سقف کاذب ساده

سقف کاذب ساده و مدل های متنوع آن

افرادی که قصد دارند د رکنار کف کاذب برای منزل، مغازه و یا هر محیط دیگری نسبت به خرید سقف کاذب ساده اقدام کنند، در ابتدای کار و قبل از هر چیزی باید در رابطه با مدل سقف کاذب کناف اطلاعاتی را به دست آورند. بنابراین برای کمک به شما در انتخاب بهترین و مناسب ترین سقف کاذب ساده در مطالب پایین به این موضوع به صورت کامل اشاره خواهیم کرد تا بتوانید بهترین تصمیم را در رابطه با این انواع سقف کاذب بگیرید.

اجرای سقف کاذب,انواع سقف کاذب,تولید سقف کاذب

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم و یا سقف کاذب باز یکی از انواع سقف کاذب می باشد. در زمان نصب سقف کاذب ساده شکل ظاهری آن به این صورت دیده می شود که اشکال مستطیل و مربع در کنار یکدیگر قرار می گیرند و یک نمای بسیار جذاب و شکیل را به فضا می دهند. در این نوع از سقف ها هیچ گونه پوششی در قسمت داخلی و بیرونی آن قرار ندارد و قسمت پشت سقف و تمام تاسیسات استفاده شده در آن، نمایان می باشد.

سقف کاذب گریلیوم با استفاده از ورقه هایی که قطر آنها در حدود ۴/۰ تا ۱ میلی مترمی باشد، ساخته می شوند. در نهایت گریلیومی که تولید می گردد را رنگ آمیزی می کنند و رنگی که برای آن استفاده می شود به حالت مایع و یا پودر مانند می باشد. در زمان نصب، قطعه های ساخته شده بر روی یکدیگر مونتاژ شده و بعد از آن در قالب های یکسان با قطعه ها قرار می گیرند.

مزیت استفاده از سقف گریلیوم

یکی از مزیت های مهم و اساسی این نوع از سقف های کاذب ساده این است که در پایان کار هیچ نوع نمای دیگری به جز لامپ به چشم نمی خورد، به دلیل اینکه در قسمت پشت سقف می توان از این طرح مانند دریچه، کانال، دکور و … استفاده کرد.

این مطلب را از دست ندهید .
چرا کف کاذب هنوز بهترین انتخاب برای اتاق سرور است؟

در بیشتر موارد از این نوع سقف به شکل های مختلفی مانند ترکیبی و جداگانه می توان استفاده کرد.

زیر ساخت این نوع از سقف ها مثل برخی از سقف های دیگر به وسیله زنجیر و یا مفتول آویزان است.

سقف کاذب ساده,مدل سقف کاذب کناف,نصب سقف کاذب تایل

سقف کاذب تایل

در بین انواع سقف کاذب متنوعی از سقف هایی که وجود دارند که می توان به بهترین و مناسب ترین آنها یعنی سقف کاذب تایل اشاره نمود. کارایی این نوع سقف کاذب ساده به جنس عایق و نگه دارنده آن بستگی خواهد داشت و قطعه های آن نیز پیش ساخته می باشند. قطعه هایی که برای این نوع سقف استفاده می شود ابعاد آنها مشخص است و به نام های مختلفی مانند مشبک، آرمسترانگی و مینرال در بین مردم شناخته می شود، همچنین دقیق ترین اسمی که برای آن انتخاب کرده اند کلیک می باشد.

نوع پوششی که برای اجرای سقف کاذب ساده استفاده می کنند به این صورت است که باید از محاسبه طول در عرض حدود 60 سانتی متر به دست آید و جنسی که برای آن انتخاب می شود را کارفرما سفارش می دهد.

سقف کاذب تایل به صورت آویز نصب می گردد و مناسب ترین نوع آویز برای این کار استفاده از مفتول گالوانیزه می باشد. نگه دارنده هایی که جنس آنها آلومینیومی است تقریبا به همین صورت اجرا می شوند که تنها تفاوت موجود این است که روی سطح آن شیار و یا زبانه ای وجود ندارد. نگه دارنده هایی که برای این کار ساخته می شوند به ابعاد مشخصی هستند که پس از رنگ آمیزی در اندازه های معینی در محل مورد نظر قرار می گیرند و سپس طبق استاندارد های موجود برش می خورند. بعد از گذراندن تمامی این مراحل می توانند برای نصب انواع سقف کاذب تایل اقدام کرد.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب صنعتی چگونه کفی است

در رابطه با این موضوع باید به این نکته اشاره کنیم که در نگه دارنده های آلومینیومی تنوع و گستردگی رنگ ها بیشتر است و همین مسئله باعث می شود که در شکل های مختلفی سقف کاذب ساخته شود.

بهترین کار این است که هنگام نصب این مدل سقف کاذب کناف تایل در ارتفاع، از زیر ساخت های آهنی استفاده شود. اجرای این کار علاوه بر اینکه به مساحت و فضا بستگی دارد موارد دیگری از جمله میزان بلندی قسمت پشت سقف تا سقف اولیه، ارتفاع سقف از کف محیط و … در آن تاثیر گذار می باشد. اما این کار در برخی از شرایط که وسایل سنگین بر روی سقف وجود دارند باید از زیر ساخت جداگانه استفاده کرد. بنابراین یکی از رایج ترین انواع سقف کاذب هایی که استفاده می شود مدل سقف کاذب کناف تایل می باشد.

اجرای سقف کاذب,انواع سقف کاذب,تولید سقف کاذب

سقف کاذب دامپا

این نوع از سقف کاذب ساده به صورت باند نواری مورد استفاده قرار می گیرد و عرض، طول، مساحت و شکل ظاهری آن نیز در هر صورت بدون تغییر می باشد و تنها تغییراتی در طول آن ایجاد می گردد.

ویژگی های سقف کاذب دامپا

در هنگام تولید سقف کاذب ساده و بر اساس سفارش مشتری طول آن تغییر می کند.

برای زیر ساخت این سقف از ورق گالوانیزه استفاده می کنند.

نصب این نوع سقف به این صورت می باشد که از سقف اصلی آویزان است.

در سطح هایی که زاویه دار و یا دارای شکست می باشد، به راحتی اجرا می شود.

در ساختمان کاربرد های متنوعی دارد.

در انواع مختلفی مانند سقف کاذب ساده و پانچ شده ساخته می شود.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *