انجام نمی شود و در خیلی از مواقع با توجه با شرایط محیط باید به شکل خاصی نصب کف های کاذب را انجام داد به عنوان مثال در برخی از اتاق های سرور نیاز است در گوشه ها اتصالات به شکل خاصی قرار گیرند و در موارد دیگر ممکن است احتیاج به تقویت پانل ها و پایه باشد، همچنین در بعضی از مواقع می بینیم که اجرای کف کاذب اتاق سرور باید به شکلی انجام شود که توانایی تحمل بار خموشی را نیز داشته باشد.

جمع بندی کلی

همانطور که ساختن یک ساختمان باید از اولین تا آخرین مرحله به صورت کاملا اصولی انجام شود، اجرای کف کاذب نیز به همین صورت است و نیاز به دقت، نقشه مهندسی و تخصص و مهارت افراد متخصص در این زمینه را دارد. به عنوان مثال اگر بررسی محیط و نیازهای آن به صورت اصولی انجام نگرفته باشد و نقشه دقیقی تنظیم نشده باشد در صورتی که حتی از بهترین مصالح نیز استفاده شود اما کف کاذب به جای مقاومت در برابر بار خموشی، مقاومت برشی داشته باشد نتیجه کار غیر قابل قبول خواهد بود و عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت و مشکلاتی را پدید می آورد. بنابراین واجب است که اجرای کف کاذب به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای انجام شود تا عمر طولانی داشته باشد.

در واقع با اجرای کف کاذب اتاق سرور به صورت دقیق و اصولی، از اتاق سرور به عنوان قلب سازمان محافظت نموده و خطراتی که سازمان شما را تهدید می کند را کاهش داده اید و نوعی سرمایه گذاری بلند مدت برای رسیدن به اهدافتان محسوب می شود.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *